anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Usunięcie aukcji, zawieszenie konta - REKLAMACJA

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

Witam Was,

Pokrótce opiszę zasady działania w branży w której działam na allegro. Od lat jestem sprzedawcą na allegro, prowadzę legalnie działającą firmę na terenie Polski, niestety branża markowej odzieży którą się zajmuje jest dość mocno pilnowana/prześladowana przez różnego rodzaju podmioty zgłaszające aukcje jako podrabiane. W takiej procedurze allegro po otrzymaniu " wiarygodnego" zgłoszenia. (czyli tak mniej więcej odbywa się losowanie na allegro przez jednego z przedstawicieli wspomnianych ów marek i o dziś zgłosimy te aukcje) 

Aukcje zostają zgłoszone i usunięte. Ja jako sprzedawca wówczas występuje do allegro z prośbą o udostępnienie danych przedstawiciela marki, która zgłosiła moje aukcje jako tzw. "podróbki" i wysyłam im faktury oraz dokładne zdjęcia kwestionowanych produktów. - w tym momencie firma powinna niezwłocznie zweryfikować przesłane dokumenty i wycofać zlecenie usunięcia, sprawa powinna się zakończyć i byłoby to normalne.

Jednak w tym wypadku Allegro nie przesłało mi danych firmy zgłaszającej aukcje, tylko poprosiło o dostarczenie wszystkich niezbędnych dokumentów (stając się również w tym momencie stroną tego sporu) i zobowiązało się do przesłania ich do podmiotu zgłaszającego moje aukcje - Firmy React.

Niezbędne dokumenty do allegro dostarczyłem w dniu w którym zostałem o to poproszony czyli 18.10.2022 r. 

Moje aukcje zostały usunięte 18 października 2022 roku - przy pierwszym usunięciu aukcji moje konto na Allegro zostało zawieszone bez możliwości złożenia wcześniej wyjaśnień. Zapytałem wówczas o powody takiego postępowania ze strony allegro wobec mnie. Dowiedziałem się, że konto zostało zawieszone z uwagi na to, że nie jest to pierwsze naruszenie regulaminu na tym koncie, poprzednie miało miejsce w 2016 roku.😅 Nie otrzymałem też zgody na funkcjonowanie innych moich kont - wszystko zostało zablokowane z uwagi na powiązanie z kontem zablokowanym przez dział bezpieczeństwa transakcji. Następnie do końca roku prosiłem o ponowne ponaglenia do podmioty zgłaszającego o weryfikację towaru, oczywiście do dziś bez efektu. Prosiłem również o zgodę na dalszą współpracę z allegro jako użytkownik, tak aby inne moje konta mogły funkcjonować. Zbierał się tajemniczy zespół obradował miesiąc po czym wydał decyzję odmowną.  

Po 3 miesiącach straciłem cierpliwość, złożyłem reklamację dotyczącą wspomnianego wątku - minęło 14 dni, allegro nie odniosło się do reklamacji zatem wnioskuję, że przyznano mi rację jednak bez efektu. Myśle, że te sprawa będzie musiała trafić do UOKiK o ile nie przychylą się do reklamacji w całym zakresie spornego wątku.

Konsultanci już nie chcą ze mną rozmawiać, nie odpisują na 3 ostatnie wiadomości mailowe, zatem może moderatorzy podejmą się rozwiązania problemu? Myśle, że na chwilę obecną sprawa jest prosta - przeterminowana reklamacja oraz faktyczne ponaglenie podmiotu zgłaszającego, już nie po to aby zdjąć sankcje z konta ale po to by taka sprawa na tym koncie z firmą React więcej się nie powtórzyła.

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

W tzw. międzyczasie przez ostatnie 3 miesiące pozwoliłem sobie wymienić już 65 wiadomości z allegro, w większości odpowiedzi wyglądają mniej więcej tak:

Allegro:Przesłane przez Pana dokumenty zostały przekazane do zweryfikowania, jak tylko otrzymam informacje w sprawie, to powrócę do Pana z odpowiedzią. Do momentu wyjaśnienia sytuacji, nie możemy wyrazić zgody na korzystanie z konta.
Ja:
Dzień dobry, minął tydzień od kiedy przesłałem Państwu dokumenty do weryfikacji dlatego bardzo proszę o ponaglenie sprawy.
Allegro:
Niestety nie mamy takiej możliwości. Nie mamy wpływu na tryb pracy podmiotów zewnętrznych. Dokumenty przesłaliśmy do weryfikacji tydzień temu i sami nadal oczekujemy na odpowiedź. Bardzo proszę, aby uzbroił się Pan w cierpliwość, ponieważ taka weryfikacja może trochę potrwać. 
 
Mamy 25 października, ciągle atakuje allegro z nadzieją, że cokolwiek drgnie..
 
Allegro:
Pana prośbę przekażę do zespołu decyzyjnego. Dam Panu znać, jak tylko otrzymam odpowiedź. Niestety najprawdopodobniej nie dostanę jej dziś z racji później pory. 
 
31.10.2022 Ja:
 
Dzień dobry, czy mogę liczyć na jakieś ponaglenie mojej sprawy?
Pozdrawiam
 
Allegro:
 
Zdaję sobie sprawę, że ta sytuacja jest dla Państwa problematyczna. Skierowałem do zespołu decyzyjnego prośbę o ponaglenie rozpatrzenia sprawy. Jak tylko dostanę informację zwrotną, wrócę do Państwa z odpowiedzią.
 
 
03.11.2022 Allegro:
Tak jak informowaliśmy już wcześniej w toku korespondencji, nie wyrażamy zgody na założenie nowego konta do momentu wyjaśnienia sytuacji.

Ponowiliśmy również prośbę do podmiotu o zweryfikowanie przesłanych dokumentów.
 
03.11.2022 r. Ja:
 
Panie Jakubie czy mam jakaś możliwość odwołanie od tej decyzji? Chciałbym żeby Allegro wzięło pod uwagę fakt iż, konto istnieje od lat a ostatnie naruszenie regulaminu miało miejsce w 2016 roku,  dodam tez, że blokada trwa dwa tygodnie i nikt nir jest w stanie stwierdzić ile to może dalej potrwać. 
 
03.11.2022 r. Allegro

Niestety nie jest to pierwsze tego typu naruszenie na Pana koncie. W przeszłości były również usuwane inne oferty i w związku z ostatnimi naruszeniami została podjęta decyzja o blokadzie konta. Blokadę jesteśmy w stanie zdjąć, tylko po blokadzie oryginalności oferowanych materiałów przez podmiot. Tak jak informowaliśmy materiały załączone przesłane przez Pana zostały już przekazane do podmiotu w celu weryfikacji. Został on już również w sprawie ponaglony. Bez potwierdzenia, że towary są oryginalne, nie mamy podstaw do zdjęcia blokady.
 
03.11.2022 Ja:
Oczywiście, ale wszystkie poprzednie blokady z tego wynikające zostały zdjęte na skutek wycofania zarzutów przez firmy takie jak react, coresearch czy GA SPA. Mogę Panu przedstawić korespondencje mailowe z ubiegłego roku kiedy to oryginalność produktów była potwierdzona przez wspomniane podmioty. Nie mam tez na celu się tu „awanturować” czy sprzeczać, zależy mi po prostu na szybkiem wznowieniu sprzedaży ponieważ moja firma utraciła płynność finansową, a czasy są trudne.
 
Stad moje ostatnie pytanie, czy jest Pan w stanie wskazać ramy czasowe na rozpatrzenie takiej sprawy? Czy za 2 tygodnie mam prosić o ponowne ponaglenie?
 
04.11.2022 Allegro:
Oczywiście rozumiem że obecna sytuacja nie jest dla Państwa łatwa. 
Zwrócimy się do zgłaszającego z prośbą o ponaglenie.
 
ŚWIETNIE! - pominę tutaj kilka bezsensownych wymian mailowych z allegro
 
26.11.2022 Ja:
dzień dobry, proszę o jakąś informację w sprawie lub propozycję rozwiązania tej patowej sytuacji. 
 
26.11.2022 Allegro:
Przesłałem informację o braku kontaktu ze strony zgłaszającego.
Postaramy się ponaglić sprawę.
 
27.11.2022 Allegro:
Po konsultacji z odpowiednim działem wracam do Pana z odpowiedzią w kwestii nowego konta. Tak więc nie wyrażamy zgody na trwanie nowego konta aż do momentu gdy Partner i nie wyjaśni tematu produktów nieoryginalnych. Cenię Pana zdanie natomiast zasady są stworzone w taki sposób by wszystkich Partnerów obowiązywały takie same reguły. Staramy się aby Kupujący wiedzieli ,że nasz serwis jest sprawdzonym sposobem na zakupy, a oferty umieszczone na nim były bezpieczne i przejrzyste. 
 
A ja dalej proszę się jak głupek...
 
 
27.11.2022 r. Allegro:
Sprawa trafiła do działu ekspertów. Gdy tylko otrzymam odpowiedź z ustosunkowaniem się do Państwa prośby - wrócę do Państwa z wiadomością zwrotną. Proszę o cierpliwpść.
 
01.12.2022 r. Allegro:

Spraw jest na dalszym etapie weryfikacji, bardzo proszę jeszcze o chwilę cierpliwości. 
 
Specjalny zespół jak się domyślam składający się z członków zarządu cały czas obraduje...
 
02.12.2022 r. Allegro: 

Bardzo przepraszam, że wszystko trwa tak długo. Obecnie jeszcze kontaktujemy się z odpowiednim zespołem. Postaramy się jak najszybciej wrócić z odpowiedzią. 

19.12.2022 r. JA:

Dzień dobry od 3 tygodni czekam na odpowiedź allegro w sprawie możliwości dalszej sprzedaży w serwisie (zwolnienia blokad z kont powiązanych z tytułu 8.4 i 2.12 reg. allegro). Ciągle jestem zwodzony brakiem odpowiedzi. Już o braku odpowiedzi przez podmiot zgłaszający blokujący moje konto od dwóch miesięcy nie będę się nawet wypowiadał. 

20.12.2022 r. Allegro:

Z uwagi iż na konto nałożyło się kilka blokad ewentualne otwarcie nowego profilu musimy skonsultować również z innym zespołem.
Rozumiem że sprawa trwa bardzo długo jednak nie jest to problem łatwy do rozwiązania z uwagi na liczbę podjętych wątków. 

Bardzo proszę o chwilę cierpliwości jak tylko otrzymam informacje niezwłocznie wrócę z odpowiedzią. 

20.12.2022 r. Ja:

Panie Januszu, z tego co wiem to sprawa dotyczy jednego naruszenia regulaminu i tez Allegro nie ma na to żadnych dowodów po za wyssanym z palca oskarżeniem firmy która od dwóch miesięcy się z Wami w tej sprawie nie kontaktuje.
Blokada została nałożona z uwagi na pierwsze usunięcie aukcji z przedmiotami ralph lauren
 
Ogólnie to były wyjątkowo udane święta z mojej strony - miałem więcej wolnego czasu niż zwykle. Jednak nie spodziewałem się że już kolejnego dnia specjalny zespół po miesiącu obrad wyda decyzje! 
 
21.12.2022 Allegro:
 
Sprawę zweryfikowaliśmy ponownie i jesteśmy zdecydowani do podtrzymania decyzji. 

Z naszej strony jeżeli sprawa produktów podrobionych nie zostanie wyjaśniona, w tym również na kontach powiązanych to nie możemy zgodzić się na odblokowanie.
Na ten moment utworzenie nowego konta także nie jest możliwe. 
 
No to spoko, w sumie to już się przyzwyczaiłem... No ale co? Podmiot zgłaszający ma zupełnie w czterech literach ponaglenia, weryfikację. Oni nic nie muszą... Allegro się wypina, dodatkowo blokuje konto, zwodzi... Robią co chcą i jak chcą, nie ma żadnych czytelnych reguł gry a regulamin jest tak ogólnie napisany, że mogą go sobie interpretować jak chcą. 
 
Po 3 miesiącach - nadal czekam na weryfikację wysłanych dokumentów....
 
20.10.2023 Ja:
Dzień dobry, mija kolejny miesiąc - ze strony Allegro zero odzewu w sprawie. Proszę o jakaś interwencje u podmiotu zgłaszającego oraz zgodę na utworzenie nowego konta. 
 
20.01.2022 Allegro:
Informacja na temat zgłaszającego została przekazana, z naszej strony odpowiedź została udzielona 21 grudzień 2022 o 11:20 i dalej jest ona w mocy. 

Nie wyrażamy zgody na utworzenie nowego konta. 
 
Tu nie do końca o to pytałem, liczyłem chociaż na informację, że wyślą jakieś ponaglenie, pocztówkę - cokolwiek. No ale miałem jeszcze przyjemność skleić do allegro 3 kolejne wiadomości na które już nie otrzymałem żadnej odpowiedzi... 
 
20.01.2023 r. Ja:
Ale ja Państwa pytam głównie o sprawę blokady konta starkshop1 - chciałbym złożyć reklamacje. Konto jest blokowane od 3 miesięcy na podstawie jakiś pomówień. 
 
Proszę sprawdzić pierwsze wiadomości w tym wątku ciągnącym się od 3 miesięcy oraz ponaglić podmiot zgłaszający moje aukcje.
 
Po chęci zgłoszenia reklamacji dostałem osobną wiadomość z allegro dotyczącą składanej reklamacji. Dzięki której, po raz kolejny allegro miało okazję pokazać jak bardzo sprawa ich obchodzi.
 
20.01.2023 r. Ja:
Panie Januszu, mam jeszcze jedną prośbę. Proszę o doprecyzowanie - czy otrzymaliście Państwo akurat 21 grudnia informację z firmy React dotyczącą weryfikacji mojego towaru oraz faktur, czy poprostu allegro raz jeszcze przeanalizowało moje prośby dotyczące możlwiości dalszej współpracy i wydało decyzję odmowną? Bo tak rozumiem maila z 21 grudnia z godziny 11:20.
 
Jeżeli to podmiot zgłaszający wydał takie orzeczenie względem mojego towaru to chciałbym z nim wejść do drogę postępowania sądowego zatem prosze o ujawnienie danych tejże firmy lub potwierdzenie moich przypuszczeń iż jest to firma React.
 
Wiadomość najwidoczniej trafiła do kibla bo od 17 dni nikt nie raczył na nią odpisać. 
 
31.01.2023 r. Ja:
Dzień dobry - 19 października 2022 roku doszło do usunięcia moich aukcji z uwagi na zgłoszenie firmy react, wówczas bez żadnego ostrzeżenia konto mojej firmy zostało zablokowane. Proszę o informację czy udało się Państwu w ciągu tych już ponad 3 miesięcy uzyskać odpowiedź od Waszego partnera firmy React w sprawie wskazanych do usunięcia aukcji?
 
 Na tą wiadomość również nikt nie odpisał... Minęło 6 dni.
 
20.01.2022Allegro:
Dzień dobry,
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 27183853.

Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:
  • 14 dni,
  • 30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych.
 
Oczywiście do powyższej reklamacji również nikt się już nie odniósł, minęło 14 dni więc jak sądzę została przez czyjeś niedopatrzenie przyjęta, a moje konto powinno zostać odblokowane. Czy mam rację?
oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Serio... przez 3 miesiące nie poczyniłeś żadnych sensownych kroków tylko przepychasz się z nimi w wiadomościach?

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

Wszyscy dobrze wiemy, że allegro ma monopol i często łączna sprzedaż po za serwisem nie dorównuje tej na allegro.  Jakieś pomysły jak można inaczej zakończyć tą przepychankę ?

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

@StarkShop1 gdyby tylko istniała taka instytucja, która rozpatruje tego typu przypadki, nakłada kary, w której można wywalczyć odszkodowania za straty w sprzedaży hmmm...

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

Niestety ograniczenie do 20 tys. znaków spowodowało, że musiałem mocno ograniczyć ilość maili wymienionych z allegro tak abym mógł w ogóle dodać post.

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

Ja w takie sytuacji od razu dałbym się do dobrego prawnika 😮

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@StarkShop1 Cześć. Przykro mi, że jesteś niezadowolony z przebiegu tej sprawy. Reklamację złożyłeś 20 stycznia, zatem nie minął jeszcze czas na jej rozpatrzenie (jest to 14 dni roboczych). Poproszę o nadanie wyższego priorytetu tej sprawie i mam nadzieję, że wkrótce otrzymasz odpowiedź, która Cię usatysfakcjonuje. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

Przy obliczaniu 14-dniowego terminu na ustosunkowanie się do żądania konsumenta określonego w reklamacji, należy pamiętać, że chodzi o dni kalendarzowe, nie o robocze.😅

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@StarkShop1 znaczy ja Cię rozumiem i jestem po Twojej stronie ale przeczytaj co napisałeś ... naprawdę uważasz się w tej sytuacji za konsumenta? 

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

Nie ma nigdzie informacji aby w relacji firma = firma było inaczej.

w informacji potwierdzającej złożenie reklamacji z allegro również widnieje informacja o 14 dniach - gdyby to było 14 dni roboczych to powinna być taka informacja.

20.01.2022Allegro:
Dzień dobry,
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 27183853.

Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:
  • 14 dni,
  • 30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych.

Dodam też, że allegro od nas sprzedawców również oczekuje respektowania 14 dni na reklamację również jeżeli klient wziął fakturę na zakup.

Ja w tej sytuacji czuje się klientem allegro, ponieważ to allegro wystawia mi fakturę za swoją usługę co miesiąc. Reklamację złożyłem na traktowanie mnie jako klienta. Tak to widzę, ale zdaje sobie sprawę, że staną na głowie aby zrobić jak zwykle - tak aby było jak im się widzi.

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

Już abstrahując od tego czy jest to 14 dni, czy 14 dni roboczych, chociaż jeżeli by to było 14 dni roboczych to w wiadomości od Allegro potwierdzającej złożenie reklamacji powinna być wyraźna adnotacja, że chodzi o dni robocze. Tak czy siak, minęło również już 14 dni roboczych nie otrzymałem ŻADNEJ odpowiedzi reklamacyjnej.  Zatem bardzo proszę moderatorów o pomoc w jej pozytywnym rozpatrzeniu z uwagi na brak odpowiedzi w wymaganym czasie.

20.01.2022Allegro:
Dzień dobry,
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 27183853.

Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:
  • 14 dni,
  • 30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych.

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#
20.01.2023 Allegro:
Dzień dobry,
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 27183853.

Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:
  • 14 dni, 
  • 30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych.

Proszę moderatorów o pomoc w wyegzekwowaniu reklamacji bo mam dziwne przeczucie, że allegro będzie się teraz dość mocno migać. Nie został dopełniony termin 14 dni, 14 dni roboczych, zatem przyjęcie reklamacji w całym zakresie wątku powinno być tylko formalnością.

- Odblokowanie konta starkshop1

- Odblokowanie kont powiązanych z kontem starkshop1 blokowanych z uwagi na blokadę wspomnianego konta.

@_HolaOla_ @ko_alka @la_nika @nat_not @mr_oma 

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

czy mógłbym prosić o pomoc w rozwiązaniu sprawy? Konsultanci również nie odpowiadają wszyscy nagle nabrali wody w usta.

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@StarkShop1 Przykro mi, ale sprawę blokady wyjaśnisz wyłącznie mejlowo. Kontaktowałam się w Twojej sprawie z Działem Bezpieczeństwa i odpowiedź reklamacyjną otrzymałeś w korespondencji o numerze 27770458. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka 

Jak mogłem otrzymać w grudniu 2022 roku wiadomość reklamacyja na reklamacje złożoną w styczniu 2023? Pominę już fakt, że tamte wiadomości dotyczą zupełnie i niego konta.

DB7EC8B0-09D1-40A6-8BE1-7C07408267F4.png

Dzień dobry,
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 27183853.

Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:

  • 14 dni, 
  • 30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych.

Prosze o ustosunkowanie się do powyższej.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@StarkShop1  napisał(a):

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

czy mógłbym prosić o pomoc w rozwiązaniu sprawy? Konsultanci również nie odpowiadają wszyscy nagle nabrali wody w usta.


@StarkShop1  jak widać także moderatorzy również zachowują się w sposób arogancki i tylko zbywają


może upublicznianie absurdów allegrowych w różnych miejscach a tu umieszczanie zrzutu ekranu z odpowiedziami konsultantów będzie jakimś rozwiązaniem

Ostatecznie warto też wysłać zgłoszenie do UOKIK poparte konkretnymi przykładami
doraźnie raczej nie pomoże ale w przyszłości powinno przynieść efekt.

oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

W przyszłym tygodniu, stety niestety adwokat, pozew no i przy okazji uokik. Pomimo 3 miesięcznego proszenia się o pomoc w rozwiązaniu problemu miałem nadzieje na jakąś konstruktywna dyskusje i pomoc.

Utworze jeszcze specjalnie nowy wątek bo tu już zrobił się trochę bałagan i opisze jaki wyszedł z tego cyrk. Bo na koniec chyba będę musiał złożyć reklamacje na brak reklamacji 😂 ewentualnie reklamacje na odpowiedz w reklamacji przed złożeniem reklamacji? W każdym razie Allegro dało **piiip**, nie odpowiedziało na zgłoszenie reklamacyjne i teraz jest problem. Bo czy chcą czy nie chcą dobrze wiedzą że te konta odblokują.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@StarkShop1 dziwię się bo często nie usuwają aukcji z podróbkami bo nie mają wiedzy itp. musi zgłosić to właściciel marki a tu sami podjęli decyzję ??? spytaj się kto jest biegłym i podjął taka decyzję i poproś o dane osoby która stwierdziła że to podróbki ??? Dziwne działanie pierw blokują usuwają a potem dopiero weryfikują 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

StarkShop1
#9 Pomysłodawca#

To nie jest takie proste, allegro nie zdradza metod weryfikacji produktów 😂 Ta sytuacja jest tak kuriozalna, że już sie z tego dosłownie śmieje. Są w stanie zweryfikować towar po zdjęciu na duchu - a nie są w stanie zweryfikować dokładnych zdjęć, metek, logotypów, szwów, faktur.

Dodam jeszcze, że już metodą prób i błędów potrafiłem w ramach testu wrzucić zdjęcia bezpośrednio z Zalando - też usuwali bo twierdzili, że towar to podrabiany. Jest to farsa.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@StarkShop1  napisał(a):

To nie jest takie proste, allegro nie zdradza metod weryfikacji produktów 😂 Ta sytuacja jest tak kuriozalna, że już sie z tego dosłownie śmieje. Są w stanie zweryfikować towar po zdjęciu na duchu - a nie są w stanie zweryfikować dokładnych zdjęć, metek, logotypów, szwów, faktur.

Dodam jeszcze, że już metodą prób i błędów potrafiłem w ramach testu wrzucić zdjęcia bezpośrednio z Zalando - też usuwali bo twierdzili, że towar to podrabiany. Jest to farsa.


@StarkShop1

Pomimo iż jest to standardem to nie polecam wrzucania zdjęć do których nie ma się uprawnień. Większość ofert idzie na katalogowych fotkach

Za to jednak mogą być kary i może to być pretekst do blokady.W praktyce pewnie połowę sprzedawców można by za to zablokować w oparciu o regulamin allegro.


Zdjęcia wyłapują automaty.
Obawiam się że nikt nie powie jak dokładnie wygląda procedura (czy zgłasza to właściciel fotek czy allegro samodzielnie wyłapuje i usuwa aukcje) . Blokady też mogą nakładać automatycznie po kilku naruszeniach lub spadku poziomu jakości lub na bazie decyzji konkretnych pracowników allegro.

Komunikaty allegro to szablony które często są nieprecyzyjne czy wręcz nie na temat,
konsultanci też często nie precyzują powodu "rzekomego" naruszenia regulaminu i obawiam się że w swoich odpowiedziach nie podają faktycznych podstaw usunięcia aukcji i opierają się na tych komunikatach.

Automatyzacją jest jak najbardziej zrozumiała ale brak precyzyjnych komunikatów i korekty komunikatów przez konsultantów jest niedopuszczalne.

Z moich doświadczeń wynika że kolejni konsultanci nie chcą poświęcać czasu na weryfikacje i opierają się na informacjach podanych wcześniej przez swoich kolegów.  Wystarczy że pierwszy się pomyli, nie zweryfikuje i jest problem.

Z allegro nigdy nie wiadomo .


Niestety prowadzenie działalności na allegro jest obarczone sporym ryzykiem, mniej lub bardziej uzasadnionych pretekstów do blokad jest wiele.

Z wyjaśnianiem i usunięciem blokady jak widać są niestety problemy.

 

oznacz moderatorów