Wprowadziliśmy zmiany w panelu Jakość mojej sprzedaży
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zgodnie z zapowiedzią, dzisiaj wprowadziliśmy zmiany w panelu Jakość mojej sprzedaży.
Co zmieniliśmy
- Usunęliśmy część miar – zmniejszyliśmy ich liczbę z 21 do 9.
- Usunęliśmy podział miar – nie dzielimy ich już na obszary, tak jak robiliśmy to do tej pory.
- Zmieniliśmy część miar – w zależności od miary zmieniliśmy jej nazwę, definicję lub/i sposób liczenia punktów.
- Zmieniliśmy sposób wyświetlania miar – między innymi zrezygnowaliśmy z opisów, a dodaliśmy opcję sortowania.
- Zmniejszyliśmy maksymalną liczbę punktów, które możecie dostać – z 860 do 500 punktów.
- Do każdej z miar dodaliśmy szczegółowe raporty – dzięki nim łatwo sprawdzicie, co dokładnie wpływa na Wasz wynik.
- Dla miar: Wysyłka w terminie i Szybka wysyłka przyznajemy punkty na podstawie danych z 28 dni. Dla pozostałych miar robimy to tak, jak dotychczas – na podstawie informacji z ostatnich 30 dni.
Co zyskacie dzięki tym zmianom
- Uprościliśmy sposób, w jaki liczymy i przyznajemy punkty. To ważne szczególnie dla sprzedających, którzy dopiero rozpoczynają swój biznes na Allegro.
- Panel Jakość mojej sprzedaży jest teraz bardziej intuicyjny. Znajdziecie w nim mniej ogólnych informacji, a więcej tych związanych bezpośrednio z Waszą sprzedażą.
- Zmniejszyliśmy liczbę miar. Dzięki temu łatwiej skontrolujecie swoje wyniki.
- Przyznajemy punkty za te aspekty działalności na Allegro, które mają rzeczywisty związek z jakością sprzedaży. Nie przyznajemy już punktów między innymi za obrót czy udział w akcjach promocyjnych.
W jakich miarach przyznajemy punkty
- Polecenia od kupujących
- Zadowolenie kupujących
- Nierozwiązane Dyskusje
- Terminowe odpowiedzi
- Średni czas odpowiedzi
- Szybkie zwroty wpłat do klientów
- Wysyłka w terminie
- Szybka wysyłka
- Regulamin i zasady
Jak przyznajemy punkty
Punkty przyznajemy na podstawie danych o Waszej działalności na Allegro z ostatnich 30 dni lub 28 dni (w przypadku miar Wysyłka w terminie i Szybka wysyłka). W panelu Jakość mojej sprzedaży zobaczycie swoje wyniki za dzień poprzedni.
Za jakość sprzedaży możecie otrzymać maksymalnie 500 punktów. Szczegóły sprawdzicie w tabeli.
Jak ta zmiana wpływa na poziom jakości sprzedaży? Możecie się o tym przekonać już teraz. Przejdźcie do panelu, aby sprawdzić swoje wyniki.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na temat tego, jak wykorzystać panel Jakość mojej sprzedaży do zwiększenia efektywności swojego biznesu, to konieczne sprawdźcie kurs Akademii Allegro.
Zachęcamy też do obejrzenia krótkiego wideo o panelu Jakości mojej sprzedaży.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pomieszanie z poplątaniem, co Ci ludzie tam piją, skąd wpadli na taki logarytm, tu 28 tu 30 tu rok wysyłki, zwroty, rano południe wieczór, naprawdę nie ma niczego prostego?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Rozumiem logikę tego rozumowania i mogę, do pewnego stopnia, się z nią zgodzić co do pon-sob, ale nie do niedzieli, bo wtedy system karze tych, co mają dużo "niedzielnych klientów". U nas niedziela to jeden z lepszych dni. System w którym przesyłki zamówione odpowiednio o 23.59 i 0.01 (dwie minuty później), są traktowane diametralnie różnie jest po prostu systemem, który zawsze będzie narażony na krytykę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka to chyba coś jest nie tak, bo mam na wszystkich zamówieniach ustawioną wysyłkę w 1 dzień. W mierze "Wysyłka na czas" mam 95,86% zamówień wysłanych zgodnie z deklaracją, natomiast w mierze "Szybka wysyłka" -- 21,71%. To w końcu wyliczacie w stosunku do wszystkich zamówień czy do tych co mają 1 dzień?
Druga sprawa, że może i nie ma ujemnych punktów, ale jak przy 20% dostaję tylko jakieś 60 pkt to nie mam szans, żeby być Super+, wpadnie parę negatywów przez wasze przewidywane daty dostawy, zlecę zwroty nie w 1 dzień a np. w 3 i już nie jestem Super Sprzedawcą, mimo, że mam ponad 99% pozytywów, wysyłam zgodnie z deklaracją w ciągu 1 dnia i zwracam w ustawowym terminie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@plusk_pl system jest chory ale przecież wszyscy jedziemy na tym samym wózku… jestem ciekawa czy jest jakiś sprzedawca który ma ponad 30% w szybkości wysyłki. Przecież chyba wszyscy najwięcej zamówień mamy wieczorami i w weekendy bo kupujący wtedy po prostu mają najwięcej czasu na zakupy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Głównie na towarach powyżej 1000 i 2000 zł się staramy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
30,17% a nawet się specjalnie nie staramy i nigdy nie patrzę na tą statystykę. Pracujemy do 16 a kurierzy odbierają paczki między 12 a 15.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ares_ Gratulacje! Czyli jednak wymagania Allegro nie są nierealne 😉 u mnie przy dostawie następnego dnia dla zakupu do 15.00 i spełnialności wysyłki w ponad 99% jest ledwo 23% i wiem że więcej nie wycisnę choćby nie wiem co bo najwięcej zamówień jednak jest wieczorami i w weekendy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wysyłam raz dziennie do 15, ale też w oba dni weekendu i tak nie jest to wysoki wynik
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Skoro mamy wysyłać w ten sam dzień niech Allegro zapewni że kurierzy będą odbierać przesyłki wieczorami
U mnie odbierają w okolicy godz. 11 (rano)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja mam odebrane większość punktów jakości za nieterminowość, choć wszystko nadałem terminowo. Wysłałem paczkomatem przed godziną graniczną w ciągu godziny od zamówienia, a dostałem kary za termin który mam wpisany na 24h. Co za szajs! Owszem kurier zapił, zaspał czy olał i nie opróżnił paczkomatu, a to ja dostałem karę. Brak punktów dodatnich jest tym samym co punkty ujemne. Proszę nigdy nie stosować tej pokręconej argumentacji, że nie ma punktów ujemnych.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przerabiałem to nie raz, wtedy trzeba każdą przesyłkę osobno zgłaszać do allegro a oni prędzej lub później wykluczą z statystyk.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka "Żeby zamówienie liczyło się do tej miary, musi zostać wysłane w ten sam dzień. "
Czyli zamówienie dokonane o godz. 23:59 mam wysłać w ciągu kilkudziesięciu sekund, tak?
To bez sensu. Specjalnie tak skonstruowaliście system żeby przyznawać jak najmniej punktów sprzedawcom. Uczciwiej by było jako szybkie wysyłki traktować zamówienia wysłane w ciągu jednej doby, a nie tego samego dnia kalendarzowego.
Ponadto z obliczeń powinny być całkowicie wyłączone weekendy i dni czerwone w kalendarzu, gdy spedytorzy nie funkcjonują.
Przesyłka paczkomatowa powinna być liczona jako nadana w momencie umieszczenia jej w paczkomacie, a nie dopiero wtedy gdy kurier raczy ją stamtąd wyjąć. A to się zdarza nagminnie w przypadku allegro one.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak musisz pracować do 3 w nocy
spac 4 godziny i wstawać dalej robic
tak Allegro traktuje ludzi
przelalo się za dużo albo Allegro się opamięta lub odczuje to bo tak robić partnerów to wstyd
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
przestańcie jak osły gonić tą marchewkę...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Allegro nie uznaje weekendów ani nocy. Dla nich powinniśmy pracować 24/7. U mnie kurierzy odbierają paczki około godz 11 i niestety za to mam obniżona ocenę bo kliknięte po takiej godz już nie są zaliczane jako szybka wysyłka. Za odpowiedź z soboty - odpowiedź poniedziałek rano to zbyt długi czas
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
no mam określone godziny pracy firmy, i nie wiem jak to jest liczone ale mam wszystko zawyżone :D, ogólnie też wysyłam tego samego dnia niektóre zamówienia a mam w zakładce
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
I wszyscy mamy tak samo więc moim zdaniem nie ma się co zarzynać. W normalnym świecie można by przyjąć że jak Allegro samo zobaczy że wymagania są tak wyśrubowane że nikt ich nie spełnia to je zmieni ale wszyscy wiemy, że jeśli Allegro coś zmieni to tylko na gorsze 😉 więc niech sobie ustawiają swoje wyimaginowane i nierealne wymagania. A że taki system oceny jakości nijak się ma do rzeczywistej jakości sprzedaży to cóż… witamy w świecie Allegro 😉 ktoś kto to wymyślił z pewnością jest z siebie zadowolony, sprzedawcy się nie znają a jak im nie pasuje to przecież nie muszą sprzedawać na Allegro.
swoją drogą brawo za aż 100 punktów w aspekcie szybkich odpowiedzi, które można załatwić autoresponderem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Byłem przekonany że to ulepszycie, będzie prościej dla sprzedawców, a wyszło jak zwykle...szkoda
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ciągłe zmiany od ktorych użytkownicy juz nie nadążają
a system znów pada,
np. dziś jak to często bywa nie można wysłać paczek DPD,
i za takie coś sie płaci horendalne prowizje.