anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmieniamy zasady dostępu do programu Allegro Ceny i naszych reklam

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

Od 1 lipca 2025 zmienimy warunki kwalifikacji do programu Allegro Ceny i reklam Waszych ofert, które sponsorujemy.

Już teraz sprawdzamy, czy Wasze ceny w innych kanałach sprzedaży różnią się znacząco od tych, które ustawiacie w swoich ofertach na Allegro. Od 1 lipca, jeśli zauważymy taką sytuację, będziemy mogli wykluczyć wszystkie Wasze oferty z programu Allegro Ceny i reklam Waszych ofert, które sponsorujemy. To między innymi reklamy widoczne w Google, Ceneo, na Facebooku lub Instagramie, do których wybieramy oferty sprzedających i jednocześnie pokrywamy cały koszt danej reklamy.

Wykluczymy Wasze oferty, gdy znacząca różnica cen będzie dotyczyć ponad 10% Waszych produktów na wszystkich kontach, które macie założone na ten sam NIP – ale tylko jeśli będzie to ponad 50 różnych produktów.

Dlaczego zdecydowaliśmy się na ten krok

Chcemy inwestować w promowanie ofert, w których kupujący znajdą co najmniej tak samo atrakcyjne ceny, jak w innych kanałach sprzedaży, z których korzystacie. Zależy nam na tym, aby razem proponować klientom najlepsze okazje, zwiększać Waszą sprzedaż i zainteresowanie Waszymi ofertami.

Zmianą obejmujemy tylko te formy wsparcia sprzedaży, które wymieniliśmy wyżej. To znaczy, że nawet jeśli wykluczymy z nich Wasze oferty, nadal możecie korzystać z innych korzyści sprzedaży na Allegro – na przykład szerokiej bazy klientów, których zachęcamy do zakupów dzięki Allegro Smart! lub płatnościom Allegro Pay.

Zaproszenie na webinar

23 czerwca o 13:00 odbędzie się webinar, na który zapraszamy wszystkich zainteresowanych szczegółami zapowiadanej zmiany. Kliknij tutaj, żeby się zapisać.

 

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

passahouse_com
#11 Animator#

Czy to będzie dotyczyć też np obniżek oferowanych przez portal E dla klientów mobilnych? Mamy się wycofać również z tej opcji? Chodzi o Program MobileGo.

oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Jestem również ciekaw odpowiedzi na pytania zadane przez @mech-mechpl 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@passahouse_com allegro już się nie porównuje z E i wywalili je z regulaminu bo mieli za tanio 🙂 druga sprawa nie popadajmy w paranoję, konkurencja musi być, allegro specjalnie robi to żebyś w innych kanałach nie sprzedawał taniej, sprawdź najpierw ile twoich ofert jest w reklamach Googla i Allegro Ceny ? wykończą konkurencję a potem podniosą prowizje 🙂

Załącznik nr 1 do Regulaminu Akcji (lista Sklepów internetowych):

8a.pl

**piiip**.pl

bricoman.pl

centrumrowerowe.pl

electro.pl

empik.com

euro.com.pl

gemini.pl

komputronik.pl

korob.pl

lazienkaplus.pl

leroymerlin.pl

makeup.pl

mediaexpert.pl

mediamarkt.pl

morele.net

notino.pl

oleole.pl

sklepopon.com

strefakierowcy.pl

superpharm.pl

tim.pl

ucando.pl

zooplus.pl

autodoc.pl

taniaksiazka.pl

x-kom.pl

eobuwie.pl

bee.pl

xl-narzedzia.pl

________
Κώστας
oznacz moderatorów

TechartGSM
#13 Ambasador#

@kostas11 No więc zapewniam Cię że porównuje z E, i to sądzę że przede wszystkim... 

oznacz moderatorów

passahouse_com
#11 Animator#

Właśnie mnie to ciekawi, bo dzwonili do mnie bezpośrednio z allegro w tej sprawie z przypomnieniem. Sprzedaje głównie allegro, e-li, sklep internetowy. Także gdzieś im się to musi wyświetlać. Obstawiam że chodzi właśnie o e-li. 

oznacz moderatorów

EskleB_pl
#8 Zapaleniec#

Tak, chodzi o E.  Szykują się duże zmiany w E. Działania A to ruch wyprzedzający.  

Warto zauważyć, że w poniedziałek zniknęło kluczowe słowo "znacząca" z komunikatu A. 

Jest rozwiązanie, aby nie zmieniać nic na E i pozostawić tam wszystko po staremu. Czas realizacji 1-2 dni. 

 

Z oczywistych przyczyn nie mogę tu opisać. 

oznacz moderatorów

24usb_pl
#7 Wielbiciel#

Zgłoszenie praktyki ograniczającej konkurencję przez Allegro.pl sp. z o.o.

Na podstawie art. 86 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2023 poz. 1688 z późn. zm.) niniejszym składam zawiadomienie o możliwości nadużywania pozycji dominującej przez spółkę Allegro.pl sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznań, NIP: 7792349887.


I. Opis praktyki

Od 1 lipca 2025 Allegro wprowadza nowe zasady dla uczestników programów:

  • „Allegro Ceny” (dawniej: Super Cena)

  • Reklam sponsorowanych prowadzonych przez Allegro (Google Ads, Ceneo, Meta)

Zgodnie z oficjalnym komunikatem (dostępnym m.in. na stronie sprzedaj.allegro.pl), Allegro zablokuje dostęp do powyższych programów sprzedawcom, którzy:

  1. Oferują produkty w niższych cenach poza Allegro (np. we własnym sklepie internetowym, innych marketplace’ach).

  2. Naruszają ten warunek w co najmniej 10% swoich ofert, dotyczących co najmniej 50 różnych produktów.


II. Istota naruszenia prawa

Zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 5 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów:

„Zakazane jest nadużywanie pozycji dominującej na rynku przez jednego lub kilku przedsiębiorców. Nadużycie pozycji dominującej może w szczególności polegać na narzucaniu przez przedsiębiorcę kontrahentowi uciążliwych warunków umów przynoszących mu nieuzasadnione korzyści.”

Działania Allegro:

  • wymuszają na sprzedawcach ustalenie ceny detalicznej w innych kanałach sprzedaży (np. sklep internetowy), aby była ona równa lub wyższa niż cena na Allegro.

  • uzależniają dostęp do istotnych usług reklamowych i promocyjnych (de facto niezbędnych do konkurowania na platformie) od zachowania poza platformą Allegro.

  • ograniczają swobodę kształtowania polityki cenowej, co jest kluczowym elementem konkurencji między kanałami sprzedaży.

  • prowadzą do sztucznego zawyżania cen poza platformą Allegro, aby spełnić narzucone warunki.


III. Wskazanie pozycji dominującej Allegro

Allegro.pl sp. z o.o. posiada ponad 80% udziału w rynku marketplace’ów w Polsce, co jest powszechnie znanym i potwierdzonym faktem rynkowym. Allegro stanowi dla wielu firm jedyny istotny kanał sprzedaży internetowej, zapewniający dostęp do dużej grupy konsumentów.

Zatem jego działania oddziałują na cały krajowy rynek e-commerce, szczególnie na sektor MŚP.


IV. Odwołanie do praktyk zakazanych przez UOKiK i KE

Analogiczne praktyki były już kwestionowane i zakazywane przez organy ochrony konkurencji:

  • Booking.com – klauzule parytetowe („najniższa cena tylko u nas”) zostały zakwestionowane przez KE i UOKiK jako forma ograniczania konkurencji i zawyżania cen.

  • **piiip** / Apple / Adidas – w różnych jurysdykcjach podobne „warunki wyłączności cenowej” były uznawane za ograniczenia konkurencyjne.


V. Skutki dla rynku i konsumentów

  1. Konsumenci są pozbawiani dostępu do tańszych ofert poza Allegro.

  2. Sprzedawcy są zmuszani do sztucznego zawyżania cen w innych kanałach, by nie zostać wykluczonym z kluczowych programów Allegro.

  3. Konkurencja między kanałami sprzedaży jest ograniczana.

  4. Allegro wykorzystuje swoją pozycję, aby promować wyłącznie własną platformę kosztem pozostałych.

  5. Może to prowadzić do efektu domina – wzrostu ogólnego poziomu cen w handlu internetowym w Polsce.


VI. Wniosek

W związku z powyższym wnoszę o:

  1. Wszczęcie postępowania wyjaśniającego wobec Allegro.pl sp. z o.o.

  2. Zbadanie, czy warunki programu „Allegro Ceny” i reklam sponsorowanych naruszają art. 9 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 102 TFUE (nadużycie pozycji dominującej).

  3. W przypadku potwierdzenia – nakazanie usunięcia praktyki ograniczającej konkurencję.

  4. Wprowadzenie obowiązku umożliwienia sprzedawcom ustalania dowolnej ceny poza platformą Allegro, bez konsekwencji związanych z ograniczaniem usług promocyjnych.

oznacz moderatorów

Client:49559859
#7 Wielbiciel#

To co, nie doczekamy się informacji, czy Allegro będzie używało nielegalnych w wielu serwisach scraperów? 

oznacz moderatorów

mech-mechpl
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@mech-mechpl dziś miałem telefon ale Pani też nic mi nie powiedziała, jedyne co można napisać do nich to podadzą listę produktów które mają gdzie indziej niższe ceny, ja mam 44 % produktów drożej na allegro itp. ogólnie konsultant trochę się zachowywał jak bot, czytał mi maila podawał procenty ale nie dowiedziałem się jaka to jest znacząca różnica, coś kombinują i jak zwykle przekombinują 🙂

Strzelą se pewnie w kolano bo stopy już nie mają 😞 dam przykład reklam google, reklamują się tam wszyscy Te, Am, ER i, Allegro jak Allegro wywali z reklam nasze oferty to inna portale zajmą jego miejsce a przy okazji będą mieć tańszy CPC 🙂 Więc trzeba szybko wystawiać na innych portalach co by zwiększyć se tam sprzedaż 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów