anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Usuwanie odpowiedzi pod komentarzami. Allegro łamie polskie prawo cz. kolejna?

RED
#21 Demiurg#

Od roku 2020 piszę na tym forum, że system komentarzy na allegro jest wadliwy prawnie

i umożliwia szkalowanie firm i sprzedawców.

 

Właśnie zauważyłem, że usunięto nam kilka odpowiedzi na komentarze, które były w większości przypadków

czynami nieuczciwej konkurencji, powstały po groźbach z art. 191 kodeksu karnego, czy też mogły naruszać art 212 kodeksu karnego.

Część była wpisami firm konkurencyjnych, które tak reagowały na zwykłe i zwyczajowe stosowanie przepisów prawa i były czynami nieuczciwej konkurencji - by maksymalnie szkodzić naszej firmie.

Zrobiono to po cichu, bez żadnej informacji ze strony serwisu.

Allegro w swoich wypowiedziach po naszych zgłoszeniach naruszeń, zawsze twierdziło - wystawili Państwo wyczerpującą odpowiedź - to wg nas wystarczy.

Teraz tych odpowiedzi nie ma.

Zniknęły odpowiedzi nawet sprzed pół roku.

Znam przepisy, każda odpowiedź jest sprawdzana pod względem prawnym, w tym RODO.



Polecam sprawdzenie swoich odpowiedzi.

Zastanawiam się nad pozwaniem serwisu allegro, który nie dość, że nie weryfikuje komentarzy pod względem ich prawdziwości, nie usuwa ich w sytuacji gdy ma pełną wiedzę po co i dlaczego powstały

to jeszcze usuwa po cichu odpowiedzi na takie wpisy.

 

Poniżej regulamin allegro.

 

 

 

REgulamin allegro

Artykuł 11. SYSTEM OCEN

11.1.

W ramach Allegro Użytkownikom udostępniony jest system ocen zarówno w formie opisowej jak i graficznej (tj. graficzna ocena sprzedaży), który służy do wymiany subiektywnych opinii o przebiegu Transakcji i realizacji umowy. Jeżeli doszło do zawarcia umowy pomiędzy Użytkownikami, Kupujący, w terminie nie dłuższym niż 90 dni od daty zawarcia umowy tj. od dnia i godziny jej zawarcia, może wystawić ocenę Sprzedającemu, przy czym termin ten liczony jest z dokładnością co do godziny. Sprzedający, który otrzymał ocenę o charakterze "nie polecam" może ją jednokrotnie uzupełnić o swoją odpowiedź. Wystawianie ocen nie jest możliwe w sytuacji, gdy Kupujący nie dokonał zakupu lub jego Konto jest zawieszone.

11.2.

Ocena w formie opisowej może mieć charakter polecający lub niepolecający zakupu. Graficzna ocena sprzedaży pozwala ocenić Kupującemu w skali od 1 do 5 przebieg realizacji umowy przez Sprzedającego pod względem następujących parametrów:

  • zgodność z opisem
  • obsługa Kupującego

11.3.

Ocena zawsze przyporządkowana jest do danego Konta oraz konkretnej Transakcji. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treści umieszczane w ocenach i odpowiedziach.

11.4.

Treści ocen i odpowiedzi są informacjami jawnymi, dostępnymi dla wszystkich odwiedzających Allegro.

11.5.

Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji i nie mogą zawierać:

a.wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii,

b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników,

c.adresów stron internetowych lub treści o charakterze reklamowym.

11.6.

Niedozwolone jest uczestniczenie przez Użytkownika w Transakcji wyłącznie w celu wystawienia oceny (np. aby sztucznie zawyżyć lub zaniżyć wiarygodność Sprzedającego).

11.7.

Spółka nie ingeruje w treści ocen i odpowiedzi, jednakże zastrzega sobie prawo do usunięcia lub zablokowania możliwości ich wystawienia w uzasadnionych przypadkach, gdy:

a.naruszają postanowienia Regulaminu, w szczególności artykułu 11.5 lub 11.6,

b.zostały omyłkowo wystawione niewłaściwemu Użytkownikowi lub do niewłaściwej Transakcji, jeśli ich treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę,

c.treść oceny jednoznacznie wskazuje na pomyłkę co do jej typu,

d.treść oceny zawiera znaki, które powodują, że staje się ona nieczytelna, nie dotyczy to jednak znaków specjalnych właściwych dla języka, w którym wystawiona została ocena,

e. Spółka otrzyma prośbę Kupującego o usunięcie oceny.

11.8.

Kupujący ma możliwość jednorazowej edycji lub usunięcia wystawionej przez siebie oceny w terminie określonym w art. 11.1 Regulaminu. Niezależnie od powyższego, strony zawartej umowy mają również możliwość porozumienia się co do usunięcia wystawionych ocen oraz odpowiedzi do nich, wykorzystując w tym celu odpowiedni formularz dostępny w ramach Konta. Po upływie 90 dni od zakupu usunięcie jest możliwe wyłącznie na wniosek Kupującego przesłany przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt

11.9.

Po usunięciu oceny w trybie opisanym w art. 11.7. Kupujący może ponownie ocenić przebieg Transakcji, pod warunkiem, że nie minęło jeszcze 90 dni od daty zawarcia umowy w ramach danej Oferty.

11.10.

Użytkownicy mają możliwość zamieszczania w Allegro opinii odnoszących się do Towaru, w tym jego wad i zalet. Są one prezentowane w ramach Ofert, w zakładce „Opinia o produkcie”.

11.11

Opinie publikowane w zakładce „Opinie o produkcie” są subiektywnymi ocenami Użytkowników którzy nabyli dany Towar na Allegro lub innych osób, które nabyły dany Towar na innych serwisach, prowadzonych przez podmioty z grupy kapitałowej Spółki. Źródło takich opinii będzie wskazane przy ich treści. Użytkownicy ponoszą odpowiedzialność za treść swoich wypowiedzi w ramach przedmiotowych opinii.

11.12.

Opinia o Towarze nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Jednocześnie, odnośnie zasad umieszczania opinii o Towarze, postanowienia art. 11.5 i 11.6 stosuje się odpowiednio.

11.13.

Spółka zastrzega sobie prawo do edycji lub usunięcia opinii o Towarze w uzasadnionych przypadkach, gdy:

a. stanowi kolejną opinię odnoszącą się do tego samego Towaru,

b. odnosi się do innego Towaru niż opiniowany,

c. narusza zasady określone w art. 11.12,

d. narusza obowiązujące przepisy prawa, dobre obyczaje lub godzi w uczucia religijne,

e. narusza prawa patentowe, prawa autorskie, tajemnicę przedsiębiorstwa lub inne prawa własności intelektualnej, bądź prawo ochrony danych osobowych,

f. jest wyłącznie streszczeniem filmu, książki lub płyty itp.,

g. jest w całości lub częściowo skopiowana od innych Użytkowników, producenta opiniowanego Towaru lub z innych dostępnych źródeł, z wyłączeniem opinii z serwisów prowadzonych przez podmioty z grupy kapitałowej Spółki opublikowanych przez Spółkę określonych w art 11.11,

h. jej treść zawiera znaki, które powodują, że staje się ona nieczytelna, nie dotyczy to jednak znaków specjalnych właściwych dla języka, w którym wystawiona została opinia,

i. Spółka otrzyma prośbę od Użytkownika o usunięcie wystawionej przez niego opinii.

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED sprawdziłam odpowiedzi na komentarze, które usunęliśmy i zgodnie z pkt. 11.5 regulaminu, który sam tutaj zacytowałeś: "Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji i nie mogą zawierać: b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników,"  wszystkie zawierały nazwy firm lub loginy użytkowników, więc z uwagi na to, że nie były zgodne z naszymi zasadami, mieliśmy podstawy do ich usunięcia. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

g_rajnert
#12 Orędownik#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Serio ?

Co prawda nie widziałem i nie wypowiem się ws zawartości komentarzy RED ale na moje zgłoszenie 25568931 otrzymałem odpowiedź:

"Przyjrzałam się wskazanemu przez Pana komentarzowi. Wierzę, że dołożył Pan wszelkich starań, aby Kupujący był zadowolony z przebiegu transakcji. Natomiast użycie Pana loginu w komentarzu nie stanowi naruszenia prawnie chronionych danych osobowych, od dnia 10.08.2022 nie usuwamy komentarzy, gdzie Kupujący podaje login Sprzedającego. "

Czyli jak to w końcu jest: można czy nie można?

Chyba że Kupujący może podać w komentarzu login strony przeciwnej ale Sprzedawca w odpowiedzi - już nie ??

 


@_HolaOla_  napisał(a):

@RED sprawdziłam odpowiedzi na komentarze, które usunęliśmy i zgodnie z pkt. 11.5 regulaminu, który sam tutaj zacytowałeś: "Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji i nie mogą zawierać: b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników,"  wszystkie zawierały nazwy firm lub loginy użytkowników, więc z uwagi na to, że nie były zgodne z naszymi zasadami, mieliśmy podstawy do ich usunięcia. 


oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@g_rajnert wyjaśnię to i wrócę tutaj do Was z informacjami. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

To chyba nie był ten pkt regulaminu.

Bo allegro nie usunęło mi po zgłoszeniu  z w/w pkt żadnego komentarza

Kupującego, ze względu na jego nieprawdziwość.

 

W żadnym z komentarzy nie ujawnialiśmy danych wrażliwych, ale sorry jak odpowiadać na komentarze od firm? Szczególnie tych, które swoim zachowaniem naruszają przepisy i warunki umowy? Są wręcz czynami nieuczciwej konkurencji?

To się dzieje w waszym serwisie.

 

usunęliście odpowiedź na komentarz, który łamał wręcz wasz art

11.12.

Opinia o Towarze nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Jednocześnie, odnośnie zasad umieszczania opinii o Towarze, postanowienia art. 11.5 i 11.6 stosuje się odpowiednio.

cyt: "Chiński słaby towar...NIE POLECAM...."

 gdzie zgłaszałem wam groźby karalne i zastraszanie przez przedstawiciela firmy Kupującego.
 
 
oraz odpowiedzi na komentarze, które napisała Straż Pożarna
 
 
Mój styl pisania odpowiedzi na komentarze był wielokrotnie weryfikowany pod względem prawnym, także przez serwis allegro - przepisy i regulamin allegro pod tym względem się nie zmieniły.
 
Przez działania serwisu wyglądamy niewiarygodnie, gdyż
brak odpowiedzi na komentarz=uznaniu jego prawidłowści.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ proszę o wyjaśnienia i powrót z informacjami

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@RED nie otrzymałeś odpowiedzi? Coś tu ściemniasz... Przecież @msniezek w innym wątku obruszył się na mnie, jak zarzuciłem, że przy niewygodnych tematach pracownicy Allegro chowają głowę w piasek i nie kontynuują dyskusji. Podobno zawsze odpowiadają na wszystkie, nawet drażliwe tematy. 😎

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@medalik_2009 nie widzę w powyższych postach informacji, jakoby RED nie dostał od Allegro odpowiedzi na jego pytania. Coś przeoczyłem czy Ty coś pomyliłeś?

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@msniezek ty tak na serio? reakcja na pół pkt regulaminu a co z resztą?

gdzie "Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji "

usunęliście odpowiedzi, które mogły ujawniać nawet charakter przestępczy

działań kupujących, mieliście w większości pełną wiedzę dlaczego i z jakiego powodu były wystawione i dlaczego tak pisaliśmy

Czy nazwa spółki z o.o. to dana osobowa?

 

Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą.

sprawdź kto tak powiedział

żadna z usuniętych odpowiedzi nie zawierała cyt b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników

każda odpowiedź była reakcją na nieprawdziwy wpis przedstawiciela firmy


oczywiście każdy komentarz był dogłębnie zweryfikowany przez serwis - teraz ja chyba powtarzam kłamstwa

 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@RED on tak serio. Nie wiem, może myśli, że użytkownicy Allegro już tak przywykli do wciskania im kitu, przez pracowników Allegro, że nikt nie zwróci uwagi na takie jego zachowanie. 😄

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Ja występuję na allegro pod swoim nazwiskiem, z adresem firmy i pod nim ktoś zamieszcza niepochlebne, fałszywe wpisy - wasz serwis twierdzi, że nie łamie to ustawy RODO i art 11.5, 11.6 waszego regulaminu i można tak pisać bo jest rozłączne - nie liczy się, że linki bezpośrednio/pośrednio prowadzą do danych osobowych

jednocześnie wasz regulamin zupełnie inaczej LEPIEJ traktuje opinie o produkcie co widać w pkt zamieszczonych wyżej

jak mam teraz napisać na nowo odpowiedzi pod tymi komentarzami, jak mam bronić swojej firmy i jej właścicieli?

 

tak?:

Piszemy tą odpowiedź ponownie. Serwis allegro wbrew własnemu regulaminowi np: art. 11.5 i 11.6 i przepisom pozwala na czyny nieuczciwej konkurencji i łamanie prawa przez firmy, dodatkowo pozwalając na zamieszczanie tego nieprawdziwego komentarza, odmawiając jego usunięcia, jednocześnie uniemożliwia nam rzetelnych odpowiedzi na zamieszczone kłamstwa i pomówienia bo skasował naszą poprzednią wypowiedź.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ 

ktoś z serwisu allegro ponownie to zrobił

nasze odpowiedzi ponownie usunięte

podobnie jak poprzednio, zrobiono to cichcem, bez żadnego uprzedzenia

maila czy komunikatu

zablokowano także konto - nie możemy wystawiać nowych ofert

fajnie się bawicie

 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

No popatrzcie co się dzieje, 

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

@RED @Ty źle odpowiadasz na te negatywne komentarze, inaczej niż sobie życzy Allegro, też tak miałem

Odpowiadałem merytorycznie zawziętej klientce, ktora co odpowiedź w 0 sekund zmieniała swój komentarz i kasując jednocześnie moą odpowiedź, tak wielokrotnie, przeciętny użytkownik Allegro nie ma takich technicznych możliwości, przecież musi zgłosić chęć zmiany komentarza do serwisu jeśli robi to któryś raz z kolei. 

Tak więc dopiero taka odpowiedź na otrzymany negatywny komentarz:

Dziękujemy za opinie, oczywiście ma Pani prawo do swojej subiektywnej oceny. :-)"

Została przez serwis zaakceptowana i nie usunięta.

Rozjrzalesm się po konkurencji w moim asortymencie i nikt od kilku miesięcy nie ma odpowiedzi na negatywa. 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ dalej jest nie fajnie, widzę, że ktoś w allegro idzie w zaparte i utrzymuje naruszenie art 11.5 regulaminu allegro

@Halfrunt ktoś z działu bezpieczeństwa twierdzi, że serwis wysyłał do nas przed blokadą jakieś maile tylko, że my ich nie mamy, stąd wątek napisany tutaj (mamy własne serwery mailowe, z wykupionymi domenami)

Jako osoba miłująca przepisy prawa stosuję się do nich

serwis odpowiedział, że użycie słowa przedstawiciel z nazwą firmy to dana osobowa

nie rozumiem tego bo z przepisów RODO jasno wynika, że jest wprost przeciwnie

i co najlepsze serwis allegro wymienia wprost na swoich stronach czego dotyczy art 11.5

 
cyt:
  • Komentarz opisowy nie może zawierać między innymi:

    • określeń typu: złodziej, oszust, wyłudził, naciągnął, matactwo, krętactwo, **piiip**a, kanciarz, hochsztapler, wałkarz, szwindel, przekręt, przestępstwo/przestępca, szachraj, kombinator, chuligan – wobec osób, co do których nie zapadł prawomocny wyrok w sprawie, ponieważ może to stanowić naruszenie dóbr osobistych
    • danych kontaktowych kupujących i sprzedających (w tym imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania, numeru telefonu lub adresu e-mail)
  • informacji o charakterze wyłącznie reklamowym
  •  
    • adresów stron WWW.
  •  

 

i teraz najlepsze:

ilu z szanownych sprzedających serwis odmówił usunięcia komentarza, gdyż nie użyto słów

złodziej, oszust, wyłudził, naciągnął, matactwo, krętactwo, **piiip**a, kanciarz, hochsztapler, wałkarz, szwindel, przekręt, przestępstwo/przestępca, szachraj, kombinator, chuligan

a  użyto ich ekwiwalentów

 

Wg wykładni serwisu allegro - jeżeli napiszecie w komentarzu - Przedstawiciel Allegro to łamiecie regulamin allegro

a tutaj do poczytania macie wykładnie przepisów rodo

w formie pytań i odpowiedzi

https://www.goldenline.pl/grupy/Pozostale/abi/dane-firm-a-ustawa-o-ochronie-danych-osobowych,2934954...

 

i żeby nie pisać tylko źle o allegro i ich pracownikach

cytat z wypowiedzi kogoś mądrego w serwisie Allegro:

Zauważyłem, że odpowiedzieli Państwo na wystawioną ocenę - bardzo słusznie. Dzięki temu inni, potencjalni Kupujący będą mogli spojrzeć na zaistniałą sytuację z Państwa perspektywy oraz zweryfikować informacje podane przez Kupującego, wyrabiając sobie własną opinie o zaistniałej sytuacji.

niestety obecnie ta mądra osoba nie może tak napisać, bowiem ta odpowiedź została usunięta

przez kogoś innego z allegro, który nie zgadza się z przedmówcą

oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

A to nałożone ograniczenie konta to za co? Za to że pisałeś te odpowiedzi na negatywne komentarze?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Halfrunt tak

za napisanie, że przedstawiciel firmy (np: xxx sp z o.o.) złamał regulamin umowy np: domagając się praw konsumenta lub wykonał czyn nieuczciwej konkurencji nieprawdziwymi wpisami starał się zaszkodzić naszej firmie w oczach konsumentów

Generalnie ktoś w allegro się totalnie wygłupił, a teraz trwa maksymalne szukanie sposobów

na usprawiedliwienie jego działań, stąd twierdzenia o jakiś wysłanych mailach do nas czy też

sugerowanie jak powyżej

wszystkie zawierały nazwy firm lub loginy użytkowników

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

ja nie wymyślam przepisów czy też regulaminów, ja je stosuję - jeżeli serwis pisze odpowiedziach na zapytania czy też swoich informacjach określone tezy to je przyjmuję do wiadomości

tak jak napisał @g_rajnert ja także otrzymywałem podobne informacje o danych osobowych

serwis działał wg wytycznych z linka

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oceny-i-komentarze/co-kupujacy-moze-napisac-w-komentarzu-...

teraz ktoś z allegro twierdzi, że tak nie jest

 

 

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED przepraszam, że musiałeś czekać tutaj na moją odpowiedź, ale w przeciągu tych paru dni konsultowałam temat z naszym działem prawnym i oto zasady dotyczące komentarzy oraz odpowiedzi do nich, które obowiązują: 

1. Kupujący może w komentarzu podać dane sprzedającego- te informacje są jawne.
2. Sprzedający nie może podawać jakichkolwiek danych Kupującego (pkt 11.5. podpunkt b). 

Jeśli chodzi o blokadę Twojego konta, to dokładnie tak jak napisałeś, mimo jednoznacznego ostrzeżenia z 12.06.2023 nadal używałeś w odpowiedziach sformułowań typu "przedstawiciela firmy XXX (tutaj dowolna nazwa)", co pozwala na identyfikację kupujących, więc zablokowaliśmy Twoje konto za łamanie pkt 11.5 regulaminu.  Przykro mi, ale jeśli nadal będziesz stosował takie zapisy sytuacja, nasze stanowisko się nie zmieni. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ ile razy mam pisać, że nie otrzymałem żadnego tzw ostrzeżenia mailowo

inaczej bym sobie konwersował z allegro  w inny sposób niż tutaj

dziękuje za odpowiedź

podsumowując

- stosowanie przepisów polskich na allegro -  źle

- stosowanie regulaminu serwisu na allegro -  źle

- stosowanie wytycznych ze stron allegro -  źle

- nie czytanie maili, których się nie otrzymało -  źle

- usunięcie wszystkich odpowiedzi pod komentarzami -źle

- komunikacja przez allegro gadane - źle (no dobrze , nie tak źle 🙂 )

- konto zawieszone za w/w działania - źle

to kiedy będzie dobrze/lepiej?

oznacz moderatorów