anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Temat rzeka, ale wciąż irytuje - ocena kosztu wysyłki

Klocko-m-ania
#12 Orędownik#

Klient, który nie ma SMARTa ma dostępnych 6 opcji wysyłki. Wszystkie ustawione na minimum zgodnie z cenami Allegro. Klient z tych 6-ciu wybiera najdroższą - Allegro odbiór w punkcie za 9,49zł - podczas gdy dla jego zamówienia najtańsza jest 3 zł tańsza - Allegro przesyłka polecona za 6,49zł. 

I co? Klient ocenia koszt wysyłki za zbyt wysoki.... 

Sugeruję, że taka ocena powinna być w takiej sytuacji zablokowana  🙂 

oznacz moderatorów
63 ODPOWIEDZI 63

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere o wiadrze zimnej wody to akurat ja pisałam, ale masz rację, moderator nic nie zrobi, bo przecież "klient nasz pan". Swoją drogą jaki pan taki sprzedawca.😏

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte To trafiłem z tym kubłem wody, jak kulą w płot😂

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Nie kupować.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@pinsplash napisał: "Według mnie sprawa jest prosta. Kupujesz = godzisz się na koszty ( przedmiot + wysyłka). Nie godzisz się = nie kupujesz. Kropka. Więc po co oceniać coś na co się zgodziłeś"

Zgodności z opisem też nie powinno się oceniać. Kupujesz = godzisz się z opisem sprzedawcy. Nie godzisz się na nazywanie szrotu ze śmietnika sprzętem powystawowym = nie kupujesz. Nie chcesz telefonu "być może zablokowanego przez operatora" = nie kupujesz. Nie podoba ci się nazywanie tandetnych podróbek oryginałami = nie kupujesz. Kropka. Więc po co oceniać coś na co się zgodziłeś ? Jeśli nie pasuje, a kupujesz = ktoś cię do tego zmusił. A to działanie wbrew twojej woli, czyli powinieneś zgłosić to do prokuratora. Ciekawe czemu nikt nie zgłasza? 🤔

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Client:79179573 A ty już się zgłosiłeś do prokuratora po tym, jak jakiś "prywaciarz" cię przekręcił? Bo zakładam że jakiś musiał, skoro żywisz tak wielką niechęć do prywatnych sprzedających😏
Swoją drogą to dlaczego tak bardzo chcesz ich się pozbyć z allegro? Przecież jeśli coś będzie nie tak, to zawsze możesz pójść do prokuratora, ale skoro kupiłeś tzn. że (z)godziłeś się na takie warunki, ergo nie powinieneś mieć absolutnie żadnych pretensji😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Knowhere A Ty już się zgłosiłeś do prokuratora po tym, jak jakiś kupujący-wypożyczacz kart graficznych Cię przekręcił? Dołączyłeś do zawiadomienia zdjęcia z mikroskopu? Bo zakładam, że jakiś krętacz musiał kupić od Ciebie wypasioną kartę, ukończyć gierkę, a potem zwrócić mega-super-pińcet-dwanaście dżiforsa,  skoro żywisz tak wielką niechęć do kupujących. 😱

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Client:79179573 Mnie nigdy żaden wypożyczacz kart graficznych nie przekręcił. Trafił się natomiast jeden, który nie potrafił odpowiednio skonfigurować sobie BIOS-u płyty głównej (ew. zamontować kart graficznych w odpowiedniej kolejności), za co dostało się w komentarzu karcie graficznej ode mnie.

Ja nie żywię żadnej niechęci do kupujących, bo tych paru, których się trafiło (a mogę policzyć ich na palcach jednej ręki) przez te ponad 15 lat na allegro i niemalże 300 transakcji to zaledwie kropla w morzu. Nie chce ich wykopywać z allegro "bo tak", tak jak ty prywatnych sprzedających. Po prostu wiem, że na 100 kupujących zawsze się trafi jeden czy dwóch debili, których najlepiej jak najszybciej olać, bo zdrowie najważniejsze😏

Widzę standardowe odbicie piłeczki, bo nic mądrego nie masz do napisania😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Knowhere po chwili namysłu dopisał: "skoro kupiłeś tzn. że (z)godziłeś się na takie warunki, ergo nie powinieneś mieć absolutnie żadnych pretensji"

Ależ ja właśnie to napisałem! Niech kupujący niczego nie oceniają. Albo lepiej - niech prywatny sprzedawca z automatu dostaje pozytywa i max gwiazdek po każdej sprzedaży. W końcu prywatni nigdy nie oszukują.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

Ocenianie kosztów wysyłki, które z góry są narzucone przez Allegro, to jakiś absurd. Oceniani jesteśmy my, a nie włodarze tego portalu... Może taki system ocen miałby rację bytu, gdyby dotyczyła kosztów wysyłki które są wyższe, niż oferuje Allegro. W sytuacji gdy sprzedawca ustawia przykładowo 8,99 za Paczkomat, ocena za koszt wysyłki wynosi z automatu 5 gwiazdek. Ale jeśli chce dać wyższy koszt, to wtedy klient może ten koszt ocenić. 

Rozumiem że ten system ocen miał na celu wyeliminowanie sprzedawców, którzy oferowali produkt za grosze, odbijając to sobie na kosztach wysyłki które były kosmiczne. OK. Ale w obecnej sytuacji, nie dosć że nie mamy szans na doliczenie kosztów opakowań (koperta, kangurek, etykieta) co w sytuacji gdy sprzedaje się drobnicę nie ma sensu, doliczana jest prowizja, to jeszcze na dodatek kupujący obcina gwiazdki bo drogo. Hitem były obcięte gwiazdki za wysyłkę poleconym za 5,90... Cyce opadają...

Czekam na cud, gdy Allegro wreszcie choć trochę pochyli się nad sprzedawcami, bo owszem, Allegro tworzą kupujący, ale to jednak sprzedawcy grają pierwsze skrzypce. Chociaż mam wrażenie że sprzedawca jest tutaj jak d*** od... sami wiecie czego 😉 

_______
Kamila
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

teraz jest tak że klient nasz pan i tylko jego słowo się liczy co z tego że masz różne odbiory z tych uznawanych przez allegro w cenach które tobie jako sprzedającemu się w nich nie opłaci wysyłać bo dokładasz do interesu jak i tak ktoś sobie sam szkodzi np.nie wykupując SMARTA liczy że jak kupi coś powyżej 40 zł to już by chciał za darmo a jak mu się wyświetli koszt wysyłki do zapłaty to jest zniesmaczony i obcina gwiazdki albo mając do wyboru paczkomat to sam sobie wybiera kuriera (którego akurat nie masz w smarcie bo jest to nieopłacalne) a masz go w cenie przewoźnika bo po co iść do paczkomatu jak pod nos przywiozą a że drożej to wina sprzedającego i trzeba go ukarać. gdy masz ustawioną sprzedaż ze SMARTEM nie powinno możliwości zaniżania ocen za koszt wysyłki z automatu tak jak jest z czasem wysyłki gdy mieścisz się w ustalonym terminie.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Janirka Podpowiem, że kangurki można zdobyć za darmo na poczcie (choć sam ich nie używam, bo etykiety drukuję po prostu na papierze samoprzylepnym) - idziesz do okienka i prosisz o druk PP nr 71😉
Koperty? Najlepiej kupować na setki (wychodzą grosze za sztukę), czy to na allegro, czy w sklepie online poczty (bo nie ma kosztów wysyłki, gdyż odbiera się to w wybranym urzędzie pocztowym) - o ile ktoś nadaje dużo przesyłek miesięcznie - bo kupowanie na sztuki mija się z celem w takim przypadku.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Jest jeszcze pewne wytłumaczenie: trafił się kupujący, który przy wcześniejszych zakupach gdzieś tam widział u kogoś wybrany przez niego sposób wysyłki po niższej cenie (niektórych to tam nie obchodzi obniżenie kosztu wysyłki) no i pomyślał, że skoro inni mieli taniej, to Ty też możesz. Pewnie zależało mu akurat na tym sposobie wysyłki, chociaż z drugiej strony wtedy nie powinien zaniżać oceny.

Zakładam, że w związku z powiższym kupujący myślą, że niektórzy sprzedawcy zawyżają koszty wysyłki (chodzi o wysyłki Allegro). Mnie ciekawi czy kupujący w ogóle wiedzą jakie są realne koszty wysyłek tych Allegrowych i tych poza. Z resztą co tam ich to obchodzi, mają kupić tanio, a najlepiej za darmo 😉

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@DarkStoorM jak chcą kupować i mieć wysyłkę za darmo to muszą się liczyć że będzie ona wliczona w koszt towaru i zamiast np.40 zł plus 10 zł wysyłka będą mieć za np.60 zł ale dostawa gratis

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Proponuję przyjąć założenie, że problemem nie są opinie klientów. Problemem są reguły oceny sprzedających przez Allegro.

Klienci mają prawo wyrażać swoje opinie w sposób jaki chcą a Allegor im pozwala. 

Konsekwencje tych ocen dla sprzedających są zdefiniowane przez Allegro. I to tu jest problem.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@annas14-firma  Niestety, tym bardziej, że ich kryteria "super" jakości sprzedaży pewnie bazują na sklepach mających dziesiątki tysięcy ocen miesięcznie (nie no, przesadzam troszkę). Sklep, który dostaje nawet i 100 komentarzy miesięcznie nie ma najmniejszych szans na utrzymanie wysokich numerków, bo ktoś raz dał dwie gwiazdki za list po 5zł i cała praca idzie w pi*** 🤣

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@pinsplash masz racje u mnie teraz to też grozi od 2 lat się udawało utrzymać SS ale teraz zrobiłem sobie dłuższe wolne taki miesiąc z hakiem no i jakoś od razu spada a by to utrzymać tak jak piszesz 100 sprzedanych pozycji może nie wystarczyć .nikogo nie interesuje twój urlop masz go na papierze ale pracować musisz inaczej dobierają ci się do d...y

oznacz moderatorów

Client:48098829
#8 Zapaleniec#

A może to nie tak? Może on chciał dwa produkty a w tych tańszych przesylkach ustawiono ze tylko jedną sztuką? 

Też wydaje mi się dużo. Gdy za jeden produkt płace 3 zl,a za dwa już muszę zapłaci 9? Wiem ze limity wagowe,ale w sumie co mnie to obchodzi jak to mi smakują!

Korzystając z okazji zapytam jako klient, o fenomen produktu za 39,99 z ofertą SMART. Na gwint tego smarta tam wstawiacie? Żeby irytować? Czy żeby wcisnąć mi Jeszce jakiś bubel? Mistrzostwo to ustawienie oferty smart tylko do jednego punktu ,a reszta możliwości mimo że dostępna w starcie,płatna standardowo. 

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Rozumiem irytację klientów zawiłościami niektórych cenników, ale często wynika on bardzo racjonalnych przesłanek.

My ograniczamy ilość produktów w najtańszej przesyłce (list priorytetowy za 5 PLN) ze względu na możliwość jej zaginięcia i praktycznie braku możliwości reklamacji. W praktyce zawsze wysyłamy ponownie ten sam towar, czyli ponosimy koszt zaginionych przesyłek. Nie ma możliwości ograniczenia wartości zakupu dla przesyłek więc jedynym sposobem ograniczenia ryzyka jest ograniczenie ilości.

Nie chcemy rezygnować z taniej przesyłki bo około 20% klientów zamawia towar o wartości poniżej 10 PLN. Nie mogą skorzystać ze SMARTA a najtańsza przesyłka rejestrowana to 6,99 PLN.

Obie najtańsze przesyłki są nierentowne. Niewielu klientów zdaje sobie sprawę, że w cenie znaczków Poczty Polskiej nie ma VAT więc sprzedawcy muszą zapłacić nie tylko prowizję Allegro (8%-12%) ale także odprowadzić VAT (około 18%) 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@annas14-firma Z ciekawości: co wychodziłoby taniej - ponownie wysyłanie zaginionych przedmiotów, czy może jednak zrezygnowanie z przesyłek nierejestrowanych?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@Knowhere dużo sprzedaję tanich rzeczy głównie numizmatów w licytacjach gdzie cena końcowa jest niższa niż 10 zł ale kolekcjonerzy zwykle nie kończą zakupów na jednej pozycji jak mam wystawionych zwykle co najmniej kilkaset aukcji to starają się kupić co im akurat brakuje i nigdy nikomu nie oferowałem wysyłki listem zwykłym polecony nawet jak poczta zagubi można żądać rekompensaty do 145 zł i jeszcze nigdy gdy mi zgubili przesyłkę nie było tak by nie oddali ,a przy liście zwykłym nic nie ma,

oznacz moderatorów