Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Klient zakupił ode mnie 4 czapki. Wysłałem mu zamówienie, ale również przypadkowo wysłałem do tego samego inną paczkę. Klient stwierdził, że kolory 2 czapek różnią się od zdjęcia na allegro i próbuje coś ode mnie wymusić (dostaje informacje, że mam mu coś zaproponować). Informuję klienta, żeby dokonał zwrotu jak jest niezadowolony z zakupu, a oni dalej powtarza zapytanie i dodatkowo informuje, że nie zamierza odesłać paczki, która do niego omyłko trafiła.
Dodam tylko, że wartość jednej czapki to 12 zł. Co w takiej sytuacji mam zrobić ?
@mobility24_pl Klient składa Ci reklamację - musisz się do niej odnieść czyli uznać lub odrzucić ale masz prawo prosić o odesłanie towaru w celu rozpatrzenia reklamacji. Jeśli klient tego nie zrobi to masz prawo reklamację odrzucić.
Pamiętaj żeby poinformować klienta o decyzji w terminie 14 dni od złożenia reklamacji.
Co do drugiej przypadkowo wysłanej przesyłki kupujący ma teoretycznie obowiązek Ci ją zwrócić ale koszty tego ponosisz Ty. Jeśli się uprze i nie będzie chciał oddać to w zasadzie nic nie zrobisz a przy takich kwotach szkoda czasu i nerwów na przepychanki.
Klient otrzymał ode mnie etykietę do zwrotu, ale nie chce go odesłać. Co do reklamacji to aby do niej się ustosunkować to muszę pierw otrzymać towar, a klient nie chce go reklamować, ani zwrócić. Odczuwam to jako szantaż. Czy prawo w jakiś sposób broni sprzedawców. Dodam, że paczka, która została wysłana przez pomyłkę jest wartość 150zł.
@mobility24_pl Poinformuj klienta, że chcesz rozpatrzyć reklamację ale w tym celu musi on odesłać towar do Ciebie. Jeśli tego nie zrobi to 14 dnia licząc od dnia w którym zgłosił Ci problem poinformuj go, że reklamację odrzucasz ze względu na nieodesłanie towaru.
Co do drugiej części - pozostaje Ci powództwo cywilne, wygrana w kieszeni ale czy warto poświęcać czas i energię dla takiej niewielkiej kwoty?
Poprośmy też o pomoc moderatorki, z tego co wiem to allegro może wysłać do kupującego upomnienie w tej kwestii ale mogę się mylić.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Dziękuję za odpowiedź.
@mobility24_pl podaj proszę numer tego zamówienia. Poproszę o wysłanie wiadomości do tego kupującego w tej sprawie.
Zgłosiłem tą sytuację na chacie i otrzymałem informacje, że wyślą wiadomość do kupującego.
Dziękuję za reakcję.