anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wyłudzenia z POK i polityka allegro wspierająca ten procederu.

denim-outlet
#10 Popularyzator#

Od dłuższego czasu allegro ma POK w ramach którego rozdaje na prawo i lewo pieniądze.
Sam program według mnie jest ok ale w jego ramach pojawia się coraz więcej nadużyć i patologii.

Przechodząc do konkretu.
Kupujący około 5 miesięcy po zakupie otworzył dyskusje twierdząc że nie otrzymał zwrotu po odstąpieniu od umowy (złożone za pośrednictwem allegro).
Otrzymuje odpowiedź że zwrot został rozliczony cała transakcja odbyła się zgodnie z przepisami, terminowo (w tym rozliczenie odstąpienia).

Ten jednak upiera się a poproszony o sprawdzenie konta stanowczo twierdzi że nie otrzymał pieniędzy.

Wtedy Allegro wkracza z POK i tu zaczyna się kabaret.

Przychodzi wniosek z automatyczną ogólnikową nic nie mówiącą informacją.

W odpowiedzi potwierdzam prawidłowość przeprowadzonej transakcji i proszę o sprecyzowanie zastrzeżeń i podanie powodu złożenia wniosku POK bym mógł się precyzyjnie odnieść.
Zamiast odpowiedzi otrzymuje informację że POK został zaakceptowany bez konsekwencji dla mnie (portal nie oczekuje spłaty z mojej strony).

W ten sposób Kupujący świadomie składając nieprawdziwe informacje, pomawiał i działał na szkodę sprzedawcy (bezpodstawne skargi, grożenie komentarzami itp.) a na koniec ostatecznie wyłudził pieniądze (podwójny zwrot).


Najgorsze w tym jest to że portal nie widzi w postępowaniu kupującego nic złego i nie wyciąga konsekwencji wobec kupującego. Nawet nie oczekuje od niego zwrotu wypłaty z POK.

Sprawa 20144800 - Wniosek POK - sprzedający - 658841-1640775983 [ ref:_00D24aE05._5003VLNtvF:ref ]
 

Może ktoś ma pomysł co zrobić by ukrócić taki proceder wyłudzeń z POK.
To nie jest u mnie pojedynczy przypadek a jestem drobnym sprzedawcą.

 

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

denim-outlet
#10 Popularyzator#

_Likos_ 
Nie zgodzę się jeśli uważasz że potencjalny zysk portalu ma usprawiedliwiać łamanie prawa.

Poza tym  tu mówimy o konkretnym przypadku gdzie sprawa jest jasna.

Kupujący próbował wyłudzić pieniądze ode mnie a jak to się nie udało wyłudził pieniądze z POK podając nieprawdę w oświadczeniu.

Warto także pamiętać że ewentualne obciążanie POK-iem to nie są jedyne konsekwencje dla sprzedawcy. Istnieją jeszcze komentarze, dyskusje oraz uczenie takiego podejścia w kolejnych transakcjach itp.

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ "Wszędzie tak to działa. Informacje nie płyna we wszytkich kierunkach"

Nie, w żadnej poważnej firmie nie może zajść sytuacja, gdzie pracownik nie wie, co składa klient i nie dysponuje danymi potrzebnymi do poprawnego rozpoznania sytuacji. Wyobrażasz sobie taką sytuację w banku albo u operatora telekom? Bo ja nie wyobrażam sobie, że konsultant u operatora dzwoni do klienta z ofertą przedłużenia umowy i nie wie, że klient złożył wypowiedzenie umowy, bo wypowiedzenie poszło do innego działu i nie ma przepływu WYMAGANYCH informacji. To jest podstawa podstaw w dobrej obsłudze klienta. "Wszędzie tak to działa" to jest absolutna bzdura.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:94057046  oczywiści że sobie wyobrażam.

Do mnie osobiście dzwonił konsulatnt z dużej firmy w sprawie przedłużenia umowy podczas gdy numer był juz przeniesiony do innej sieci. 

W banku także nie skladasz dokumentów o kredyt firmowy w kasie ani u pracownika zajmującego sie kredytami indywidualnymi . Każda osoba zajmuje sie odpowiednim działem a informacje płyna w odpowiednim kierunku.

Nie mozesz pójsc do dyrektora banku i mieć pretensji że w kasie złożyłeś wniosek o kredyt i nie masz odpowiedzi.Bo albo tego wniosku nie przyjma albo nie trafi nie tam gdzie trzeba

Po to jest najperw dyskusja przed wypłatą POK aby kierynek informacji był zachowany.

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

@Client:94057046 , _Likos_ 

Uważam że dałoby się poprawić działanie portalu w kwestii przepływu informacji i wewnętrznych procedur choć błędów się nie uniknie.
Nie mamy wglądu w to co widzi pracownik i według jakich procedur podejmuje decyzje więc rzetelnie nie ocenimy procesu.

Problemem w tej konkretnej sprawie jest jednak to co się dzieje gdy błąd jest już ujawniony.

Pracownik POK wie że dokonano wyłudzenia, POK jest bezpodstawny i jednak portal nic z tym nie robi.

W załączniku pokazałem jaka była odpowiedź pracownika, wiec przepływ informacji i tak tu nie ma znaczenia.

 

Zrzut ekranu 2022-06-15 083142.png

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

@Client:94057046 , _Likos_   ko_alka to przykłady odpowiedzi pracowników POK i tego jaki mają stosunek do problemu.
Pracownik POK ma pełne informacje ale jednak je ignoruje.

Zrzut ekranu 2022-06-15 110529.pngZrzut ekranu 2022-06-15 110333.png

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@denim-outlet  oczywiście że POK jest nadużywany. Bylo to wielokrotnie pokazywane, zreszta sam także miałem okazje tego doświadczyc. 

Widocznie taka jest polityka allegro. Tutaj nie chodzi o uczciwość, sprawiedliwość itp. lecz o o zysk widocznie bardziej sie opłaca dopłacić do jakiegos odsteka nieuczciwych kupujacych niż stracić potencjalnych klientów kiedy by sie rozeszło że allegro nie wypłaca POK

Prawdopodobnie koszt dochodzienie uczciwosci i sprawiedliowsci jest wyższy niz potencjalna ilośc błednie wypłaconych odszkodowań. Zwłaszcza przy drobnych transakcjach gdzie jak ktos juz kiedyś pisał POK przysnaje komputer a nie człowiek.

Co nie zmienia faktu że jeśłi wkleiłbys potwierdzenie w dyskusje - wówczas byc może człowiek rzuciłby okiem i POK nie zostałby przyznany. 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@denim-outlet Rozumiem Twój punkt widzenia, jednak zarówno Kupujący, jak i pracownik Allegro wielokrotnie prosili Cię o załączenie potwierdzenia przelewu w dyskusji. Wystarczyłoby załączyć potwierdzenie lub w trakcie dyskusji poinformować pracownika Allegro o tym, że dokument został przesłany innym kanałem kontaktu. POK został przyznany bez konsekwencji finansowych dla Ciebie. 

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

ko_alka jak widać w załączniku potwierdzenie zwrotu nie ma znaczenia dla Was.

Poza tym tak jak napisałem mi chodzi o bezpieczeństwo sprzedawcy na portalu i brak przyzwolenia na wyłudzenia.

Problemem dla mnie nie jest samo przyznanie zwrotu z POK (pracownik nie widział potwierdzenia czy też popełnił błąd przyznając) ale to co się stało później.

Kupujący dokonał wyłudzenia i wy nic z tym nie zrobiliście nawet nie upomnieliście go w dyskusji o co wielokrotnie prosiłem.

W dyskusji jasno napisałem że traktuje oświadczenie Kupującego o braku zwrotu jako próbę wyłudzenia.

Zrzut ekranu 2022-06-15 083142.png

oznacz moderatorów