anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakupy do 40zł na Smart i zwrot ich części

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

Od czasu smart mam sporo zwrotów , nie zdziwiłoby mnie to gdyby nie to że czasem ktoś kupuję 4 takie same przedmioty a później w ramach darmowej dostawy 3 zwraca, lub kupuje kilka tanich rzeczy dokupuje zupełnie coś innego oczywiście droższego a później to co do reszty nie pasuje zwraca. poruszyłam ten temat wśród znajomych którzy nie sprzedają lecz kupują na allegro, tak o to chodzi wykupili smarta i wszystkie wysyłki mają za darmo bo nawet jak chcą coś kupić za 20zł to dokupują byle co za następne np 22 i korzystają z darmowego zwrotu. 

oznacz moderatorów
262 ODPOWIEDZI 262

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

 


@mcn7  napisał(a):

(...) a czasem wręcz proponuje, żeby mu wysłać tylko te drobne przedmioty i zaraz po dostawie zwrócić mu kasę, żeby było prościej - łaskawca


Piękne! Faktycznie jest to rozwiązanie 😉 Wilk syty i owca cała. Przy czym można by jeszcze dodać mu opłatę, którą pobiera od nas Allegro, czyli owe 0,99 PLN za przesyłkę Smart! Innymi słowy, można od razu proponować, co szanowny klient woli:

- dostać całość a potem męczyć się ze zwrotem

- dostać tylko to, co go interesuje, nie będzie musiał drałować do Paczkomatu, a za tę usługę zapłaci jedynie 1 PLN

🤣🤣🤣

Naprawdę dobre! Chyba to wdrożymy? 😉


@mcn7  napisał(a):

Jako Sprzedający mamy prawo oczekiwać od Allegro mądrego i uczciwego rozwiązania tego problemu.

Bardzo jestem ciekaw co w końcu rozsądnego zaproponuje w tej kwestii @msniezek 


Allegro nic nie zrobi? Dlaczego? Nie mają w tym wymiernego interesu. Raczej postawią na informację: nie akceptujesz naszych warunków współpracy, nie zmuszamy do korzystania z naszych usług.

Tak zachowują się firmy mające dominującą pozycję rynkową. Identyczna jest sytuacja na Booking.com - jak się pensjonatowi czy hotelowi nie podobają warunki współpracy, mówią wprost: "droga wolna" "wolny rynek" "nie zmuszamy do korzystania z naszych usług".

Straty poniesione przez takich potentatów rynkowych są minimalne, a koszty związane ze zmianami warunków współpracy dla wszystkich kontrahentów przywyższają ewentualne straty z odejścia części kontrahentów.

Zmieni się to dopiero, gdy jakieś 50% lub więcej kupujących na SMART zaczną zwracać nadmiarowy towar, aby tylko mieć darmową wysyłkę.

Zauważ, że od kilku lat Allegro promuje sprzedaż towarów powyżej 10 zł. TO wszystko jest wyliczone. Poza tym za dostawy Allegro nie płaci, tylko koszty ponoszą firmy transportowe, które też wrzucają to w koszty, bo liczba umów z Allegro jest tak ogromna, że ten procent takich zwrotów wrzucają w koszty i nic nie robią, bo po co psuć interes.

Innymi słowy: duże sklepy nie muszą mieć zmian, bo im to ryba; małe sklepy dostają po dupie! A po co pomagać mały, skoro z małych sklepów jest mała prowizja? Olać ich! Stawiajmy na dużych graczy.... a poza tym zróbmy sobie katalog produktów i sprzedawajmy jako oficjalne konto Allegro. Do tego to dąży. W dodatku oficjalne konto Allegro na Allegro wprowadziło chyba ostatnio darmową dostawę w 48h? Coś mi się tak wydaje... no to zapraszamy małe sklepy aby z nami spróbowały konkurować 🤣🤣🤣

Piotr
oznacz moderatorów

AS-Akcesoria
#2 Obserwator#

Też mam takie przypadki, nawet paragonu nie muszą odsyłać.

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

a jak nie masz oryginalnego paragonu, to musisz kombinować jak udokumentować możliwość jego korekty (oczywiście trzeba robić zrzuty ekranu z Allegro) i gdy trafi się złośliwy kontroler skarbowy, to Ci podważy taką korektę, ponieważ takie zrzuty z ekranu w Allegro można sobie bez problemu podrobić prostymi narzędziami dostępnymi dla każdego w każdej już przeglądarce internetowej. Oto przykład (zwrot na miliard złotych - przygotowana przeze mnie dokumentacja teraz, w 1 minutę). Do końca życia będą miał nadpłatę VAT 🤣

Screenshot_152.png

Piotr
oznacz moderatorów

Newday5
#11 Animator#

Nie zawsze odsylajacy artykuly z zakupem Smart jest rzezimieszkiem, złośliwcem, dzieciakiem lub cwaniaczkiem. 

Oto obraz sytuacji kiedy kupujacy jest robiony w balona przez sklep: 

Klient pyta o datę ważności artykulu, gdyz chce kupić kilkanaście sztuk by zakup wyniósł min 40 zł. Odpowiedzi nie otrzymuje przez 3 dni, decyduje się na zakup, kiedy paczka jest nadana przychodzi odpowiedź od Sprzedawcy, że towar ma ważność jeszcze 6 m-cy. Klient wie, że przez 6 m-cy użyje mniej artykulu niż kupil. Nie zdąży użyć wszystkich przed koncem ich ważności. Klient nie znał daty ważności, poczynil zakup ufając, że towar jest świeższy. 

Dlatego zwraca 4-5 sztuk i bardzo dobrze, że ma to prawo, ponieważ sklep zataił przed kupujacym, że oferuje nie  do końca świeży towar. 

oznacz moderatorów

AQUASYSTEMS
#13 Ambasador#

Tutaj sprawa oczywista, ale 99 procent to przypadki opisane powyżej. 

 

oznacz moderatorów

www_e_sklep_pl
#11 Animator#

@Newday5  napisał(a):

(...) Odpowiedzi nie otrzymuje przez 3 dni, decyduje się na zakup (...)


Jeżeli sklep nie odpowiedział mi na kluczowe pytanie, nie kupuję w ciemno 😉

Piotr
oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

Racja, racja !! 

 

oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

Przecież nikt w tej całej dyskusji nie podważa prawa zwrotu. Ani tego, że nie trzeba podawać przyczyny zwrotu (choć zawsze warto taki powód znać, to pomaga poprawiać ofertę i cały biznes).
Podany przez Ciebie przykład jest nieco nie życiowy (przepraszam) - już o tym ktoś wspominał. Skoro zależy Ci na terminie ważności a w ofercie nic o tym nie ma i sklep się nie odzywa, to nie zamawiasz u takiego Sprzedawcy. Proste.

Prawo zwrotu - tak. Dostawa za 0 zł przy ustalonej wartości zakupu - tak (choć 40 zł wydaje się zdecydowanie za niską wartością).

Bezpłatna dostawa zakupów za kilka-kilkanaście złotych - zdecydowanie NIE

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Kto policzy jak zostanie naliczona prowizja gdy?

klient kupi 10 przedmiotów po 4 zł i zapłaci 40 zł korzystając ze smarta ?

następnie zwróci 9 przedmiotów, czyli zapłaci 4 zł.

Oraz, kupi przedmiot za 4 zł wybierze paczkomaty za 8,99 i go zwróci?

Kategoria: Odzież, obuwie, dodatki.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

nie wiem jaka tam jest stawka w tej kategorii, ale powiedzmy 10%, tylko, że jest też minimalna prowizja, w mojej branży to jest 50gr, zakładając, że zwróci 9 szt, zapłacisz prowizję od 1szt, czyli ok 50gr + opłata za smarta tutaj zależy to od formy dostawy, bo moze być od 49-1,5zł (tego nie zwracają, więc jesteś w plecy)

a jak kupi bez smarta, to prowizja również 50gr + prowizja od kosztów dostawy powiedzmy 90gr, a jeśli zwróci, to jeszcze dochodzi zwrot kosztów wysyłki, no chyba, że to jakiś darmowy zwrot. Nie jest to wszystko takie oczywiste 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Pamiętajcie o jeszcze jednym istotnym czynniku Smart przyciągnął bardzo dużo kupujących a więc i dochody. A jak cena zakupu jest 39.99zł to się dziwicie że kupujący dokładają coś żeby mieć dostawę Smart?😮

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Sam smart nie zwiększa dochodu tylko zwiększa obrót. Dochód powstaje po odliczeniu kosztów. O ile od darmowego smarta allegro nie pobiera prowizji tak jak od opłat za przesyłki, to pobiera dodatkową opłatę od 0,99 do 4,99 zł . Jeśli klient zwraca przedmiot to allegro sprzedawcy nie zwraca tej opłaty.

Co robi sprzedawca. Opłatę za prowizję od kosztów wysyłki musi ukryć w cenie produkt. Kto za to płaci? Klient który produktów nie zwraca!

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@LEW433  Ja na cenę 39,99 nie patrzę. Jeśli mogę, to coś dobieram, ale tego nie zwracam lub szukam sprzedawcy, który ma ten sam towar o 2, 3 zł droższy, by załapać się na Smarta.

Wiola
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ja także staram się omijać takie ceny, ale są.

oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

Dlaczego niby nie podważa ? W sklepie stacjonarnym można sobie bez przyczyny zwrócić towar ? No właśnie ....

Owszem ...w życiu chyba z 15-20 razy zwracalem zakup przez Internet i ZAWSZE była konkretna tego przyczyna np. zły rozmiar, niezgodnosć z opisem, wadliwa rzecz, uszkodzona itd.

Uważam, ze zwroty owszem, powinny być darmowe w uzasadnionych przypadkach - np. za małe obuwie, spodnie, uszkodzenie w transporcie, niedziałająca rzecz, niezgodna z opisem itd. A nie tak jak to teraz jest, ze mozna sobie dla zabawy kupować i odsyłać !!

Tak samo ze Smartem - jak zwrot części zakupu bez przyczyny konkretnej/wady/ niezgodności, to trzeba dopłacić za wysyłkę i koniec !!

oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

Naprawdę Pan uważa, ze tutaj sklep jest w pełni winny ? Serio ? Owszem, moze odpowiedział trochę późno, ALE to klient ZARYZYKOWAŁ kupując bez wiedzy/ odpowiedzi sklepu !

Gdybym ja miał taka sytuację, to była by tylko moja wina, co najwyżej byłbym lekko  wkurzony, ze nie odpowiedzieli na czas a ja nie poczekałem !!

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@rppf: a co powiesz na sklep ktory przysyla towar we wtorek a w sobote mija termin waznosci produktu (do żarcia). All ok jest?

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@Newday5 W opisanym przez Ciebie przypadku data przydatności do użycia ma kolosalny wpływ na użytkowanie i zwrot części towaru jest uzasadniony.

Natomiast gros kupujących chce najzwyczajniej w świecie załapać się na darmową wysyłkę, bo wykupili Smarta, dobierają droższy produkt, po czym go zwracają. Nad tym właśnie ubolewają sprzedawcy.

Zamiast płacić za wysyłkę, wolę za jej równowartość lub brakującą kwotę coś kupić. W ten sposób nie wyrzucam pieniędzy w błoto, bo skoro mogę załapać się na darmową wysyłkę, wolę sobie coś kupić.

Wiola
oznacz moderatorów

maluszek62
#8 Zapaleniec#

Ja sprzedaje bieliznę niemowlęca jest zakaz zwrotu majtek ,a i tak każdy po zakupie zwraca.Allegro powinno wprowadzić zakaz zwrotu bielizny tak jak wszystkie sklepy .

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@maluszek62 

Moim zdaniem Allegro nic do tego, bo nie jest stroną transakcji.

Tak samo, jak nie wolno zwracać kosmetyków, tak samo nie zwraca się bielizny.

Napisz to wyraźnie w opisie aukcji. Jeśli ktoś zwróci bieliznę, poproś o wpłatę równowartości za jej odesłanie i nie zwracaj pieniędzy.

Oczywiście co innego, gdy ktoś składa reklamację.

Wiola
oznacz moderatorów