Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Mam pytanie w jaki sposób allegro oblicza prowizję od sprzedaży? Sprawdziłem udostępnione artykuły w dziale Pomoc, ale wyliczenia i procentowy wskaźnik pobieranej prowizji ma się nijak do rzeczywistości.
Dzisiaj wystąpiłem o zwrot prowizji dla oferty, w które klient dokonał zakupu. Kliknął Kup Teraz i na tym zakończył. Nie wypełnił FOD.
Dział Moda, wysokość prowizji 11%.
Wartość transakcji 44,90zł = wysokość pobranej prowizji powinna wynosić 4,939.
Tyle w teorii.
W praktyce allegro pobrało 5,93zł prowizji od sprzedaży (13,2%).
Oferta nie jest promowana, nie znajduje się w strefie okazji. Klient nie wypełnił FOD, nie wybrał opcji dostawy więc allegro nie powinno doliczyć prowizji za koszt transportu, bo niby na jakiej podstawie i od jakiej kwoty?
Coś mnie ominęło? Jakaś kolejna podwyżka?
44.90zł + koszt wysyłki = kwota x 11% 🙂
@konto zamknięteTak sobie pomyślałem, ale...
W zakupie stoi jak byk NIE WYBRANO SPOSOBU DOSTAWY
Od jakiej kwoty zatem allegro pobrało 11% za wysyłkę?
paczkomaty 8,99 tylko taką opcję masz po przedpłacie .
@mdrogeria Mam też kuriera DPD.
a tego to ja nie wiem, może od najdroższej/najtańśzej? 😮
Kupujący nie kliknie Kupuję i płacę jeśli nie wybierze sposobu dostawy.
@xyz96 Nie mam jak wrzucić printscreena. Otrzymałem tylko jedną wiadomość "sprzedałeś przedmiot". Nie otrzymałem FOD. Po zalogowaniu się na konto w zakładce "Zamówienia" wyraźnie jest napisane NIE WYBRANO METODY DOSTAWY.
Ogarniam takie rzeczy. Nie ogarniam sposobu naliczenia prowizji w tym przypadku.
@Puzonix Nie wiem jakie komunikaty otrzymuje sprzedawca, ale ja wchodząc w Twoją ofertę nie mogę nie wybrać sposobu dostawy aby kliknąć Kupuję i płacę, a bez tego nie dochodzi do zawarcia umowy, samo kliknięcie Kup teraz to nie jest zakup.
@xyz96Tak to widać. Sprzedający po zakupie otrzymuje otrzymuje 2 lub 3 wiadomości w zależności od formy dostawy jaką wybierze kupujący.
1. Informacja o sprzedaży. Tutaj nie ma jeszcze żadnej informacji o metodzie dostawy.
2. Wypełniony FOD i tutaj są szczegóły zamówienia oraz sposób i koszt dostawy. To samo pojawia się automatycznie w zakładce "Zamówienia"
Chciałem wstawić printscreen, ale nie przechodzi mi link z zapodaj.
@Puzonix Może chodzić o to, że wybrał dostawę i po chwili anulował płatność, a po anulowaniu nie wybrał dostawy ponownie. W takiej sytuacji być może prowizja jest liczona od kosztów dostawy anulowanej, ale są to tylko moje domysły, pewności nie mam.
@xyz96Jeżeli klient anuluje płatność pojawia się w systemie informacja napisana czerwonym kolorem PŁATNOŚĆ ANULOWANA.
Może być tak, jak napisałeś jednak uważam, że w przypadku kiedy duża firma pobiera za coś prowizję to powinno być to w czytelny sposób pokazane, a nie opierać się na snuciu domysłów. Czekam na odpowiedź z ich strony. Ostatnio nie spieszą się z odpowiedziami na maile wysłane przez formularz.
Puzonix po 7 dniach wystąp o zwrot prowizji i po krzyku .
@Puzonix Owszem, coś Cię ominęło https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/nowy-sposob-obliczania-prowizji-od-sprze...
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Tak też zrobiłem, ale to nie odpowiada na moje pytanie - w jakie sposób Allegro obliczyło prowizję dla siebie?
Ten artykuł przeczytałem jako pierwszy. Wynika z niego, że jeżeli klient dokona zakupu i wybierze płatną dostawę to prowizja obejmie całą kwotę transakcji.
W przypadku smart tylko kwotę przedmiotu.
Nie ma odpowiedzi co się dzieje kiedy klient klika "kup teraz" i nie wypełnia FOD. Nie wybiera żadnego rodzaju transportu. Wychodzi na to, że allegro coś tam sobie domyślnie dolicza. Co, na jakiej podstawie i dlaczego nie ma na ten temat żadnej informacji?
@Puzonix A to już pytanie do allegro, ale te Twoje 5,93 zł prowizji, to jak w mordę strzelił (44,90 + 8,99) x 0,11😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Tylko taką możliwość biorę pod uwagę. Pytanie dlaczego nie otrzymałem mailowo FOD. Pytanie dlaczego w zakładce zamówienia nie ma widocznej wartości dostawy tylko DANE DOSTAWY: nie wybrano metody dostawy.
Widać tylko wartość przedmiotu, a mimo to pobrana została prowizja za przedmiot i nieistniejący koszt dostawy.
Nie żebym nie mógł spać z tego powodu, ale biorą niemała kasę więc niech świadczą profesjonalne usługi. Każdą podwyżkę uzasadniają naszym dobrem, dobrem klientów i rozwojem serwisu. Od nas wymagają wysokich standardów - zanim zacznie się wymagać czegoś od kogoś warto zacząć wymagać od siebie.
Z tego co wiem, to domyślnie allegro chyba wybiera najtańszy sposób dostawy. W tej chwili najtańszy sposób dostawy u mnie to paczkomat 8,89zł i na tej podstawie ciągle wyliczana jest prowizja nawet kiedy klient nie wybrał sposobu dostawy. Ostatnio poprawiałem cenniki, gdzie miałem jeszcze pocztę, odbiór w punkcie 7,90zł i przy transakcjach bez formularza dostawy prowizja była liczona z 7,90.
Coś w tym jest.
Transakcja bez formularza dostawy, paczkomat 8,89zł
Zapewne allegro nalicza prowizję profilaktycznie, bo a nuż ktoś nie zauważy i nie wystąpi o zwrot. Tak samo jak wcześniej nie naliczali prowizji od kosztów towaru + kosztów wysyłki, tylko liczyli oddzielnie od jednego i od drugiego, zaokrąglali to w górę i dopiero sumowali (mimo tego, co jest napisane w artykule z pomocy, który podlinkowałem wyżej). Czy nadal tak jest, nie wiem (chyba już nie), ale w czerwcu były o to tutaj "wojny".
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@DarkStoorM Podobno nie wybierają najtańszego sposobu dostawy tylko ten, który wybrał klienta. U siebie w systemie widzą, że wybrał Inpost. Na razie nie odpowiedzieli dlaczego sprzedawca nie widzi takich samych informacji.
Jak na tak dużą firmę, która ma "odpowiedni dział" dla każdego zadania to niektóre rozwiązania sprawiają wrażenie niedopracowanych. Wprowadzone wyłącznie jako wersja beta. Patrzą jak reagują użytkownci i albo coś z tym robią albo nie. Tak jest pewnie taniej i wygodniej niż testowanie zmiany w małym zespole, który obraca się w innych warunkach niż sprzedawca. W każdym razie nie podobają mi się sytuacje, w których ktoś pobiera ode mnie opłatę i muszę dopytywać dlaczego taką, a nie inna ponieważ z informacji, jakie są mi udostępniane nie wynika to w jednoznaczny sposób, albo nawet w żaden sposób 🙂