anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakupy do 40zł na Smart i zwrot ich części

-orbitkownia-
#12 Orędownik#

Od czasu smart mam sporo zwrotów , nie zdziwiłoby mnie to gdyby nie to że czasem ktoś kupuję 4 takie same przedmioty a później w ramach darmowej dostawy 3 zwraca, lub kupuje kilka tanich rzeczy dokupuje zupełnie coś innego oczywiście droższego a później to co do reszty nie pasuje zwraca. poruszyłam ten temat wśród znajomych którzy nie sprzedają lecz kupują na allegro, tak o to chodzi wykupili smarta i wszystkie wysyłki mają za darmo bo nawet jak chcą coś kupić za 20zł to dokupują byle co za następne np 22 i korzystają z darmowego zwrotu. 

oznacz moderatorów
260 ODPOWIEDZI 260

NorbertJarzemski
#8 Zapaleniec#

To zróbmy tak nie sprzedawaj na Allegro przedmiotów poniżej 40 zł i po problemie sam/sama będziesz walczył/a z nieuczciwym jak to nazwałeś/aś wyłudzaniem darmowej przesyłki. Denerwuje mnie jak bolą was tyłki, więc z tym walczcie na własną rękę, a nie ciągniecie temat przez rok i wylewacie tu swoje żale! Bo ktoś dostał 8,99 zł za free, proszę Was!

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@NorbertJarzemski A może wiesz jaki procent transakcji jest o wartości poniże j 40,-PLN ? No może chociaż procent ofert z ceną poniżej 40,- PLN. Ciekaw jestem ilu sprzedawców "bolą tyłki" Może denerwują cię nieliczni?

oznacz moderatorów

NorbertJarzemski
#8 Zapaleniec#

Dlatego piszę o sprzedających którzy mają problem z tym, że kupujący robi zwrot przy zakupach do 40 zł i robi zwrot części zamówienia. Niech nie wystawiają przedmiotów tańszych niż 40 zł i po problemie. 

oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

@NorbertJarzemski Super konstruktywna propozycja. Coś z gatunku: to niech producenci samochodów przestaną robić samochody jeżdżące powyżej 120 km/h - i będzie po problemie z przekraczaniem prędkości. I jeżeli tak Cię denerwuje ten wątek, to go nie czytaj - i po problemie.
Jak już to było wyżej powiedziane kilka razy : mamy na Allegro nieuczciwych sprzedających i nieuczciwych kupujących.
Nie oznacza to, że mamy ich akceptować.

oznacz moderatorów

NorbertJarzemski
#8 Zapaleniec#

@mcn7 brawo Sherlocku po dwóch latach wątku stwierdzasz, że mamy nieuczciwych sprzedających i nieuczciwych kupujących. Nie mnie boli, że ktoś sobie zaoszczędzi 9 zł. Co lepsze wcale nie Twoim kosztem, bo Ty za to nie płacisz.

oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

@NorbertJarzemski drogi Watsonie. Polecam znaleźć wątek o nieuczciwych sprzedających i tam się realizować. Skoro Ciebie nie boli, że ktoś zaoszczędzi 9 zł, to zdecydowanie nie ta dyskusja.
A czy moim kosztem? Tak, moim. Nawet jeśli ponoszę tylko część nieuczciwie wyłudzonej "darmowej" dostawy, to mam prawo oczekiwać, że Allegro w końcu zechce się nad tematem pochylić.
Skoro w tej kwestii nie pomagasz, to proszę, żebyś nie przeszkadzał.

Rozumiem, że jako kupujący masz nieco odmienny pogląd na temat darmowej dostawy za zakupy o wartości 5 zł. Bo zapłaciłeś za Smarta i Ci się należy. To dość częsty argument kupujących.
Jako sprzedający i kupujący widzę temat z dwóch stron. I dlatego nie bronię nieuczciwych praktyk sprzedających (bo one rykoszetem uderzają też we mnie jako sprzedającego), jednak nie zamierzam przemilczać cwaniactwa i naciągania, które jednak odbywa się moim kosztem.

oznacz moderatorów

mikeza
#19 Nestor#

to już jest pomysł od czapy, idąc tym tokiem rozumowania, można zaproponować, niech nie prowadzą działalności, niech zmienią branżę itd. Rady dosłownie jak naszych polityków, nie stać Cię na kredyt, to zmień pracę 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#19 Nestor#

99 groszy to jest tylko w przypadku odbioru z punktu, gdy produkt jest relatywnie tani 40-80zł, potem stawki idą do górę do kilku złotych.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@Wioletta2701 czegoś tutaj nie rozumiem. W przypadku otrzymania wadliwego towaru kupujący odsyła go w ramach reklamacji za pomocą SMART.

Pytanie: dlaczego?

W przypadku reklamacji sprzedający ma obowiązek pokryć koszty przesyłek.

Jakoś tutaj sprzedawcy NIE prostestują tylko siedzą cicho.

oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

@Client:104371448 Czego tutaj nie rozumieć, skoro wszystko jest jasne. W przypadku reklamacji kupujący ma odesłać produkt do sprzedającego, a ten, w przypadku reklamacji zasadnej, ma zwrócić koszt przesyłki. Jeśli wszystko odbywa się w okresie 14 dni od zakupu, to kupujący może skorzystać z bezpłatnego zwrotu w ramach Smart. Jeżeli sprawa wydarzy się później, to nie ma już bezpłatnego zwrotu.
Więc o co mają być protesty?
No i zdecydowanie odchodzimy od meritum tego wątku, czyli od patologii, jaką staje się kupowanie drobnego przedmiotu za kilka złotych wraz z czymkolwiek droższym, kupionym tylko po to, żeby zostało natychmiast zwrócone po bezpłatnej dostawie.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@mcn7 Szkoda, ze nie rozumiesz o co chodzi.
Trudno. Nie bede sie rozpisywac bo to i tak jak widac nic nie da.

Jedyny realny koszt jaki sprzedajacy poniesie to koszt odeslania towaru do klienta. Nic go nie kosztuje przeslanie od kupujacego do niego.

Rozumiesz już?

Jakoś z tym sprzedający nie mają problemu.

oznacz moderatorów

mikeza
#19 Nestor#

akurat w tym przypadku można mówić o plusach smarta, ale rozmawiamy o dokupowaniu do kwoty darmowej wysyłki. Finalnie na 100 zwrotów, 95 to będą odstąpienia od umowy spowodowane chęcią darmowej dostawy, a 5 to faktyczne reklamacje. Ja np. typowych reklamacji nie mam, 99% to odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Jakiś tam odsetek to zazwyczaj błędne zakupy, ale większość jest zwrotów dobranych do 40zł.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

@Client:104371448 Dziękuję bardzo za podkreślenie tego, że czegoś nie rozumiem xD. I że nie warto się rozpisywać. To takie "miłe".
Grzecznie przypomnę, że ten wątek nie dotyczy kwestii reklamacji i kosztów przesyłki z tym związanych (to naprawdę jest proste i zrozumiałe - i faktycznie nie warto się tu rozpisywać).
Brak problemu sprzedających z kosztami odesłania produktu wadliwego w przypadku reklamacji nie wpływa na istotny problem sprzedających z nieuczciwymi zwrotami zakupów, które od początku są robione tylko z myślą o wyłudzeniu bezpłatnej dostawy.

Aż mnie korci, żeby w podobnym tonie zapytać: Rozumiesz już?
Ale się powstrzymam xD

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ta oplata nie jest darmowa, kupujący opłaca abonament do Allegro i tam należy szukać zmiany zasad.🤔

oznacz moderatorów

NorbertJarzemski
#8 Zapaleniec#

@mcn7 jak ktoś wytyka winę sprzedających, że nie pokrywają kosztów przesyłki przy wadliwym towarze bo został odesłany za pośrednictwem zwrotów SMART, to już odchodzimy od meritum. Najlepsze jest to, że 99% kosztów owych przesyłek pokrywa Allegro.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@NorbertJarzemski  Czy ty uważasz, że wszyscy tutaj sprzedajemy metalowe tłuczki? I że jedynym problemem jest ta dopłata złotówki do smarta?  Towar, który krąży wte i wewte ulega zniszczeniu i traci na wartości. W moim przypadku są to książki, które bywa że marnie zabezpieczone wracają z obitymi rogami i wgnieceniami. I nadal twierdzisz że to oszczędzanie nie odbywa się moim kosztem?

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@Client:104371448 Póki co jest darmowy zwrot, więc ludzie z tego korzystają i dołączają pismo reklamacyjne.

Też tak zrobiłam, tylko co innego zwrot, bo mi się towar nie podoba, a co innego reklamacja towaru wadliwego, z podanymi z nieprawidłowymi wymiarami.

Wiadomo, że przy zwrocie koszt wysyłki leży po stronie kupującego, gdy nie łapie się na Smarta, ale gdy towar reklamuje należy mu się w przypadku jej uznania zwrot wszelkich kosztów.

Tu jest pies pogrzebany. 

Smart od 40 zł wzwyż, a gdy kwota spada poniżej 40 zł, klient powinien opłacić koszt wygranej przez siebie opcji przesyłki.

Wtedy zakończyło by się cwaniactwo.

Wiola
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@Wioletta2701 czy my nadajemy na innych falach? 😉

W przypadku reklamacji towaru (wadliwy od razu) odsylamy go w ramach SMART wiec sprzedawca jest jedną wysyłkę do przodu. De facto sprzedawca powinien pokryć ten koszt. Ale jakoś sprzedawcy nie protestują. Tylko protestują w w/w przypadkach.

Ja moge odeslac wadliwy towar SMART ale nie muszę. Jesli otrzymam sprawny towar i bede chcial jednak odstapic od umowy to jak mam go odeslac skoro wykorzystalem już powrotny SMART?

Rozumiesz juz teraz?

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@Client:104371448 dla Ciebie to też plus bo w przypadku reklamacji odrzuconej nie jesteś w plecy o wysyłkę 😉

oznacz moderatorów

mcn7
#9 Pomysłodawca#

@Client:104371448 Jak sam zaznaczyłeś, możesz odesłać towar z wykorzystaniem bezpłatnego zwrotu Smart ale nie musisz. Więc robisz tak jak uważasz za słuszne.

Jeśli korzystasz ze Smarta - plus dla Ciebie i faktyczna korzyść Kupującego. Co tu rozumieć?

Jeśli jednak dobrze rozumiem zasady zwrotów bezpłatnych w ramach Smarta, to wygenerować taki zwrot można tylko w okresie 14 dni od zakupu (ewentualnie w okresie dłuższym o ile sprzedający zadeklarował dłuższy czas zwrotu niż wynikający z ustawy o prawach konsumenta).
Więc jeśli zgłaszasz reklamację po tym okresie to płacisz za przesyłkę zwrotną a sprzedający powinien Ci te pieniądze zwrócić.

Dalej proste i nic tu skomplikowanego do rozumienia nie ma.

Natomiast jeżeli otrzymasz produkt wadliwy, zgłaszasz reklamację i odsyłasz towar z wykorzystaniem Smarta, to ewentualne odstąpienie od zakupu dalej jest możliwe i dalej sprzedający ma pokryć koszt takiej przesyłki. Do wysokości najtańszej oferowanej przez sprzedającego.

Nie do końca rozumiem po co mieszać protesty sprzedających przy patologicznych cwaniackich zakupach z wyłudzaniem darmowej dostawy do zakupu mniejszego niż wynika to ze Smarta z kosztami wysyłki reklamacyjnej. To są dwa zupełnie oddzielnie i niezależne tematy

oznacz moderatorów