anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wypłata odszkodowania AP a zwrot produtku

MAMY ROZWIĄZANIE!
MikroLITY
#13 Ambasador#

Dzień dobry,

Krótko.

 

1. Klient złożył reklamację.

2. Reklamacja odrzucona (wysłany wydruk z testera), ale Klient chce odzyskać pieniądze, zakłada dyskusję.

3. W dyskusji pisze (cytat): "...nie potrzebuję już tego produktu".

4. Allegro uznaje, że była to reklamacja, ale chce Klientowi zrobić dobrze i wypłaca mu pełne odszkodowanie z Allegro Protect (nie obciąża mnie).

 

Teraz Klient żąda jeszcze odesłania mu produktu. I tak z ciekawości, jak się wypłata odszkodowania ma do żądania Klienta (firma), aby teraz jeszcze odesłać mu produkt? Chodzi mi o aspekt prawny. Bo po tym wszystkim Klient dostanie odszkodowanie + towar.

 

@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@MikroLITY korzystając z Allegro Protect kupujący przeniósł wierzytelność z tytułu zakupu na Allegro.

Zapytaj się go, czy chce byś zgłosił podejrzenie próby wyłudzenia. 😁

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

W uzupełnieniu:

"Kupujący oświadcza, że z chwilą dokonania przez Spółkę wypłaty rekompensaty, o którą wnosił, przenosi na Spółkę, wszelkie przysługujące mu wierzytelności względem Sprzedającego z tytułu niewywiązania się przez niego ze zobowiązań wynikających z umowy zawartej w ramach Transakcji, stanowiącej przedmiot zgłoszenia."

Część IV pkt 4 regulaminu AP

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@MikroLITY Określenie przez kupującego, że "...nie potrzebuję już tego produktu" nie ma w mojej opinii żadnej mocy jeśli chodzi o zrzeczenie się prawa własności więc towar nadal należy do niego.

oznacz moderatorów
MikroLITY
#13 Ambasador#

No dobrze, ale w regulaminie stoi:

 

Kupujący oświadcza, że z chwilą dokonania przez Spółkę wypłaty rekompensaty, o którą wnosił, przenosi na Spółkę, wszelkie przysługujące mu wierzytelności względem Sprzedającego z tytułu niewywiązania się przez niego ze zobowiązań wynikających z umowy zawartej w ramach Transakcji, stanowiącej przedmiot zgłoszenia.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@MikroLITY Faktycznie. Mój błąd.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

W takich przypadkach jak Allegro nie obciążyło Ciebie wypłacając rekompensatę kupującemu, towar należy do Allegro, często Allegro rezygnowało i towar zostawał u kupującego a tu ...jak u Ciebie? niech kupujący zgłosi się do Allegro o zabranie stanowiska.

oznacz moderatorów
MikroLITY
#13 Ambasador#

U mnie, bo wysłał reklamację, która została odrzucona. Po kontakcie w sprawie odesłania reklamacji (potwierdzenia adresu) założył dyskusję.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@MikroLITY z formalnego punktu widzenia jeśli odrzuciłeś reklamację to powinieneś zwrócić towar klientowi. Chyba, że kupujący oświadcza, że go nie chce z powrotem, a Ty nie masz problemu z tym by go zatrzymał, ale już wyłącznie kwestia do dogadania się między Wami. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@_HolaOla_ jeśli kupujący dostał pełny zwrot środków za zakupiony produkt, to nie ma już wierzytelności (praw) do towaru, te przeszły na Allegro. Zgodnie z regulaminem AP - część IV pkt 4.

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@medalik_2009  zdaje sie że wierzytelności to nie sa prawa do towaru. Wierzytelności to sa NALEŻNOŚCI należne od drugiej strony.

Przenoszac swoje wierzytelności kupujacy potwierdza że ma wobec sprzedającego roszczenie ( np z tytułu uszkodzonego produktu) i że to roszczenie przenosi na Allegro. 

Nijak ma sie to jednak do zawartej umowy kupna i praw własności produktu. Umowa kupna nadal jest wiążąca a produkt nalezy do kupującego. Wyjatkiem jest sytuacje kiedy kupujący odstepuje od umowy a sprzedający nie zwraca pieniędzy. Wówczas wierzytelnosci(nalezności) kupującego ( ZWROT ZA PRODUKT) wypłaca allegro a ten swoje roszczenia (wierzytelności) przekazuje serwisowi który może obciążyc sprzedawce.

Obciążanie za wypłaty Allegro Protect z tytułu odrzucoinych reklamacji są moim zdaniem wielce wątpliwe. Zresztą myśle że według allegro także. 

Nawet w tej sytuacji allegro wypłaciło odszkodowanie ale nie obciążyło sprzedajacego. To znaczy że wierzytelności te budziły spore wątpliwości.

@MikroLITY  moim zdaaniem jeśłi kupujący chce produkt z powrotem to po pokryciu kosztów przesyłki - powinien go otrzymac. Zwłaszcze że umowa kupna de facto nadal Was obowiązuje - kupujący załacił za produkt a Was nie obciążono. Wiec z ktgórej strony by nie patrzec produkt należy do Niego. Allegro w tej sytuacji zadziałało jak ubezpieczenie, wypłaciło odszkodowanie lecz nie przenosi to praw własności towaru

 

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@_Likos_ tylko ten przypadek, rozpatrując całościowo, wskazuje na coś innego:


2. Reklamacja odrzucona (wysłany wydruk z testera), ale Klient chce odzyskać pieniądze, zakłada dyskusję.

3. W dyskusji pisze (cytat): "...nie potrzebuję już tego produktu".

 


Wskazuje to na żądanie odstąpienia od umowy z tytułu niezgodności towaru z umową/rękojmi.

Skoro Allegro spełniło złożone przez Kupującego oświadczenie woli - dostał zgodnie z życzeniem zwrot środków z tytułu reklamacyjnego odstąpienia od umowy - obowiązuje również jego druga część, Kupujący zrzekł się praw do reklamowanego towaru.

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@medalik_2009  tak , można na to tak spojrzeć. 

Lecz nadal nie zmienia to faktu że to nie sprzedający wypłacił odszkodowanie. On nie uznał reklamacji i nie poniósł żadnych kosztów ( a produkt sprzedał) . Wiec nawet takie założenie z pewnościa nie przeniosłoby praw własności na sprzedającego. Co najwyżej na allegro. I dopiero kiedy allegro by przenioslo te prawa na sprzedajacego - mógłby on produkt zatrzymać.

Podejrzewam że jeśli allegro miałoby cedować te prawa na sprzedajacego - zażądałoby jednocześnie zwrotu za AP co byłoby dla sprzedajacego jeszcze gorszym rozwiązaniem niż po prostu zwrot produktu kupujacemu (skoro allegro go nie chce)

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

zwrócić może tak, ale niech kupujący zapłaci za zwrot

@_HolaOla_ to może wreszcie uchylicie rąbka tajemnicy czym jest pod względem prawnym pok/ap - ubezpieczeniem, pozasądowym arbitrażem, skupem należności, długów?

 

 

tu macie ciekawy artykuł jak zmienia się interpretacja tych samych przepisów

często twierdzę tu, że uokik pisze bzdury. które mają stać się standardem,

a nie są

 

https://prokonsumencki.pl/reklamacja-towaru-2/kto-ponosi-koszty-nieuzasadnionej-reklamacji-towaru/?c...

 

 

oznacz moderatorów
pecela
#16 Inspirator#

Allegro jest agentem ubezpieczeniowym Ergo Hestii (nr agenta 11237436/A). Ciekawe czy ma to coś wspólnego z AP/POK? 

oznacz moderatorów
MikroLITY
#13 Ambasador#

Dziękuję za pomoc.

Od razu zaznaczam, że nie chodzi mi o to, że nie chcę zwracać produktu, tylko o spojrzenie od strony prawnej.

1. Klient podczas rozmowy telefonicznej nie chce przyjąć do wiadomości, że chcę mu odesłać towar. Klient twierdzi, że to był zwrot nie reklamacja.

Cytat z maila Klienta (po rozmowie telefonicznej): "proszę uprzejmie o zwrot pieniędzy bez względu na testy - przedmiot nie działał odpowiednio z moimi słuchawkami. dziękuję"

2. Odmawiam zwrotu pieniędzy, chcę odesłać towar, Klient od razu otwiera dyskusję.

"Powód otwarcia Dyskusji: sprzedający nie chce przyjąć zwrotu"

3. Cytat z "Pracownika" Allegro:

"XXX rozumiem, że nie jest Pan zadowolony z odmownej decyzji reklamacyjnej. Nie mogę tego zmienić, ale proszę się nie martwić, postaram się pomóc rozwiązać Panu problem. Proszę o określenie KOSZTÓW NAPRAWY towaru.Następnie proszę, aby wypełnił Pan krótki formularz, który jest dostępny pod linkiem:"

 

4. Ja: "Koszt naprawy jest równy ZERO złotych. Produkt jest w 100% sprawny."

5. Klient: "Jeśli tak jest poproszę o zwrot pieniędzy, nie potrzebuję już tego produktu"

6. Odmawiam zwrotu pieniędzy, Allegro prosi Klienta o skorzystanie z Allegro Protect.

7. Klient po złożeniu wniosku AP: "Potwierdzam, produktu nie potrzebuję. Myślałem że jest uszkodzony."

8. Allegro każe mi udzielić odpowiedzi w związku ze złożonym wnioskiem.

9. Allegro wypłaca odszkodowanie.

10. Klient - w wiadomości prywatnej - występuje do mnie o wysyłkę produktu.

 

Dla mnie z powyższego wynika, że Klient otrzymał odszkodowanie za to, że ja nie chciałem przyjąć zwrotu (bo nie musiałem), a zakupiony produkt nie był już Klientowi potrzebny. Ale to moja opinia.

Dodam tylko, że Allegro samo z siebie oddało mi prowizję:

Poznaj szczegóły decyzji

Nie musisz już składać wniosku o przyznanie rabatu do tej transakcji. Spełniła ona warunki jego otrzymania:

  • kupujący zwrócił produkt przez zakładkę Moje zakupy
  • jako powód zwrotu podał:
  • kupujący otrzymał od Ciebie zwrot wpłaty przez Allegro Finanse
  • jakość Twojej sprzedaży jest na poziomie: Super.
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@RED ap jest niczym z punktu widzenia prawa z prostego powodu kupujący nie podpisał na piśmie rzadnego papierka z allegro ani na ubezpieczenie ani na cesję wierzytelności ani arbitrażem... niczym to jest wewnętrzny program allegro i powinien być przez allegro finansowany

oznacz moderatorów