Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam szanowne grono,
chciałem się podzielić informacją na temat procesu reklamacyjnego uszkodzonego w transporcie TV, który był wysłany w ramach usługi Allegro Kurier DPDAllegro Smart! Złożyłem reklamację u przewoźnika. Przewoźnik udzielił odpowiedzi:
ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJĘ USŁUGI POCZTOWEJ
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na reklamację dotyczącą przesyłki o wyżej wskazanym numerze, działając w imieniu DPD Polska, niniejszym informuję, że po wnikliwym przeanalizowaniu zebranej dokumentacji DPD Polska nie może pozytywnie ustosunkować się do przedstawionych przez Państwa roszczeń i odmawia w całości uznania zgłoszonej reklamacji.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE ODMOWY UZNANIA REKLAMACJI W CAŁOŚCI
Zgodnie z informacjami zawartymi w zgłoszeniu reklamacyjnym zawartość przesyłki stanowił
telewizor.
Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt K Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym, ww. towar stanowi rzecz wyłączoną z obrotu pocztowego.
Zgodnie z art. 87 ust. 3 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2012 poz. 1529 z późn. zm.): „Operator pocztowy, który zawarł umowę o świadczenie usługi pocztowej z nadawcą, odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło:
1) wskutek siły wyższej;
2) z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub adresata, niewywołanych winą operatora pocztowego;
3) z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy albo regulaminu
świadczenia usług pocztowych lub powszechnych;
4) z powodu właściwości przesyłanej rzeczy.[…]”
W świetle powyższego, na podstawie § 5 w zw. z § 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. 2019.474 tj. z dnia 2019-03-12) postanowiono jak na wstępie. "
Opcja przesyłki udostępniona w ramach Allegro Smart. Według przewoźnika "ww. towar stanowi rzecz wyłączoną z obrotu pocztowego" Powstaje pytanie - dlaczego na portalu sprzedawane są TV z opcją wysyłki skoro towar jest wyłączony z obrotu pocztowego?
Odwołaliśmy się od decyzji - Przesyłka została nadana w ramach umowy Allegro z przewoźnikiem DPD, w której nie obowiązuje wyłączenie dotyczące sprzętu RTV, w tym telewizorów. Tym samym nadanie przesyłki odbyło się zgodnie z zasadami określonymi dla tego rodzaju usługi, a jej przyjęcie przez pracownika punktu nadawczego potwierdza, że nie była ona traktowana jako rzecz wyłączona z przewozu.
Przewoźnik na odwołanie udzielił odpowiedzi:
W odpowiedzi na odwołanie dotyczące rozstrzygnięcia DPD Polska w sprawie reklamacji dotyczącej
przesyłki o wyżej wskazanym numerze, działając w imieniu DPD Polska, niniejszym informuję, że po
ponownym przeanalizowaniu zebranej w tej sprawie dokumentacji, DPD Polska podtrzymuje dotychczasowe
stanowisko w przedmiotowej sprawie tj. odmawia uznania reklamacji w całości.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE ODMOWY UZNANIA REKLAMACJI W CAŁOŚCI:
Zgodnie z informacjami zawartymi w zgłoszeniu reklamacyjnym zawartość przesyłki stanowił telewizor
Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt K Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym, ww. towar stanowi rzecz wyłączoną z obrotu pocztowego.
Zgodnie z art. 87 ust. 3 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2012 poz. 1529 z późn. zm.):
„Operator pocztowy, który zawarł umowę o świadczenie usługi pocztowej z nadawcą, odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło”
Poprosiliśmy również serwis allegro o ustosunkowanie się do całej sprawy, otrzymaliśmy odpowiedź:
Dzień dobry,
przepraszam za długi czas oczekiwania i dziękuję za wiadomość.
Zweryfikowałem informację i na oficjalnej stronie dpd również istnieje informacja o dopuszczalnej wysyłce tv do 37 cali.
Produkt miał 40 cali dlatego reklamacja mogła zostać przez nich odrzucona.
https://www.dpd.com/pl/pl/2025/07/09/czego-nie-wolno-wysylac-towary-wykluczone-z-transportu/
Tymczasem życzę miłego dnia. 🙂
Reasumując, zostaliśmy z uszkodzonym towarem, reklamacja odrzucona, serwis świadczy usługi wysyłki w ramach allegro Smart, ale UWAGA – złamaliśmy regulamin przewoźnika wysyłka takiego gabarytu jest zabroniona - dlaczego więc serwis udostępnia możliwość wysyłki w ramach usługi allegro smart?
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Allegro ma umowę z przewoźnikami która dopuszcza wysyłkę takich rzeczy i jej regulamin przewoźnika nie dotyczy
Doskonale o tym wiem, ale przewoźnik i allegro umywają ręce - w odwołaniu pisaliśmy o wysyłce w ramach allegro smart - jednak bez skutku.
Złóż reklamacje do allegro a nie do przewoźnika na wysylkę w ramach ich systemu smart a oni do podwykonawcy niech se składają
Wychodzi na to, że przekierowanie jest do strony przewoźnika, nie ma możliwości reklamowania dostawy w samym allegro.
formularz kontaktowy jako sprzedawca
To była przesyłka Allegro DPD, czy Allegro Delivery Kurier DPD? Formalnie to dwóch różnych przewoźników.
A jeżeli chodzi o Allegro DPD i Smart, to niestety zgodnie z załącznikiem 16 do regulaminu Allegro, obowiązuje standardowy regulamin DPD. Nie ma żadnych wyjątków, dla przesyłek Allegro.
Stosowny fragment z załącznika 16 regulaminu Allegro
Regulaminy Dostawcy - aktualne dokumenty regulujące zasady świadczenia Usług przez Dostawcę tj. Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska sp. z o.o., , Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Międzynarodowym, Szczegółowe Warunki Świadczenia Usług dostępne na stronie: https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/dokumenty-dpd-polska/
Allegro Kurier DPD SMART
Czyli obowiązuje cię regulamin DPD zawarty w załączniku 16 do regulaminu Allegro. Masz go wyżej.
Niestety DPD ma tu rację i co najwyżej pozostaje reklamacja do Allegro (ważne do Allegro, a nie przez Allegro do DPD).
Cześć @GADCOM_SG.
Oczywiście masz prawo do odwołania się od naszej decyzji i widzę, że zrobiłeś to w zgłoszeniu 55086410, dziękuje.
Wkrótce nasz konsultant odpowie na Twoje zgłoszenie.
DPD to ostatni kurier nadający się do tak delikatnych przesyłek. Takie coś to tylko Pocztex. Choć oczywiście przy takim rozmiarze jest duże ryzyko, ze od razu zostawią awizo :)))
Kurierowi DPD można powierzyć co najwyżej etui na telefon. Wysyłanie nim telewizora to proszenie się o kłopoty.