Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
jesteśmy już po Prima Aprilis, ale chyba nie na allegro.
W dniach 6 paź 2022 oraz 14 lis 2022 pewien klient złożył u nas dwa identyczne zamówienia.
Co ciekawe z obydwoma działy się jakieś cyrki z przesyłkami, o których dowiedzieliśmy się dopiero w styczniu, gdzie kupujący zgłosił wniosek do POKu, wtedy tylko do jednego zamówienia.
Screen śledzenia z zamówienia z dnia 6 października 2022:
Screen śledzenia do zamówienia z dnia 14 listopada 2022:
Jak już wspomniałem, w styczniu zgłosił wniosek do POKu, że nie otrzymał zamówienia "A". Otrzymaliśmy takiego maila:
"Link do śledzenia przesyłki sugerował zaginięcie, dlatego odrzuciliśmy wniosek Allegro Protect i zgłosiliśmy reklamację w imieniu Kupującego do przewoźnika. "
Zaznaczam, że przesyłka w śledzeniu przez chwilę widniała jako "doręczona"
Po rzekomym kontakcie działu allegro protect z kurierem DPD, firma kurierska stwierdziła (wiadomość wysłana po miesiącu), że paczka została do nas zwrócona i pomyślnie doręczona. Kurier u nas codziennie odbiera paczki, zostawia zwroty - normalne. Lecz takiej paczki nigdy nie otrzymaliśmy. Poprosiliśmy więc o numer paczki zwrotnej oraz ewentualny podpis i potwierdzenie osoby odbierającej - niestety nigdy takich informacji nie otrzymaliśmy, allegro przekazało wiadomość od DPD, że "Przeprowadzone w sprawie postępowanie wyjaśniające wykazało, że przesyłka o wyżej
wskazanym numerze została doręczona zgodnie z umową. Powyższe ustalono na podstawie: wyjaśnień z placówki doręczającej, wyjaśnień kuriera, zapisu GPS"
- Pytaliśmy kuriera, z którym codziennie się widzimy - nic na ten temat nie wie
- zapis GPS ? - kurier jest u nas codziennie, chyba raczej nie przykleili GPSu do paczki ?
Po kolejnej naszej odmowie i prośbie o numer paczki zwrotnej i potwierdzenie odbioru wiadomości umilkły aż do 9 marca gdzie allegro protect postanowiło zwrócić środku kupującemu tym samym obciążając nasze konto i w dodatku kompletnie nas o tym nie informując. Zauważyliśmy to dopiero w rachunku - ale zabawa!
W dniu dzisiejszym kupujący najwidoczniej przypomniał sobie, że złożył dwa zamówienia i otworzył wniosek do zamówienia "B"
Dodatkowo w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy upomnienie od POKu za zamówienie które pomimo zapłaty nie zostało zrealizowane (kupujący nie otrzymał paczki)
Już nie wiemy, czy kupujący wynalazł cudowny sposób na wyłudzanie pieniędzy z POKu czy kurierzy w jego rejonie są wyjątkowo nieudolni, że zgubili dwie paczki, które oddzielał od siebie ponad miesiąc czasu, dla tego samego klienta, od tego samego sprzedawcy
Ktoś się z czymś takim spotkał ? Jakieś pomysły ?
@Sayus Cześć, podaj mi proszę oba numery zamówień. Zapoznam się ze sprawą.
a5162b90-63fe-11ed-a5cc-198d1666bf70 oraz 4275d0e2-4549-11ed-a599-f1a4a8617853
@Sayus Decyzja została oparta na wyniku reklamacji u przewoźnika, który jednoznacznie stwierdził, że towar został doręczony (stanowisko przewoźnika jest dla nas wiążące). Oczywiście możesz samodzielnie odwołać się od wyniku reklamacji u przewoźnika, do czego zachęcam. Pomoże to wyjaśnić sprawę.
@ko_alka jakiś numer sprawy, reklamacji ? Wszystkie informacje o reklamacji były przekazywane nam przez allegro, gdzie tylko zostaliśmy poinformowani o tym, że na podstawie GPSu (śmiech) stwierdzono, że paczka do nas wróciła. Gdy kilkukrotnie prosiliśmy o numer paczki zwrotnej albo potwierdzenie odbioru to zostawaliśmy bez odpowiedzi.
Proszę o dokładne sprawdzenie tego klienta (zgłoszenie zostało już wysłane) bo to nie jest normalne, zaraz zapewne otrzyma on zwrot z POKu za drugie zamówienie, które również rzekomo zostało do nas zwrócone. Wyciągnie od nas za darmo towar o wartości blisko 1400 zł. A tego niestety tak nie zostawimy i jeśli będzie trzeba to przekażemy sprawę do innych instytucji.
Sprzedający ma dostarczyć towar, kupujący zawarł umowę z tobą a nie przewoźnikiem, i nie jest żadne wyłudzanie> towar ma być dostarczony a nie był, prawda. Sam sobie składaj reklamację, kupujący nie ma żadnego obowiązku. A tak dopytam, kto tu wyłudza? kupujący nie dostał towaru, więc może masz na myśli przewoźnika albo kogoś innego.
@LEW433 Zapoznaj się dokładnie z całą naszą wiadomością i porównaj statusy obu paczek. Zamówienia dzieli miesiąc. W obydwu paczkach pojawił się status paczka doręczona wraz z nazwiskiem a później ten sam problem. To allegro w imieniu kupującego podobno złożyło reklamację do przewoźnika a nie my.
Czytam i nie widzę kto składał reklamację?😎
@milka1234567890 allegro w imieniu kupujacego. Przytoczę Ci fragment tego co pisałem. "Link do śledzenia przesyłki sugerował zaginięcie, dlatego odrzuciliśmy wniosek Allegro Protect i zgłosiliśmy reklamację w imieniu Kupującego do przewoźnika. "
I tam stwierdzono (przewoźnik) ze zwrócono wam przesyłkę?
@Sayus jeśli nadajesz bez umowy własnej z DPD, Stroną dla Ciebie do złożenia reklamacji odnośnie przesyłki jest Allegro, nie DPD. I co istotniejsze, w świetle prawa pocztowego, to Allegro jest nadawcą.
Wnoszę, że tak jest, bo inaczej Allegro nie miałoby możliwości złożenia jakiejkolwiek reklamacji do DPD w sprawie tych przesyłek.
Jak nie otrzymasz numerów zwrotnych przesyłek, z poświadczeniem w trackingu, że doręczono je do Ciebie, to zasuwaj do najbliższego prawnika (o ile nie masz własnego), każdy tak oczywistą sprawę przyjmie z uśmiechem na ustach. W sądzie samo oświadczenie przewoźnika nic nie będzie znaczyło, musi przedstawić dowody doręczenia przesyłki do Ciebie.
W tych trackingach nie widać by paczka po odbiorze przesyłki trafiła do sortowni skąd była nadana (KON), nie mogło więc być próby doręczenia jej do Ciebie.
Jednocześnie możesz spokojnie udać się na komisariat i zgłosić podejrzenie wyłudzenia/oszustwa. W tym przypadku chyba już nie wobec kupującego, tylko Allegro. Skoro przyjęli obarczone ryzykiem i wadą wierzytelności, to oni są stroną teraz dla Ciebie.
P.S.
W razie jakby ponownie Allegro chciało reklamować te przesyłki w DPD, to nie daj się wkręcić, że złożą tam reklamację w Twoim imieniu lub, że wcisną Ci upoważnienie do złożenia reklamacji. Ty reklamujesz ten temat do Allegro, jak Allegro chce składać reklamację do DPD, to w imieniu własnym.
Sygnał gps widnieje u was, co jest oczywiste, bo kurier jest u was codziennie choćby po odbiór paczek. A jeśli nie był, a przywiózł przesyłkę do sąsiada naprzeciwko? Sygnał tez sie pokaże….
@ko_alka Odniesiesz się proszę do informacji jaką zarówno my jak i wy otrzymaliście od przewoźnika ?
Jej treść: "Otrzymaliśmy informacje, że przesyłka została doręczona do odbiorcy i nie miała być zwracana do nadawcy. Według uzyskanych informacji odbiorca po doręczeniu nadaje paczki na starej etykiecie (lub podobnej) z tym samym numerem. Paczki te są pozostawione w oddziale doręczającym do wyjaśnienia.".
To stanowisko przewoźnika również będzie dla was wiążące ?
Skoro paczka została prawidłowo doręczona do kupującego to znaczy, że jego wniosek został zaakceptowany niesłusznie. A potrącona nam kwota powinna do nas wrócić.
W momencie gdy Kupujący odbiera paczkę to staje się jej właścicielem. Nie zgłosił on nam żadnego odstąpienia od umowy czy innej chęci zwrotu. To że zostawił ją pod drzwiami dpd z tą samą etykieta to już nie powinien być nasz problem.
@Sayus powinieneś zażądać od Allegro udostępnienia tej "wiążącej decyzji reklamacyjnej", bo narracja między info od DPD i od Allegro mocno się rozjeżdża. I można tu podejrzewać kłamstwo ze strony Allegro i próbę wyłudzenia nieistniejącej wierzytelności.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ czekamy z niecierpliwością na dalsze wyjaśnienia w tej niezwykle interesującej historii.
Zdaje się, że woleli szybko i po "cichu" zakończyć sprawę. W bardzo krótkim mailu otrzymaliśmy informację, że skorygowali nasz rachunek o pobraną wcześniej kwotę. Cytując:
"zleciliśmy zwrot w ramach Allegro Protect, aby Kupująca nie musiała czekać na rozwiązanie sprawy.
Właśnie skorygowaliśmy saldo Państwa rachunku, nie będziemy oczekiwać spłaty Allegro Protect za tę transakcję."
Dziękujemy wszystkim za zainteresowanie i pomoc 🙂 Niestety ot tak koniec zawiłej historii.
Pozdrawiam
pomysły mhm kupujący robi w dpd na sortowni albo jest kurierem u siebie i paczki zarąbał
@Sayus dla mnie dziwne dwie rzeczy w obydwu przypadkach
1) przesyłka doręczona - odbiorca: xxxxx
2) po kilku godzinach : nadanie w pukcie pickup ( ty samaym)
Czyli teretycznie praktycznie paczka została odebrana. A p okilku godzinach powtórnie nadana z tym samym numerem ?????? Szukałbym wyjasnienia w dpd zwrcajac ich uwage n ten fakt.
Na moje to jak juz ktoś napisał pracownik dpd lub pickupa.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Kolejny hit w tej sprawie. Wiadomość od allegro, które kontaktowało się z DPD : "Otrzymaliśmy informacje, że przesyłka została doręczona do odbiorcy i nie miała być zwracana do nadawcy. Według uzyskanych informacji odbiorca po doręczeniu nadaje paczki na starej etykiecie (lub podobnej) z tym samym numerem. Paczki te są pozostawione w oddziale doręczającym do wyjaśnienia.".
Nagle DPD zmieniło swoje zdanie i nie zwracało do nas żadnych paczek ? To jakim prawem gdy klient odebrał paczki i później sam robił z nimi dziwne rzeczy , to my zostaliśmy obciążeni z allegro protect i dostaliśmy upomnienie ? Kabaret 😂
@Sayus jak to pozostawione w oddziale skoro w trackngu widać jak podróżuja miedzy oddziałami po powtórnym nadaniu?
Zdaje sie że dpd zaczeło lokalizowac problem ze swoimi współpracownikami w pickupie a teraz próbuje z tego jakoś wybrnąć