Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Bardzo proszę o pomoc. Sprzedaliśmy powystawowy pionowy odkurzacz mopujący w idealnym stanie. Kupujący następnego dnia po otrzymaniu przesyłki zgłosił zwrot i uszkodzenie podstawy odkurzacza. Zwrot towaru otrzymaliśmy wczoraj. Odkurzacz przyjechał do nas przełamany wpół, podstawa wisi na samych kabelkach, produkt nie nadaje się do użytku. Posiada zarysowanie na uchwycie, którego nie było, a które świadczy o upadku, uderzeniu. Ponadto w zbiornikach są resztki wody a szczotka mopujaca, która była nowa, jest mokra i brudna. Klient przyznał, że używał go, ale odkurzacz przyszedł do niego w takim już stanie - co nie jest możliwe, bo odkurzacza nie da się używać w takim stanie. Kupujący otworzył dyskusję, domaga się zwrotu całości kwoty. Zazwyczaj staramy się polubownie rozwiązać sprawę, tutaj natomiast ewidentnie klient próbuje nas obarczyć odpowiedzialnością za uszkodzenie mechaniczne i kłamie, a kłamstwa nijak się mają z logiką. Opisaliśmy całą sytuację w odpowiedzi na dyskusję, załączyliśmy zdjęcia zrobione po otrzymaniu zwrotu. Klient natomiast nadal idzie w zaparte, że taki szrot otrzymał od nas. Co w tej sytuacji możemy zrobić? Widać, że nie da się z tą osobą porozumieć, czujemy się w tej sytuacji ofiarą i nie wiemy jak rozwiązać ten problem. Będziemy wdzięczni za wszelkie sugestie. Ewentualnie info jak zaprosić do dyskusji konsultanta Allegro żeby pomógł znaleźć rozwiązanie.
Spisał protokół szkody z przewoźnikiem(przyjechał w takim stanie) a jeżeli nie spisał i macie dowody że używał, uszkodził itd. to jak to jest zwrot to mu zwróćcie np 1zł.
No właśnie nie spisał protokołu, nie zrobił ani jednego zdjęcia, co zrobiłby każdy normalny człowiek, nie zadzwonił do nas od razu po otrzymaniu przesyłki. Zgłosił zwrot następnego dnia z tytułu reklamacji a my otrzymaliśmy w paczce szrot, który widać, że był używany.
minęło 7 dni na jego obowiązkowe sporządzenie protokołu szkody jak towar do niego dotarł? jak tak to przyjechał do niego cały towar odebranie bez zgłoszenia zastrzeżeń. On też ma obowiązki dopytaj allegro ale ma ci wydać protokół szkody i upoważnienie w którym zrzeka się roszczenia reklamacyjnego na ciebie
Ewidentnie trafił się Wam typowy Allegrowyłudzacz, typowy Janusz. Nie odpuszczajcie. Jeden negatyw skasują po 30 dniach. Jechać z chamstwem.
@Lap-Okazje-pl jeśli używał po dostawie to musiał być cały i sprawny ! jeśli reklamuje uszkodzenie podstawy to musiał mu spaść, więc odrzuć reklamację z powodu uszkodzenia mechanicznego przez klienta podczas użytkowania i nic więcej nie zrobisz 😞
@Lap-Okazje-pl pamiętaj , masz 14 dni od zgłoszenia wady na odniesienie się do reklamacji , jeśli tego nie zrobisz zostaniesz obciążony rekompensatą z Protect !!
@mdrogeria Dziękuję za przypomnienie. W jaki sposób odpowiedzieć na reklamację, czy wystarczy uzasadnić odrzucenie reklamacji w toku dyskusji, czy lepiej wysłać osobną wiadomość do kupującego? Chcemy dopełnić wszelkich formalności starannie, a jeszcze taka sytuacja nam się nie zdarzyła
@Lap-Okazje-pl wszystko tylko w dyskusji ,żadnych przepychanek mailowych czy telefonicznych , pamiętaj ,że jesteś profesjonalistą .... LEF podesłał Ci link , zajrzyj do niego
@mdrogeria no to grubo bo 2 odcinków tego samego show naraz z 2 stron to jeszcze nie grali
Ale akcja. No tego jeszcze nie było a ja już muszę iść do domu ;(
@serwis-texas @az1rael nie było , w dzieciństwie nazwalibyśmy to ,, Bonanza ,, , ale jakoś wątek się nie rozwija , czyżby wystraszyli się nawzajem ?
Takiej akcji tu jeszcze nie widziałem 😯
@kostas11 jeśli używał po dostawie to musiał być cały i sprawny ! jeśli reklamuje uszkodzenie podstawy to musiał mu spaść, więc odrzuć reklamację z powodu uszkodzenia mechanicznego przez klienta podczas użytkowania i nic więcej nie zrobisz 😞
Tak. Bo rozpadanie się odkurzacza po kilku minutach użytkowania to zupełnie normalne zjawisko... Może zamiast ferować wyroki, nie mając wiedzy o faktycznych okolicznościach, warto użyć zdrowego rozsądku.
Wada nie była widoczna po dostarczeniu produktu, dlatego kupująca nie miała podstaw, żeby wypełniać protokół szkody. Do ujawnienia wady doszło przy pierwszym użyciu po bardzo krótkim czasie użytkowania. Nawet jeżeli kupująca upuściła odkurzacz, to jego konstrukcja powinna być na tyle trwała, że nie powinno to spowodować tak poważnego uszkodzenia. Jak zaznaczyła w innym wątku, sprzedający nie zadbał o właściwe zabezpieczenie przesyłki (karton bez wypełniacza), co mogło doprowadzić do osłabienia konstrukcji odkurzacza. Poza tym jest to produkt powystawowy, więc jego stan techniczny mógł być gorszy niż w przypadku nowego produktu (nawet jeśli "na oko" sprzedawcy był idealny). Taki scenariusz jest zdecydowanie bardziej prawdopodobny niż założenie, że kupująca w kilka minut zniszczyła w pełni sprawny odkurzacz.
Wada została stwierdzona w terminie ustawowym i poprawnie zgłoszona przez konsumenta. Odpowiedzialność spoczywa na sprzedającym.
@-Sainkho- nie masz racji jak odkurzacz się rozwala przy pierwszym użyciu to to jest reklamacja, a nie zwrot i się nie przepycha zwrotu kasy pakujac rozwalony odkurzacz w to samo opakowanie co podobno nie było zabezpieczone odpowiednio i się nie odsyła tracąc cenny czas na złożenie reklamacji u przewoźnika i zrobienie protokołu szkody. Chyba że się wie ze się rozwaliło odkurzacz i zna przepisy by takiej reklamacji złożenie uniemożliwić bo jeszcze przewoźnik by potwierdził że towar nie został uszkodzony w transporcie. I kolejna rzecz nie znam odkurzacza co 1 byłby zapakowany w folię bombelkową bo jest tylko wszystko upchane na ścisk w karton producenta i zabezpieczone w przegrody z tektury i nie ma tam wypełniacza, więc fabryczne pakowanie nie jest niewystarczajacym pakowaniem i 2 jak odkurzacz zleci ze schodów bo kupujaca go upuści to nie widziałem odkurzacza co by to przetrwał.
@az1rael jak odkurzacz się rozwala przy pierwszym użyciu to to jest reklamacja, a nie zwrot i się nie przepycha zwrotu kasy [...].
Czy ty w ogóle czytasz cokolwiek zanim się wypowiesz? Sprzedający napisał wyraźnie, że kupujący "zgłosił zwrot następnego dnia z tytułu reklamacji". A jeżeli odkurzacz nie nadaje się do użytku, to jest to wada na tyle istotna, że kupująca ma prawo domagać się zwrotu pieniędzy (odstąpić od umowy) bez uprzedniego skorzystania z możliwości wymiany lub naprawy (art. 43e ust. 1 pkt 4 UoPK). W takim wypadku miała obowiązek niezwłocznie zwracić towar przedsiębiorcy (art. 43e ust. 6).
@-Sainkho- czy ty człowieku chociaż czytałeś ustawę nie ma zwrotu z tytułu reklamacji przy pierwszej reklamacji to sprzedawca decyduje czy naprawia czy oddaje kase czy wymienia. Jest ALBO ZWROT ALBO REKLAMACJA widać jak znasz przepisy = wcale... skoro tozwrot to zastosowanie art 34.4 uk pomniejszamy zwrot do 1 grosz kupujacy odpowiada za stan zwracanego towaru jesli to reklamacja to sprzedawca odbiera towar na wlasny koszt a nie ładujesz rozpirzony odkurzacz do pudła w stanie pokazujacym ze się go używało i zgłaszasz zwrot. Brak protokołu szkody z doręczenia paczki do kupujacego, brak dokumentu w którym kupujacy przenosi roszczenie reklamacyjne z siebie na sprzedawce do przewoźnika za 1 transport skoro to podobno uszkodzenie transportowe. Dziadostwo, niedopilnowanie papierów, niedopilnowanie terminów... spytaj sie @kostas11 niech ci podeśle do wgladu wyroki sadu w podobnych sprawach, gdzie niedopilnowanie tego co napisałem skutkowało przegraniem kupujacego w sądzie i zwolnieniem sprzedawcy z odpowiedzialności. Jak się nie umie w necie kupować i się nie zna przepisów to się potem robi sobie właśnie w taki sposób kuku. Prosze bardzo niech leci do rzecznika ale za założenie sprawy zapłaci sama a ekspertyza producenta na temat w jaki sposób odkurzacz zostal uszkodzony tylko ją w tym sądzie dobije.
Nie wiem, dlaczego moderatorzy pozwalają ci na ciągłe szerzenie dezinformacji. Szanowny znawco ustawy.
Art. 43e ust. 1 pkt 4:
"Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy [...] brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d" [naprawa / wymiana].
Art. 43e ust. 4:
"Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny".