Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od roku 2020 piszę na tym forum, że system komentarzy na allegro jest wadliwy prawnie
i umożliwia szkalowanie firm i sprzedawców.
Właśnie zauważyłem, że usunięto nam kilka odpowiedzi na komentarze, które były w większości przypadków
czynami nieuczciwej konkurencji, powstały po groźbach z art. 191 kodeksu karnego, czy też mogły naruszać art 212 kodeksu karnego.
Część była wpisami firm konkurencyjnych, które tak reagowały na zwykłe i zwyczajowe stosowanie przepisów prawa i były czynami nieuczciwej konkurencji - by maksymalnie szkodzić naszej firmie.
Zrobiono to po cichu, bez żadnej informacji ze strony serwisu.
Allegro w swoich wypowiedziach po naszych zgłoszeniach naruszeń, zawsze twierdziło - wystawili Państwo wyczerpującą odpowiedź - to wg nas wystarczy.
Teraz tych odpowiedzi nie ma.
Zniknęły odpowiedzi nawet sprzed pół roku.
Znam przepisy, każda odpowiedź jest sprawdzana pod względem prawnym, w tym RODO.
Polecam sprawdzenie swoich odpowiedzi.
Zastanawiam się nad pozwaniem serwisu allegro, który nie dość, że nie weryfikuje komentarzy pod względem ich prawdziwości, nie usuwa ich w sytuacji gdy ma pełną wiedzę po co i dlaczego powstały
to jeszcze usuwa po cichu odpowiedzi na takie wpisy.
Poniżej regulamin allegro.
REgulamin allegro
11.1.
W ramach Allegro Użytkownikom udostępniony jest system ocen zarówno w formie opisowej jak i graficznej (tj. graficzna ocena sprzedaży), który służy do wymiany subiektywnych opinii o przebiegu Transakcji i realizacji umowy. Jeżeli doszło do zawarcia umowy pomiędzy Użytkownikami, Kupujący, w terminie nie dłuższym niż 90 dni od daty zawarcia umowy tj. od dnia i godziny jej zawarcia, może wystawić ocenę Sprzedającemu, przy czym termin ten liczony jest z dokładnością co do godziny. Sprzedający, który otrzymał ocenę o charakterze "nie polecam" może ją jednokrotnie uzupełnić o swoją odpowiedź. Wystawianie ocen nie jest możliwe w sytuacji, gdy Kupujący nie dokonał zakupu lub jego Konto jest zawieszone.
11.2.
Ocena w formie opisowej może mieć charakter polecający lub niepolecający zakupu. Graficzna ocena sprzedaży pozwala ocenić Kupującemu w skali od 1 do 5 przebieg realizacji umowy przez Sprzedającego pod względem następujących parametrów:
11.3.
Ocena zawsze przyporządkowana jest do danego Konta oraz konkretnej Transakcji. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treści umieszczane w ocenach i odpowiedziach.
11.4.
Treści ocen i odpowiedzi są informacjami jawnymi, dostępnymi dla wszystkich odwiedzających Allegro.
11.5.
Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji i nie mogą zawierać:
a.wulgaryzmów, treści obscenicznych, pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii,
b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników,
c.adresów stron internetowych lub treści o charakterze reklamowym.
11.6.
Niedozwolone jest uczestniczenie przez Użytkownika w Transakcji wyłącznie w celu wystawienia oceny (np. aby sztucznie zawyżyć lub zaniżyć wiarygodność Sprzedającego).
11.7.
Spółka nie ingeruje w treści ocen i odpowiedzi, jednakże zastrzega sobie prawo do usunięcia lub zablokowania możliwości ich wystawienia w uzasadnionych przypadkach, gdy:
a.naruszają postanowienia Regulaminu, w szczególności artykułu 11.5 lub 11.6,
b.zostały omyłkowo wystawione niewłaściwemu Użytkownikowi lub do niewłaściwej Transakcji, jeśli ich treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę,
c.treść oceny jednoznacznie wskazuje na pomyłkę co do jej typu,
d.treść oceny zawiera znaki, które powodują, że staje się ona nieczytelna, nie dotyczy to jednak znaków specjalnych właściwych dla języka, w którym wystawiona została ocena,
e. Spółka otrzyma prośbę Kupującego o usunięcie oceny.
11.8.
Kupujący ma możliwość jednorazowej edycji lub usunięcia wystawionej przez siebie oceny w terminie określonym w art. 11.1 Regulaminu. Niezależnie od powyższego, strony zawartej umowy mają również możliwość porozumienia się co do usunięcia wystawionych ocen oraz odpowiedzi do nich, wykorzystując w tym celu odpowiedni formularz dostępny w ramach Konta. Po upływie 90 dni od zakupu usunięcie jest możliwe wyłącznie na wniosek Kupującego przesłany przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt
11.9.
Po usunięciu oceny w trybie opisanym w art. 11.7. Kupujący może ponownie ocenić przebieg Transakcji, pod warunkiem, że nie minęło jeszcze 90 dni od daty zawarcia umowy w ramach danej Oferty.
11.10.
Użytkownicy mają możliwość zamieszczania w Allegro opinii odnoszących się do Towaru, w tym jego wad i zalet. Są one prezentowane w ramach Ofert, w zakładce „Opinia o produkcie”.
11.11
Opinie publikowane w zakładce „Opinie o produkcie” są subiektywnymi ocenami Użytkowników którzy nabyli dany Towar na Allegro lub innych osób, które nabyły dany Towar na innych serwisach, prowadzonych przez podmioty z grupy kapitałowej Spółki. Źródło takich opinii będzie wskazane przy ich treści. Użytkownicy ponoszą odpowiedzialność za treść swoich wypowiedzi w ramach przedmiotowych opinii.
11.12.
Opinia o Towarze nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Jednocześnie, odnośnie zasad umieszczania opinii o Towarze, postanowienia art. 11.5 i 11.6 stosuje się odpowiednio.
11.13.
Spółka zastrzega sobie prawo do edycji lub usunięcia opinii o Towarze w uzasadnionych przypadkach, gdy:
a. stanowi kolejną opinię odnoszącą się do tego samego Towaru,
b. odnosi się do innego Towaru niż opiniowany,
c. narusza zasady określone w art. 11.12,
d. narusza obowiązujące przepisy prawa, dobre obyczaje lub godzi w uczucia religijne,
e. narusza prawa patentowe, prawa autorskie, tajemnicę przedsiębiorstwa lub inne prawa własności intelektualnej, bądź prawo ochrony danych osobowych,
f. jest wyłącznie streszczeniem filmu, książki lub płyty itp.,
g. jest w całości lub częściowo skopiowana od innych Użytkowników, producenta opiniowanego Towaru lub z innych dostępnych źródeł, z wyłączeniem opinii z serwisów prowadzonych przez podmioty z grupy kapitałowej Spółki opublikowanych przez Spółkę określonych w art 11.11,
h. jej treść zawiera znaki, które powodują, że staje się ona nieczytelna, nie dotyczy to jednak znaków specjalnych właściwych dla języka, w którym wystawiona została opinia,
i. Spółka otrzyma prośbę od Użytkownika o usunięcie wystawionej przez niego opinii.
@RED sprawdziłam odpowiedzi na komentarze, które usunęliśmy i zgodnie z pkt. 11.5 regulaminu, który sam tutaj zacytowałeś: "Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji i nie mogą zawierać: b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników," wszystkie zawierały nazwy firm lub loginy użytkowników, więc z uwagi na to, że nie były zgodne z naszymi zasadami, mieliśmy podstawy do ich usunięcia.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Serio ?
Co prawda nie widziałem i nie wypowiem się ws zawartości komentarzy RED ale na moje zgłoszenie 25568931 otrzymałem odpowiedź:
"Przyjrzałam się wskazanemu przez Pana komentarzowi. Wierzę, że dołożył Pan wszelkich starań, aby Kupujący był zadowolony z przebiegu transakcji. Natomiast użycie Pana loginu w komentarzu nie stanowi naruszenia prawnie chronionych danych osobowych, od dnia 10.08.2022 nie usuwamy komentarzy, gdzie Kupujący podaje login Sprzedającego. "
Czyli jak to w końcu jest: można czy nie można?
Chyba że Kupujący może podać w komentarzu login strony przeciwnej ale Sprzedawca w odpowiedzi - już nie ??
@_HolaOla_ napisał(a):
@RED sprawdziłam odpowiedzi na komentarze, które usunęliśmy i zgodnie z pkt. 11.5 regulaminu, który sam tutaj zacytowałeś: "Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji i nie mogą zawierać: b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników," wszystkie zawierały nazwy firm lub loginy użytkowników, więc z uwagi na to, że nie były zgodne z naszymi zasadami, mieliśmy podstawy do ich usunięcia.
@g_rajnert wyjaśnię to i wrócę tutaj do Was z informacjami.
To chyba nie był ten pkt regulaminu.
Bo allegro nie usunęło mi po zgłoszeniu z w/w pkt żadnego komentarza
Kupującego, ze względu na jego nieprawdziwość.
W żadnym z komentarzy nie ujawnialiśmy danych wrażliwych, ale sorry jak odpowiadać na komentarze od firm? Szczególnie tych, które swoim zachowaniem naruszają przepisy i warunki umowy? Są wręcz czynami nieuczciwej konkurencji?
To się dzieje w waszym serwisie.
usunęliście odpowiedź na komentarz, który łamał wręcz wasz art
11.12.
Opinia o Towarze nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Jednocześnie, odnośnie zasad umieszczania opinii o Towarze, postanowienia art. 11.5 i 11.6 stosuje się odpowiednio.
cyt: "Chiński słaby towar...NIE POLECAM...."
@_HolaOla_ proszę o wyjaśnienia i powrót z informacjami
@medalik_2009 nie widzę w powyższych postach informacji, jakoby RED nie dostał od Allegro odpowiedzi na jego pytania. Coś przeoczyłem czy Ty coś pomyliłeś?
@msniezek ty tak na serio? reakcja na pół pkt regulaminu a co z resztą?
gdzie "Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji "
usunęliście odpowiedzi, które mogły ujawniać nawet charakter przestępczy
działań kupujących, mieliście w większości pełną wiedzę dlaczego i z jakiego powodu były wystawione i dlaczego tak pisaliśmy
Czy nazwa spółki z o.o. to dana osobowa?
Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą.
sprawdź kto tak powiedział
żadna z usuniętych odpowiedzi nie zawierała cyt b.danych kontaktowych lub loginów Użytkowników
każda odpowiedź była reakcją na nieprawdziwy wpis przedstawiciela firmy
oczywiście każdy komentarz był dogłębnie zweryfikowany przez serwis - teraz ja chyba powtarzam kłamstwa
@RED on tak serio. Nie wiem, może myśli, że użytkownicy Allegro już tak przywykli do wciskania im kitu, przez pracowników Allegro, że nikt nie zwróci uwagi na takie jego zachowanie. 😄
Ja występuję na allegro pod swoim nazwiskiem, z adresem firmy i pod nim ktoś zamieszcza niepochlebne, fałszywe wpisy - wasz serwis twierdzi, że nie łamie to ustawy RODO i art 11.5, 11.6 waszego regulaminu i można tak pisać bo jest rozłączne - nie liczy się, że linki bezpośrednio/pośrednio prowadzą do danych osobowych
jednocześnie wasz regulamin zupełnie inaczej LEPIEJ traktuje opinie o produkcie co widać w pkt zamieszczonych wyżej
jak mam teraz napisać na nowo odpowiedzi pod tymi komentarzami, jak mam bronić swojej firmy i jej właścicieli?
tak?:
Piszemy tą odpowiedź ponownie. Serwis allegro wbrew własnemu regulaminowi np: art. 11.5 i 11.6 i przepisom pozwala na czyny nieuczciwej konkurencji i łamanie prawa przez firmy, dodatkowo pozwalając na zamieszczanie tego nieprawdziwego komentarza, odmawiając jego usunięcia, jednocześnie uniemożliwia nam rzetelnych odpowiedzi na zamieszczone kłamstwa i pomówienia bo skasował naszą poprzednią wypowiedź.
ktoś z serwisu allegro ponownie to zrobił
nasze odpowiedzi ponownie usunięte
podobnie jak poprzednio, zrobiono to cichcem, bez żadnego uprzedzenia
maila czy komunikatu
zablokowano także konto - nie możemy wystawiać nowych ofert
fajnie się bawicie
No popatrzcie co się dzieje,
@RED @Ty źle odpowiadasz na te negatywne komentarze, inaczej niż sobie życzy Allegro, też tak miałem
Odpowiadałem merytorycznie zawziętej klientce, ktora co odpowiedź w 0 sekund zmieniała swój komentarz i kasując jednocześnie moą odpowiedź, tak wielokrotnie, przeciętny użytkownik Allegro nie ma takich technicznych możliwości, przecież musi zgłosić chęć zmiany komentarza do serwisu jeśli robi to któryś raz z kolei.
Tak więc dopiero taka odpowiedź na otrzymany negatywny komentarz:
Dziękujemy za opinie, oczywiście ma Pani prawo do swojej subiektywnej oceny. :-)"
Została przez serwis zaakceptowana i nie usunięta.
Rozjrzalesm się po konkurencji w moim asortymencie i nikt od kilku miesięcy nie ma odpowiedzi na negatywa.
@_HolaOla_ dalej jest nie fajnie, widzę, że ktoś w allegro idzie w zaparte i utrzymuje naruszenie art 11.5 regulaminu allegro
@Halfrunt ktoś z działu bezpieczeństwa twierdzi, że serwis wysyłał do nas przed blokadą jakieś maile tylko, że my ich nie mamy, stąd wątek napisany tutaj (mamy własne serwery mailowe, z wykupionymi domenami)
Jako osoba miłująca przepisy prawa stosuję się do nich
serwis odpowiedział, że użycie słowa przedstawiciel z nazwą firmy to dana osobowa
nie rozumiem tego bo z przepisów RODO jasno wynika, że jest wprost przeciwnie
i co najlepsze serwis allegro wymienia wprost na swoich stronach czego dotyczy art 11.5
Komentarz opisowy nie może zawierać między innymi:
i teraz najlepsze:
ilu z szanownych sprzedających serwis odmówił usunięcia komentarza, gdyż nie użyto słów
złodziej, oszust, wyłudził, naciągnął, matactwo, krętactwo, **piiip**a, kanciarz, hochsztapler, wałkarz, szwindel, przekręt, przestępstwo/przestępca, szachraj, kombinator, chuligan
a użyto ich ekwiwalentów
Wg wykładni serwisu allegro - jeżeli napiszecie w komentarzu - Przedstawiciel Allegro to łamiecie regulamin allegro
a tutaj do poczytania macie wykładnie przepisów rodo
w formie pytań i odpowiedzi
i żeby nie pisać tylko źle o allegro i ich pracownikach
cytat z wypowiedzi kogoś mądrego w serwisie Allegro:
Zauważyłem, że odpowiedzieli Państwo na wystawioną ocenę - bardzo słusznie. Dzięki temu inni, potencjalni Kupujący będą mogli spojrzeć na zaistniałą sytuację z Państwa perspektywy oraz zweryfikować informacje podane przez Kupującego, wyrabiając sobie własną opinie o zaistniałej sytuacji.
niestety obecnie ta mądra osoba nie może tak napisać, bowiem ta odpowiedź została usunięta
przez kogoś innego z allegro, który nie zgadza się z przedmówcą
A to nałożone ograniczenie konta to za co? Za to że pisałeś te odpowiedzi na negatywne komentarze?
@Halfrunt tak
za napisanie, że przedstawiciel firmy (np: xxx sp z o.o.) złamał regulamin umowy np: domagając się praw konsumenta lub wykonał czyn nieuczciwej konkurencji nieprawdziwymi wpisami starał się zaszkodzić naszej firmie w oczach konsumentów
Generalnie ktoś w allegro się totalnie wygłupił, a teraz trwa maksymalne szukanie sposobów
na usprawiedliwienie jego działań, stąd twierdzenia o jakiś wysłanych mailach do nas czy też
sugerowanie jak powyżej
wszystkie zawierały nazwy firm lub loginy użytkowników
ja nie wymyślam przepisów czy też regulaminów, ja je stosuję - jeżeli serwis pisze odpowiedziach na zapytania czy też swoich informacjach określone tezy to je przyjmuję do wiadomości
tak jak napisał @g_rajnert ja także otrzymywałem podobne informacje o danych osobowych
serwis działał wg wytycznych z linka
teraz ktoś z allegro twierdzi, że tak nie jest
@RED przepraszam, że musiałeś czekać tutaj na moją odpowiedź, ale w przeciągu tych paru dni konsultowałam temat z naszym działem prawnym i oto zasady dotyczące komentarzy oraz odpowiedzi do nich, które obowiązują:
1. Kupujący może w komentarzu podać dane sprzedającego- te informacje są jawne.
2. Sprzedający nie może podawać jakichkolwiek danych Kupującego (pkt 11.5. podpunkt b).
Jeśli chodzi o blokadę Twojego konta, to dokładnie tak jak napisałeś, mimo jednoznacznego ostrzeżenia z 12.06.2023 nadal używałeś w odpowiedziach sformułowań typu "przedstawiciela firmy XXX (tutaj dowolna nazwa)", co pozwala na identyfikację kupujących, więc zablokowaliśmy Twoje konto za łamanie pkt 11.5 regulaminu. Przykro mi, ale jeśli nadal będziesz stosował takie zapisy sytuacja, nasze stanowisko się nie zmieni.
@_HolaOla_ ile razy mam pisać, że nie otrzymałem żadnego tzw ostrzeżenia mailowo
inaczej bym sobie konwersował z allegro w inny sposób niż tutaj
dziękuje za odpowiedź
podsumowując
- stosowanie przepisów polskich na allegro - źle
- stosowanie regulaminu serwisu na allegro - źle
- stosowanie wytycznych ze stron allegro - źle
- nie czytanie maili, których się nie otrzymało - źle
- usunięcie wszystkich odpowiedzi pod komentarzami -źle
- komunikacja przez allegro gadane - źle (no dobrze , nie tak źle 🙂 )
- konto zawieszone za w/w działania - źle
to kiedy będzie dobrze/lepiej?