Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Prosty przykład, nie pierwsza zresztą sytuacja. klient zamawia towar, otrzymuje uszkodzoną paczkę. Zgłasza do nas reklamację i odsyła paczkę w smarcie z opcją wymiany na nowy produkt. Wysyłamy nowy towar i składamy reklamację u allegro. Jak wiadomo do złożenia reklamacji allegro wymaga oświadczenia odbiorcy o zrzeczeniu się roszczeń. Jak mamy zmusić klientów do wypełniania tych dokumentów, nikt tego nie chce robić. Allegro odrzuca reklamacje które są składane bez tych oświadczeń.
Składasz odwołanie, a jak odrzucą to uderzasz do UKE. Albo od razy walisz do UKE.
A jeżeli chodzi o to oświadczenie, to Allegro rząda go na podstawie art 92 ust 2 ustawy prawo pocztowe (polecam się z nim zapoznać).
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
moje pytanie jest proste, jak mam zmusić klientów do podpisywania oświadczeń, których wymagacie przy składaniu reklamacji dotyczących przesyłek allegro delivery ?
@mikeza Czy próbowaliście prosić o wypełnienie dokumentów i przesłanie ich razem z towarem, który klienci odsyłają w ramach reklamacji? Jeśli na tym etapie poinformujecie ich, że dokument jest potrzebny, żebyście mogli złożyć reklamację u przewoźnika (i dzięki temu sami klienci nie będą musieli tego robić), chętniej będą się na to zgadzać.
@nat_not prawda jest taka, że klienci najczęściej samodzielnie bez jakiegokolwiek kontaktu z nami dokonują zwrotów i pilnie oczekują wymiany produktu na nowy. Zanim ktokolwiek odczyta od nas wiadomości zwrotne paczki już lecą do nas. Potem to nie sposób doprosić się o cokolwiek, szczególnie jak klient dostanie nowy produkt. A w przypadku reklamacji mam obowiązek się do niej ustosunkować i podjąć jak najszybszą decyzję. nie mogę szantażować klienta i przymuszać go do podpisania oświadczenia.
Nie zmusisz kupującego, do przesyłania takiego oświadczenia. Ani ustawa prawo pocztowe, ani rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej, nie wymieniają takiego dokumentu na liście dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
A tu fragment rozporządzenia. Lista dokumentów nie może być rozszerzona w drodze zapisu w regulaminie
§ 3. [Elementy reklamacji]
1. Reklamacja zawiera:
1) imię i nazwisko nadawcy albo adresata albo nazwę oraz adres do korespondencji albo adres siedziby nadawcy albo adresata, zwanego dalej "reklamującym";
2) przedmiot reklamacji;
3) datę i miejsce nadania przesyłki pocztowej albo przekazu pocztowego;
4) numer dokumentu potwierdzającego nadanie lub numer przesyłki pocztowej - w przypadku przesyłki rejestrowanej albo przekazu pocztowego;
5) uzasadnienie reklamacji;
6) kwotę odszkodowania - w przypadku gdy reklamujący żąda odszkodowania;
7) podpis reklamującego - w przypadku reklamacji wnoszonej w postaci pisemnej;
😎 datę sporządzenia reklamacji;
9) wykaz załączonych dokumentów.
2. Do reklamacji wnoszonej w postaci innej niż za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć:
1) oryginał dokumentu potwierdzającego nadanie przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego albo oryginał pokwitowania nadania takiej przesyłki lub takiego przekazu, jeżeli taki dokument jest wydawany przez operatora pocztowego nadawcy - do wglądu;
2) oświadczenie nadawcy o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń - w przypadku, o którym mowa w art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, zwanej dalej "ustawą";
3) kopię protokołu sporządzonego przez operatora pocztowego bezpośrednio przy przyjęciu uszkodzonej przesyłki rejestrowanej lub stwierdzonych ubytkach jej zawartości - w przypadku przyjęcia tej przesyłki przez adresata - albo
4) oświadczenie o stwierdzonych ubytkach lub uszkodzeniach przesyłki rejestrowanej złożone przez przyjmującego tę przesyłkę bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki;
5) opakowanie uszkodzonej przesyłki, jeżeli operator pocztowy tego zażąda;
6) oświadczenie o stwierdzeniu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki pocztowej, z zachowaniem terminu, o którym mowa w art. 87 ust. 6 ustawy, wraz ze wskazaniem okoliczności bądź dowodów potwierdzających zaistnienie okoliczności warunkujących dochodzenie odszkodowania, o których mowa w art. 87 ust. 6 ustawy;
7) przytoczenie okoliczności potwierdzających nadanie lub doręczenie przesyłki pocztowej albo przekazu pocztowego oraz wskazanie dowodów potwierdzających ten fakt;
😎 dokumenty potwierdzające nienależyte wykonanie usługi doręczenia przesyłek pocztowych, o których mowa w art. 89 ustawy - do wglądu.
3. Do reklamacji wniesionej za pomocą środków komunikacji elektronicznej należy dołączyć kopie dokumentów, o których mowa w ust. 2. Jeżeli jest to niezbędne dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, operator pocztowy może zażądać przekazania mu oryginałów tych dokumentów.
@pecela czyli zakładam, że wymóg tego oświadczenia to wymysł allegro mający na celu utrudnić i zniechęcić nas sprzedawców do dochodzenia roszczeń w przypadku uszkodzenia przesyłek, które zostały odebrane przez adresata.
Wg Allegro w zamieszczonym wyżej fragmencie rozporządzenie oraz w zacytowanym wcześniej art 92 prawa pocztowego, jest mowa o oświadczeniu adresata. Ja tam osobiście nic takiego nie widzę.
A i lista dokumentów z rozporządzenia jest sztywna. Przewoźnik nie może jej rozszerzyć w drodze regulaminu.
Ps. W rozporządzeniu jest też, jakie dane i informacje ma zawierać odpowiedź na reklamację.