anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzona przesyłka (TV) - allegro smart - reklamacja odrzucona

GADCOM_SG
#9 Pomysłodawca

Witam szanowne grono,
chciałem się podzielić informacją na temat procesu reklamacyjnego uszkodzonego w transporcie TV, który był wysłany w ramach usługi Allegro Kurier DPDAllegro Smart! Złożyłem reklamację u przewoźnika. Przewoźnik udzielił odpowiedzi:

ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJĘ USŁUGI POCZTOWEJ
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na reklamację dotyczącą przesyłki o wyżej wskazanym numerze, działając w imieniu DPD Polska, niniejszym informuję, że po wnikliwym przeanalizowaniu zebranej dokumentacji DPD Polska nie może pozytywnie ustosunkować się do przedstawionych przez Państwa roszczeń i odmawia w całości uznania zgłoszonej reklamacji.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE ODMOWY UZNANIA REKLAMACJI W CAŁOŚCI
Zgodnie z informacjami zawartymi w zgłoszeniu reklamacyjnym zawartość przesyłki stanowił
telewizor.
Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt K Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym, ww. towar stanowi rzecz wyłączoną z obrotu pocztowego.
Zgodnie z art. 87 ust. 3 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2012 poz. 1529 z późn. zm.): „Operator pocztowy, który zawarł umowę o świadczenie usługi pocztowej z nadawcą, odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło:
1) wskutek siły wyższej;
2) z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub adresata, niewywołanych winą operatora pocztowego;
3) z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy albo regulaminu
świadczenia usług pocztowych lub powszechnych;
4) z powodu właściwości przesyłanej rzeczy.[…]”
W świetle powyższego, na podstawie § 5 w zw. z § 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. 2019.474 tj. z dnia 2019-03-12) postanowiono jak na wstępie. "

Opcja przesyłki udostępniona w ramach Allegro Smart. Według przewoźnika "ww. towar stanowi rzecz wyłączoną z obrotu pocztowego" Powstaje pytanie - dlaczego na portalu sprzedawane są TV z opcją wysyłki skoro towar jest wyłączony z obrotu pocztowego?
Odwołaliśmy się od decyzji - Przesyłka została nadana w ramach umowy Allegro z przewoźnikiem DPD, w której nie obowiązuje wyłączenie dotyczące sprzętu RTV, w tym telewizorów. Tym samym nadanie przesyłki odbyło się zgodnie z zasadami określonymi dla tego rodzaju usługi, a jej przyjęcie przez pracownika punktu nadawczego potwierdza, że nie była ona traktowana jako rzecz wyłączona z przewozu.
Przewoźnik na odwołanie udzielił odpowiedzi:
W odpowiedzi na odwołanie dotyczące rozstrzygnięcia DPD Polska w sprawie reklamacji dotyczącej
przesyłki o wyżej wskazanym numerze, działając w imieniu DPD Polska, niniejszym informuję, że po
ponownym przeanalizowaniu zebranej w tej sprawie dokumentacji, DPD Polska podtrzymuje dotychczasowe
stanowisko w przedmiotowej sprawie tj. odmawia uznania reklamacji w całości.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE I PRAWNE ODMOWY UZNANIA REKLAMACJI W CAŁOŚCI:
Zgodnie z informacjami zawartymi w zgłoszeniu reklamacyjnym zawartość przesyłki stanowił telewizor
Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt K Regulaminu Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym, ww. towar stanowi rzecz wyłączoną z obrotu pocztowego.
Zgodnie z art. 87 ust. 3 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2012 poz. 1529 z późn. zm.):
„Operator pocztowy, który zawarł umowę o świadczenie usługi pocztowej z nadawcą, odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło”

 

Poprosiliśmy również serwis allegro o ustosunkowanie się do całej sprawy, otrzymaliśmy odpowiedź:

Dzień dobry,

przepraszam za długi czas oczekiwania i dziękuję za wiadomość.

Zweryfikowałem informację i na oficjalnej stronie dpd również istnieje informacja o dopuszczalnej wysyłce tv do 37 cali.

Produkt miał 40 cali dlatego reklamacja mogła zostać przez nich odrzucona.

https://www.dpd.com/pl/pl/2025/07/09/czego-nie-wolno-wysylac-towary-wykluczone-z-transportu/ 

Tymczasem życzę miłego dnia. 🙂

 

Reasumując, zostaliśmy z uszkodzonym towarem, reklamacja odrzucona, serwis świadczy usługi wysyłki w ramach allegro Smart, ale UWAGA – złamaliśmy regulamin przewoźnika wysyłka takiego gabarytu jest zabroniona - dlaczego więc serwis udostępnia możliwość wysyłki w ramach usługi allegro smart?

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Allegro ma umowę z przewoźnikami która dopuszcza wysyłkę takich rzeczy i jej regulamin przewoźnika nie dotyczy 

oznacz moderatorów

GADCOM_SG
#9 Pomysłodawca

Doskonale o tym wiem, ale przewoźnik i allegro umywają ręce - w odwołaniu pisaliśmy o wysyłce w ramach allegro smart - jednak bez skutku.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Złóż reklamacje do allegro a nie do przewoźnika na wysylkę w ramach ich systemu smart a oni do podwykonawcy niech se składają

oznacz moderatorów

GADCOM_SG
#9 Pomysłodawca

tv.png

Wychodzi na to, że przekierowanie jest do strony przewoźnika, nie ma możliwości reklamowania dostawy w samym allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

formularz kontaktowy jako sprzedawca

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@GADCOM_SG

To była przesyłka Allegro DPD, czy Allegro Delivery Kurier DPD? Formalnie to dwóch różnych przewoźników.

A jeżeli chodzi o Allegro DPD i Smart, to niestety zgodnie z załącznikiem 16 do regulaminu Allegro, obowiązuje standardowy regulamin DPD. Nie ma żadnych wyjątków, dla przesyłek Allegro.

Stosowny fragment z załącznika 16 regulaminu Allegro 

Regulaminy Dostawcy - aktualne dokumenty regulujące zasady świadczenia Usług przez Dostawcę tj. Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Krajowym DPD Polska sp. z o.o., , Regulamin Świadczenia Usług w Obrocie Międzynarodowym, Szczegółowe Warunki Świadczenia Usług dostępne na stronie: https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/dokumenty-dpd-polska/

oznacz moderatorów

GADCOM_SG
#9 Pomysłodawca

Allegro Kurier DPD SMART

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@GADCOM_SG

Czyli obowiązuje cię regulamin DPD zawarty w załączniku 16 do regulaminu Allegro. Masz go wyżej.

Niestety DPD ma tu rację i co najwyżej pozostaje reklamacja do Allegro (ważne do Allegro, a nie przez Allegro do DPD).

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Cześć @GADCOM_SG.
Oczywiście masz prawo do odwołania się od naszej decyzji i widzę, że zrobiłeś to w zgłoszeniu 55086410, dziękuje.
Wkrótce nasz konsultant odpowie na Twoje zgłoszenie.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

EkspertLed
#9 Pomysłodawca

DPD to ostatni kurier nadający się do tak delikatnych przesyłek. Takie coś to tylko Pocztex. Choć oczywiście przy takim rozmiarze jest duże ryzyko, ze od razu zostawią awizo :)))

oznacz moderatorów

PanHodowca_pl
#9 Pomysłodawca

Kurierowi DPD można powierzyć co najwyżej etui na telefon. Wysyłanie nim telewizora to proszenie się o kłopoty.

oznacz moderatorów