Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, czy jako sprzedawca będąca osoba fizyczna sprzedałem towar(dzbanek filtrujący) mam obowiązek przyjąć go od kupującego w ramach zgłoszenia rękojmi ? Jak rozwiązać taki przypadek, gdyż uważam ze wady są po prostu śladami częstego użytkowania, a kupujący domaga się wymiany na nowy.
Reklamację musisz rozpatrzyć, możesz ją uznać albo odrzucić, możesz naprawić filtr, możesz wymienić możesz zaproponować inny "układ". Jako prywatny sprzedający możesz wyłączyć rękojmie, poczytaj przy wystawianiu następnych ofert.
@GoldiTrade Tak, masz obowiązek rozpatrzyć jego reklamację i ją uznać lub odrzucić. Po uznaniu należy spełnić żądania kupującego. Rękojmia trwa 2 lata i dotyczy też prywatnych sprzedawców.
czy przy odrzuceniu reklamacji muszę podawać jakieś wyczerpujące wytłumaczenie czy kupujący ma prawo się odwołać od mojej decyzji, czy mogę poinformować kupującego o mojej decyzji odsyłając mu towar z moja decyzja?
Scenariuszy może być kilka, oczywiście ma prawo się odwołać, może prosić Allegro o pomoc, ale jak masz rzeczowe argumenty to jest niewielkie ryzyko że poniesiesz konsekwencje od Allegro.
@GoldiTrade Nie musisz w jakiś szczególny sposób uzasadniać swojej decyzji. Jeśli odrzucisz reklamację napisz, że wady powstały w winy kupującego.
Akurat handluję dzbankami filtrującymi. Nic nie piszesz na temat powodu złożenia reklamacji - więc w tym zakresie nikt nie udzieli Ci jakiś konkretnych informacji. W przypadku dzbanków filtrujących jedyną podstawą do złożenia reklamacji jest przedwczesne zużycie baterii w wyświetlaczu LCD. Może być jeszcze problem z ze zliczaniem impulsów - wkładka magnetyczna - ale to widać po miesiącu używania.
Po 11 mies. Jeśli wskaźnik LED działa poprawnie - nie ma po prostu żadnego powodu do reklamacji. Reklamację oznaczasz jako rozpatrzoną negatywnie - i sprawa załatwiona.