Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam,
klient kupil wiadro mop, 98,99
po 1,5 mies stwierdzil ze nie dziala, i chce rekalmaowac. odeslal wiadro , wiadro dziala,
ale zeby nie bylo, zaproponowalam ze za 13 (koszt inpostu) wysle mu nowe. zgodzil sie.
po czym napisal ze to wiadro tez nie dziala i on go nie chce, odeslal na moj koszt 16zl to wiadro, teraz chce zwrot pieniedzy
odeslalam mu z tej kwoty 60 zl , ale jest przrciez afera ze nie calosc,
jeszcze mu mop i kij zostal, wiec nie oodal mi calosci, jaka kwote powinnam uwzglednic
@Action-Team To była reklamacja, nie zwrot bez podania przyczyny. Do tego uznana, ponieważ zaproponowano wymianę. Klient przy wymianie nie powinien nic dopłacać. Powinien też otrzymać zwrot kosztu odesłania. Jeżeli po wymianie kupujący nadal zgłasza wady, powinno się mu po odesłaniu kompletnego towaru zwrócić wszystkie koszty. Druga reklamacja z rękojmi daje prawo do odstąpienia od umowy. Wszystko co klient zapłacił teraz i przy poprzedniej reklamacji powinno być zwrócone, także koszty odesłania.
@xyz96 Chodzi mi o zapis " klient może sobie zostawić co chce nie odsyłając Sprzedajacemu a ten musi zwrócić pełna kwotę nie otrzymując kompletu przedmiotów. Tym samym będzie miał i część przedmiotów i pieniadze - bo tak mu się chce." - bo rozumiem że na niego się powołujesz?🤔
@pinsplash Dziś od rana zamiast pomagać pytającym, komentujesz moje posty. Daj se na luz.
@xyz96 Bo usiłujesz pomóc "wykiwać" Sprzedajacego. Chce Kupujacy pełnego zwrotu ( nie oceniam zasadności) niech odeśle CAŁOŚĆ.
@pinsplash Kłamiesz - ja wyraźnie piszę; Jeżeli po wymianie kupujący nadal zgłasza wady, powinno się mu po odesłaniu kompletnego towaru zwrócić wszystkie koszty.
@kostas11 Dlaczego punktujesz @pinsplash za kłamstwo? Przeczytaj to;
@pinsplash Kłamiesz - ja wyraźnie piszę; Jeżeli po wymianie kupujący nadal zgłasza wady, powinno się mu po odesłaniu kompletnego towaru zwrócić wszystkie koszty.
no wlasnie, to ja czegos nie rozumiem, nie dosc ze facet mial wiadra ktore dzialaja, odsylal, jest 14 dni na zwrot, to nie jest druga rekojmia, bo to drugie wiadro.nowe,
chyba mam prawo cos odliczyc, ?
bo tak to ja moge wszystko kupic na alegro i po 2 mies stwierdzic ze odsylam, oddajcie mi kase
no wlasnie
@Action-Team Nic nie rozumiesz, nie znasz zasad, przepisów, nie wiesz nic o rękojmi, nie znasz praw konsumenta. Nie odróżniasz zwrotu konsumenckiego od prawa do reklamacji, nic nie kumasz. Jak to możliwe, że Allegro pozwala Ci tu sprzedawać pomimo braku podstawowej wiedzy? Jest Ustawa konsumencka, jest Kodek cywilny, zapoznaj się, nie będziesz się tu kompromitował.
to po co te 14 dni na zwrot, to odrazu dozywotnio wpisac na zwrot.
facet mial dwa dobre wiadra,
zostal z dobrym mopem
reklamacja , tym bardziej niby druga jak piszesz nie zostala uwzgledniona, wszystko dziala, nie umie chyba uzywac mopa, ale mniejsza z tym,
dlaczego mam placic za jego koszty odsylania, ? jak by odeslal za 30 zl bo tak chcial to tez>? odeslala za 16 zl, mogl za 13
niczego niewinna , wyslalam dobry towar, a jestem na takim minusie jak bym 2 mopy do kosza wyrzucila i prowizja alegro jeszcze
@Action-Team Poczytaj przepisy, przy drugiej reklamacji z rękojmi kupujący ma prawo odstąpić od umowy. Nie myl tego ze zwrotem w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Trzeba mu zwrócić też koszty odesłania w takiej kwocie, jaką zapłacił, albo przed odesłaniem zaproponować odbiór od niego towaru własnym kurierem. Reklamacja została uznana, doszło do wymiany towaru. Widocznie przedmiot ma jakieś wady, skoro kupujący nadal go reklamuje. Nie masz obowiązku reklamacji uznać, ale wtedy odpowiadaj kupującemu jednoznacznie, że jej nie uznajesz i niczego nie wymieniaj. Teraz Kupujący może założyć Dyskusję i złożyć wniosek do POK.
ok, chcialam dobrze , i mu prezent na swieta zrobilam i wyslalm nowe,i teraz mam,
@Action-Team Bo się zakałapućkałaś - pyta się PRZED a nie PO. Niestety wiedza kosztuje :(. Cow powinnaś zrobić na poczatku.
1. Uszczególnić o co mu chodzi. Zwrot - po takim czasie nie przysługuje. Reklamacja - powinien napisać co jest nie tak ( pz zwrot "wiadro nie działa" jakoś mnie bawi 🤣 ) i czego żąda.
2. Powinnas kazać odesłać przedmiot w celu rozpatrzenia reklamacji. I uznać bądź nie uznać ( jak wszystko jest ok - to raczej druga opcja). Kazać odebrac mu na swój koszt.
3. Teraz poprzez częściowy zwrot, zaproponowanie wymiany uznałaś reklamację. Każ mu odesłać resztę. I zwróć wszystko. 😞
bedzie odsylal na moj koszt,:) a negatyw murowany i tak,
@Action-Team Trudno, przyjmij negatyw mężnie 🙂 a jeśli chcesz to możesz gościa wstawić na Czarną Listę.
Ps Bo mnie nurtuje - jak może nie działać wiadro???🤔
@pinsplash No wiesz, urządzenia elektryczne działają lepiej podłączone do prądu, a wiadra działają lepiej napełnione wodą😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Action-Team To Mop? Zamieszałeś i teraz zapłacisz za "dobre serce".
"2. Powinnas kazać odesłać przedmiot w celu rozpatrzenia reklamacji. I uznać bądź nie uznać ( jak wszystko jest ok - to raczej druga opcja). Kazać odebrac mu na swój koszt."
Z tym jest wieczny problem. Teoretycznie, kupujący będący Konsumentem ma prawo nie wiedzieć, czy wada występuje. W takim przypadku ma prawo skorzystać z prawa do złożenia reklamacji i jak mi się dobrze wydaje, to nie musi płacić za transport zwrotny jeżeli reklamacja nie została uznana.
Mylę się?
@rozik2 Nie musi nawet płacić za transport do sprzedawcy. Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, koszt przesyłki reklamacyjnej powinien ponieść przedsiębiorca w ramach ryzyka, jakie ponosi ze względu na przyjęcie przez siebie takiej roli, jak i ze względu na to, że kupujący jest słabszą stroną transakcji. Jest na to nawet wyrok sądu, który wkleił tu niedawno @msniezek . Oczywiście @pinsplash nie uznał tego wyroku, ponieważ był on dla niego niewygodny. Może nie uznawać..... do czasu 🙂