Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Pierwszy raz mam taki problem, dlatego pomyślałam że poradzę się Was, może ktoś miał już taki problem i jak go rozwiązać.
Klientka kupiła produkt 20.12, ja wysłałam pocztex 21.12, status w systemie jest że 23.12 odebrała. Przedwczoraj po półtora miesiącu założyła mi dyskusję, że ona tego nie ma i nic nie otrzymała. Prosiłam żeby przeszukała, spytała domowników, ale mówi że nie ma.
Czy ja powinnam jej w takiej sytuacji jeszcze raz wysłać towar na mój koszt ponownie? ktoś miał taki problem? z góry dziękuję
Sluchonline w dyskusji podaj numer przesyłki oraz zrzut z ekranu ze strony monitoringu . W międzyczasie szybciutko sklądaj interwencję tu -kontakt@poczta-polska.pl . Odpowiedź otrzymasz max do 2 dni , której skan również umieścisz w dyskusji .Jeśli masz możliwość zwlekaj w dyskusji w stylu ,, już interweniuje , czekam na.... bardzo przepraszam za ...
Ale czy ja po półtora miesiącu mogę pocztę prosić o reklamacji przesyłki, która u nich jest ze statutem odebrana?
@Sluchonline
Tak, możesz nawet po kilku miesiącach. Status w systemie może (nie musi) być wynikiem błędu, a odpowiedź na reklamację przewoźnika jest Twoim dowodem na to czy przesyłka została doręczona (i w jaki sposób np. przez umieszczenie w skrzynce odbiorczej Adresata) czy uznana za utraconą.
W tym pierwszym przypadku ciężar odpowiedzialności za utratę rzeczy przeszedł na Kupującą, a w tym drugim - spoczywa na Tobie.
@mdrogeria
Odpowiedź otrzymasz max do 2 dni
Nie zaryzykowałbym zapewnienia, że 'max do 2 dni'.
Teoretycznie jest to możliwe (i praktycznie wykonalne) jednak należy uczciwie powiedzieć, że może to trwać nawet 30 dni. Gdyby miało dojść np. do uznania przesyłki za utraconą to właśnie dopiero po 30 dniach.
A3dam zwróc uwagę , nie napisałem reklamację ,a interwencję . Nie zdarzyło mi się czekać na odpowiedź dłużej niż 2dni , zwylke 24H.
@mdrogeria
Tak, w przypadku doręczonej przesyłki oczekiwanie na odpowiedź trwa zdecydowanie krócej.
Jednak na tamtym etapie nie mieliśmy potwierdzona czy przesyłka ma status 'doręczona' czy 'odebrana' (np. od nadawcy 😉 ). Jak już wspomniałem status przesyłki utraconej nadawany jest dopiero po 30 dniach
A3dam niemniej w dalszym ciągu mylisz pojęcia reklamacja a interwencja 😁
@Sluchonline Teraz trzeba udowodnić klientce, że odebrała paczkę, inaczej należałoby zwrócić pieniądze lub wysłać towar ponownie. Status może być wynikiem błędu lub towar wydano pomyłkowo innej osobie. Skoro już jest założona Dyskusja, kupująca poprosi o pomoc Allegro, może też skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, a to dla sprzedawcy może oznaczać kłopoty.
@Sluchonline
W statusie przesyłka doręczona
status w systemie jest że 23.12 odebrała
Przede wszystkim bądź precyzyjna i zdecyduj się: jaki jest status przesyłki :
'doręczona' czy 'odebrana' ?
Status 'odebrana' - miewają przesyłki na etapie odbioru ich od nadawcy lub kolejnego punktu pośredniczącego w przewozie. Jeżeli ostatni status po ponad 30 dniach od nadania jest 'odebrana' to istnieje duże prawdopodobieństwo, że doszło do utraty przesyłki.
Przesyłka pocztowa ma status 'doręczona' np. w sytuacji umieszczenia jej w skrzynce pocztowej Adresata. Zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem przewozowym: nie musi być fizycznie odebrana przez Adresata od doręczyciela (wyjątek stanowią niektóre przesyłki 'urzędowe').
Jednak: Pojęcie wydania rzeczy należy rozumieć również jako samo zapewnienie kupującemu możności odebrania nabytej rzeczy, która została realnie zaofiarowana, a więc niezależnie od tego, czy kupujący rzeczywiście przejął rzecz do swojej dyspozycji .
Oczywiście mając zgłoszenie od Kupującej - złóż reklamację dotyczącą tej przesyłki (jeżeli przesyłka była z przedrostkiem "Allegro ..." - to bezpośrednio do Allegro, a jeżeli nie: do Poczty Polskiej ponieważ względem konsumenta odpowiadasz za przypadkową utratę rzeczy o ile nie została ona wydana (jak wyżej) Kupującej.
W wyniku złożenia reklamacji powinnaś otrzymać odpowiedź czy przesyłka została doręczona (spełniłaś obowiązek wydania rzeczy konsumentowi) czy utracona (wówczas powinnaś wysłać ponownie lub zwrócić środki).
Status jest DORĘCZONO
@Sluchonline
Składaj reklamację - jak wyżej.
W uzasadnieniu możesz napisać, np. że reklamację składasz w związku z zarzutami Adresata, iż przesyłka rzekomo nie została doręczona (pomimo takiego statusu w systemie).
Czyli jak jest DORĘCZONO i była to przesyłka smart Pocztex Kurier 48 to reklamuję ją do allegro nie do poczty? dobrze zrozumiałam
@Sluchonline możesz reklamować na poczcie z tym ,że musisz załączyć pełnomocnictwo od allegro
@Sluchonline Możesz reklamować na poczcie, tylko weź pełnomocnictwo; https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/prawa-i-obowiazki-sprzedajacego/reklamacja-w-przypadku-pr...
Zawsze gdy zdarzyła mi się taka sytuacja dzwoniłam na infolinie poczty. Po podaniu danych przesyłki bardzo szybko ustalają kto ją dostarczył oraz odebrał.
Mirek1P tak, ale musisz wziąć pod uwagę jedno ... jest otworzona dyskusja i trzeba się posiłkować dokumentami
Zadzwoniłam na infolinię Poczty Polskiej, w kolejce oczekujących na połączenie z konsultantem 20 osób i automat poinformował mnie że średni czas rozmowy każdej z tych osób to 20min 😞 będę musiała to zrobić pisemnie
Sluchonline nie dzwoń tylko pisz na link ,który Ci podałem wcześniej , potrzebujesz odpowiedzi czarno na białym !
@Sluchonline Jeżeli "przesyłka odebrana" to oznacza. że kupująca coś kręci. Zrób zrzut ekranu ze strony https://emonitoring.poczta-polska.pl/? i w razie czego dołącz do dyskusji. Nie wysyłaj ponownie towaru. Jak nabardziej przedłużaj dyskusję, zobacz co napisze Allegro. Obudziła się po półtora m-ca od otrzymania, że jej nie dostała ? Ewidentne kręcenie lub próba wyłudzenia.