Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro zmienia bezpodstawnie i bzdurnie kategorie wystawianych ofert. Mój przykład serię znaczków pocztowych wystawiam zgodnie z zasadami regulaminu w kategorii filatelistyka, a allegro przenosi do pocztówek. Po kilkukrotnych reklamacjach czyni to dalej. Jak zapobiec tej samowoli. Jaka jest podstawa prawna do ingerowania w decyzje sprzedawcy nie łamiącego zasad i regulaminy allegro. Na to pytanie allegro nie odpowiada
@znaczkiznaczki02 zgłoszę Twoją prośbę i poproszę, aby oferty nie były przenoszone ponownie. Czy możesz potwierdzić, że chodzi o oferty nr 12496050722 oraz
12496049195?
I czy uważasz, że dla oferty nr 12496050722 lepszą kategorią nie będzie:
Allegro > Kolekcje i sztuka > Kolekcje > Filatelistyka > Tematyczne > Malarstwo?
A dla oferty 12496049195:
Allegro > Kolekcje i sztuka > Kolekcje > Filatelistyka > Tematyczne > Religia i Papież > Osobowości > Pozostałe?
Moniko, warto przyjąć nawet jako dogmat, że sprzedawca wie co wystawia i w jakiej kategorii chce mieć wystawioną swoją ofertę. Widać nie jesteś filatelistką, a to dość specyficzne zbieractwo głównie znaczków pocztowych. W uproszczeniu zbiera się według krajów np. znaczki polskie lub niemieckie czy też watykańskie itd. lub tematyki np. kwiaty lub faunę lub tylko psy itd. Naturalnie tematy zbierane mogą się pokrywać dlatego też oferta no 12496050722 to seria znaczków wydanych przez Lesotho z okazji Bożego Narodzenia, a przedstawia obrazy Velazqueza i jest wystawiona prawidłowo. Natomiast jak będą wystawiane oferty z tematyki malarstwo to ta seria jak i 10 innych aktualnie w Bożym Narodzeniu ( przeoczone przez pseudospeców z allegro ) zostanie zostanie wystawionych w kategorii filatelistyka - malarstwo.
Na koniec uwaga - dlaczego w kategorii religia nie ma podkategorii Boże Narodzenie, a taka podkategoria znajduje się w pocztówkach - wiem to przypadkowo ponieważ pseudospece kilkakrotnie z uporem angielską serie znaczków ( oferta 12496049195 i wcześniejsze ) przenosili do pocztówek, gdzie jest podgrupa Boże Narodzenie
@znaczkiznaczki02 Kolekcjonerstwo to dla wielu nadal jakieś dziwactwo niezrozumiałe i nie dziw się że tutaj też nie jesteś rozumiany . Sam jestem kolekcjonerem (numizmatykiem) ale nie tylko i też uważam że ten co poświęcił całe lata zbierając jakąś tematykę jest lepszym znawcą tematu niż jakiś zespół ekspertów od ogólnej sprzedaży który decyduje co do jakiej grupy przypisać.
@znaczkiznaczki02 masz rację nie jestem filatelistką, dlatego dziękuję za wyjaśnienie. Widzę, że teraz te oferty są z powrotem w filatelistyce. Gdyby znów zostały błędnie przeniesione bardzo proszę napisz do nas o tym i podaj numery tych ofert.
Jeśli chodzi o podkategorię Boże Narodzenie w Filatelistyce to poprosiłam o dodanie tej podkategorii, dowiemy się czy może zostać dodana lub dlaczego jej nie ma. Wrócę z informacjami, gdy tylko otrzymam odpowiedź 🙂
Dziękuję za pomoc, oferty znalazły się tam, gdzie powinny być, ale na jak długo. Dyskusja o zmianach kategorii została rozpoczęta nie z powodu jednostkowej zmiany, ale dość licznych i wszystkich wbrew moim intencjom. Jak widać po odzewie to nie tylko mój problem. Podaję inny aktualny przykład, naturalnie seria znaczków pocztowych z Tanzanii przedstawia kamienie szlachetne została wystawiona (aktualna oferta no 12495264008) w filatelistyka - tematyczne - pozostałe ( nie ma podgrupy np. minerały ) wraz z innymi ofertami o tej tematyce - minerały. I co zdziałali spece od kategorii - przenieśli do kolekcje - skamieliny, minerały, muszle. Została złożona reklamacja poprzez formularz kontaktowy ze szczegółowym opisem, przyszły maile o sprawdzanie, a na koniec mail o przywróceniu kategorii, ale aby było śmiesznie troszkę wcześniej przyszedł mail o ponownym przywróceniu prawidłowej kategorii tzn. skamieliny itd. Pan [edycja] z zespołu Allegro stwierdził, że oferty przenoszone są po tytule w opisie, to czemu tylko jedna i to po raz kolejny, a nie wszystkie. Może warto zacząć kontrolę od podstawy czyli głównego działu w kategoriach w tym wypadku filatelistyka. Jeśli to znaczki pocztowe, a znaczek od minerału łatwo odróżnić, to kategoria prawidłowa i można szukać podgrupy (takiej w filatelistyce niestety nie ma ). Chyba jak napisał Pan [edycja]kategorie zmieniają "mechanizmy", ale jest też nadzór ludzki. pozdrawiam Janusz
@znaczkiznaczki02 przepraszam, widzę, że oferta znalazła się błędnie w "Minerałach" poprosiłam o jej przeniesienie oraz dowiaduje się jak uniknąc takich sytuacji w przyszłości, dam znać gdy otrzymam odpowiedź!
A "Boże Narodzenie" zostanie dodane do kategorii Filatelistyka. Wrócę tutaj jeszcze z potwierdzeniem, gdy ta kategoria się pojawi.
Niestety dalej mam problemy z aktywnością speców od zmian kategorii. Przykład z dzisiaj oferta no 12527490258 - naturalnie filatelistyka, seria angielska poświęcona Darwinowi, a na znaczkach żółw legwan ptak i prehistoryczna czaszka. Ta pozycja została wystawiona w kategorii filatelistyka - tematyczne - fauna - pozostałe (brak działu fauna ogólne, różne lub coś w tym stylu) czyli przy różnorodności fauny prawidłowo, ale spece przenieśli do ssaków, choć nie ma żadnego ssaka i to chyba wytrwale po raz piąty. Wcześniej reklamowałem przez kontakt allegro, ale bez efektów. Uważam, ze w faunie warto dodać dział ogólny, ponieważ często serie są z różnymi gatunkami zwierzą, też polskie np. ZOO - to gdzie wystawić w ssakach, ptakach czy gadach ? Najoczywiściej to po prostu w faunie, ale tak się nie da, trzeba uszczególnić. Jak wielotematyczną serię wystawiam w "pozostałe" to spece przenoszą jak się im przywidzi. Podam jeszcze dwa dzisiejsze przykłady oferta 12527470582 - głuszec i niedźwiedź z "pozostałe" przeniesiona do ssaków, a dlaczego nie do ptaków - pewnie spec nie wie co to głuszec ! oferta 12527868592 - motyle ryby muszle też przeniesiona tym razem do ryb, a dlaczego np. nie do owadów ? Pozdrawiam. Jesteście moją ostatnią nadzieją, bo reklamacja przez kontakt allegro to jak rozmowa ze śepym o kolorach
To jest normalne.
Allegro przenosi oferty do danych z katalogu, gdzie jest najwyższa prowizja.
To standard.
Teraz już to chyba się skończyło - możesz jedynie zgłaszać poprawki w katalogu produktów Allegro.
Pamiętaj, że wynagrodzenie za działanie tego katalogu pobierają pracownicy Allegro, natomiast wszelkie zgłaszanie niezgodności i poprawek - są przerzucone na sprzedawców. Tak samo było z tworzeniem tego katalogu. Żaden sprzedawca nic nie otrzymał za ta pracę. Wszyscy "charowali" za darmo. I dalej będą charować, gdyż ten katalog to jedna istna bzdura.
Zgłaszałem kilka zmian w produktach - zostały odrzucone, gdyż pracownik Allegro , nie wiem z jakim stażem, ale posiadał większą wiedzę niż ja (25 lat sprzedaży tego towaru), ciekawe, czy ten pracownik miał chociaż tyle lat życia, co ja doświadczenia w sprzedaży tego towaru.
Zauważcie, że wszyscy zgłaszający jakikolwiek problem, zmianę itp. na ALL - są traktowani "z góry". Nieważne, że masz 30 lat doświadczenia w sprzedaży, masz doświadczenie i wiedzę na temat sprzedawanego przedmiotu, - pracownik Allegro mający np. ze 20-25 lat może podważyć każdą twoją decyzję. To jest "chore", to jest chora sytuacja, to jest olewanie sprzedawców, ich doświadczenia, stażu pracy, wiedzy. Żaden pracownik serwisu Allegro nie będzie się w stanie równać z doświadczeniem i kwalifikacjami doświadczonego sprzedawcy. Jednak pracownicy Allegro (nie piszę, że serwis Allegro, gdyż odpowiadają pracownicy tego serwisu) odpowiadają w wielu tematach niejako jako "wyrocznia" - bez znajomości tematu, bez kompletnie jakiejkolwiek wiedzy technicznej. Brak jest specjalistów od odpowiednich działów, a jeśli nawet są - to brak jest konsultacji z nimi.
Zgadza się. Każdy może zgłosić błędy w produkcie i w ten sposób w wielu produktach są bzdury wpisane przez sprzedawców nie mających o produkcie pojęcia. Zgłaszam błąd, wpisuje dane takie jak być powinny, z katalogu producenta i często zmiany te są odrzucane, bo ktoś wie lepiej niż producent. Allegro wszelkie zmiany zgłaszane w produktach powinno weryfikować u źródła - producenta towaru.
I tu się mylisz. To nie pracownik Allegro, tylko boty.... roboty odpowiadają na nasze zgłoszenia. Ja dałem sobie spokój i obserwuję co dalej .... Pozdrawiam.
Grzegorz
Zgadza się, to robi prymitywny program komputerowy, ale powinni nad nim czuwać fachowcy, a tych jak widać w allegro brak
"Allegro przenosi oferty do danych z katalogu, gdzie jest najwyższa prowizja." Nie zawsze. Czasami dostaję powiadomienie o zmianie kategorii i na końcu jest zdanie "Poza tym w nowej kategorii prowizja jest niższa".
@ELMIX-SHOP tutaj sprawa w ogóle nie dotyczy katalogu produktów. Poza tym przy przenoszeniu ofert do innych kategorii prowizja nie jest brana pod uwagę, a kategoria "Pozostałe" (w której jest najwyższa prowizja) jest pod względem katalogowania najgorszą kategorią.
Każda sugestia jest weryfikowana przez odpowiedni dział, a ponieważ Wasze zdanie jest dla nas ważne to do każdego produktu można zgłosić zmianę. Nie wiem jakie są powody odrzucenia zmian zgłoszonych przez Ciebie, więc nie mogę się do tego odnieść. Jeśli podasz konkretny produkt, do którego zgłosiłeś zmianę, mogę sprawdzić dlaczego została odrzucona.
@GnaPa @kilowat_net każdy może zgłosić błąd w produkcie, a jeśli Wasze sugestie są odrzucone to piszcie do nas. Wyjaśniamy to na bieżąco. Dodam, że zgłoszenia błędów w produktach są weryfikowane przez pracowników.
Przy okazji: kiedy umozliwicie zmianę kategorii produktu w ramach produktyzacji? To jest pozbawione logiki, skoro wystawiam produkt i w WASZYM katalogu dany EAN jest przypisany do produktu w danej kategorii, to wystawiam go w danej kategorii uznając, ze tak to zatwierdziliście po wsze czasy. No ale po jakimś czasie ktoś zgłasza poprawkę w katalogu do tego produktu i zmieniacie przypisana kategorię, czyli moje wystawienie idzie do kosza bo nie moge zmienić kategorii a bez tego nie przypiszę na nowo do katalogu. Mogę zrobic jo-jo czyli znowu zgłosic poprawkę, wy to zatwierdzicie, ale pewne ten drugi kolega też powie "co jest grane" i zgłosi znowu błąd. Wy to zatwierdzicie - bo wszystko zatwierdzacie wg mojego doświadczenia.
@the-foe zdecydowanie nie wszystko zatwierdzamy. Jeżeli chodzi o kategorię to dostępne są też zbiory kategorii podobnych, dzięki niemu oferta może być wystawiona w innej kategorii, niż produkt, a i tak być powiązana z katalogiem.
Więc już można zmieniać kategorię w ramach produktyzacji.
Gdybyś wystawiał ofertę i produkt był w innej kategorii, niż Twoja oferta i ta kategoria byłaby poprawna i Twoja też byłaby poprawna, bo np. wystawiasz krem, który jest pod oczy, ale też do twarzy, produkt jest w kategorii do Twarzy, a Ty chcesz mieć ofertę w produktach pod oczy. Wówczas napisz do nas tutaj z prośbą o dodanie odpowiedniej kategorii do zbioru kategorii podobnych dla tego produktu. Po zatwierdzeniu będziesz mógł wystawić ofertę w kat. pod oczy i połączyć ją z produktem, który jest w kategorii do twarzy.
no chyba Pani nie czytała, co napisałem, JA WYSTAWIAM PRODUKT W KATEGORII KTÓRA JEST JUŻ PRZYPISANA W KATALOGU!!! Problem jest, ze zmieniacie tę kategorię po jakimś czasie na inną, jedynie słuszną i ja bym chciał, ze skoro to zmieniliście to żeby moja kategoria produktu też się zmieniła, przy 6000 wystawieniach, to dziennie wyskakuje kilka takich krzaków, jak chce wznowić aukcję, która była kiedys poprawnie przypisana, to w api wyskakuje błąd i jest masa roboty. Powinna być prosta zasada - zatwierdzacie coś w zmianie w katalogu to wszystkie przypisania też powinny mieć takie zmiany wprowadzone zeby sprzedawcy zarabiali dla Was pieniądze a nie cały czas poprawiali coś co już było zatwierdzone.
@the-foe czy możesz podać przykład oferty, w której taka sytuacja miała miejsce? Hipotetycznie w takiej sytuacji rozwiązaniem będzie zgłoszenie propozycji dodania nowej kategorii do zbioru kategorii podobnych i wtedy i Ty i kolega będziecie mieli oferty połączone z katalogiem w kategoriach jakie wybraliście. Jeśli oczywiście obie kategorie są prawidłowe dla wystawianego produktu.
To poproszę o instrukcję jak to zmienić oferta 12198473631 ean 6940616100098
Zgłaszałem błąd (na innym moim koncie) że to koszulka tak jak na zdjęciu, nie majtki. Zgłoszenie odrzucone.
Pozdrawiam
P.S. Tych koszulek mam więcej 🙂