anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakupy do 40zł na Smart i zwrot ich części

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

Od czasu smart mam sporo zwrotów , nie zdziwiłoby mnie to gdyby nie to że czasem ktoś kupuję 4 takie same przedmioty a później w ramach darmowej dostawy 3 zwraca, lub kupuje kilka tanich rzeczy dokupuje zupełnie coś innego oczywiście droższego a później to co do reszty nie pasuje zwraca. poruszyłam ten temat wśród znajomych którzy nie sprzedają lecz kupują na allegro, tak o to chodzi wykupili smarta i wszystkie wysyłki mają za darmo bo nawet jak chcą coś kupić za 20zł to dokupują byle co za następne np 22 i korzystają z darmowego zwrotu. 

oznacz moderatorów
256 ODPOWIEDZI 256

baweleka
#8 Zapaleniec#

Ja też mam notorycznie taki problem, dodam jeszcze ,że to ja jako sprzedający ponoszę dwa razy koszty przesyłki. Czyli zyskuję 10zł ze sprzedaży a ponoszę koszty płacąc prowizję od sprzedaży i dwa razy za przesyłkę z tego wychodzi,że do tego interesu dokładam ze swoich.Niech zrobią zwrot całego zakupionego towaru a nie tylko jego części.

oznacz moderatorów

kuba1550
#12 Orędownik#

Trzeba się liczyć że sprzedawca może nas dodać na czarną listę jak kupimy coś za 40zł, a zrobimy zwrot na 35zł 🙂

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Nawet nie czytam wszystkich postów w tym temacie. To jest sytuacja standardowa i dotyczy przesyłek Allegro Smart Paczkomat za min. 40 zł .

Dlaczego Allegro pozwala na takie sytuacje?

90% zwrotów u mnie to zwroty Smart Paczkomat, z tytułu zakupów dla darmowej wysyłki.

Hitem jest zakup za 2,49 zł - reszta zwrot.

Z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że ten program Allegro, odnośnie darmowych zwrotów Smart jest szkodliwy zarówno dla sprzedających jak i dla kupujących.

- dla sprzedających - generowanie strat

- dla kupujących - wpisy na  listy "VIP", czyli CL

No , a dla opinii ALL - pozostaje jedynie negatyw, którego oczywiście nigdzie nie można umieścić.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

idf2005
#9 Pomysłodawca#

Jeżeli warunkiem darmowej dostawy jest zakup za minimum 40 zł, to darmowy zwrot powinien być dostępny, gdy:

1. Kupujący zwraca całość zakupu,

lub

2. Różnica między wartością zakupu a wartością zwrotu wynosi minimum 40 zł.

Proste, logiczne i uczciwe.

oznacz moderatorów

damianos99
#11 Animator#

wyłącz zatem smarta skoro uważasz, że jest to dla ciebie problematyczne i generuje koszta, ale zapewne założysz tutaj kolejny wątek, że Allegro jest złe bo spadła ci sprzedaż bo klienci wybierają głównie produkty z darmową dostawą smart, Allegro promuje sprzedawców ze smart, etc. reasumując, jeśli masz biznes oparty na odpowiednio wysokiej marży to zwroty wliczasz w bilans kosztów jej prowadzenia i jedziesz dalej, takie są realia na rynku, akceptuj to albo zamykaj działalność z której nie jesteś zadowolony $$$

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

Gadasz jak prezes Kaczyński 🙂 Nie dajesz rady? Zamykaj działalność! 🙂 Działalność prowadzę od ponad 20 lat z powodzeniem i nie mam pojęcia kim jesteś, że mi doradzasz? Chyba nie zrozumiałeś treści mojego wpisu? Odpowiedziałeś zupełnie nie na temat. Obserwuję rosnącą tendencję nadużywania "darmowej dostawy" dla zamówień poniżej 40 zł. Regulamin SMART i opłaty z nim związane są jednakowe dla wszystkich sprzedawców. Jeżeli jesteś mądry, to dobrze wiesz, że nie można porównać jednego biznesu do drugiego. Jeden sprzedawca olewa drobne straty związane z nadużywaniem praw konsumenckich przez nieuczciwych kupujących, bo ma 100% marży, a drugi liczy każdy grosz, ponieważ jego branża wymuszą niskie marże i podniesienie cen w celu wliczenie kosztów obsługi nieuczciwych klientów będzie oznaczała jeszcze większy spadek obrotów niż rezygnacja ze SMART. 

Rozumiem jednak, że nie jesteś Sprzedawcą, tylko Kupującym, który myśli, że jest spryciarzem, otwiera Paczkomat, wyjmuje paczkę, rozcina ją, wyjmuje produkt za 1 zł który go interesował, potem owija byle jak rozwalone pudełko, generuje w aplikacji Allegro kod zwrotu i po 10 minutach od wyjęcia przesyłki z automatu paczkowego wkłada paczkę wartą 39 zł do skrytki i cieszy się, że wykiwał świat. Jak masz jakieś rozwiązanie problemu to napisz tutaj. Jeżeli jednak nie masz żadnego pomysłu, to lepiej milczeć, niż dawać porady warte zero! Mimo wszystko miłego dnia @damianos99? Nie denerwuj mnie więcej. OK? 😄

oznacz moderatorów

orbitkownia_pl
#11 Animator#

Ja wszystko szyję po wpłacie czasem siedzę pól dnia i mam stratę bo ktoś zamówił 6 kompletów i odesłał 5 z nich, teoretycznie już się do tego przyzwyczaiłam, ale jeśli ktoś kupi trzyma 13 dni zgłasza zwrot i odsyła po następnych 13 dniach po odebraniu widzę , że produkt był użytkowany, a i tam musze zrobić zwrot , to mnie szlak trafia, oczywiście można napisać ale skoro widać ślady użytkowania (nawet prania) to możesz nie oddawać całości , i co? mam się o 30zł w sporach allegro kłócić, skoro allegro i tak przyzna rację świętej krowie kupującemu. Jak wprowadzili smarta takie przypadki były wielką rzadkością, teraz przynajmniej raz w miesiącu mam taki zwrot. Inne przychodzą czasem tak pogniecione że cięzko doprowadzić je do pierwotnego stanu, bo kupujący zwija w zwykły worek na śmieci a później owija taśma klejącą tak mocno , że nie wiem jak otwierać aby nie przeciąć towaru.

oznacz moderatorów

mikeza
#19 Nestor#

niestety darmowe zwroty nauczyły wielu kupujących, jako można korzystać z wypożyczalni zwanej allegro. My mamy w ofercie migacze dynamiczne do aut, są tacy co je kupują, zamontują na aucie, polatają tak z tydzień, potem zdemontują, odeślą bez opakowania. W teorii faktycznie można byłoby potrącić za użytkowanie, ale już widzę te dyskusje i negatywy, więc dla świętego spokoju często się odpuszcza, chociaż niesmak pozostaje 😞

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

My takich klientów od razu blokujemy, choć bywa, że jeżeli spróbuje u nas coś zamówić w ciągu pół roku i nagle widzi podczas płacenia, że został przez nas zablokowany, to odnajduje nasze oferty w swoich zakupach i wypisuje różne niestworzone farmazony, jakim to jesteśmy nieuczciwym sklepem 😄

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

aaa... jak nie może już wystawić opinii, to kupują coś przez konto znajomego, zwracają towar, a potem wyżywają się w opiniach 😄

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

Nie odpowiadam nikomu. pytam:

Czy nie da się zmienić systemu sortowania odpowiedzi na AG ? Przecież tego nie da się czytać powyżej 2 stron i sensownie odpowiadać. Posty i odpowiedzi z 2022 wymieszane z postami z 2020.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ludzie wyszukują stare tematy i na nie odpowiadają, dlatego robi się taki bajzel ale ustaw sobie co >jakie chcesz widzieć. Możesz także zgłosić jako https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/idb-p/zglos-pomysl

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mikeza Jeśli każdy sprzedawca machnie ręką na to, że kupujący użytkują rzeczy, po czym je zwracają, wówczas sprzedawcy będą stratni, a nie o to chodzi. 

Allegro też powinno ukrócić praktyki kupujących, którzy bezkarnie grożą wystawieniem negatywnego komentarza za to, że sprzedawca nie spełnia ich zachcianek.

W otwartym sporze widać rozmowę, a więc pracownik powinien wywnioskować, kto ma rację. Nagradzanie kupujących monetami za trzymanie języka za zębami, niepyskowanie nie powinno być praktykowane.

Kupujący to nie święte krowy.

Wiola
oznacz moderatorów

rppf
#11 Animator#

Ze mnie chyba **piiip**a, bo bym totalnie odwagi nie miał, by coś uźytkować, a potem oddać, bez podania przyczyny !!

A tak na marginesie, chodzi mi po glowie - a ludziom się tak chce kombinować z tymi zwrotami części zakupu, bo kupili tylko dla Smarta ? Przecieź to nie chodzi o dużą kasę ! Nie szkoda im czasu i przede wszystkim na zapakowanie, kasy na choćby folię strech, taśmę, paliwo aby zawieść na pocztę itd.

No chyba, że nie pakują albo byle jak ...

Jak ja niedawno odsyłałem buty, bo okazały się totalnie za małe, to zapakowałem dwa razy lepiej niż dostałem, bo bałem się uszkodzenia w transporcie !!

oznacz moderatorów

grafikalin
#9 Pomysłodawca#

u nas nagminnie kupują dwie rzeczy z góry wiemy że jedna wróci

otwierają skrzynkę wyjmują z paczki jedną rzecz wyciągają z kieszeni taśmę są w nią uzbrojeni klikaja na telefonie zwrot za minutkę otwiera się skrzynka i paczka z powrotem i wszystko było by ok tylko tym generuje kosmiczne koszty które w calości allegro przelewa na nas.

jestem na allegro od 14 lat 

kiedyś prowizja 6% dziś 20% + 80% od wyróżnionej

kiedyś wyróżnienie 14 na miesiąc dziś 19 na 10 dni

+ prowizja od przesyłki + opłata od smarta o innych udziwnieniach nie wspomnę allegro musi mieć z czego spłacić przewoźnika

przykład

klient kupił 8 x przedmiot po 5 zł 

zostawił sobie 1 7 zwrocił 

allego inpostowi musi zapłacić 19 zł za przesyłki w dwie strony a prowizji ma 2 zł tu tkwi problem

niektórzy pamiętają jeszcze darmowe połączenia 5 sekundowe

oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

Byłoby miło zamiast banalnej odpowiedzi "zamykaj działalność" usłyszeć od doświadczonego Sprzedawcy coś bardziej konstruktywnego. Ciekam jestem na przykład, jak odpowiednio wysoką marżę (to Twoja propozycja) proponowałbyś przy produkcie za 5-7 zł, żeby w przypadku zakupu ze Smartem z darmową dostawą (czyli za 40 zł) i zwrotu znacznej części zamówienia, z pozostałej sprzedaży (czyli te 5-7 zł) wygenerować odpowiednią wartość marży, żeby pokryć koszt dopłaty do dostawy. Nie mówię o pokryciu kosztów pakowania, pracy przy zwrocie itp..
Wielokrotnie było to w tym wątku podkreślane - powinniśmy oczekiwać, że Allegro będzie chroniło Sprzedających przed nieuczciwymi Kupującymi (tak samo jak chroni Kupujących przed nieuczciwymi Sprzedającymi).
A jeżeli Kupujący z premedytacją kupuje coś za kilka zł, dobiera coś droższego, żeby mieć dostawę za 0 zł, i przy kontakcie telefonicznym bezczelnie wprost  przyznaje, że chodzi tylko o darmową dostawę i zaraz będzie zwracał większość towaru (a czasem wręcz proponuje, żeby mu wysłać tylko te drobne przedmioty i zaraz po dostawie zwrócić mu kasę, żeby było prościej - łaskawca), to nie jest uczciwy. I nie powinniśmy się na to godzić.

Jako Sprzedający mamy prawo oczekiwać od Allegro mądrego i uczciwego rozwiązania tego problemu.

Bardzo jestem ciekaw co w końcu rozsądnego zaproponuje w tej kwestii @msniezek 

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

 


@mcn7  napisał(a):

(...) a czasem wręcz proponuje, żeby mu wysłać tylko te drobne przedmioty i zaraz po dostawie zwrócić mu kasę, żeby było prościej - łaskawca


Piękne! Faktycznie jest to rozwiązanie 😉 Wilk syty i owca cała. Przy czym można by jeszcze dodać mu opłatę, którą pobiera od nas Allegro, czyli owe 0,99 PLN za przesyłkę Smart! Innymi słowy, można od razu proponować, co szanowny klient woli:

- dostać całość a potem męczyć się ze zwrotem

- dostać tylko to, co go interesuje, nie będzie musiał drałować do Paczkomatu, a za tę usługę zapłaci jedynie 1 PLN

🤣🤣🤣

Naprawdę dobre! Chyba to wdrożymy? 😉


@mcn7  napisał(a):

Jako Sprzedający mamy prawo oczekiwać od Allegro mądrego i uczciwego rozwiązania tego problemu.

Bardzo jestem ciekaw co w końcu rozsądnego zaproponuje w tej kwestii @msniezek 


Allegro nic nie zrobi? Dlaczego? Nie mają w tym wymiernego interesu. Raczej postawią na informację: nie akceptujesz naszych warunków współpracy, nie zmuszamy do korzystania z naszych usług.

Tak zachowują się firmy mające dominującą pozycję rynkową. Identyczna jest sytuacja na Booking.com - jak się pensjonatowi czy hotelowi nie podobają warunki współpracy, mówią wprost: "droga wolna" "wolny rynek" "nie zmuszamy do korzystania z naszych usług".

Straty poniesione przez takich potentatów rynkowych są minimalne, a koszty związane ze zmianami warunków współpracy dla wszystkich kontrahentów przywyższają ewentualne straty z odejścia części kontrahentów.

Zmieni się to dopiero, gdy jakieś 50% lub więcej kupujących na SMART zaczną zwracać nadmiarowy towar, aby tylko mieć darmową wysyłkę.

Zauważ, że od kilku lat Allegro promuje sprzedaż towarów powyżej 10 zł. TO wszystko jest wyliczone. Poza tym za dostawy Allegro nie płaci, tylko koszty ponoszą firmy transportowe, które też wrzucają to w koszty, bo liczba umów z Allegro jest tak ogromna, że ten procent takich zwrotów wrzucają w koszty i nic nie robią, bo po co psuć interes.

Innymi słowy: duże sklepy nie muszą mieć zmian, bo im to ryba; małe sklepy dostają po dupie! A po co pomagać mały, skoro z małych sklepów jest mała prowizja? Olać ich! Stawiajmy na dużych graczy.... a poza tym zróbmy sobie katalog produktów i sprzedawajmy jako oficjalne konto Allegro. Do tego to dąży. W dodatku oficjalne konto Allegro na Allegro wprowadziło chyba ostatnio darmową dostawę w 48h? Coś mi się tak wydaje... no to zapraszamy małe sklepy aby z nami spróbowały konkurować 🤣🤣🤣

oznacz moderatorów

AS-Akcesoria
#2 Obserwator#

Też mam takie przypadki, nawet paragonu nie muszą odsyłać.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#10 Popularyzator#

a jak nie masz oryginalnego paragonu, to musisz kombinować jak udokumentować możliwość jego korekty (oczywiście trzeba robić zrzuty ekranu z Allegro) i gdy trafi się złośliwy kontroler skarbowy, to Ci podważy taką korektę, ponieważ takie zrzuty z ekranu w Allegro można sobie bez problemu podrobić prostymi narzędziami dostępnymi dla każdego w każdej już przeglądarce internetowej. Oto przykład (zwrot na miliard złotych - przygotowana przeze mnie dokumentacja teraz, w 1 minutę). Do końca życia będą miał nadpłatę VAT 🤣

Screenshot_152.png

oznacz moderatorów

Newday5
#11 Animator#

Nie zawsze odsylajacy artykuly z zakupem Smart jest rzezimieszkiem, złośliwcem, dzieciakiem lub cwaniaczkiem. 

Oto obraz sytuacji kiedy kupujacy jest robiony w balona przez sklep: 

Klient pyta o datę ważności artykulu, gdyz chce kupić kilkanaście sztuk by zakup wyniósł min 40 zł. Odpowiedzi nie otrzymuje przez 3 dni, decyduje się na zakup, kiedy paczka jest nadana przychodzi odpowiedź od Sprzedawcy, że towar ma ważność jeszcze 6 m-cy. Klient wie, że przez 6 m-cy użyje mniej artykulu niż kupil. Nie zdąży użyć wszystkich przed koncem ich ważności. Klient nie znał daty ważności, poczynil zakup ufając, że towar jest świeższy. 

Dlatego zwraca 4-5 sztuk i bardzo dobrze, że ma to prawo, ponieważ sklep zataił przed kupujacym, że oferuje nie  do końca świeży towar. 

oznacz moderatorów