anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jaki sposób allegro oblicza prowizję od sprzedaży?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Puzonix
#12 Orędownik#

Dzień dobry,

Mam pytanie w jaki sposób allegro oblicza prowizję od sprzedaży? Sprawdziłem udostępnione artykuły w dziale Pomoc, ale wyliczenia i procentowy wskaźnik pobieranej prowizji ma się nijak do rzeczywistości.

Dzisiaj wystąpiłem o zwrot prowizji dla oferty, w które klient dokonał zakupu. Kliknął Kup Teraz i na tym zakończył. Nie wypełnił FOD.

Dział Moda, wysokość prowizji 11%.

Wartość transakcji 44,90zł = wysokość pobranej prowizji powinna wynosić 4,939.

Tyle w teorii.

W praktyce allegro pobrało 5,93zł prowizji od sprzedaży (13,2%).

Oferta nie jest promowana, nie znajduje się w strefie okazji. Klient nie wypełnił FOD, nie wybrał opcji dostawy więc allegro nie powinno doliczyć prowizji za koszt transportu, bo niby na jakiej podstawie i od jakiej kwoty?

Coś mnie ominęło? Jakaś kolejna podwyżka?

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29
konto zamknięte
Nie dotyczy

44.90zł + koszt wysyłki = kwota x 11% 🙂

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@konto zamknięteTak sobie pomyślałem, ale...

W zakupie stoi jak byk NIE WYBRANO SPOSOBU DOSTAWY

Od jakiej kwoty zatem allegro pobrało 11% za wysyłkę?

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

paczkomaty 8,99 tylko taką opcję masz po przedpłacie .

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@mdrogeria Mam też kuriera DPD.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

a tego to ja nie wiem, może od najdroższej/najtańśzej? 😮

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący nie kliknie Kupuję i płacę jeśli nie wybierze sposobu dostawy.

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@xyz96 Nie mam jak wrzucić printscreena. Otrzymałem tylko jedną wiadomość "sprzedałeś przedmiot". Nie otrzymałem FOD. Po zalogowaniu się na konto w zakładce "Zamówienia" wyraźnie jest napisane NIE WYBRANO METODY DOSTAWY.

Ogarniam takie rzeczy. Nie ogarniam sposobu naliczenia prowizji w tym przypadku.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Puzonix Nie wiem jakie komunikaty otrzymuje sprzedawca, ale ja wchodząc w Twoją ofertę nie mogę nie wybrać sposobu dostawy aby kliknąć Kupuję i płacę, a bez tego nie dochodzi do zawarcia umowy, samo kliknięcie Kup teraz to nie jest zakup.

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@xyz96Tak to widać. Sprzedający po zakupie otrzymuje otrzymuje 2 lub 3 wiadomości w zależności od formy dostawy jaką wybierze kupujący.

1. Informacja o sprzedaży. Tutaj nie ma jeszcze żadnej informacji o metodzie dostawy.

2. Wypełniony FOD i tutaj są szczegóły zamówienia oraz sposób i koszt dostawy. To samo pojawia się automatycznie w zakładce "Zamówienia"

Chciałem wstawić printscreen, ale nie przechodzi mi link z zapodaj.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Puzonix Może chodzić o to, że wybrał dostawę i po chwili anulował płatność, a po anulowaniu nie wybrał dostawy ponownie. W takiej sytuacji być może prowizja jest liczona od kosztów dostawy anulowanej, ale są to tylko moje domysły, pewności nie mam.

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@xyz96Jeżeli klient anuluje płatność pojawia się w systemie informacja napisana czerwonym kolorem PŁATNOŚĆ ANULOWANA.

Może być tak, jak napisałeś jednak uważam, że w przypadku kiedy duża firma pobiera za coś prowizję to powinno być to w czytelny sposób pokazane, a nie opierać się na snuciu domysłów. Czekam na odpowiedź z ich strony. Ostatnio nie spieszą się z odpowiedziami na maile wysłane przez formularz.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Puzonix po 7 dniach wystąp o zwrot prowizji i po krzyku .sealed

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@mdrogeria

Tak też zrobiłem, ale to nie odpowiada na moje pytanie - w jakie sposób Allegro obliczyło prowizję dla siebie?

@Knowhere

Ten artykuł przeczytałem jako pierwszy. Wynika z niego, że jeżeli klient dokona zakupu i wybierze płatną dostawę to prowizja obejmie całą kwotę transakcji.

W przypadku smart tylko kwotę przedmiotu.

Nie ma odpowiedzi co się dzieje kiedy klient klika "kup teraz" i nie wypełnia FOD. Nie wybiera żadnego rodzaju transportu. Wychodzi na to, że allegro coś tam sobie domyślnie dolicza. Co, na jakiej podstawie i dlaczego nie ma na ten temat żadnej informacji?

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@Puzonix A to już pytanie do allegro, ale te Twoje 5,93 zł prowizji, to jak w mordę strzelił (44,90 + 8,99) x 0,11😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@Knowhere Tylko taką możliwość biorę pod uwagę. Pytanie dlaczego nie otrzymałem mailowo FOD. Pytanie dlaczego w zakładce zamówienia nie ma widocznej wartości dostawy tylko DANE DOSTAWY: nie wybrano metody dostawy.

Widać tylko wartość przedmiotu, a mimo to pobrana została prowizja za przedmiot i nieistniejący koszt dostawy.

Nie żebym nie mógł spać z tego powodu, ale biorą niemała kasę więc niech świadczą profesjonalne usługi. Każdą podwyżkę uzasadniają naszym dobrem, dobrem klientów i rozwojem serwisu. Od nas wymagają wysokich standardów - zanim zacznie się wymagać czegoś od kogoś warto zacząć wymagać od siebie.

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Z tego co wiem, to domyślnie allegro chyba wybiera najtańszy sposób dostawy. W tej chwili najtańszy sposób dostawy u mnie to paczkomat 8,89zł i na tej podstawie ciągle wyliczana jest prowizja nawet kiedy klient nie wybrał sposobu dostawy. Ostatnio poprawiałem cenniki, gdzie miałem jeszcze pocztę, odbiór w punkcie 7,90zł i przy transakcjach bez formularza dostawy prowizja była liczona z 7,90.

Coś w tym jest.

Transakcja bez formularza dostawy, paczkomat 8,89zł

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@Puzonix
@DarkStoorM

Zapewne allegro nalicza prowizję profilaktycznie, bo a nuż ktoś nie zauważy i nie wystąpi o zwrot. Tak samo jak wcześniej nie naliczali prowizji od kosztów towaru + kosztów wysyłki, tylko liczyli oddzielnie od jednego i od drugiego, zaokrąglali to w górę i dopiero sumowali (mimo tego, co jest napisane w artykule z pomocy, który podlinkowałem wyżej). Czy nadal tak jest, nie wiem (chyba już nie), ale w czerwcu były o to tutaj "wojny".

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@DarkStoorM Podobno nie wybierają najtańszego sposobu dostawy tylko ten, który wybrał klienta. U siebie w systemie widzą, że wybrał Inpost. Na razie nie odpowiedzieli dlaczego sprzedawca nie widzi takich samych informacji.

@Knowhere

Jak na tak dużą firmę, która ma "odpowiedni dział" dla każdego zadania to niektóre rozwiązania sprawiają wrażenie niedopracowanych. Wprowadzone wyłącznie jako wersja beta. Patrzą jak reagują użytkownci i albo coś z tym robią albo nie. Tak jest pewnie taniej i wygodniej niż testowanie zmiany w małym zespole, który obraca się w innych warunkach niż sprzedawca. W każdym razie nie podobają mi się sytuacje, w których ktoś pobiera ode mnie opłatę i muszę dopytywać dlaczego taką, a nie inna ponieważ z informacji, jakie są mi udostępniane nie wynika to w jednoznaczny sposób, albo nawet w żaden sposób 🙂

oznacz moderatorów