anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wprowadzimy zmiany w panelu Jakość mojej sprzedaży

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Wiemy, że wielu z Was czekało na tę zapowiedź. 🙂 W pierwszej połowie lutego 2024 r. wprowadzimy zmiany w panelu Jakość mojej sprzedaży:

  • usuniemy część miar – zmniejszymy ich liczbę z 21 do 9,
  • usuniemy podział miar – nie będziemy dzielić ich na obszary, tak jak robimy to obecnie,
  • zmienimy część miar – w zależności od miary zmienimy jej nazwę, definicję lub/i sposób liczenia punktów,
  • zmienimy sposób wyświetlania miar – między innymi zrezygnujemy z pokazywania opisów, a dodamy opcję sortowania.

Dzięki zmianom uprościmy sposób liczenia i przyznawania punktów. W efekcie system miar będzie prostszy – zwłaszcza dla tych z Was, którzy dopiero rozpoczynają sprzedaż na Allegro. Panel Jakość mojej sprzedaży będzie bardziej intuicyjny i związany bezpośrednio z Waszą sprzedażą. Zmniejszymy też liczbę miar. Dzięki temu będziecie mieli możliwość większej kontroli swoich wyników. Będziemy przyznawać punkty za te aspekty działalności na Allegro, które mają rzeczywisty związek z jakością sprzedaży. Nie będziemy więc już przyznawać punktów między innymi za obrót czy udział w akcjach promocyjnych. 

Po wprowadzeniu zmian w lutym punkty będziemy przyznawać w miarach: 

* Jeśli w ciągu ostatnich 30 dni kupujący nie zada Wam pytania lub nie napisze wiadomości w Dyskusji, nie dostaniecie punktów w miarach Terminowe odpowiedzi i Średni czas odpowiedzi. Przyznamy je w miarach: Brak pytań od klientów i Brak wiadomości w Dyskusjach. 

** jeśli w ciągu 30 dni żaden z Waszych klientów nie zwróci zamówienia, to nie dostaniecie punktów w tej mierze. Przyznamy je w mierze Brak zwrotów od klientów

Punkty będziemy przyznawać tak, jak dotychczas – na podstawie danych o Waszej działalności na Allegro z ostatnich 30 dni. W panelu Jakość mojej sprzedaży będziecie widzieć swoje wyniki za dzień poprzedni. 

Zmienimy jednak ogólną punktację. Za jakość sprzedaży będziemy przyznawać maksymalnie 500 punktów. Szczegóły w tabeli. 

Liczba punktów

Wynik

od 413 do 500

Super +

od 285 do 412

Super

od 100 do 284

Dobry

od 0 do 99

Neutralny

od -3000 do -1

Wymaga poprawy

poniżej -3000

Nieakceptowalny

 

Już dziś w zakładce “Nowe miary”, którą dodaliśmy w panelu Jakość mojej sprzedaży możecie sprawdzić, jak ta zmiana wpłynie na Wasz poziom Jakości. 🙂 

ko_alka_0-1699261701307.png

 

Do tej zakładki stopniowo będziemy dodawać kolejne informacje. Już niedługo znajdziecie w niej między innymi:

  • raporty dotyczące poszczególnych miar
  • szczegółowe informacje o tym, jak liczymy punkty w każdej z miar
  • informacje o swoim udziale w programie Super Sprzedawca. 

Przygotowaliśmy również artykuł, z którego dowiecie się, jak możecie poprawić swoje wyniki i zyskać więcej punktów w nowych miarach. 

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

AGLOPRIMA1
#9 Pomysłodawca#

Jakie piękne dorabianie ideologii.

Allegro jest doskonałym przykładem, że lepsze jest wrogiem dobrego, a nadgorliwość niektórych "racjonalizatorów" gorsza od faszyzmu

 

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

@ko_alka czy to nie będzie dalej tak, że jeśli jest zwrot to zamówienie nie jest liczone do "wysyłek w terminie"?
Dlaczego, skoro zostało wysłane w terminie a Klient zażyczył sobie coś zwrócić? Dlaczego (to już jest skandal), w zamówieniach o kilku pozycjach zwrot klienta jednej z nich albo nawet części z jednej pozycji, powoduje że całe zamówienie nie jest liczone do "jakości wysyłek"?

To co jako sprzedawca nie wysłałem w terminie skoro wysłałem?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@atechnik_sklep Skonsultowałam Twoje pytanie. Kwestia ze zwróconymi zamówieniami na ten moment pozostaje bez zmian. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@AGLOPRIMA1 @ko_alka No i myk : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/allegro-one-dla-kupuj%C4%85cych/pomy%C5%82ka-przewo%C5%BAnika-alle...

Ola - jaka w tym odesłaniu ( pomijam zaginięcie) jest wina Sprzedającego? To Smart - cebulak...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

www_bokken_pl
#11 Animator#

Ten system to kompletna bzdura

Numer przesyłki dodany w terminie 100%

Wysyłka tego samego dnia 31%


Raptem kilka przesyłek w miesiącu może nie wyjść o granicznej godzinie i to wszystko.

oznacz moderatorów

Podlogi-Radom
#8 Zapaleniec#

może trochę nie na temat , ale jednak : to co piszesz jest PRAWDĄ, jednak ty jesteś nie od oceny tylko od płacenia ! Zapamiętaj to sobie. A teraz pakuj paczki i do roboty bo Allegro chce zarabiać ! Bez urazy ale w taki sposób ten kiszkowaty portal traktuje sprzedawców. Sam przygotowuję się do migracji na inny portal i rozruch własnego sklepu internetowego. Płacenie allegro za kampanię i bycie traktowanym jak śmieć przez allegro - tak wybrałem wolę zainwestować kilkanaście tys w pozycjonowanie i ... zarabiać. Zresztą moje faktury od allegro są i tak niewiele mniejsze. Ciekawe kiedy allegro zacznie traktować sprzedawców inaczej niż tasiemiec człowieka.

A co do nowego panelu oceny sprzedawcy - to zakamuflowane podkręcenie śruby i dyskretny sygnał do sprzedawców: jesteście nikim jazda do roboty ! Tylko szybciej niż zawsze bo dostaniecie kijem po plecach (statystykami i nowym panelem oceny). To nie jest rozczarowanie to już etap rozwodu. I tak to trwało zbyt długo.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Dla mnie to nierówne traktowanie przedsiębiorców/sprzedawców. Czyli DYSKRYMINACJA.

Bo czym rożni sie ode mnie sprzedawca, który ma 200 zamówień , podczas gdy ja mam 50??  I on sprzedaje i ja sprzedaję. Dlaczego stosujecie dyskryminacje mniejszych a wyróznacie większych?

To nie jest uczciwe.

ak liczymy punkty

Maksymalnie w tej mierze możesz zdobyć 70 punktów. Przyznamy je w zależności od liczby zamówień. Jeśli masz:

  • 9 lub mniej zamówień – dostaniesz 10 punktów
  • 10 lub więcej zamówień – dostaniesz 15 punktów
  • 100 lub więcej zamówień – dostaniesz 30 punktów
  • 200 lub więcej zamówień – dostaniesz 40 punktów
  • 300 lub więcej zamówień – dostaniesz 50 punktów
  • 400 lub więcej zamówień – dostaniesz 60 punktów
  • 500 lub więcej zamówień – dostaniesz 70 punktów.
Przykład

W ciągu ostatnich 30 dni klienci nie zadali Ci żadnych pytań i nie wysłali żadnych wiadomości w Dyskusjach. Masz natomiast 89 zamówień z ostatnich 30 dni – za taki wynik dostaniesz 15 punktów.

 

On ma większy biznes i wiecej sprzedaje, ja mniejszy i mniej sprzedaję. 

Taka sama dyskryminacja w przydziale punktów za dyskusje i zwroty.

Czemu ????? A czemu nie wyróżniac właśnie tych co nie maja zwrotów ani nie maja wielu zapytań, bo to dowodzi, że opisy sa poprawne i jasne. Wasza metoda wali w łeb porządnych, a dzielicie na mniej porządnych i na wiecej porządnych.

 

Dyskryminacje możemy zgłosic, dyskryminacja w razie udowodnienia poniesienia szkody jest karalna.

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Zwroty nie mają często nic wspólnego z opisami (których i tak wielu nie czyta).
To taki sport narodowy pewnej grupy kupujących.

No ale faktycznie punkty za ilość zamówień liczące się do "jakości sprzedaży" to słaby pomysł ale godny Allegro ;).

oznacz moderatorów

AR_Auto_Czesci
#13 Ambasador#

@ko_alka szybkie zwroty do klientów to powinny być usunięte, gdyż od ostatnio więcej zwracan bezpośrednio na konto bankowe niż przez Allegro. 

 

 

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Czy dwie oceny pozytywne pod rząd od jednego klienta będą brane pod uwagę? Klient kupuje, wystawia oceny pozytywne a wy ich nie bierzecie pod uwagę, licząc tylko jedną. Natomiast bardzo chętnie liczycie tzw. "negatywy".

Kiedy waga "negatywa" będzie równoważna "pozytywom"? Obecny system jest nieuczciwy i dodatkowo wzmacniany niechęcią zadowolonych kupujących do wystawiania ocen, za to negatywy z czapy wystawiane są bardzo chętnie.

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#12 Orędownik#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Kiedy waga "negatywa" będzie równoważna "pozytywom"? 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

czyli teraz tylko pakujemy zaraz po zakupie, bo wygląda, że to jest najważniejszy element sprzedaży. Czytaj szybkość wysyłki. a najlepiej jakby kurier odbierał paczki o godz. 23-24.00 wieczorem, wtedy można byłoby wysłać prawie wszystkie zamówione przesyłki.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

AGLOPRIMA2
#14 Krzewiciel#

@mikeza oczywiście będziemy mogli przy tym dopłacić Allegro za gotowość do pracy do północy no nie? 🤣

oznacz moderatorów

nikl
#14 Krzewiciel#

Śmieszna ta nowa punktacja. Trzeba pogorszyć jakość żeby dostać więcej punktów jakości.

Trzeba robić gorsze opisy, żeby ludzie pytali o przedmioty. Jeśli wszystko jest jasne, jeśli są świetne opisy, to Allegro stosuje karę -55 punków za brak pytań. To samo z dyskusjami. Obowiązkowo Allegro domaga się schrzanienia minimum jednej transakcji w miesiącu, bo inaczej dostaniemy karę -55 punktów za brak dyskusji. Zwroty też trzeba mieć. Gdy jakiś czas nie było zwrotów znowu kara. Czyli trzeba zapewnić o wiele gorszą jakość, żeby dostać dużo punktów za jakość. Całe Allegro 🙂

Do tego kompletna losowość ocen. Można mieć przez 20 lat same pięciogwiazdki, a wystarczy że jeden kupujący przypadkowo kliknie zaledwie jedną gwiazdkę mniej i od razu ocena Allegro spada prawie do zera i jesteśmy traktowani jak chińscy oszuści. Żadnego doceniania 20 lat współpracy przy najwyższych ocenach. Nawet ostatni rok nie jest brany pod uwagę. Nie ma sensu się starać, bo nie będzie to docenione.

Drugi element losowy to moment zakupu. Co to ma wspólnego z jakością? Allegro z uwagi na wysyłki bardzo wysoko ocenia zakupy poranne, a dla zakupów wieczornych, których nie da się nadać tego samego dnia, stosujecie potworne kary wobec Sprzedawców. Nie mamy na to najmniejszego wpływu. Rozważam wyłączanie aukcji po 15:00 i włączanie ich o północy, bo to uważacie za super wysoką jakość. Gęste opary absurdu.

Trzeci element losowy to kurier. Sprzedawca może zanieść paczkę w 10 minut od zakupu do punktu DPD, a tam kurier ma 34 godziny na odbiór. I kto jest za to karany? Oczywiście Sprzedawca! Wszystkie błędy kurierów natychmiast obciążają Sprzedawcę, a proces reklamacyjny trwa miesiąc, czyli złe i niesprawiedliwe oceny wiszą bez możliwości poprawienia.

I na koniec pozytywna wiadomość: W nowym systemie zlikwidowano kary za oferowanie podłużnych przedmiotów po 8 latach ciągłych reklamacji tego błędu projektowego i logicznego. Ufff.

oznacz moderatorów

gardenqueen
#9 Pomysłodawca#

Nowe miary jakośic sprzedaży - system nie działa. Nalicza minusowe punkty z pod pachy..... z kosmosu????? Jakość spada każdemu a przecież wszyscy sprzedawcy tak samo ciężko pracują jak wcześniej.... Chamstwo.... To ma na celu wykońcyć sprzedawców, zniszczyć ich aby sprzedawcą było tylko Allegro ze swoim sklepem. Ja się pytam MODERATORA, Asministratora i Bóg wie kogo dlaczego mi wyrypało minus 70 punktów, gdy ja liczę i liczie i mam plus 70 punktów????????????????????????????????????? dLACZEGO JA NIE WIEM  CO TO JEST TE MINUS 70 punktów????? dlaczego pojawiają się podwójne wysyłki i musż na chama recznie wpisać numer paczki mimo, że jąż ją jadałam w inpoście????  Dlaczego ????????????????????????????? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@gardenqueen nieco się mylisz , folgując sprzedawcom allegro strzeliłoby sobie w kolano , tak ma być , zadaniem portalu jest ściągnięcie i co najważniejsze utrzymanie klienta , kupujący mają haftować ,, pozytywnymi doznaniami ,, bo inaczej zaczną szukać alternatyw , a to koszt dla allegro zwykle kończący się podwyżkami opłat , ciąg dalszy układanki pewnie znasz .

wiem ... wiem .... co mi teraz napiszesz dlatego uprzedzę twoje pytanie , tak jestem sprzedawcą jak Ty i nie za bardzo mi się to podoba , ale po latach doszedłem do wniosku ,że to dobra droga .

Co do punktów , przeanalizuj statystyki , pobierz i przeczytaj raporty .

oznacz moderatorów

gardenqueen
#9 Pomysłodawca#

Coś mi się niepodoba w Twojej wypowiedzi- czuć chyba pracownika Allegro a nie sprzedawcę. Bo nowe miary ni jak się mają do uczciwości oceny. To szambo.... Ludziom uwala punkty tylko za to że kupujący byli zadowoleni i nie zadali żadnego pytania bo swoja radość z jakości sprzedaży wyrazili w pozytywnych komentarzach i świetnych ocenach produktu. A punkty za brak pytań uj......ło? Gdzie tu logika??? Jakiś kret w Allegro? Ktoś działa świadomie na szkodę spółki??? Bo sprzedających zacznie ubywać... bo System Allegro będzie ich eliminował (tych uczciwych bez pytań od kupujących)

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@gardenqueen właśnie ewakuuje się na Lokalnie, na zwykłym dla małych firm robi się padaka, straciłem SS dziwne liczenie, szkoda nerwów 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów