Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chciała bym się dowiedzieć co robicie ,gdy klient odsyła zniszczony produkt jako odstąpienie od umowy. Mamy obecnie otwartą dyskusję z klientką , która kupiła ochraniacz do dziecięcego łóżeczka. Po kilku dniach odesłała go w ramach odstąpienia od umowy, ale w stanie tragicznym. Widać, że został wyprany, po otwarciu paczki zapach środków do prania czuć nam w całym biurze, ale jakby było mało to zwinięty został w kulkę i wepchnięty do foliopaka. Jest tak zmięty i zdeformowany ,że nie da się go doprowadzić do stanu, by mógł być sprzedany. Odmówiliśmy zwrotu środków i przesłaliśmy informację do klientki, żeby wydała dyspozycję jak chce odebrać swój produkt, ewentualnie że jej go odeślemy. I co robi klientka , otwiera dyskusję, że sprzedawca nie chce jej zwrócić środków, a ona nigdy nie prała ochraniacza... Po dwóch dniach włącza się pracownik allegro informując, że nie możemy odmówić zwrotu, ale możemy go pomniejszyć, jednocześnie zachęcając klientkę do złożenia wniosku :Proszę się jednak nie martwić, ponieważ na podstawie wyjaśnień sprzedawcy będziemy mogli podjąć decyzję o ewentualnym zwrocie różnicy w ramach Allegro Protect. Moje pytanie do moderatorów: @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ dlaczego zachęca się do takich praktyk, to jest nieuczciwe i nieetyczne
nie możesz odmówić zwrotu produktu który nie jest wyłączony ze zwrotów zgodnie z ustawą ale możesz zwrócić 1 grosz
Zwróciłam trochę więcej , 1zł, choć produkt musimy i tak zutylizować ,bo jego stan nie pozwala na odsprzedaż . Pewnie jeszcze zarobimy negatywa 😞 Ale dlaczego serwis nagradza takie zachowania klientów, to jednak nie zrozumiem ...
@kaia-baby tak jak wspomniał już @az1rael, jeśli produkt nie ma ograniczonego prawa do zwrotu - to nie możemy "zabronić" klientowi zwrotu zamówienia. Jest to prawo, które mu przysługuje. Jako sprzedający, możesz w niektórych sytuacjach pomniejszyć kwotę zwrotu np. jeśli produkt został uszkodzony (przeczytasz o tym w tym artykule). W przypadku pomniejszenia kwoty zwrotu, pamiętaj uzasadnić Twoją decyzję kupującemu.
@Sa_nova a ja tak dopytam ( dla kolegi oczywiście) - a co jesli koszty utylizacji produktu nienadającego się do dalszej odsprzedaży są wysokie? Rozumiem że udostępniacie jakąś drogę sprzedawcy aby wyegzekwować to od kupującego?
@pinsplash przyłączam się
@Sa_nova a kto zapłaci za utylizację produktu? dla firm przecież to nie jest za darmo
to, że x lat temu jakiś sędzia wydał wyrok w innej sprawie, nie znaczy, że mamy obowiązujący precedens
obecnie obowiązują inne przepisy
co ma zrobić z tym produktem sprzedawca, wyrzucić do lasu?
dopłacić do biznesu nie może - to jest oczywista niegospodarność i działanie na szkodę firmy
bo tak rozumiem @Sa_nova Twoją wypowiedź
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Okazuje się, że historia tej transakcji jest bardziej skomplikowana niż nam sie wydawało, bo dodzwoniliśmy sie do właścicielki konta i okazuje się iż ona nic nie wie o tej transakcji. Stwierdziła ze z konta mogła korzystać córka, a przecież udostępnienie konta jest niedozwolone. W dyskusji również nie ona z nami koresponduje. Czy to można gdzieś zgłosić?
Cześć, @kaia-baby. Dziękuję za sygnał, zweryfikujemy to - nie musisz już dodatkowo tego zgłaszać.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Przeglądając historię zakupów z tego konta widzimy iz ten sam ochraniacz kupiony został rok wcześniej. Najbardziej realne jest to że kupiony został taki sam ochraniacz aby wymienić go sobie na nowy - ten używany przez rok został nam odesłany. To po prostu nie uczciwe, a dodatkowo konto należy do mężczyzy , a korespondencjęprowadzi z nami kobieta 😞
@kaia-baby Przecież to jest norma, że z jednego konta na allegro korzysta cała rodzina. Niedawno jeden gość się żalił na forum że żona z jego konta (albo on z żony) kupiła kawę ze zbyt jego zdaniem droga wysyłka. Czy Allegro coś z tym zrobiło? Nie. Ja wielokrotnie zgłaszałam takie przypadki, że konto zarejestrowane na mężczyznę - pisze z niego kobieta (albo odwrotnie) ale allegro nie wyciąga żadnych konsekwencji wobec takich kupujących. Regulamin jest dla sprzedawców, nie dla kupujących.
@Health___Beauty następnym razem zgloś że konto zostało przejęte przez osobę trzecią poleci ban
odstąpienie od umowy w przypadku uszkodzonego produktu jest ZNACZĄCO mniej korzystnym rozwiązaniem dla klienta. Sprzedający może ARBITRALNIE oddac tyle kasy ile chce (a kupujący teoretycznie nie może już tego procesu odkręcić) i jedynym realnym sposobem by klient naprostował sprzedającego to sąd, nawet urzędy ochrony praw konsumenta nic tu nie pomogą.
@the-foe nie wygra w sądzie, sprzedawcy mają po pierwsze monitoring zwłaszcza na allegro po drugie złożą reklamację na odebraną przesyłkę i odpowiedź będzie nadawca źle spakował paczkę i jest kupujący upupiony.
miałem na mysli sytuację w której zwracający podważa kwotę zwrotu, nie samą przyczynę pomniejszenia.