anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jaki sposób allegro oblicza prowizję od sprzedaży?

MAMY ROZWIĄZANIE!
Puzonix
#12 Orędownik#

Dzień dobry,

Mam pytanie w jaki sposób allegro oblicza prowizję od sprzedaży? Sprawdziłem udostępnione artykuły w dziale Pomoc, ale wyliczenia i procentowy wskaźnik pobieranej prowizji ma się nijak do rzeczywistości.

Dzisiaj wystąpiłem o zwrot prowizji dla oferty, w które klient dokonał zakupu. Kliknął Kup Teraz i na tym zakończył. Nie wypełnił FOD.

Dział Moda, wysokość prowizji 11%.

Wartość transakcji 44,90zł = wysokość pobranej prowizji powinna wynosić 4,939.

Tyle w teorii.

W praktyce allegro pobrało 5,93zł prowizji od sprzedaży (13,2%).

Oferta nie jest promowana, nie znajduje się w strefie okazji. Klient nie wypełnił FOD, nie wybrał opcji dostawy więc allegro nie powinno doliczyć prowizji za koszt transportu, bo niby na jakiej podstawie i od jakiej kwoty?

Coś mnie ominęło? Jakaś kolejna podwyżka?

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Puzonix  Ja mam podobną sytuację, kupione a FODu brak. Dziwne to. Prowizja oczywiście naliczona z kosztami dostawy.

_____________
Kama
oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@nat_not Przyszła mi wiadomość, że wspomniałaś o mnie w tym poście, wchodzę i pusto. Jakieś cuda i dziwy tu się dzieją 🙂

_____________
Kama
oznacz moderatorów
Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@Kaliope_Brzeg  Nie wiem gdzie to sprawdzić na Allegro, ale w Menedżerze Sprzedaży jak wchodzisz w podobne zamówienie i klikasz w Zdarzenia, to widzisz ile razy ten kupujący wybierał/zmieniał opcji dostawy. Masz również do każdego link, klikając tam możesz widzieć jaki sposób był wybrany. Przechodzisz ma taką Kartę Płatności. Kiedyś takie linki były przysyłane w mailu o tytule "Kupujący XXX wybrał sposób zapłaty i dostawy w ofertach". Teraz już nie. Ja mam dostęp do tego tylko przez MS.

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Gasmin_pl  W Allegro bez MS pewnie takich cudów nie ma. 🙂 Mam wrażenie, że kupujący wcale nie wybrał sposobu zapłaty i wysyłki i dziwię się, że tak w ogóle można.

_____________
Kama
oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Kaliope_Brzeg Jeśli chodzi o powiadomienie, to mój błąd. Przepraszam. 

Konsultuję sprawę wysokości prowizji w ofercie 9581284491. Kiedy otrzymam odpowiedź, odezwę się ponownie.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@nat_not  Bardziej mnie intryguje możliwość zakupu bez formularza. Prowizję w razie braku zapłaty odzyskam mam nadzieję bez problemu 🙂 Dziękuję.

_____________
Kama
oznacz moderatorów
SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

u każdego prowizja zaczyna sie od 25 % od 1 zł sprzedaży taką prowizje pobiera allegro nie ma czegoś takiego jak prowizja stała np 10% czy 6% itp chyba ze nie sprzedajemy przedmiotów 1 zł do 2.20 zł.do tego teraz wchodzi transport 

oznacz moderatorów
Puzonix
#12 Orędownik#

@Kaliope_Brzeg

Dostałem odpowiedź, że allegro u siebie w systemie widzi, że kupujący wybrał jako sposób dostawy Paczkomat Inpost za 8,99zł i stąd taka prowizja. Ja tego nie widzę ponieważ kupujący nie zakończył prawidłowo płatności. Po wymianie paru wiadomości nie mam jasnej odpowiedzi dlaczego nie widzę w Zamówieniach, że płatność została anulowana, dlaczego nie widzę jaką formę dostawy wybrał kupujący, a oni widzą. Otrzymałem pełny zwrot prowizji i nie chce mi się już tracić czasu na wyjaśnianie czegoś, co nie powinno wymagać żadnych wyjaśnień. Sprzedawca powinien widzieć kwotę końcową, od której płaci prowizję, bez wyjątków, bez tłumaczeń, że my widzimy inne informacje niż Pan. Co to za "dziurawy" system jest?

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Puzonix  Dziurawy jak szwajcarski ser 🙂 Wg tego co widzę to kupujący nie tylko nie zakończył, ale nawet nie rozpoczął płatności. I pewnie tak już zostanie, zainteresowania zakupem ze strony kupującej póki co brak. Tak jak piszesz szkoda czasu i atłasu:)

_____________
Kama
oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Kaliope_Brzeg Otrzymałam odpowiedź w Twojej sprawie. Przepraszam, że trwało to tak długo.

Kupujący wypełniał formularz opcji zapłaty i dostawy. Wybrał formę dostarczenia przesyłki (dlatego naliczyliśmy prowizję od tego kosztu). Następnie przerwał tę czynność bez zatwierdzenia. Z tej przyczyny formularz nie jest u Ciebie widoczny.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów