Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient, który nie ma SMARTa ma dostępnych 6 opcji wysyłki. Wszystkie ustawione na minimum zgodnie z cenami Allegro. Klient z tych 6-ciu wybiera najdroższą - Allegro odbiór w punkcie za 9,49zł - podczas gdy dla jego zamówienia najtańsza jest 3 zł tańsza - Allegro przesyłka polecona za 6,49zł.
I co? Klient ocenia koszt wysyłki za zbyt wysoki....
Sugeruję, że taka ocena powinna być w takiej sytuacji zablokowana 🙂
Czy masz możliwość ustawić koszt wysyłki dla "Allegro odbiór w punkcie" na poziomie niższym niż 9.49 zł?
Zwróć uwagę na coś innego. Udostępniasz odbiór osobisty za zero zł. Wejdź w swoje oferty z innego konta i spróbuj coś kupić z odbiorem osobistym - nie kupisz. Allegro tak to zorganizowało, że odbiór osobisty jest niby dostępny, a odebrać osobiście się nie da, nie ma lokalizacji, nie ma adresu. Oczywiście Allegro mogłoby to zorganizować inaczej, jak dawniej, bez dodatkowych utrudnień, bez dodatkowych wymogów, bez wprowadzania w błąd, kiedy nie było problemu z wyborem tej opcji, ale teraz są pobierane prowizje od wysyłki 🙂
Niestety taka prawda, odbiór osobisty wyskoczy dopiero wtedy, jak ustawimy punkt odbioru, co jest bez sensu dla prywatnych sprzedawców, którzy raczej nie chcą zapraszać obcych. Dlatego @Klocko-m-ania, ustaw punkt odbioru w jakimś dobrym punkcie niedaleko ciebie, sklep, paczkomat, paczkomat przy sklepie. Jeśli przedmiot będzie ciężki, zaproś pod dom/klatkę 🙂
To akurat nie jest prawda, bo jeśli ktoś nie chce podawać własnego adresu do odbioru osobistego, to nie udostępnia tak zwanego odbioru osobistego. Odbiór osobisty od odbioru w punkcie różni się tym, że tak zwany "odbiór osobisty" od początków istnienia Allegro jest kojarzony z odbiorem bezpośrednim od sprzedawcy pod jego adresem podanym w ustawieniach konta Allegro, a nowo wymyślony odbiór w punkcie nie jest odbiorem bezpośrednim od sprzedawcy i może być realizowany w różnych miejscach, które nie znajdują się pod adresem sprzedawcy. Pod adresem sprzedawcy ma być jedynie tak zwany "odbiór osobisty" Obiór w punkcie poza adresem sprzedawcy też może być odbiorem osobistym, ponieważ kupujący odbiera paczkę osobiście. I tu Allegro stwarza zamieszanie stosowanym nazewnictwem. W obecnym stanie obiór osobisty nie może być oferowany w sekcji "odbiór w punkcie". To dwie różne metody wydania rzeczy.
@xyz96 Kiedyś odbiór osobisty działał bez problemu, bo miałem kupujących, którzy akurat przejeżdżali przez miasto w którym mieszkam i po drodze chcieli odebrać to, co kupili. Z reguły ustawiałem się z nimi tam, gdzie im pasowało, bo nigdy nikt nie postanowił zjawić się u mnie na chacie.
Obecnie żeby kupujący w ogóle mógł wybrać opcję odbioru osobistego, to sprzedający musi ustawić adres punktu takiego odbioru (nieważne, że ma się ustawiony odbiór osobisty w opcjach dostawy), co wg mnie jest bez sensu.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
To takie 50/50 zawsze, jednym działa jako odbiór osobisty a innym wywali żeby sobie ustalili cenę dostawy. I weź tu teraz tłumacz 😞 lepiej chyba ustawić punkt odbioru samemu tak jak myślę i po problemie.
Ta ocena w ogóle nie powinna istnieć. W końcu to kupujący sobie wybrał sposób dostawy więc sprzedający nie miał na to żadnego wpływu. A jeżeli mu nie pasowało to przecież jest na Allegro tylu sprzedających że bez problemu można kupić cokolwiek u kogoś innego. Póki co nie ma ( jeszcze ) obowiązku kupowania u jednego określonego sprzedawcy. Takich i podobnych durnot o których piszemy od lat jest dużo więcej, szkoda że nasze pisanie psu na budę się zda.
Jak w temacie - temat rzeka.
Chciałbym się podzielić dwoma spostrzeżeniami:
- Kupujący czyta opisy pod gwiazdkami i ocenia zgodnie z ich treścią. 5 gwiazdek to koszt "bardzo niski". Bardzo niski to znaczy że jest gotów zaakceptować wyższy.
- Z reguły oceny wystawiana kilka tygodni po zakupie są bardziej krytyczne. Kupujący jest "nakłaniany" do wystawiania oceny. Dla wielu jest to uciążliwe i często wystawia ocenę aby więcej nie otrzymywać przypomnień.
Ciekaw jestem czy podzielacie moją opinię.
@annas14-firma Przypomnienia przychodzą tylko 2 razy: 3 tygodnie po zakupie i tydzień przed upływem terminu na wystawienie komentarza. Ale można to całkowicie wyłączyć w ustawieniach konta.
Dziwi mnie, że dla większości kupujących wystawienie komentarza to taka tortura.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Przypomnienia są także w trakcie korzystania z zakładki kupione. Jak wejdziesz żeby wystawić jedną ocenę, jesteś kierowany aby przelecieć wszystkie nie wystawione.
Znam wiele osób, które z założenia nie wystawiają ocen. Zresztą każdy sprzedający widzi jaki procent transakcji jest oceniany. Myślę że większość klientów traktuje to jak reklamy - zło konieczne.
@annas14-firma Wiem, ale ja oceny wystawiam ze szczegółów zamówienia, a nie z tej całościowej listy. Tak czy owak mnie akurat to nie drażni.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Klocko-m-ania @konto zamknięte @cztery_bez_atu @xyz96 Ladies I Wielmożni Panowie... Temat wałkowany dziesiątki tysięcy razy. I...bez rezultatu, chociaż moderator kiedyś obiecał, ze się nad tym pochylą.
Według mnie sprawa jest prosta. Kupujesz = godzisz się na koszty ( przedmiot + wysyłka). Nie godzisz się = nie kupujesz. Kropka. Więc po co oceniać coś na co się zgodziłeś ? Jeśli nie pasuje a kupujesz = ktoś cię do tego zmusił. A to działanie wbrew twojej woli, czyli powinieneś zgłosić to do prokuratora. Ciekawe czemu nikt nie zgłasza? 🤔
Wielokrotnie taki Kupujący nie rozumie że : ma opcję najtańszą w danej kategorii ( Poczta, Inpost, Kurier), nie płaci za koszty pakowania itp, Sprzedający płaci prowizję od wysyłki (było już: " to wy płacicie prowizję od wysyłki ? - przecież to nielegalne ! 😃 ) itp..
Argumenty są bardzo często te same : Bo tamten udostępnia za darmo ( to nic że Kupujący porównuje ofertę gdy ma się WYKUPIONY Smart a on nie ma), bo kilka lat temu to płaciłem mniej, bo mi się wydaje że to drogo ( a zna Pan/Pani taszą wysyłkę w tej kategorii ? Nie znam), lub po prostu "daje po gwiazdkach" bez żadnego komentarza - "bo mogę".
Allegrowe życie 🙄
Mylisz się od zawsze. Kupując godzisz się na koszty wysyłki zaproponowane w aukcji, ale nie oznacza to, że nie możesz ocenić tych kosztów. Wszystko możesz oceniać, chyba, że ktoś Ci sztucznie ograniczy swobodę wypowiedzi.
@xyz96 Nie idź tą drogą 🙂 Bo niedługo Sprzedający będą dostawać negatywy tego typu : "Podczas odbioru osobistego Sprzedajacy miał zielone oprawki okularów i niebieską czapkę - a ja nienawidzę zielonych oprawek okularów i niebieskich czapek!" ( zacytuję : Wszystko możesz oceniać, chyba, że ktoś Ci sztucznie ograniczy swobodę wypowiedzi. )
@pinsplash Bzdury wypisujesz. Wszystko można oceniać w znaczeniu ogólnym, ale nie jest to równoznaczne z łamaniem regulaminu Allegro. Ocena transakcji ma być zgodna z jej rzeczywistym przebiegiem i ma opisywać ten przebieg, a nie wygląd sprzedawcy. Nie znasz regulaminu.
@xyz96 No to Allegro powinno w takim razie dodać ocenę za koszt towaru, kupiłeś, ale wydaje ci się że było za drogo, to łup, po gwiazdkach. Jak się nie zgadzasz, to podaj argument przeciw.
Jestem zdania że ocena za koszt wysyłki powinna być zachowana, ale z pewnymi ograniczeniami. Jeżeli sprzedawca udostępnia tanie wysyłki (paczkomat, inpost, allegro polecony itp.) i nie zawyża ich kosztów, to powinien dostać pięć gwiazdek z automatu.
List zwykły powinien być pomijany w ocenie, bo to przesyłka nierejestrowana i nie należy dla własnego dobra z niej korzystać.
Są natomiast sprzedawcy którzy udostępniają wyłącznie drogą wysyłkę kurierem, nawet dla drobnych przedmiotów które bez problemu da się wysłać paczkomatem czy listem poleconym. A jednocześnie sprzedają towar którego inni sprzedawcy nie posiadają. W takich przypadkach ocena kosztu wysyłki jest potrzebna choćby po to żeby sprzedawca puknął się w czerep i udostępnił w końcu wysyłkę paczkomatem itp.
Czyli, ocenę kosztów wysyłki generalnie zachować, natomiast dodać automatyczne pięć gwiazdek dla ofert które spełniają określone kryteria.
I wtedy prowizja od kosztów wysyłki stanie się zbędna, ale allegro nie zarobi... więc będzie jak zwykle. Zlekceważą to.
A bo to raz się zdarzyło, że klient walnął po gwiazdkach bo 'towar drogi' i 'gdzieś widział taniej' (to czemu tam nie kupił?). Osobiście uważam, że w niektórych wypadkach rzeczywiście ta niska ocena za koszty wysyłki powinna być (jak ktoś oferuje dostawę paczkomatem za 25 zł to jest to ewidentna przesada) ale osobiście nie rozumiem oceniania na 2 gwiazdki (a dostawałem takie oceny) wysyłki paczkomatem za 8,99 albo kurierem za 10,99 (uważam, że jest to dobra cena) bo 'wysyłka droższa niż towar'.
@pinsplash Z drugiej strony są też tacy sprzedający, którzy ustawiają tylko jeden sposób dostawy i zawyżają jego koszt o np. 10 do 20 zł. I co wtedy zrobić?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄