anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uciążliwość procedury reklamacyjnej na allegro z punktu widzenia sprzedawcy

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Od jakiegoś czasu klient ma możliwość poza tradycyjną dyskusją złożenia reklamacji. Nie oceniam czy to dobrze, czy źle, ale moim skromny zdaniem jest to bardzo ułomne rozwiązanie.

Mam aktualnie założoną reklamację o treści, "otrzymałem produkt inny niż w zamówieniu". Klient chce wymiany itd, to jest zrozumiałe. Udział klienta na tym się kończy, nie jest on zainteresowany dalszym przebiegiem reklamacji, za to ja jestem bombardowany info od chatbota,  tym, że mam podjąć decyzję od odbiorze produktu, o terminach itd. Nie byłoby w tym nic dziwnego jak to, że zaraz po zgłoszeniu reklamacji, przekazałem w jej treści prośbę o przesłanie zdjęć otrzymanego produktu, chatbot również to info przekazał kupującemu, że potrzebne są dodatkowe informacje w celu podjęcia decyzji reklamacyjnej. I cóż z tego, klient ma to gdzieś, nie ma z nim żadnego kontaktu, a terminy lecą i jestem ponaglany, odbierz towar, podejmij decyzję itd. Na jakiej podstawie mam podjąć decyzję reklamacyjną, skoro nie ma kontaktu z osobą, która ją złożyła, nie podesłała mi żadnych zdjęć. Możliwe, że otrzymała prawidłowy produkt, a nie potrafi go zamontować. Ja muszę mieć te podstawowe informacje, żeby wypowiedzieć się w temacie decyzji reklamacyjnej. Zmuszanie mnie przez allegro do wydania decyzji bez żadnej interakcji ze strony kupującego jest lekko mówiąc nie w porządku. Nie uchylam się od odpowiedzialności w przypadku mojego błędu, ale miałem już masę takich sytuacji, że klienci odsyłali mi dokładnie takie same produkty jakie zakupili w ofercie, twierdząc, że to jest co innego i nie pasuje do ich auta. Ja to muszę zweryfikować, chociażby na podstawie zdjęć.

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@mikeza Rozumiem, że sytuacja może być frustrująca i irytująca jak klienci nie odpowiadają w reklamacji. 

Cały czas pracujemy nad lepszymi rozwiązaniami i rozwijamy to narzędzie. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@N_Nitka28 wystarczy zastosować proste rozwiązanie - brak reakcji kupującego na zgłoszony problem, brak udziału w procedurze reklamacyjnej i brak współpracy - jednoznaczne będzie z odrzuceniem takiej reklamacji. Bo z drugiej strony jak ja mam ją rozpatrzyć skoro kupujący nie chce wysłać mi zdjęć otrzymanego przedmiotu, który jest ponoć inny niż zamawiał. nie mam wszystkich informacji, które umożliwiają podjęcie decyzji reklamacyjnej.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

wojtekmarchewka
#13 Ambasador

@mikeza jeżeli masz możliwość, obsługi reklamacji na podstawie zdjęć, wybierasz opcję bez odsyłania. 

Następnie, prosisz o zdjęcia, aby móc podjąć decyzję reklamacyjną. Gdy Klient/Klientka, nie reagują na Twoje wiadomości. Odrzucasz reklamację i jako powód wybierasz (z dostępnych opcji)

Powód: Kupujący nie uzupełnił braków w reklamacji

Oraz piszesz 

Uzasadnienie:
Konsument nie udostępnił zdjęć, wymaganych do ekspertyzy reklamacyjnej uniemożliwiając tym samemu dalsze procedowanie reklamacji i ocenę jej zasadności. W świetle przepisów UK nie wywiązał się z ustawowego obowiązku udostępnienia dowodów istnienia wady. Reklamacje uważam z tych powodów za odrzuconą.

oznacz moderatorów