Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziś tracimy tytuł Super Sprzedawcy z powodu rzekomo niewprowadzonych w terminie numerów przesyłek.
Sytuacja wygląda tak, że mieliśmy dwutygodniowy urlop. Po wprowadzeniu terminu urlopu do systemu kilkukrotnie dla pewności sprawdzałem na stronach ofert datę wysyłki/dostawy, jaką pokazuje Kupującym system. Była to data wydłużona o czas zadeklarowanego urlopu. W związku z tym nie zmieniałem w ustawieniach dostawy terminu dostawy, ponieważ jego zmiana powodowała podwojenie przez system czasu dostawy (np. zamiast 2 dni + czas urlopu widniało 14 dni + czas urlopu, czyli nawet miesiąc).
Tymczasem dziś otrzymujemy karę za nieterminowe nadania. Proszę o interwencję w tej sprawie i wyjaśnienie.
Od razu uprzedzam poradę/przytyk/uwagę - nauczony rozmową z supportem - wiem, że gdzieś w helpie Allegro jest wzmianka, iż urlop nie zmienia dat liczonych do Jakości Sprzedaży, tylko informację dla Kupujących. I właśnie dlatego tych dat wysyłki/dostawy nie zmieniamy, bo inaczej Kupujący przy dwutygodniowym urlopie Sprzedającego otrzymuje informacje, że przesyłka dotrze za 30 zamiast 15 dni.
@Totulo pierwsze słyszę żeby system allegro brał pod uwagę urlop w wyliczeniach ? Nawet jest informacja 🙂
Możesz to zrobić w zakładce Moje oferty, sprawdź szczegóły i dowiedz się więcej o korzyściach, które zyskasz.
Jeśli włączysz funkcję urlop to Twoi klienci zobaczą informację, że przesyłki mogą otrzymać z opóźnieniem, ale funkcja ta nie zwalnia Cię m.in z:.
Jeśli w trakcie urlopu nie wypełnisz obowiązków sprzedawcy, może pogorszyć się Twój wynik w panelu Jakość mojej sprzedaży.
Już o tym wspominałem powyżej.
Kilkukrotnie sprawdzałem, jakie daty dostawy pokazuje system Kupującym po rozpoczęciu urlopu i były to daty wydłużone o czas do końca urlopu. Zmiana daty wysyłki w ustawieniach dostawy byłaby **piiip**ycznym posunięciem, ponieważ w informacji Kupujący otrzymywał wówczas podwójnie wydłużoną datę dostawy.
@Totulo ponieważ w informacji Kupujący otrzymywał wówczas podwójnie wydłużoną datę dostawy.
Nie bo według allegro powinieneś codziennie na urlopie zmieniać datę wysyłki o jeden dzień wcześniej 😄
Chore to jest ale zapomnij o walce nic nie wskórasz ja kończę aukcję dzień przed wyjazdem i wznowie jak wrócę co by nie stracić statystyk i SS 😉
@kostas11 No i to jest abrakadabra.
W marcu tego roku wybierałam się na urlop, i faktycznie po wprowadzeniu urlopu, czas dostawy w ofertach wydłużał się o czas jego trwania, a chcąc zmienić również czas wysyłki zgodnie z tym co sugeruje allegro, system faktycznie go podwajał 😀 Idąc za doświadczeniem innych sprzedawców, zakończyłam wszystkie oferty. Tak było bezpieczniej...
W każdym razie współczuję @Totulo , bo nic z tym nie zrobisz. Jedyne co możesz zrobić to czekać cierpliwie aż będziesz się mógł ponownie ubiegać o SS.
@Janirka jak zwykle namieszali 😞 czyli zmieniają czas dostawy ale wysyłki już nie, w poprzednich latach jak na nic nie wpływała jakość to olewałem temat i jechałem na urlop nic nie robiąc, po miesiącu statystyki wracały na miejsce, a teraz kończę i wznowię po powrocie, ot takie udogodnienie 🙂
A mogli by być bardziej w stronę sprzedawców, nie liczyć na czas urlopu odpowiedzi, zmienić automatycznie czas wysyłki i dostawy a w razie dyskusji automatem odpisać że sprzedawca na urlopie, odpowie po powrocie 😄
@Totulo Cześć. W momencie, kiedy włączasz urlop, nie zmieniamy automatycznie żadnych ustawień w ofertach. Będzie to jedynie informacja uwzględniona przy obliczaniu czasu dostawy, który jest wyświetlany w ofertach.
Kiedy ustawiasz urlop na swoim koncie, to rzeczywiste czasy wysyłki przedmiotów mogą się znacznie różnić od tych, które deklarujesz, dlatego żeby urlop nie wpłynął negatywnie na poziom Jakości sprzedaży, musisz samodzielnie zmienić ustawienia w swoich ofertach.
Jeśli chcesz zachować poziom jakości Sprzedaży, popularność ofert, ich numery oraz adresy www - wystarczy, że na czas urlopu zakończysz grupowo wszystkie oferty, a po urlopie je wznowisz.
@ko_alka Tak ,ale jak to się ma do kosztów jakie sprzedawca ponosi za wznowienie tego co było wystawione a tylko przerwane (usunięte) na czas urlopu . W wielu kategoriach nie ma darmowego wystawiania a do tego oferty są też czasem promowane lub wyróżniane.
@ko_alka w takim razie proszę się zdecydować (jako Allegro) - albo dajecie Kupującemu tę samą informację, którą ustawia Sprzedający i egzekwujecie od niego deklarację, albo wydłużacie automatycznie czas dostawy o czas urlopu i w informacji dla Kupującego, i w Jakości Sprzedaży.
Każde inne, mieszane rozwiązanie jest zwyczajnie zaprzeczeniem logiki i prowadzi do sytuacji jak wyżej.
Nie widzę też powodu, dla którego miałbym kończyć oferty. Towar jest, ma swoją cenę i ilość dostępną do wysyłki. Jedyne, co się zmienia to czas dostawy, z którym Allegro namieszało tak, żeby ukarać Sprzedającego.