anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W dyskusji klient wyzywa i znieważa słowami uznanymi za obraźliwe

jolantab
#10 Popularyzator#

Prosta sprawa. Dyskusja z klientem.

W tej dyskusji klient wyzywa i znieważa słowami uznanymi za obraźliwe typu : oszustwo, nieuczciwy sprzedawca, wyłudzacz.

Doradca Allegro w dyskusji nie reaguje, chociaż finalnie zgadza się z naszym stanowiskiem.

Prosimy klienta o zaprzestanie obrażania nas, bo jesteśmy skłonni bronić naszego dobrego imienia na drodze sądowej.

Klient skarży się do allegro, a allegro wysyła nam UPOMNIENIE.

Podczas wyjaśniania z allegro przyczyn tego upomnienia dowiadujemy się, że:

"przesłaliśmy upomnienie, ponieważ jeden z Użytkowników poinformował nas, że otrzymał od Pani obraźliwe zwroty w korespondencji: “Proszę czekać na pismo od kancelarii prawnej nas reprezentującej”

Drążąc dalej, okazuje się że dla allegro zniewagi klienta to "nieprzychylne opinie na temat przebiegu transakcji", a informacja o skierowaniu sprawy na drogę prawną to ZASTRASZANIE klienta...

Dlaczego Allegro wspiera hejt?
Czy takie działanie z waszej strony zawiera się w waszych standardach korporacyjnych?
 

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Czah-nik oczywiście, że nie musisz się przejmować konsultantami w Allegro. Chyba, że chcesz z Allegro korzystać.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Czah-nik
#12 Orędownik#

@msniezek to znaczy - ja się bardzo przejmuję konsultantami allegro, szczególnie jak działają niezgodnie z prawem RP (czy nawet regulaminem Allegro/Allegro Lokalne). Wtedy dzięki nim jestem ogromnie dumny, że moja firma kolejny raz otrzymała Gwiazdę Jakości Obsługi Klienta, że cała praca nie poszła na marne i nasi Klienci nie muszą spotykać takich ludzi jak u Was pracują na FL. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@msniezek chyba się Panu cos pomyliło bo to wasz konsultant odpowiada z kk 286 za celowe wprowadzanie w błąd i doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem u sprzedawcy.  To was konsultant będzie miał sprawę w prokuraturze i to wam potem pr poleci na pysk bo albo sami zatrudniacie niekompetentnych ludzi u siebie albo macie podpisana umowę z równie niekompetentną firmą pracy tymczasowej zwał jak zwał ale ekskrementy trafią i tak w wasz szyld, a po wyroku skazującym w mediach poleci zgodny z prawdą wywiadzik pt jak allegro niekompetentnych pracowników zatrudnia lub pozwala dla siebie niekompetentnym ludziom pracować i wtedy jedyne co zrobicie to sie zapowietrzycie bo sprzedawca na każdą próbę obrony przez was swojego imienia odpowie zapraszam do sądu ja juz mam tu wyrok prawomocny. Co do weryfikacji sprawy to wasz czlowiek jak nie widzi dowodów na użycie słów pokroju oszust albo złodziej etc użytych pod adresem sprzedawcy to sam powinien kazać kupującemu jadaczkę zamknąć (dla jego dobra skoro tak cenicie kupujących) by sobie ozora nie odgryzł potem w sądzie jak dostanie wezwanie z art 212kk, że nie wspomnę o zwykłym procesie z kc o naruszenie dobr osobistych i dzialanie na szkodę, Informowanie kogoś o dalszych czynnościach prawnych natomiast jest zwykłą rzeczą a z waszej strony to upomnienie wygląda na **piiip**yzm w postaci czystej z próbą zastraszania sprzedawcy dochodzącego własnych praw.

oznacz moderatorów

eightbitclone2
#14 Krzewiciel#

No, tu pana chyba trochę poniosło ? Czy to jest oficjalne stanowisko Allegro ? Bo to by też wiele wyjaśniło.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@msniezek  Obiektywna ocena takich nacisków może być tylko jedna: są one niedopuszczalne. Po pierwsze fałszują system ocen w Allegro, a po drugie odbierają kupującym możliwość obrony przed nieuczciwymi sprzedającymi.

To pozwól, ze Ci przedstawię sytuację z zeszłego tygodnia - pewna pani kupiła produkt, który został uszkodzony w transporcie. Pani została poproszona o sporządzenie protokołu szkody, czego nie zrobiła. Złożyła reklamację u nas - u sprzedawcy - w związku z tym iż brak protokołu szkody uniemożliwia nam uzyskanie odszkodowanie od przewoźnika reklamacja została odrzucona. Pani oczywiście wystawiła negatywny komentarz. Ale uwaga - to nie był pierwszy zakup tej pani w moim sklepie. Wcześniej zrobiła 2 inne, które przebiegły bez problemu ale oczywiście po tej odrzuconej reklamacji pani wystawiła po negatywnym komentarzu do każdej transakcji. Więc nagle jednego dnia otrzymaliśmy 3 negatywy. Ponieważ między każdym zakupem minęło po kilkanaście dni to oceny liczą się nam do jakości sprzedaży osobno. Kto tu fałszuje system ocen na Allegro i kto tu jest nieuczciwy - kupujący czy sprzedający? Wg tego co piszesz ja jako sprzedawca nie mam prawa się bronić, bo będą to naciski na kupującą.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Health___Beauty nigdzie nie napisałem, że nie masz prawa się bronić. Oczywiście, że masz prawo - możesz oddać sprawę do sądu. Jedyne, czego nie powinnaś robić w takiej sytuacji na Allegro, to wysyłać do kupującej pism, w których pod groźbą sprawy w sądzie domagasz się tego czy tamtego.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@msniezek  tak się składa, że w tej sytuacji to ta kupująca "groziła mi", że ona tak tego (jak rozumiem odrzuconej reklamacji) nie zostawi i odda sprawę prawnikowi. Czy jeśli wyślę do Was screen przez formularz kontaktowy to ta pani zostanie upomniana podobnie jak autor tego wątku?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Health___Beauty ten wątek jest o wezwaniach przedsądowych, jakie otrzymują kupujący w związku z wystawionymi przez nich komentarzami. W drugą stronę to nie działa - sprzedawcy nie wystawiają komentarzy kupującym.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Czah-nik
#12 Orędownik#

@msniezek tak? To czemu jak ja zgłaszałem, że sprzedawca mnie nęka pismami, grozi "przyjechaniem i wyjaśnieniem sytuacji", telefonami o każdej porze dnia oraz ujawnieniem moich danych (imię, nazwisko, adres i nr telefonu) w odpowiedzi na komentarz, to nic z tym nie zrobiliście? 

oznacz moderatorów

Football-stock
#12 Orędownik#

 @msniezek Gościu ilekroć Cię czytam mam ochotę wysłać sms o treści "Pomagam" na specjalny numer;) Pośrednik (czyli Wy) zabrania kontaktów poza Allegro, a wręcz jak na kontrolera i szpicla przystało nalega na kontakt poprzez mechanizmy Allegro (może przespałeś nowość, że nie widzimy prawdziwych e-mail Kupujących) a prawo narzuca na strony pisemną formę wezwania do zaprzestania łamania prawa lub działań na niekorzyść przed zawiadomieniem właściwych organów ścigania. To jak mamy się bronić? Nie ma również pojęcia groźby jeżeli chodzi o Sąd. Prosty przykład (może skumasz): facet chce Ci dać w twarz a Ty informujesz że to jest przestępstwo i że zgłosisz sprawę do Sądu. W Twojej pokrętnej logice to Ty odpowiadasz za przestępstwo;) Co Ty masz dyplom z Collegium Humanum;) 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@msniezek zamiast wysyłać pisma do kupującego - powinien po prostu oddać sprawę do sądu.

a wiecie że zanim założy się sprawę w sądzie trzeba wysłać przedsądowe wezwanie do zaprzestania naruszania ..... żeby spróbować dogadać się polubownie 🙂

A ten zapis znacie ?

7.1. Spółka nie jest stroną umów sprzedaży Towarów zawieranych pomiędzy Użytkownikami

Czemy nie wspieracie tak sprzedawców podczas wystawiania fałszywych opinii które fałszują system ocen Allegro 😞

Działa to w dwie strony 😞

Przecież to jest jawne zastraszanie sprzedawców przez portal, ostrzeżeniami i karnymi punktami żeby nie dochodzili swoich praw 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

a wiecie że zanim założy się sprawę w sądzie trzeba wysłać przedsądowe wezwanie do zaprzestania naruszania ..... żeby spróbować dogadać się polubownie

@kostas11 a podasz konkretny paragraf, który takie wymaganie narzuca? Z tego, co wiem (ale nie jestem prawnikiem) istnieje jedynie obowiązek informowania przez powoda we wnoszonym przez niego pozwie o tym, czy strony podjęły próbę mediacji lub innego pozasądowego sposobu rozwiązywania sporu, a w przypadku, gdy takich prób nie podjęto, wyjaśnienia przyczyn ich niepodjęcia (źródło).

Przecież to jest jawne zastraszanie sprzedawców przez portal, ostrzeżeniami i karnymi punktami żeby nie dochodzili swoich praw

W wątku była mowa o upomnieniu. Skąd informacja o ostrzeżeniach i punktach karnych?

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Football-stock
#12 Orędownik#

@msniezek W podanym przez Ciebie źródle masz napisane, że brak takiego działania może skutkować skierowaniem do mediacji (tok pozasądowy i strasznie uciążliwy). Dwa jako przykład art. 24 §1 Kodeksu cywilnego radzę przestudiować - każdy ma takie prawo do wezwania przedsądowego, a Allegro nam to prawo odbiera. Kolejna sprawa masz kilka kodeksów (zbiór ustaw), ustawy i do tego jeszcze kodeksy postępowania - zależy od tego co Kupujący zrobi może to być naruszenie kodeksu karnego, kodeksu cywilnego lub na przykład ustawy o prawie autorskich, ustawy prawo handlowego  itd. etc. Więc na niwie każdego przypadku takie wezwanie może być fakultatywne lub wręcz wymagane. Zanim coś napiszesz sprawdź u prawników, mniej się wygłupisz;) Aha i jednak wysyłam tego sms-a o treści "Pomagam", przekonałeś mnie kolejnym tekstem. Pozdrawiam eksperta o tytule Menadżer Społeczności, i na koniec dowcip jak się mówi w kopro na sprzątaczy/sprzątaczki (przy okazji najczęściej super kobity, pozdrawiam) - Clean&Cleaning Manager;) I co urosłeś?

oznacz moderatorów

Football-stock
#12 Orędownik#

@kostas11  Nie marnuj swojego czasu na pisanie z Panem Menadżerem Społeczności, już dostał małą próbkę prawa - dziwne na studiach menadżerskich zajęcia z prawa są obowiązkowe i kilku semestralne, hmm widocznie u niego były online;) Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

Football-stock
#12 Orędownik#

@msniezek 

P.S.: żeby była jasność ogólnie lubię pracowników Allegro, najlepsi to konsultanci telefoniczni młode osoby, bardzo często empatyczne i przyjazne, szkoda że kompletnie bez szans przy Waszym korpoładzie. Ale Ty masz chłopie jakiś problem ze sobą - jesteś zaczepny, drażliwy i kompletnie nie pasujesz do PR dużej spółki giełdowej. Nie wiesz do kogo piszesz, jakie wykształcenie i doświadczenie ma ten ktoś po drugiej stronie, ale jedziesz z pozycji rzekomej siły. Mógłbyś się bardzo zdziwić kto ma konta na Allegro, stąd mała sugestia żeby nie było że Cię hejtuje. Z racji swojego wieku i doświadczenia traktuj drugą osobę, tak jakbyś Ty chciał być traktowany oraz Pokorą i pracą ludzie się bogacą. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@msniezek 

https://sjp.pwn.pl/slowniki/upomnienie.html

upomnienie
1. «karcąca uwaga, napomnienie»
2. «pismo przypominające o czymś lub zawierające naganę»
upomniećupominać «zwrócić komuś uwagę, przypomnieć komuś o jego obowiązkach»
upomnieć sięupominać się
1. «przypominając, poprosić o coś, zażądać czegoś»
2. «wziąć kogoś w obronę»
oznacz moderatorów

SpeedyGonzalezz
#12 Orędownik#

@jolantab Z treści korespondencji wynika, że ten konsultant jest wyjątkowo odporny na wiedzę, i ma problemy z rozumieniem podstawowych pojęć. Podaj naszej moderatorce numer, o który prosi 🐭

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

jolantab
#10 Popularyzator#

wiesz, te odpowiedzi nie pochodzą od jednego konsultanta, wydaje się że taka jest oficjalna postawa Allegro w takich sprawach.

I to jest problem. Bo nie dotyczy on tylko jednego konsultanta,.

oznacz moderatorów

SmakiWschodu
#8 Zapaleniec#

Takiego klienta allegro raczej powinno zbanować. Sprzedawca ma prawo się bronić. Nie rozumiem allegro raczej żyje z prowizji od sprzedawców nie kupujących a stawia się za kupujacymi

oznacz moderatorów

firmakrzak
#11 Animator#

@SmakiWschodu allegro żyje z pieniędzy kupujących, to o nich trzeba dbać, aby tu swoje pieniądze wydawali. Sprzedawcy mają przymus ekonomiczny sprzedaży w miejscu, w którym są kupujący i nie trzeba o nich dbać, bo na miejsce jednego, który zrezygnuje pojawi się inny.

oznacz moderatorów