anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Spadająca jakość sprzedaży - dlaczego?

natalia_z_wasem
#11 Animator

Czy moge prosic o wyjasnienie zwyklemu prostemu magistrowi inzynierowi - jak mam zlokalizowac powod otrzymania -3 punktow za "Szybka wysylke" w stosunku do dnia wczesniej? Otwieram wasz genialny raport sprzedazy i mam milion linijek - skad mam wiedziec ktore konkretnie zamowienie spowodowalo mi obnizenie oceny w porownaniu do dnia wczesniej?

od 2 tygodni, w przypadkowe dni wpada mi kolejne  -3 punkty (tzn raz wpadną mi ujemne punkty potem 2 dni nie, potem znowu minus i tak dalej). O co tu chodzi?

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@natalia_z_wasem to, że widzisz w punktacji w porównaniu z poprzednim dniem -3 punkty, nie oznacza, że odjęliśmy 3 punkty (w mierze Szybka wysyłka nie ma punktów ujemnych) tylko, że  wczoraj miałaś o trzy punkty więcej w tej mierze. 
Jeśli podasz jakiego konta to dotyczy, będę mogła sprawdzić to dokładniej. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#11 Animator

mialem na mysli -3 od calosciowego wyniku z dnia poprzedniego. 
prosba o sprawdzenie konta pendrajwy_pl, szukam tej paczki, kobinuje i nic.
Jedyna jaka mam to z 20 czerwca ktora InPost zgubil - przez co nadal nie zostala dostarczona (klient zglosil juz do Inpostu reklamacje). Ale ciezko mi sobie wyobeazic zebyscie wy karali mnie za to ze inpost zapodzial moja paczke...

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@natalia_z_wasem porównanie z dniem poprzednim to również jedynie porównanie, z którego wynika, że wczoraj ogólnie miałeś o 3 punkty więcej, niż dzisiaj, nie że trzy punkty zostały odjęte. 
Obecnie Twój wynik w mierze Szybka wysyłka (czyli tutaj otrzymujesz punkty za przesyłki, które wysłałeś w tym samym dniu, w którym kupujący opłacił zamówienie) to 40,31% (otrzymałeś w związku z tym 120 punktów). 
Gdy włączysz sobie porównanie z poprzednim miesiącem okaże się, że w tej mierze masz -40 punktów, ponieważ w poprzednim miesiącu więcej przesyłek udało Ci się nadać tego samego dnia, w którym kupujący opłacił zamówienie. 
Nie znajdziemy więc jednego zamówienia, które wpływa na mniejszą liczbę punktów w tej mierze. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@natalia_z_wasem 

Mniejsza sumaryczna liczba punktów "dziś" w stosunku do "wczoraj" może wynikać z dwóch powodów:

1) sprzedawca coś zawalił i DOSTAŁ NOWE punkty ujemne - to łatwo ustalić.

2) sprzedawca dziś otrzymał mniej punktów DODATNICH niż 31 dni temu, a to już wyższa matematyka.

Wszystkie punkty w statystykach obejmują ostatnie 30 dni. Jeśli 31 dni temu sprzedawca otrzymał w jakiejś mierze przykładowo +6pkt, oraz w tej samej mierze wczoraj otrzymał +3pkt, to chciał czy nie bilans na dziś będzie na MINUS TRZY W STOSUNKU DO DNIA POPRZEDNIEGO, gdyż +6pkt sprzed 31 dni przestało być uwzględniane w statystykach, a zostało uwzględnione nowe +3pkt z wczoraj. Jako że więcej "spadło" niż "doszło" to i bilans jest ujemny, co wcale nie oznacza, że punkty zostały odjęte, a tylko że mniej ich dodano niż miesiąc wcześniej.

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#11 Animator

jestem załamany poziomem tych odpowiedzi. mam 3 punkty mniej (i to co kilka dni) - a powodem jest to ze ... wczesniej miałem więcej punktów :)))) WOW!

@marek - jak ustalic (łatwo) czy sprzedający coś zawinił ? Jakis czas temu mialem podobna sytuacje (-3 ptk przez kilka dni) i okazalo sie ze jakiejs paczki nie wyslalem przez niedopatrzenie. Skontaktowalem sie z klientem, paczkę anulowalem i natychmiast punkty przestaly spadac. 
Teraz nie jestem w stanie ustalic co jest przyczyną spadku punktow.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@natalia_z_wasem w jakości sprzedaży mamy dwie miary, które odnoszą się do czasu wysyłki. 
Wysyłka w terminie tutaj sprawdzamy liczbę zamówień, które zostały wysłane w terminie zadeklarowanym w ofercie lub dostarczone nie później niż w przewidywanym dniu dostawy, który klient widział w ofercie w momencie zakupu.
W tej mierze odejmiemy 3 punkty za każdy 1% poniżej 90% zamówień nadanych zgodnie z deklaracją - tutaj możesz otrzymać minusowe punkty, czyli jeśli sprzedający coś zawini, to będzie to widoczne tutaj. 
Szybka wysyłka tutaj sprawdzamy liczbę zamówień, które kupujący złożyli w ofertach z deklaracją wysyłki natychmiast lub 1 dzień i zostały wysłane w dniu zakupu (od 21 lipca to się zmieni, ale na razie jest to liczone w taki sposób). 
W tej mierze dostaniesz 3 punkty za każdy 1% zamówień z wysyłką tego samego dnia. Nie przyznajemy punktów ujemnych w tej mierze
Na koncie, o którym piszemy różnica w punktacji wynika z różnicy w mierze Szybka wysyłka. 
Na 396 zamówienia z ostatnich 28 dni, jako szybką wysyłkę zaliczyliśmy 158 zamówień. 
Więc nie jest tak, że jakieś jedno niedopatrzenie wpływa na ten wynik. 



   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#11 Animator

dziekuje, odpowiedziała Pani na mase pytań których ani (1) nie zadałem - ani (2) nie są dla mnie interesujące. Moje pytanie brzmiało o wyjaśnienie matematycznej przyczyny dlaczego dzisiaj mam o kolejne 3 punkty mniej niz wczoraj.
Stawiam na to że raczej albo nie chce się Pani tego sprawdzać (bo to masa szczegółów, cala lista kulkuset zamówień), albo byc moze nawet tego Pani nie umie - ale pomoc wyobrazam sobie w ten sposob - ze wskazuje mi Pani konkretne zamówienie, które spowodowało RÓŻNICE z dniem wczorajszym. 
W końcu ustnieje jakas matematyczna formuła - więc nie pytam o wróżenie z fusów.
I na koniec - prosze mnie zrozumieć - ja nie produkuje się tutaj ze złośliwości albo dlatego że mam za dużo czasu. Chce po prostu poprawić to co prawdopodobnie źle robie - ale nie jestem w stanie uzyskać informacji od allegro co to takiego.

oznacz moderatorów

ja_Nitka
#13 Ambasador

@natalia_z_wasem spadek o 3 punkty oznacza że danego dnia miałeś o 1% mniej zamówień z szybką wysyłką w porównaniu do dnia poprzedniego, czyli jakieś zamówienia z szybką wysyłką przestały już być uwzględniane w wyliczeniu, a nie wpadły Ci nowe, lub nowe jeszcze nie zostały uwzględnione w wyliczeniu.
Zamówienia z szybką wysyłką są uwzględniane w wyliczeniu jakości sprzedaży tylko przez 28 dni, a nowe zamówienia z szybką wysyłką nie trafiają do wyliczenia od razu w dniu wysyłki, tylko później np. 2 dni później w przypadku przesyłek InPost.

Jeśli w mierze 'wysyłka w terminie' masz 100% i masz ustawiony czas wysyłki natychmiast lub 1 dzień, to nic nie robisz źle, to znaczy, że zamówienia klienci składają u Ciebie później, tak że nie możesz już ich wysłać w tym samym dniu (kurier ich nie odbiera od Ciebie lub z automatu tego samego dnia). 

To jest miara na którą sprzedawca ma naprawę niewielki wpływ, bo największe znaczenie ma tu czas złożenia zamówienia przez kupującego.

Czytałeś opis w pomocy? tam jest to w miarę jasno opisane
https://help.allegro.com/pl/sell/a/jak-przyznajemy-punkty-w-kazdej-z-miar-jakosci-sprzedazy-k1wmx7KY...

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@natalia_z_wasem wszyscy w tym wątku próbują Ci wyjaśnić, jak to działa i że nie ma jednego zamówienia, które mogę wskazać jako to, które wpłynęło na Twój wynik. 
Rozumiem, że drążysz temat, aby poprawić wynik w tej mierze i otrzymać więcej punktów w przyszłości, ja z kolei staram się tylko wyjaśnić jak to działa.
Zarzucasz mi niekompetencję lub lenistwo (czyli również niekompetencję), trudno nie odebrać tego osobiście. 
12 lipca w Twojej jakości sprzedaży miałeś łącznie 398 zamówień, które braliśmy pod uwagę w tej mierze. 165 zaliczyliśmy jako szybką wysyłkę. Czyli 41,45%.
13 lipca w Twojej jakości sprzedaży miałeś łącznie 396 zamówień, które braliśmy pod uwagę w tej mierze. 158 zaliczyliśmy jako szybką wysyłkę. Czyli 40,30%
Stąd te 3 punkty.
Dzisiaj (14 lipca) na 392 zamówienia, 158 zaliczyliśmy jako szybką wysyłkę. Czyli 40.31%. Dlatego dzisiaj widzisz tam 0 pkt w porównaniu z poprzednim dniem. 
Jeszcze raz: w tej mierze sprawdzamy liczbę zamówień, które kupujący złożyli w ofertach z deklaracją wysyłki natychmiast lub 1 dzień i zostały wysłane w dniu zakupu. Tę liczbę zamówień dzielimy przez liczbę wszystkich Twoich zamówień (dla których od daty deklaracji wysyłki lub przewidywanej daty dostawy nie upłynęło jeszcze 28 dni) i mnożymy razy 100%.
13 lipca nie liczyły Ci się już zamówienia, które zaliczyliśmy jako szybką wysyłkę 12 lipca, bo minęło 28 dni od przewidywanej daty dostarczenia. 
Konkretnie chodzi o zamówienia:
807b3380-481b-11f0-80df-1d05d857a88c
1d764620-481c-11f0-8c5e-df9522bec728
b188ce30-4828-11f0-a57c-c5e46565d563
e30b0830-482b-11f0-a2e8-578f77536701
b12f2dc0-482e-11f0-8e8c-835607bf6478
92f81400-483a-11f0-8a8e-a372b2cc966e
d9bff900-483c-11f0-a551-739501afca47
88e1b080-4785-11f0-a410-8b2a52e249f7
Za to wliczyło Ci się już to:
38763140-5e2b-11f0-82fd-f957882fbd7c

Mam nadzieję, że teraz jest to dla Ciebie zrozumiałe. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witaj.

@natalia_z_wasem 

No ja to się osobiści poczułem "lekko urażony" pretensjami o poziom odpowiedzi...

Jest jak jest. Pierwszym dniem ujętym w statystykach nie jest dzień pierwszej sprzedaży, tylko dzień DZIŚ-30 i trzeba to zaakceptować.

Zresztą ma to swoje uzasadnienie, bo pokazuje aktualną sytuację sprzedawcy a nie jakąś zamierzchłą.

Są sprzedawcy którzy przez lata doskonale sobie radzą, a w pewnym momencie "podwinie im się noga" i zaczynają zawalać. Jeśli statystyki obejmowały by wiele lat wstecz, to nabywcy nadal mogli by sądzić, że sprzedawca jest OK i podejmowali by decyzje zakupowe w oparciu o nieaktualne dane. A w przypadku gdy do statystyk liczą się dane z krótkiego przedziału czasowego, to każda "wtopa' jest bardzo szybko w tych statystykach widoczna i potencjalny nabywca ma szansę podjąć decyzję o zakupie na podstawie aktualnych danych.

A że danym trzeba się trochę przyjrzeć...

Zwrot "wyższa matematyka" z mojego wcześniejszego postu to była tylko przenośnia. Każdy "zwykły prosty magister INŻYNIER" powinien bez problemu zasadę obliczeń zrozumieć i potrafić dane poddać analizie. Nie mogę sobie wyobrazić, by mogło by być inaczej...

Ja tytułu inżyniera, ani tym bardziej magistra nie posiadam, ale wydaje mi się że chyba wiem o co w tym chodzi.

No chyba ze się mylę, ale w końcu "błądzić jest rzeczą ludzką".

Życzę powodzenia w starci z Allegrową matematyką.

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów

natalia_z_wasem
#11 Animator

moj komentarz zupelnie nie dotyczyl Ciebie i nie wydaje mi sie zebys mial jakie podstawy aby tak sądzić. To nie Tobie place (ja i inni sprzdający) co miesiąc wagon pieniędzy - otrzymując w zamian to co wszyscy otrzymujemy.
Łącznie z dzisiejszym kejsem - dostałem powyzej WYKŁAD z którego znowu nic nie wynika. Nie wiadodmo dlaczego w porownaniu do dnia wczorajszego mam kolejne -3 punkty...

oznacz moderatorów

AROMATIQ
#10 Popularyzator

Szybka wysyłka wg Allegro to znaczy, że gdy klient klika "kup teraz", Ty już stoisz przy paczkomacie i czekasz tylko na potwierdzenie płatności.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@natalia_z_wasem u mnie też lecą, ale nie masz na to wpływu, do tej miary liczą się paczki które klienci zamówią pd 00:00 do godziny granicznej u mnie jest to 12:00 a że mamy lato i większość kupuje wieczorami to takie paczki do tego nie zaliczają 😞 u mnie zawsze jak jest lato ilość paczek kupowanych rano spada i mam zjazd punktów 😞 a że liczą to z 30 dni wstecz to masz co dziennie coś odejmowane 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów