anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysokość rekompensaty dla Kupującego? Zwrot uszkodzonego przedmiotu?

gormit_gormit
#9 Pomysłodawca#

Mam problem transakcyjny z kupującym.

Sprzedałam na Allegro Lokalne używaną zabawkę dla dziecka o wartości 100 zł. W chwili wysyłania paczki, zabawka była w pełni sprawna - osobiście sprawdzałam jej funkcjonowanie na prośbę Kupującego zanim złożył ofertę kupna (po raz drugi, po sprawdzeniu przed wystawieniem oferty). Kupujący twierdzi jednak, że zabawka ma uszkodzenie jednej z kilku elektronicznych funkcji. Nie odesłał zabawki od razu i żąda zwrotu 50% wartości przedmiotu. W ramach dobrych relacji z Kupującymi wykonałam przelew rekompensaty w wysokości 10% wartości, bo uważam, że "jego oferta cenowa" 50 zł za dużą, zdalnie sterowaną koparkę to kpina. Kupujący wciąż jest niezadowolony - żąda dopłaty lub odeśle zabawkę. Uważam, że chce wyłudzić pieniądze za zabawkę użytkowaną od 9 października, którą dziecko zdążyło się już wybawić i znudzić. W przypadku mojej zgody na odesłanie przedmiotu, ryzykuję otrzymanie zepsutej zabawki używanej przez dziecko przez ponad 40 dni.

Co radzicie? Jakie są moje prawa jako Sprzedawcy, chroniące mnie jako Sprzedającego?

Kupujący otworzył dyskusję, nie możemy dojść do porozumienia, Allegro oczywiście trzyma jego stronę.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

@gormit_gormit To jest reklamacja z tytułu rękojmi, musisz ją rozpatrzyć, możesz ją uznać, możesz zaproponować obniżenie ceny, możesz nie uznać, musisz rozpatrzyć, kupujący ma także prawo do odwołania.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@gormit_gormit Dlaczego przelałeś 10% ?? nauka kosztuje 😞  Reklamację musisz rozpatrzyć. Każ mu odesłać na swój koszt koparkę a Ty zadecydujesz czy reklamację uznajesz czy nie (napisz że w wypadku nie uznania reklamacji on ponosi koszty transportu).  Kolejny błąd to NIE wyłączenie rękojmi co jako prywatny sprzedawca mogłaś zrobić. Kiedy się do Ciebie zwrócił o reklamację ( powinien poinformować o wadzie niezwłocznie)? jak motywuje 50% opust ( czy to jest wada główna czy np jedna z 25 funkcji do wyboru nie działa)? I co mnie ciekawi w jaki sposób Allegro popiera ten opust?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

gormit_gormit
#9 Pomysłodawca#

Sprzedając na Allegro Lokalnym nie mam obowiązku przyjęcia zwrotu. Minęło też ponad 14 dni na regulaminowy zwrot. 

Ale jeśli Kupujący się uprze i odeśle - w jaki sposób mogę rozpatrzyć reklamację? Mam naprawić usterkę i odesłać jako naprawioną?? A jeśli nie uda mi się naprawić?? Jeśli w transporcie w zabawce coś w środku się rozlutowało, to tym bardziej może do mnie wrócić rozklekotana. I co wtedy?? Będę musiała zwrócić Kupującemu 100% + koszt wysyłki za uszkodzona zabawkę, której już w tej cenie nie sprzedam?

Koparka jest na pilota, działa pilot, jazda w tył-przód, obrót kabiny dookoła, ale ponoć coś pyrczy przy ładowaniu łyżki w dół. Kupujący twierdzi, że nie można tym kopać, a to przecież koparka. Zabawka jest duża, nowe na Allegro stoją za 170-240 zł, u mnie kupił za 100 zł.

Allegro wkleja w dyskusji frazesy, żeby się dogadać, a jak nie, to Kupujący może złożyć wniosek w Programie Ochrony Kupujących.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@gormit_gormit Mylisz zwrot z reklamacją. Nie ma prawa zwrotu ma prawo do reklamacji z tytułu rękojmi której nie wyłączyłaś. Niestety ale masz dwa wyjścia : oddać te dodatkowe 40PLN albo poprosić o zwrot i wtedy rozpatrzyć reklamację ( jak to już ty musisz zdecydować)

Allegro wkleja w dyskusji frazesy, żeby się dogadać, a jak nie, to Kupujący może złożyć wniosek w Programie Ochrony Kupujących. @msniezek  że co? "delikatny nacisk na Sprzedającego aby rozpatrzył tak jak chce kupujący"?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

gormit_gormit
#9 Pomysłodawca#

Jakie są opcje rozpatrzenia reklamacji? W regulaminach Allegro Lokalne jest coś popisane o rekompensacie i taki przelew już poszedł do Kupującego wg. mojego uznania.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@gormit_gormit Przelewając kupującemu część ceny uznałaś jego roszczenie za zasadne. Innymi słowy reklamacja już jest uznana. Teraz czekaj na pismo z Programu Ochrony Kupujących, bo klient niechybnie wystąpi do Allegro o resztę żądanej kwoty i prawdopodobnie ją otrzyma.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@gormit_gormit a możesz podesłać link do tej rekompensaty?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@gormit_gormit Wygląda na to, że jednak coś nie tak było z tą zabawką, nie była w pełni sprawna w chwili wysyłki. Jeśli jest już Dyskusja, zapewne kupujący otrzyma środki z POK, niech więc odeśle przedmiot i oddaj mu całą wpłatę + koszt odesłania już teraz.  W przeciwnym razie Allegro będzie mogło żądać tego od Ciebie, a być może nawet zawiesi Ci konto.

oznacz moderatorów

gormit_gormit
#9 Pomysłodawca#

Dobra, rozumiem, że Kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny przedmiotu, ale czy ja się mogę nie zgodzić na te 50% wartości przedmiotu? Póki co przelałam mu 10% rekompensaty.

Czy jeśli złoży wniosek w POK, to na "brakujące" 40% rekompensaty, czy na całość (90%)? Nie wiem, czy allegro bawi się w takie cząstkowe kwoty... Nie chce stracić i zabawki, i całej kasy otrzymanej za nią... Jeśli miałabym zwracać mu całość z POK, to lepiej niech odeśle

oznacz moderatorów