anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka w terminie późniejszym na życzenie klienta

chmielna12
#11 Animator#

W związku ze śrubowaniem wymogów odnośnie jakości sprzedaży i terminowej wysyłki chciałbym zwrócić uwagę na problem klientów, którzy życzą sobie wysyłkę w późniejszym terminie niż deklarowany przez sprzedającego. Czasami nawet miesiąc od dokonania i opłacenia zakupów. W chwili obecnej tacy kupujący to około 4% moich zamówień. 

Poproszę Allegro o opracowanie takiej funkcjonalności która uwzględniałaby to w statystykach wysyłki w deklarowanym terminie.

Być może klient  powinien przy zakupie zaznaczać pole "wysyłka w innym terminie".

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Niebawem zacznie się okres kiedy wiele osób będzie chciało wyjechać i odpocząć i wtedy ten problem procentowo się podniesie .Porównując do danych z poprzednich lat to takich próśb po wpłacie było zawsze sporo z dopiskiem "proszę wysłać po ....nastym bo jestem na urlopie i nie ma kto odebrać" a sprzedawca ma dwa wyjścia :wysłać jak klient sobie życzy i zrujnować sobie statystyki lub wysłać po wpłacie ,wiedząc że i tak to do niego wróci ale statystyki wysyłek nie legną. Niestety ratując jedne statystyki ,kupujący może zrujnować inne jak nie dostanie wtedy kiedy sobie tego życzy .Poprawa tego programu jest bardzo wskazana.

oznacz moderatorów

damianos99
#11 Animator#

tak jak pisałem wyżej, bardzo sporadyczne sytuacje, u sprzedawców realizujących po 50 transakcji dziennie taki przypadek to zapewne 1-2x w roku, nie sądzę aby Allegro wprowadziło jakiekolwiek narzędzia w tym temacie, małe zainteresowanie i dość skomplikowany temat realizacji takiego narzędzia, które to klient musiałby uzupełniać w formularzu dostawy zaznaczając termin wysyłki, skoro promil klientów występuje z taką prośbą to sorry, ale zapomnij

oznacz moderatorów

damianos99
#11 Animator#

w ciągu całego roku przy ponad 10 tys. transakcji mam ok. 1 prośbę o wysyłkę w późniejszym terminie, tak więc temat jakoby nie istniał, margines

 

oznacz moderatorów

chmielna12
#11 Animator#

Zależy czym się handluje, bo jak ktoś przykładowo zamawia karmę dla kotów to zwykle z myślą o bieżącym zapotrzebowaniu natomiast gdy rzecz jest unikatowa klient kupuje niezależnie od tego czy jest w domu czy go nie ma.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@chmielna12 dziękuję za Twój pomysł i sugestię. Taki pomysł pojawił się też tutaj. Jednak z powodów, o których pisze @damianos99 nie został zaakceptowany. 
Wprowadzenie takiej funkcji miałoby sens gdyby dotyczyło to dużej liczby transakcji, a takich sytuacji jest w Allegro niewiele. Oczywiście rozumiem, że niektórych branż dotykają one nieco bardziej, inna będzie też perspektywa mniejszych sprzedawców, którym jedna sprzedaż może popsuć statystyki. W takiej sytuacji możemy zaproponować, aby kupującemu, który prosi o opóźnienie wysyłki wyjaśnić, że nic nie straci, jeśli kupi przedmiot, gdy będzie mu potrzebny.

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika Sami się wystawiacie na "strzały"...a co np z licytacją ? Niech Pan/Pani zalicytuje jeszcze raz? No proszę....  Co powinniście zrobić ? Po takim zgłoszeniu od sprzedawcy odłączyć daną transakcję od udziału w 'psiakości" ( czas wysyłki).

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

BrickWorkshop
#10 Popularyzator#

Chyba klient nie przyjmie wyjaśnienia bo nie zrozumie wyśrubowanych wymogów Allegro. Klient oszczędzając swój czas na zrozumienie problemu zrobi zakupy u innego Sprzedawcy. A z drugiej strony ciężko wchodzić z Klientem w dyskusję i tłumaczyć mu zawiłości niuansów oceny jakości Sprzedawcy. A przecież nie dobrze jest mówić Kupującemu, kup Pan przedmiot za 5 dni, kiedy wrócisz Pan z urlopu, teraz nie kupuj bo spadnie mi ocena sprzedaży 🙂 A Klient raczej nie będzie pytać przed zakupem, czy przedmiot może być wysłany z przesunięciem czasowym, tylko najpierw kupi przedmiot, a dopiero po finalizacji dopisze informację z prośbą o późniejszej wysyłce. I nie ma tu przestrzeni na sugerowanie Kupującemu, żeby kupił przedmiot dopiero wtedy kiedy będzie mu potrzebny.

oznacz moderatorów

AdvisorBooks
#12 Orędownik#

Doskonale to rozumiem, też regularnie mi się zdarzają takie sytuacje, nie jest to jakieś masowe ale kilka razy na miesiąc. Generalnie jeśli nie jest to zamówienie z wysyłką tego samego dnia to stosuję się do życzeń klienta bo to ginie w ilości ale przy zamówieniach z wysyłką tego samego dnia nie odpuszczam tylko kontaktuję się z klientem, tłumaczę mu jakie "genialne" wymogi stawia allegro sprzedawcom i proponuję anulowanie transakcji, rezerwację towaru (jeśli to unikat/zakończony nakład) i wystawienie ponownie po powrocie przez klienta z wyjazdu. Na ten moment nie zdarzyło mi się jeszcze, żebym z klientem się nie dogadał w takiej sytuacji, a zwrot prowizji do zamówienia automatycznie wyłącza je ze statystyk dotyczących wysyłek. Ewentualnie, ale to działa tylko przy poczcie i odroczeniu wysyłki o 1 dzień, można nadać paczkę w UP po wywózce na sortownię a przed zamknięciem placówki, tym samym paczka będzie nadana (bo zeskanowana w okienku) a jednocześnie nie opuści UP do następnego dnia - też mam to już przećwiczone ale działa tylko na mniejszych pocztach, z których paczki zabierają godzinę/dwie przed zamknięciem. 

oznacz moderatorów