anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka w terminie i Szybka wysyłka - inny sposób przyznawania punktów

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Od 4 czerwca 2025 w miarach Jakości sprzedaży: Wysyłka w terminie i Szybka wysyłka będziemy przyznawać punkty w inny sposób. Otrzymacie je, jeśli zamówienie spełni jeden z dwóch warunków. Pierwszy – tak jak do tej pory – będzie związany z czasem wysyłki. Drugi – z przewidywanym czasem dostawy, który kupujący widział w momencie zakupu.

Nowe zasady przyznawania punktów w mierze Wysyłka w terminie

W tej mierze będziemy sprawdzać liczbę zamówień, które zostały:

Tę liczbę będziemy dzielić przez liczbę wszystkich zamówień z ostatnich 28 dni i mnożyć razy 100%. W ten sposób uzyskamy procent zamówień wysłanych w terminie.

W przypadku zamówień, które składają się z różnych ofert, będziemy brać pod uwagę najpóźniejszy termin wysyłki i najpóźniejszy przewidywany czas dostawy dla jednej z nich.

W mierze Wysyłka w terminie będziemy uwzględniać zamówienia, dla których w ciągu ostatnich 28 dni upłynął czas wysyłki lub przewidywany czas dostawy wyświetlany w ofercie w momencie zakupu – będziemy brać pod uwagę tę datę, która jest późniejsza.

Nowe zasady przyznawania punktów w mierze Szybka wysyłka

W tej mierze będziemy sprawdzać liczbę zamówień, które kupujący złożyli w ofertach z deklaracją wysyłki natychmiast lub 1 dzień i zostały:

Tę liczbę zamówień będziemy dzielić przez liczbę wszystkich zamówień z ostatnich 28 dni (bez względu na deklarowany w ofertach czas wysyłki) i mnożyć razy 100%. W ten sposób uzyskamy procent zamówień z szybką wysyłką.

W przypadku zamówień, które składają się z różnych ofert, bierzemy pod uwagę najpóźniejszy termin wysyłki i najpóźniejszy przewidywany czas dostawy dla jednej z nich.

W mierze Szybka wysyłka będziemy uwzględniać zamówienia, dla których w ciągu ostatnich 28 dni upłynął czas wysyłki lub przewidywany czas dostawy wyświetlany w ofercie w momencie zakupu – będziemy brać pod uwagę tę datę, która jest późniejsza.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

w ciągu ostatnich 28 dni zostały wysłane w terminie zadeklarowanym w ofercie."

Jak rozumiem to ma być bat na sprzedawców, którzy muszą się dostosować do deklaracji allegro odnośnie czasu wysyłki

 

oznacz moderatorów

Pulse
#11 Animator

proszę o wyjaśnienie tych zasad.

Damy przypadek.

Aukcja termin na nadanie 1 dzień.
Przykład wtorek 27.05, klient widzi że dostanie jutro (fantazje Allegro) i kupuje o 13:40. O tej porze jest już za późno.
Klient nie dostaje jutro, ale pojutrze.

W zakładce zamówienia mamy informację że powinno być wysłane do wtorku 27.05, ale realnie powinniśmy mieć czas do środy 28.05. klient dostaje towar 29.05 czwartek.

Czy dostajemy punkty?

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Pulse  nie interesują Cię fantazje Allegro, tylko deklarowany czas, za fantazję Allegro, to co najwyżej dostaniesz negatywa😉

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

 

Ja tej zmiany nie ogarniam.

Albo z moja logiką jest coś nie tak albo nie wiem...Co to niby zmienia???

Mam przykładowo paczkę z terminem wysyłki do jutra. Wysyłam ją jutro. Kurier odbiera jest wysyłka w terminie. Kurier rozleniwił się i zostawia w paczkomacie to i tak nic to nie zmienia, paczka obniża statystyki, bo przewidywany termin dostawy jest dzień po terminie wysyłki, czyli paczka nie dojdzie w dniu odebrania jej z paczkomatu. CO SIĘ NIBY ZMIENIŁO??? Tak samo w delivery. Jak nie wyjdzie w dniu przewidywanej wysyłki to nie dojdzie w dniu przewidywanej dostawy. CZYLI NIC TO NIE ZMIENIA.

Oczywiście można powiedzieć, że mogę taką paczkę nadać jeszcze dzisiaj, czasem się uda. I wtedy paczka dostarczana dłużej (48H) zdąży dotrzeć na czas. Tylko, że wtedy skrócą się u sprzedawcy przewidywane terminy wysyłki. I następnym razem straci punkty za nieterminowe wysyłki i wyjdzie na tym jeszcze gorzej...

 

 

U osób z dłuższym terminem wysyłki i zaznaczoną opcją WYŁĄCZ DOSTAWY SZYBSZE NIŻ MOJA DEKLARACJA też to nic nie zmieni. Bo jak wyśle w terminie to dojdzie w terminie, a jak nie to i tak paczka szybciej niż następnego dnia po wysyłce nie dojdzie...

Może cos tam się zmienić w przesyłkach weekendowych. Gdy np nie zdążymy nadać w piątek paczki do paczkomatu, a Allegro przewidzi nadanie w piątek i dostawę w poniedziałek. Wtedy kurier odbierze z paczkomatu w sobotę i dojdzie w poniedziałek wliczając się do statystyk...

To jedyna różnica jaką widzę. 

Coś przegapiłam??? To oświećcie mnie co to realnie zmienia???    

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
(Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

SZYBKA_KARMA
#10 Popularyzator

Hej, wczoraj rano według nowych zasad wpadło dodatkowe około 100pkt jakości,  wczoraj wieczorem zniknęły 

oznacz moderatorów

Moye-handmade
#8 Zapaleniec

Hej. U mnie było to samo. 

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@SZYBKA_KARMA Był to problem techniczny, nad którym już pracujemy. Przepraszamy za utrudnienia. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

SZYBKA_KARMA
#10 Popularyzator

Nadal lipa

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@SZYBKA_KARMA  a u mnie na kardiogramie ciśnienie nadal w górę😁

KOGIEL_T_0-1749406950605.png

 

oznacz moderatorów

SZYBKA_KARMA
#10 Popularyzator

Hej, nadal " po staremu". Będą te zmiany liczone czy finalnie nie?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@SZYBKA_KARMA Dla jasności, dodałam odpowiedź w innym wątku

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

BOKE_pl
#8 Zapaleniec

Patrząc na nasze doświadczenia, to nowe zasady szybkiej wysyłki, z automatu zaliczyły nam wszystkie sobotnie i niedzielne zamówienia, jako niewysłane szybko. Mamy mnóstwo zamówień z sobót i niedziel, wysłanych w poniedziałek (poprawnie z odbiorem przez kuriera również w poniedziałek), które są uznane za niewysłane szybko. Czy faktycznie takie było zamierzenie, w nowych zasadach, czy jednak zostanie to skorygowane wobec zamówień poniedziałek-piątek? Jeszcze można byłoby to zrozumieć, gdyby ktoś deklarował wysyłkę w weekend jakimś droższym weekendowym kurierem, ale większość tych przesyłek to zwykły paczkomat czy allegro one...

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@BOKE_pl jeżeli zamówienie kupione w weekend zostanie nadane w poniedziałek, to nie otrzymacie za nie punktów w mierze szybka wysyłka. 
W tej mierze uwzględniamy czas przewozu, przykładowo dla Paczkomatów i Allegro One Box czas przewozu to 1 dzień (nie rozróżnia on dni roboczych i weekendów), więc aby otrzymać punkty w tej mierze, zamówienia powinny zostać nadane do końca soboty lub pierwszy skan otrzymać w niedzielę do 8 rano (dla zamówień złożonych w sobotę) albo do końca niedzieli lub pierwszy skan otrzymać w poniedziałek do 8 rano (dla zamówień złożonych w niedzielę). 
W tej mierze nie przyznajemy punktów ujemnych, a mechanizm obliczania punktacji przyznaje punkty za każdy 1% zamówień z wysyłką tego samego dnia.
Więc możesz otrzymać maksymalną ilość punktów nawet jeśli nie wszystkie zamówienia uznamy za szybką wysyłkę. 
Jutro odbędzie się webinar Akademii Allegro na ten temat, więc jeśli chcesz dopytać Eksperta o sposób przyznawania punktów w tej mierze, tutaj możesz zapisać się na webinar. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów