anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jakim celu są punkty 11.5 i 11.6 regulaminu skoro Allegro je ignoruje?

były forumowicz
Nie dotyczy

@cloudcloud @nat_not @msniezek  chciałbym zapytać w jakim celu Allegro zrobiło te punkty regulaminu skoro Wasi pracownicy i tak tego nie przestrzegają?

Dostałem dzisiaj negatywa od klienta, który kupił towar. Po wysłaniu napisał, że już go nie potrzebuje bo mu pies zdechł. Napisałem, że rozumiem i poinstruowałem jak ma dokonać bezpłatnego zwrotu.

Klient od umowy odstąpił 10.09, towar wrócił do mnie 15.09, a 16.09 klient założył mi dyskusję z pytaniem w jaki sposób będzie dokonany zwrot. Żeby było śmieszniej, wcześniej kontaktował się ze mną mailowo i szybko mu zawsze odpisywałem. Nagle, jeb, dyskusja. Napisałem więc, że zwrot będzie przez PayU, a towar dotarł 15.09 (wtorek) i zapoznam się z przesyłką w piątek, na spokojnie i zrobię zwrot.

Tymczasem dzisiaj dostaję negatywa o treści ""Sprzedający czeka do ostatniego momentu ze zwrotami ,i w sumie tylko dlatego nie polecam ,dużo kupuje na allegro i jest to pierwszy przypadek że czekałem do ostatniego mozliwego dnia na zwrot" co oczywiście jest nieprawdą, bo na upartego mogłem mu zrobić zwrot nawet 24.09. Wiem, że w teorii powinno być "natychmiast" ale musiałem mieć możliwość na spokojnie zapoznać się z przesyłką, czy rzeczywiście wszystko było tak jak wysłałem, a nie miałem od niego wcześniej żadnego potwierdzenia zwrotu z numerem itp.

Powołując się więc na art.11.5 i 11.6 otrzymałem na czacie od pracownika Allegro taką odpowiedź "

Przykro mi ale niestety nie mam możliwości usunięcia wskazanej oceny, ponieważ nie łamie ona naszego regulaminu.

Nie jestem w stanie zweryfikować jakie były ustalenia między Państwem względem zwrotu środków, jak wyglądała obsługa i czym kierował się Kupujący podczas wystawiania oceny.

 

 

 

 

 

Więc albo ten pracownik jest jakiś ograniczony, albo celowo macie za nic sprzedawców. Klient bowiem pisze otwarcie, że powodem jest tylko zwrot w ostatnim możliwym dniu (co jest nieprawdą). W dyskusji są wszystkie szczegóły i powiedziałem pracownikowi aby tam zajrzał. Jednak nie chciał tego zrobić.

Klient oczywiście przez telefon stwierdził, że on ma rację i się rozłączył po czym dodał mój numer do zablokowanych.

No i co Wy na to?

Pomijam xyza, który pewnie zaraz napisze, że mogłem zrobić zwrot już 15.09.

Skupmy się raczej na tym, że klient zarzuca mi nieprawdę, podaje nieprawdziwe informacje, a pracownik Allegro mając dostęp do wszystkich dowodów, ma to generalnie w nosie.

oznacz moderatorów
196 ODPOWIEDZI 196

kompcenter
#9 Pomysłodawca

Ale na stronę Ministerstwa Człowieku to ci się już nie chce wejść .Tam jest 18 art nie tylko 32 ale dla ciebie oczywiści jest wygodny 32 bo nie jesteś sprzedawcą  i nie sprzedajesz na Allegro tylko kupujesz . Załóż firmę zacznij sprzedawać zobaczysz jaki to  chleb i co wyprawiają kupujący a potem będziemy polemizować

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kompcenter No i co? Jest w ustawie zapis "niezwłocznie"? Napisz, że nie ma, że to wymysł Allegro, że to był cytat z Pomocy Allegro 😄

oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca

Nie będę  nawet tego komentował

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kompcenter  Tak będzie najlepiej 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@WREDZIA-W1 @kompcenter @xyz96 

Bry!, cytat :

Sądy stoją na stanowisku, że „niezwłocznie” nie oznacza „natychmiast”. Nie oznacza też automatycznie terminu 14-dniowego. Ma to być termin realny, możliwie najszybszy.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca

Dokładnie Tak, ale dla kupującego niezwłocznie oznacza natychmiast

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@pinsplash dokładnie tak.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@xyz96 Niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni, czyli sprzedający ma prawo oddać 14 dnia i podejrzewam, że żaden sąd nic złego mu za to nie zrobi (sąd, który kieruje się logiką, w przeciwieństwie do ciebie*).
Bo wg ciebie, to kupujący może sobie 14 dnia odstąpić od umowy - bo ma takie prawo, następnie dopiero po 14 dniach odesłać przedmiot (czyli w praktyce używać go sobie za darmo niemalże miesiąc) - bo ma takie prawo, ale sprzedający ma mu w zębach oddać pieniądze niezwłocznie (czyli w czasie 5 sekund po odebraniu przesyłki).

*Wczoraj w tym wątku napisałaś takie "piękne" zdanie (które aż chyba sobie wrzucę w sygnaturę, gdyż jest kwintesencją twojej osoby tutaj) - "Korzystając z Allegro akceptujemy regulamin, czyli zasady, a nie żadne logiki." - nic dodać, nic ująć😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

były forumowicz
Nie dotyczy

@Knowhere w jednym się mylisz😉

ale sprzedający ma mu w zębach oddać pieniądze niezwłocznie (czyli w czasie 5 sekund po odebraniu przesyłki).

powinno być : w ciągu 5 sekund od pomyślenia o zwrocie🧐

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Nie dyskutuje się z trollami, ale w tym przypadku odpowiem.

Tak, kupujący ma 14 dni na wysłanie oświadczenia i kolejne 14 dni na odesłanie towaru, więc może mieć rzecz w posiadaniu 28 dni - to wprost wynika z przepisów, a pan sprzedawca ma oddać wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, najpóźniej w czasie 14 dni - to też wprost wynika z przepisów i nie oznacza to, że zawsze ma na to czas 14 dni. Gdyby tak było, nie byłoby w ustawie pojęcia niezwłocznie. Może się jednak wstrzymać do chwili otrzymania zwracanego towaru lub otrzymania potwierdzenia jego odesłania, w zależności od tego, co nastąpi szybciej. Tu nic nie jest według mnie, jak kłamie troll, tylko wszystko zgodnie z ustawą. Co zrobi sąd, troll wie, ja nie wiem. Czy sąd kieruje się logiką, troll wie, ja nie wiem, nie wypowiadam się za sądy.  Ja nie piszę o zębach i pięciu sekundach, troll mi to wmawia.

Poza tym jeden Super Sprzedawca kompromitował się tu dziś od rana twierdząc, że w ustawie nie ma pojęcia „niezwłocznie”, ale poległ. Ten Super Sprzedawca we wszystkich ofertach narusza regulamin Allegro ze względu na wiele zapisów niezgodnych z prawem.

 

oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca

Nie wyzywaj człowieku ludzi od trolli, jeśli nie potrafisz odpowiadać na temat z kulturą słowa i bez obrażania to nie wypowiadaj się wo gule. Rozumiesz co to jest kultura słowa i dobre obyczaje

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kompcenter Nie wo gule, tylko w ogóle 🙂

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@xyz96 Jak się nie ma argumentów, to się czepia błędów😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca

Poprawnie jest (w ogóle). chciałem tyko sprawdzić czy odniesiesz się do wypowiedzi czy gramatyki . Oczywiście nie pomyliłem się do wypowiedzi się nie odniosłeś a gramatycznie jak widać też słabo

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

I znowu kompromitacja. Na jaką stronę mam wejść, aby sprawdzić poprawność? 

oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca

Kompromitacja to powinieneś mieć człowieku na Imię , nie ośmieszaj się tymi pustymi sloganami , ta krowa co dużo ryczy mało mleka daje . Mocny jesteś tylko w gębie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kompcenter Może 'pani".

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@kompcenter 

 Warunkami koniecznymi do uzyskania zwrotu jest: 1. Pełnowartościowy towar wolny od uszkodzeń wynikających z użytkowania przez nabywcę 2. Wypełniony formularz zwrotu wraz z dowodem zakupu (paragon, przy zakupach na Fakturę VAT jest wyłączona rękojmia) 3. Odesłanie towaru w przeciągu 14 dni od daty otrzymania towaru.

To są zapisy niezgodne z prawem i regulaminem. Zwrócić można także niepełnowartościowy towar z uszkodzeniami wynikającymi z użytkowania przez nabywcę. Paragonu wymagać nie można, a odesłać towar można w ciągu 28 dni od jego otrzymania. W ciągu 14 dni wysyłamy oświadczenie i w ciągu kolejnych 14 towar. Poza tym na przedmioty nowe rękojmi wynosi 2 lata , a nie jeden rok. 

Tego też nie wiesz, czy będziesz się nadal kompromitował i twierdził, że nie naruszasz regulaminu?

 

oznacz moderatorów

kompcenter
#9 Pomysłodawca

W pierwszej kolejności proszę naucz się rozumieć tekst czytany , bo przeczytać a zrozumieć co się przeczytało to dwie różne sprawy.Kompletnie nie rozumiesz co czytasz jak 70% ludzi w Polsce. Po pierwsze na fakturę VAT rękojmia jest całkowicie wyłączona, następnie to sprzedawca udziela rękojmi i oznacza termin nie mylić z producentem

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania (wyjątek dotyczy nieruchomości, w przypadku których okres odpowiedzialności to 5 lat).

Terminu tego nie można skrócić, z wyjątkiem towarów używanych, przy których sprzedawca może ograniczyć okres swojej odpowiedzialności maksymalnie do roku. O skróceniu terminu konsument powinien zostać poinformowany przed zawarciem umowy

oznacz moderatorów