anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka Smart - opłata od ceny przedmiotu a nie wartości zamówienia

DlaMistrzow_pl
#12 Orędownik#

Chciałbym zwrócić uwagę na pewną „niedoskonałość” systemu naliczania opłat za wysyłkę smart. Uderza to w sprzedawców oferujących np. przedmioty ciężkie, gdzie każdy musi być wysłany w oddzielnej przesyłce. Obecne zasady powodują niedorzeczność, gdzie za tą samą czynność (prowizje sprzedażowe równe sobie) pobierają różną opłatę za wysyłkę smart. Przykład: Towar za 79zł, wysyłka kurier DPD. Klient kupuje 4 przedmioty (lub 4 szt. tego samego) a allegro zgarnia 4x 6,99zł. Klient kupuje 4 produkty oddzielnie i opłata wynosi "tylko" 4x 1,99zł.
Czyli w jednym przypadku Sprzedawca ponosi koszt 4 przesyłek w wysokości 27,96zł, a w drugim 7,96zł - za dokładnie tą samą usługę!

Allegro, czy ten regulamin nie narusza równego traktowania, sprawiedliwych zasad? Dla nas, Sprzedających, to opłata za usługę 4 paczek kurierskich. Dlaczego zatem ich koszty mają być różne?

oznacz moderatorów
56 ODPOWIEDZI 56

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@DlaMistrzow_pl Czy możesz podać konkretne przykłady zamówień i jeszcze raz wskazać na czym według Ciebie polega problem, tym razem na dokładnym przykładzie? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

DlaMistrzow_pl
#12 Orędownik#

Proszę, pierwszy lepszy: 3caadbe3-8377-11ec-96c9-5fc65fb8278d

Koszty opłat smart to 3x 6,99zł

Gdyby klient kupił te trzy produkty oddzielnie, to wyniosłyby:

2x 3,99 + 1x 6,99

mamy zatem różne koszty tej samej usługi czyli wysyłki 3 paczek. To i tak mniej ekstremalny przykład niż w pierwszym poście.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@DlaMistrzow_pl Dziękuję, skonsultuję ten przykład z eksperami w tej kwestii i wrócę do Ciebie z odpowiedzią, gdy tylko dostanę informacje w tej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

badams71
#10 Popularyzator#

Mamy podobnie. Dochodzi do absurdalnych sytuacji, kiedy my, jako sprzedający, mamy nadzieję, że kupujący kupi jak najmniej produktów, bo za zamówienie trzech, czy czterech sztuk allegro bierze wysokie prowizje od smarta. Przykład: cdbff313-88c0-11ec-85a2-47ef529fa141

Klient zamówił 3 produkty, a system poprawnie naliczył 3 przesyłki. Łączna kwota zamówienia przekracza 200 zł, czyli allegro naliczy od tego zamówienia 3x 5,99 zł za samą przesyłkę. Gdyby klient kupił jedno opakowanie, kurier zawiezie je za 1,99 zł. Różnica w takich dwóch zamówieniach zostaje pobrana z naszej marży. Tutaj akurat kupujący kupił produkty z trzech różnych ofert, ale zdarza się, że kupuje 3x jeden i sytuacja jest taka sama.

Popracujcie nad tym, bo na razie system bardzo nie działa.

oznacz moderatorów

od_stop_do_glow
#9 Pomysłodawca#

 @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Czy już coś wiadomo? Czy eksperci już omawiają tę sprawę/ten BŁĄD?

Liczę, że niesłusznie pobrane kwoty zostaną zwrócone, gdyż NIGDZIE nie zostaliśmy poinformowani o wielokrotnym pobieraniu prowizji. Uczciwie pracujący, szanujący się człowiek powinien walczyć o sprawiedliwość, o siebie.. w tym nieuczciwym świecie...:( Zmieniliście tytuł wątku-ten nic nie mówi...Dlaczego nie podpięliście tamtego wątku pod mój? Czy tytuł był niewygodny? Niech pozostali nie wiedzą...niech się im naliczają wielokrotne opłaty- bo zapewne nie zostaną nigdy zwrócone..:(

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

od_stop_do_glow nie licz na jakikolwiek zwrot , musięli by sięgnąć do początków dopłat do smarta , a to ogrom roboty i kuuuupa kasy im ucieknie .Jeli nawet uznają to za błąd / w co nie wierzę / to skończy się na przeprosinach , ale najprędzej sprecyzują zapis w regulaminie .

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@od_stop_do_glow bardzo mi przykro, ale jeszcze nie mam nowych wieści w tej sprawie. Nasz zespół analizuje ten temat, ale potrzebujemy jeszcze trochę czasu. Połączyłam Twoje zgłoszenie z tym wątkiem, ponieważ to dokładnie ta sama sytuacja. Gdy tylko dostanę potwierdzone informacje, którymi będę mogła się z Wami podzielić, od razu wrócę tutaj ze szczegółami. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

DlaMistrzow_pl
#12 Orędownik#

Jaki tu spokój…🎶

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#11 Animator#

Kiedy można spodziewać się odpowiedzi? 

oznacz moderatorów

od_stop_do_glow
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, czy już coś wiadomo na temat wielokrotnego pobierania opłat od wartości zamówienia? Czy zespól analizujący w ogóle się tym zajmuje? Od 9 lutego minęło już zbyt wiele czasu...Sugeruję wymianę specjalistów... Czy oficjalny sklep allegro także odczuwa finansowe  skutki tego "błędu"? Może powinien ktoś zajrzeć w zakładkę MOJE ROZLICZENIA (OSA)... 

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#11 Animator#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  nadal żadnych wieści w temacie? To już dwa tygodnie konsultacji. 

oznacz moderatorów

hygio
#8 Zapaleniec#

 @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ I nadal cisza......................Czy ktoś może wypowiedzieć się w tym temacie bo sprawa przestaje być śmieszna

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

hygio śmieszne to nigdy nie było , nabiorą wody w usta i na dodatek usuną wątek .

oznacz moderatorów

hygio
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, Mamy 23.02 i wszyscy cierpliwie czekamy na odpowiedź. kiedy możemy się jej spodziewać bo coś eksperci nie dają rady???????????

oznacz moderatorów

taniej24h_pl
#7 Wielbiciel#

Mój przykład:
Sprzedaję towar za 31,99 PLN z której mam 10% zarobku na czysto. Klient kupuje 8 szt za kwotę 255,92 PLN. Muszę wysłać 8 paczek ponieważ jedna waży 15,5kg a więc nawet nie wyślę dwóch w jednej paczce tak więc pobieracie ode mnie 8x5,99 za paczki co łącznie kosztuje mnie 47,92PLN. Na tej transakcji zarobiłem 25,59 - 47,99 co dało mi stratę 22,40 PLN. Czy to jest uczciwe traktowanie Sprzedawców ? Czy nie dyskryminujecie tych którzy sprzedają tanie produkty ? Jeżeli chcecie sprawiedliwie traktować Sprzedawców to chyba powinniście pobierać opłatę za każdą przesyłkę od sztuki sprzedanego towaru a więc od wartości 31,99 co dałoby 8x1,99 łącznie 15,92PLN

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Może i jest prawdą że eksperci Allegro pracują nad zgłoszeniami sprzedających. Może i ciszę przerwie jakiś komunikat ze słowem przepraszamy. Ale jakoś w to nie wierzę. Wydaje się, że nawet jak nie było takiego zamiaru, a tak tylko wyszło, to tak i zostanie. Zanim wszyscy się zorientują trochę kasy wpadnie i premia będzie do wypłaty.

oznacz moderatorów

sklep__Perla
#7 Wielbiciel#

Jest prawie rok później 🙂

oznacz moderatorów

od_stop_do_glow
#9 Pomysłodawca#

 @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Dzień dobry,

klientka zamówiła towar za ponad 500 zł- system wyliczył 2 przesyłki- allegro pobrało 2x 4.99 zł. (e8d4d2a5-875e-11ec-bb3b-d9cdee8a2979)

"Opłaty za przesyłki Allegro Smart! pobieramy w zależności od tego, jaka będzie wartość zamówienia od kupującego." 

Czy zatem liczy sie wartość zamówienia czy także ilość przesyłek do tego zamówienia?

Jeśli klient zamówi u mnie 15 rzeczy - wartość zamówienia np. 350 zł, to allegro pobierze opłatę 4.99 za ilość przesyłek wygenerowanych do tego jednego zamówienia czyli np. 5 przesyłek= 5x4.99=ok. 25 zł!!!!!!! 

Proszę o wyjaśnienie.

Anna

oznacz moderatorów

hygio
#8 Zapaleniec#

Allegro, też jesteśmy ciekawi odpowiedzi

oznacz moderatorów