Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witanko,
fajnie, że już można podejrzeć jak będzie wyglądało liczenie skuteczności wysyłki od 1. września. No i wreszcie można sprawdzić, które przesyłki zostały przez Allegro uznane za nie nadane w terminie (na e-Bay taka opcja jest "od zawsze").
Zadałem sobie trud żeby szczegółowo sprawdzić ten raport - i jest tak jak od dawna podejrzewałem: pewna ilość prawidłowo nadanych przesyłek jest raportowana jako nieterminowe. W moim raporcie (konto TOMPRESS) na trzy przesyłki uznane za nie spełniające warunków tylko jedna rzeczywiście nie miała numeru nadania. Pozostałe dwie były wpisane i nadane w terminie, i to z dużym zapasem. Oba przypadki dotyczą paczkomatów InPost, gdzie przecież numer przesyłki jest "zasysany" na poczekaniu, a cały system monitorowania podobno super zintegrowany z Allegro. W obu wypadkach wpłata późnym wieczorem, przesyłka przygotowana niemal natychmiast i nadana następnego dnia przed południem. Natomiast raport wskazuje w ogóle brak numeru nadania (a łatwo sprawdzić, że jest).
@TomBanknoter Podaj w formularzu szczegóły zamówień, których dotyczy ten problem. Sprawdzimy co się stało.
OK, wysłałem. Natomiast otwartym tekstem podam pewne szczegóły (deklarowany czas wysyłki zawsze 24h)
1. Zamówienie opłacone 11 sie 2020, 21:43
12 Sie 2020, 12:33
Paczka nadana w paczkomacie.
11 Sie 2020, 21:48
Przygotowana przez Nadawcę.
2. Zamówienie opłacone 23 lip 2020, 20:57,
24 Lip 2020, 12:30
Paczka nadana w paczkomacie.
23 Lip 2020, 21:20
Przygotowana przez Nadawcę
jeszcze lepiej sprawa wygląda z odbiorem osobistym . Traktowane są jako nr przesylek nie wprowadzone w terminie . Co mam wpisać w miejsce nr przesyłki ????
@mdrogeria Sprawdź co masz na końcu Tak czy Nie. Jak Nie - to taka przesyłka nie jest liczona do jakości sprzedaży
@nat_not Ja mam pytanie. Tutaj https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/skutecznosc-wysylki-jak-liczymy-dane-4GO6j9OOOi4 jest napisane, że urlop sprzedającego nie uwzględniacie. Nie jest to jednak prawda. W moim raporcie wszystkie przesyłki z urlopu mają status jako nienadane w terminie i są liczone do oceny sprzedaży. Sprawdziłam te zamówienia - miałam urlop 22.07-02.08, kurier odebrał ode mnie przesyłki 03.08 około 12. Czy to będzie naprawione? Moim zdaniem nie jest ten parametr jeszcze gotowy do oceny sprzedaży.
Gasmin_pl odbiorów osobistych mam 2 czasem 3 w miesiącu , a przeważnie 0 . Jak są odbiory osobiste przesyłki nadane w terminir 99,z ułamkiem % jak nie ma 100%
Jest to regulą odkąd wprowadzono ten parametr . Nie demonizuję , ale coś tu nie gra
@Gasmin_pl Informacja w artykule "Nie uwzględniamy Urlopu Sprzedającego" znaczy tyle, że nie bierzemy go pod uwagę przy przeliczaniu danch. W czasie, gdy masz zaznaczony urlop, przesyłki powinny być nadawane w tak, jak zawsze.
Moim zdaniem trzeba tę opcję Urlop wcale wykasować z Allegro, żeby nie wprowadzać w błąd ani kupujących, ani sprzedawców. Wygląda jako pułapka dla sprzedawców. Wielu ludzi nie wiedzą, jak będą ukarane za skorzystanie z tej opcji.
@TomBanknoter Zachęciłeś mnie do zajrzenia w moje raporty i odkryłam inny kwiatek. Zagubiłam książkę, kupiłam ją w zaprzyjaźnionym antykwariacie i wprowadziłam numer nadania, który dostałam by mój klient mógł sobie przesyłkę śledzić. I w raportach tego zamówienia mam wszędzie "brak", nie widać nawet jaki to przewoźnik. To oznacza, że wpisywanie numeru nadania wykorzystanego już wcześniej w systemie Allegro nie ratuje statystyk jak naiwnie myśleliśmy. System go zwyczajnie nie widzi 🤣
Okazuje się, że paranoja na Allegro nie jedno ma imię. Dziś otrzymałem odpowiedź w sprawie wzmiankowanej na początku wątku. Zasadnicza część tej odpowiedzi brzmi następująco: "nie doszło tutaj do żadnej nieprawidłowości przy wykazywaniu danych w zakładce "Skuteczność wysyłki". Dla wspomnianych transakcji użył Pan takiego samego numeru przesyłki, jak przy poprzednich zamówieniach od tych Kupujących. W przypadku zdublowanego numeru przesyłki, w zestawieniu uwzględniamy jedynie numer przesyłki przypisany do pierwszego zamówienia"
A teraz tłumaczę na polski: w w/w wypadkach klient wypełnił dwa osobne FOD dla dwóch przedmiotów wylicytowanych tego samego dnia w odstępie kilku minut. Każda z transakcji była objęte wysyłką Smart (do paczkomatów), więc klient pewnie sądził, że to bez znaczenia.
Jako normalny człowiek wysłałem obydwa przedmioty tą samą przesyłką, bo na cholerę zużywać dwa razy opakowanie i zaśmiecać planetę. Poza tym przecież zadziałałem na korzyść Allegro, bo dzięki temu mniej zapłaciło firmie InPost. I za takie ekonomiczne i ekologiczne działanie jestem karany obniżeniem statystyk. Zaprawdę, niezbadane są ścieżki geniuszu myślicieli z Allegro...
Mam u siebie ostatnio takiego kwiatka który też tak robi ,kupi kilka pozycji i wpłaca za każdą oddzielnie z dopiskiem proszę wysłać razem .raz wysłałem po statystykach oberwałem więc dzwonię by tak nie robił tylko opłacał wszystkie razem ,potwierdza że ok. i robi tak jak robił brak słów klienci ogólnie często nie potrafią robić zakupów a wina jest też nie tylko po ich stronie że nie czytają regulaminów alle także po stronie tych co je piszą tak by były niezrozumiałe
Ja się wcale nie dziwę, że niektórzy klienci nie ogarniają skomplikowanego do granic absurdu "procesu zakupowego" w Allegro.
A wszytskie te problemy biorą się z podstawowej wady systemowej: wszędzie na świecie to sprzedawca wysyła rachunek kupującemu. Czyli ma szanse połączyć zakupy i zaproponować właściwe opcje wysyłki. Tylko na Allegro zrobili odwrotnie, przerzucając całą robotę na kupującego - i jeszcze się cieszą, jacy są genialni.
Źle wypełnione FOD (m.in. brak grupowania) wcale nie są rzadkością. Dotyczą co najmniej 15-20 % transakcji. Dopóki wymagało to tylko trochę dodatkowego pisania, było pół biedy. Ale teraz Allegro bije za to sprzedawców po kieszeni (dodatkowe prowizje od nie istniejących wysyłek) oraz po statystykach (które też finalnie gdzieś tam przekładają się na gotówkę).
Znalazłam u siebie też niezłe kwiatki...
Okolo 95% sprzedanych produktów wysyłanych jest z zagranicy (głównie DHL z Holandii). Deklaruję wysyłkę w 2-4 dni. Przesyłka zostaje zwykle nadana w 24-36h. Nr listu przewozowego jest wprowadzany tego samego dnia. Towar opuszcza towar późnym wieczorem - i wtedy nastepuje pierwsze skanowanie towaru jako W DRODZE. A w raporcie jednak znaczna czesc przesyłek widnieje jako opóźniona - mam dziwne wrazenie, że jako pierwsze skanowanie Allegro odczytuje pierwsze skanowanie W POLSCE (czyli ok 3-4 dni po nadaniu i jakies 12h przed pierwszą próbą doręczenia)
Jeśli ktoś z Allegro zechce przyjrzeć się tematowi - podeślę dane
@YourSpace_pl Podeślij proszę przykład konkretnej oferty i transakcji, sprawdzimy to dokładnie i wrócę do Ciebie z wyjaśnieniem tej sytuacji.
Jest taki błąd i zgłaszałem go od miesiąca z sześć razy, ale jak zwykle w Allegro pełna olewka. Nic nie naprawili. Prawdopodobnie jest liczony czas opróżnienia paczkomatu przez InPost, zamiast czasu włożenia paczki do niego przez nadawcę. Tak samo nie chcą naprawić błędu Smart InPost. Zamiast przysługującej regulaminowo pierwszej dostawy w ramach Smart, liczą darmowy wydruk pierwszej etykiety. Ewidentny błąd. Nie można przez to zmienić gabarytu, jak się nie mieści. Dziś miażdżyłem paczkę kolanem, żeby upchać do A, bo inaczej się nie da rozliczyć Smarta 0 zł. Też nie naprawią. Tyle kasy biorą a taki badziew.
@nikl "Dziś miażdżyłem paczkę kolanem, żeby upchać do A, bo inaczej się nie da rozliczyć Smarta 0 zł." - prawidłowa kolejność, to spakowanie przesyłki i dopiero generowanie etykiety (dzięki czemu można pominąć miażdżenie)😏
PS Widzę, że to nie zawsze inpost jest winny zniszczenia przesyłki😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Ogólnie tak, ale jedna paczka na sto wydrukuje się źle. Księgowa ruszy kółkiem myszki i klops. Dlaczego normalną paczkę można anulować, a paczki Smart oprogramowano wadliwie? Nie da się anulować, ani poprawić. Liczą za etykietę, nie za wysyłkę. A to wysyłka ma być darmowa, nie sama etykieta. Chyba każdy to rozumie.
InPost jest winien, ponieważ nie pozwala na korektę gabarytu przed wysyłką i zmusza niekiedy do zgniatania. W przeciwnym razie, jeśli zrobię nową etykietę, to ukradną mi pieniądze za przesyłkę. Nawet jeśli będzie to regulaminowa pierwsza przesyłka w ramach Smart, zabiorą pieniądze i nie zwrócą ich w wyniku anulowania przesyłki z błędnym rozmiarem.
@nikl Tych poza smartem też nie można anulować (można tylko wystąpić o zwrot kasy za niewykorzystaną etykietę) - jak już się opłaciło etykietę, to po zawodach. W przygotowanej etykiecie można do woli zmieniać gabaryt. Dopiero po jej opłaceniu nie ma takiej możliwości.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Czyli można anulować niewykorzystaną etykietę i odzyskać pieniądze. Co za problem zrobić to samo z przesyłką Smart? Anulować etykietę i stworzyć nową, z właściwym gabarytem, bez okradania. Co za problem tak oprogramować, żelu było to naliczane zgodnie z zasadami Smart, które głoszą, że zrealizowana dostawa best bezpłatna, a nie jakiś świstek papieru. Pomylono się w tworzeniu systemu, albo ktoś poszedł na łatwiznę. Jest darmowe nie to co trzeba.
To jest typowe myślenie projektantów Allegro. Będą do upadłego przekonywać, że złe rozwiązanie jest doskonałe i to użytkownicy muszą się dostosować, a nie oni naprawić błąd.
@nikl To pytania nie do mnie, tylko do @InPostu i do allegro.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄