Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Może z wami uda mi się wypracować jakieś rozwiązanie. Regulamin stanowi, że zdjęcie produktu ma odpowiadać temu oferowanemu. Jak zatem stworzyć produkt w pełni odpowiadający regulaminowi gdzie produkty z dwóch kategorii, czterech podkategorii mają ten sam kod EAN? Sprzedaje zabawki z asortymentu hot wheels gdzie kilka tysięcy różnych od siebie produktów - samochody, pojazdy z bajek, samoloty, helikoptery, motocykle - wszystkie posiadają ten sam EAN.
Do tej pory poradziłem sobie z tym w ten sposób, że stworzyłem produkt z ogólnym logo hot wheels, z randomowym numerem EAN i wszystkie oferty łączyłem właśnie z tym produktem. Doczekał się on ponad 600 ocen (4.98) Niestety moderacja jednym kliknięciem usunęła mi ten produkt, nie podając rozwiązania jak zrobić to prawidłowo. Tak jakbym rozmawiał z maszyną która nijak nie jest w stanie zrozumieć tego problemu.
Brak możliwości rozróżnienia produktów prowadzi do niezadowolenia kupujących i niepotrzebnych dyskusji czy ocen negatywnych. W kolejnym wątku pokazuje przykłady do jakich absurdów zmusza się sprzedających.
https://allegro.pl/oferta/hot-wheels-resorak-mad-propz-ghf57-10790816871
Produkt to samochód a kupuje samolot
https://allegro.pl/oferta/hot-wheels-batplane-batman-11247259932
Samolot Batmana z produktem jako samochód
https://allegro.pl/oferta/hot-wheels-auto-73-bmw-3-0-csl-seria-11651336270
Samochód BMW a produkt to Nissan
https://allegro.pl/oferta/hot-wheels-honda-s2000-resorak-model-samochodzik-9431348270
Samochód Honda, produkt nissan
W tak problematycznym produkcie nie da się stworzyć go dobrze inaczej niż pod ogólnym logo zabawek Hot Wheels. Czy nie można zmodyfikować regulaminu by mogło być w takim produkcie zwykłe logo producenta z tytułem który bedzie pasował dla każdej zabawki?
@endejot w tych kategoriach, właśnie z tego powodu, że kod EAN jest taki sam, parametrem identyfikującym jest m.in. kod producenta.
Wyjaśniam to i gdy tylko otrzymam odpowiedź, wrócę z nią tutaj.
juz starałem się to wyjaśnić. Raz, że dla jednego kodu EAN nie da się stworzyć różnych produktów. Dwa - sprzedaje też kilkaset modeli używanych, do których nie mam opakowania w związku z czym nie mam kodu producenta. A wymóg 50% ofert połączonych z produktami nie różnicuje czy są to rzeczy nowe czy używane.
Czy mogę prosić w końcu konkretne rozwiązanie tej sytuacji? Mam wstrzymane wystawienie kilkuset ogłoszeń. Szkoda mojej pracy jak kolejny raz jakiś nadgorliwy pracownik jednym kliknięciem zniweczy kilka dni wysiłku i znowu nie będę spełniał wymogu połączonych produktów.
@endejot przepraszam, że to tyle trwa. Przypomniałam się w tej sprawie i jesteśmy w trakcie wyjaśniania tego problemu. Bardzo proszę o cierpliwość, rozumiem, że to może być frustrujące, ale wyjaśniam to bezpośrednio z działem produktyzacji, żeby przekazać Ci konkretne propozycje rozwiązania.
W przypadku oferty z Bat Planem, podczas wystawiania przez API zostały wskazane błędne wartości w parametrach, dlatego oferta jest podpięta pod ten produkt. Część produktów w katalogu, które są podpięte pod wskazane oferty to zdublowane produkty, dlatego pierwszym krokiem z naszej strony będzie połączenie ich. Następnie przyjrzymy się ponownie sugestiom, które były zgłaszane przez Ciebie. Wskazałeś cztery oferty. Czy problem występuje w innych Twoich ofertach? Czy możesz podesłać ich numery?
Jeżeli chodzi o wystawianie przedmiotów używanych to po zaznaczeniu takiego parametru nie wymagamy kodu EAN, czy kod producenta potrzebny do połączenia oferty z katalogiem nie jest dostępny w internecie np. w katalogach Hot Wheels? Czy próbowałeś skontaktować się z producentem, aby otrzymać te informacje?
wszystkie zarówno nowe jak i używane z tej serii są sprzedawane z jednym numerem EAN. Jest to na pewno ponad 10 000 różnych produktów.
@endejot z jednym numerem EAN, ale z różnymi kodami producenta, dlatego przy podpinaniu produktów z katalogiem parametrami identyfikującymi są kod producenta, marka i seria.
No to ja Ci jeszcze dołożę pracy...
A w kategorii "Czasopisma"??? Tam kodem EAN jest ISSN - i na dodatek jest obowiązkowy dla wszystkich, nie tylko nowych, egzemplarzy.
Problem w tym, że ISSN jest kodem TYTUŁU, a nie NUMERU. Dlatego jeśli wystawię Burdę z marca 2001, podepnie mi ją np. pod Burdę z grudnia 2019, bo ten numer został pierwszy wprowadzony do bazy produktów. Inne zdjęcie, rok wydania, inna zawartość - no wszystko inne. Kiedy klient przekonany, że kupuje numer 12/2019 z wykrojem superspódnicy, dostanie numer 3/2001 z wykrojem garsonki w grochy, to się chyba nie ucieszy...
Co wtedy?
Bo na pytanie "kto oberwie?" chyba znam odpowiedź...
Jestem przekonany, że tym jak osoby które tworzą tutejszą społeczność są traktowane trzeba zainteresować kogoś z zewnątrz. Co do twojego pytania miałem rozwiązanie.
Tworzysz produkt powiedzmy "Pani Domu" jedynie z logiem "Pani Domu", a już oferty wystawiasz normalnie z właściwym tytułem. Nie powoduje to nieporozumień, że ktoś zajął kod określonym tytułem, ty sprzedajesz inny co może spotkać się z niezadowoleniem u kupujących czy oceną negatywną.
Zrobiłem dokładnie tak z produktem hot wheels, ale że było logo producenta a nie konkretny przedmiot, produkt mimo doczekania się prawie 700 ocen został usunięty jednym kliknięciem. I na nic zdaje się 2 tygodnie zmarnowane na korespondencje z obsługą, że tego wymogu dysponując jednym zdjęciem nie da się inaczej spełniać.
Problem w tym, że nie mogę stworzyć produktu "Pani Domu", bo kod EAN (ISSN) przypisany do tego tytułu został wykorzystany przy tworzeniu produktu "Pani Domu, numer fafnaście z roku tegotoatego". A nawet gdybym mogła, to nic nie da: w moim produkcie pojawi się zdjęcie tego konkretnego numeru pisma, tytuł z numerem (przecież nie mogę napisać, że sprzedaję losowo wybrany egzemplarz), a ja w ten sposób nie tylko zablokuję innych, którzy chcą wystawić inne numery, ale i samą siebie, gdybym zapragnęła sprzedać numer np. o kilka lat wcześniejszy.
Jedyne rozsądne rozwiązanie to zakupić sto tysięcy kodów po dziesięć groszy od sztuki i tworzyć własne produkty z własnymi kodami.
To już się zresztą dzieje - niektóre książki mają po kilkanaście produktów do tego samego wydania - oczywiście z różnymi kodami EAN.
Możesz, wystawiasz nowy przedmiot, w tytule "Pani Domu", wpisujesz EAN jakiś wymyślony który nie odpowiada żadnemu z produktów, albo kupny jeśli masz taką możliwość. Zdjęcie w aukcji to logo gazety i zaznaczasz żeby przy wystawieniu stworzył jednocześnie produkt.
Tą aukcje od razu zakańczasz ale produkt zostaje i może być wykorzystywany już w następnych ofertach. Niestety tak jak napisałem wyżej produkt w którym jest logo - tak czy tak zostanie usunięty.
A do póki w taką dyskusję nie włączy się osoba rzeczywiście odpowiedzialna za produktyzację, tylko osoby zupełnie niedecyzyjne to nie ma szansy by to zmienić. Jak to mówią syty głodnego nie zrozumie, a czytając formułki pracowników allegro czuje się jakbym rozmawiał z maszyną.
@Kasiulki2 podpytałam również o rozwiązanie Twoje problemu. Można to obejść w taki sposób, że stworzysz produkt bez numeru, a potem podepniesz kolejne numery czasopisma pod ten główny z samą nazwą czasopisma. Czyli to co radził @endejot Sprawdziłam konkretnie "Panią Domu" i mamy różne produkty o różnych numerach ISSN w katalogu. Na przykładzie "Pani domu" czy "Burdy" w tych produktach parametrami identyfikującymi są ISSN, rok wydania, tytuł i numer wydania, dlatego możliwe jes tworzenie różnych produktów, do każdego wydania.
mi usunięto ze względu na to, zdjęcie produktu (mimo, że zwykłe logo) nie jest takie samo jak zdjęcie oferowanego przedmiotu w aukcji. A na tą chwilę dokładnie to stanowi regulamin
Nie można, jeśli pod ISSN tytułu podpięty jest konkretny numer z konkretnego miesiąca konkretnego roku. Co wtedy? Zgłaszać błąd w produkcie, który nie zawiera błędu?
Twoje doświadczenia z "Panią Domu" świadczą o tym, że jest, jak pisałam: tylko lipne (albo kupione w GS1) numery ISSN ratują sytuację.
Wchodzę ja sobie w 11061269342 i w 11115750566, i w 11269708444 też. Co widzę? Za każdym razem "Inne oferty tego produktu - 1". Powiększam zdjęcia - ISSN w każdym z numerów jest ten sam.
Jedynym parametrem identyfikującym produkt jest EAN, czyli w tym wypadku ISSN. Rok czy numer wydania nie mają wpływu na powiązanie z produktem, a tym bardziej na stworzenie nowego.Co się tyczy tytułu (chodzi mi o tytuł jako parametr, nie tytuł oferty), od pewnego czasu serwis zmienia mi tytuł-parametr po powiązaniu z produktem na taki, jaki dodał twórca produktu. Więc też lipa.
@Kasiulki2 dział produktyzacji potwierdził to co pisałam wcześniej. W tej kategorii (czasopisma) identyfikujemy produkty po zestawie parametrów: Numer wydania, Tytuł, ISSN, Rok wydania lub Numer wydania, ISSN, Rok wydania. W ofertach, które podesłałaś - 11115750566 i 11061269342 są podpięte pojedyńcze numery, ponieważ pomimo takiego samego numeru ISSN różnią je pozostałe parametry identyfikujące (rok wydania i numer wydania). Czy możesz podesłać przykład Twojej oferty, gdzie parametr tytuł został zmieniony w ofercie po połączeniu z produktem?
jeszcze jedna kwestia - tak wygląda obecnie produkt dla kodu EAN modeli Hot wheels. Na zdjęciach nie są nawet auta produkowane przez hot wheels, Marka jest źle wypełniona, auta są dwa i w jaki sposób spełniają wymóg regulaminowy by oferowany przedmiot był taki jak na zdjęciu produktowym?
@Kasiulki2 @endejot poproszę Was jeszcze o cierpliwość. Obie sprawy wyjaśniam. W przypadku Hot Wheels tak jak pisałam wcześniej najpierw musimy zająć się duplikatami, a później ponownie rozpatrzymy sugestię zmian i zweryfikujemy, które produkty podpięte pod ten produkt nie mają odpowiednich parametrów, tak jak ten który wskazałeś.
W przypadku czasopism. Dziekuję @Kasiulki2 za podesłanie tych ofert. Dowiaduję się jak rozwiązać ten problem i dam znać, gdy tylko otrzymam odpowiedź.
@endejot skonsultowałam Twoje zapytanie, jednak my dla tego kodu producenta widzimy taki produkt:
Nie widzimy informacji, które wysłałeś, a zrzut jest tak ucięty, że trudno nam się rozeznać. Bardzo proszę o informację czy ta oferta jest połączona z produktem? Skąd dokładnie jest ten zrzut? Chcemy to zweryfikować, ale najpierw musimy ustalić, dlaczego otrzymujemy inny produkt.