anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot czy reklamacja?

_Likos_
#21 Demiurg#

No i mamy taki problem.

Wczoraj klient zgłosił reklamacje węża ogrodowego. Z roszczeniem - zwrot środków. 

No nic . Badamy sprawe: poprosiliśmy o zdjęcia, o kilka informacji o użytkowaniu , napisaliśmy prośbe o opinie do producenta itd. Staraliśmy sie roztrzygnąc sprawe rzetelnie i bez odsyłania produktu - na podstawie informacji.

Poprosiliśmy m innymi o zdjecia węża w trakcie pracy ( chodziło o załamania wiec byłoby to widoczne) 

Na co kupujacy dziś swteirdził że :

1) nie bedzie podłączał węża bo to ogromne niebezpieczeństwo 

2) nie otrzymaliśmy informacji ani zdjeć produktu w czasie pracy

3) kupujacy stwierdził ze " odstepuje od umowy na podstawie rękojmi" (czego nie moze zgodnie z obecnymi przepisami uczynić o czym go poinformowaliśmy)

 

Następnie kliknął formularz allegro - zwrot - inna wada bądż niezgodność z umową.

 

I teraz szanowne Panie moderatorki  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ pytanie do Was jak przedstawicieli allegro które daje kupującemu taki formularz:

1) czy my to mamy dalej procedować jak reklamacjie i jeśli produkt okaże sie bez wad odesłać go kupującemu ?

2) czy my to mamy traktować jak konsumenckie odstąpienie od umowy i zwrócić wpłate pomniejszoną o utrate wartosci ? 

 

Rozumiem że jeśli produkt bedzie wadliwy możemy zwórcić całośc wpłąty i zakonczyć temat lecz na podstawie posiadanych już informacji produkt nie jest wadliwy i reklamacjia zostanie odrzucona. 

Naszym zdaniem Pan sobie podłaczył produkt, coś tam mu nie pasowało i próbuje go teraz oddać  w ramach reklamacji aby odzyskać 100% wpłaty wiec szuka nieistniejących wad.

Pytaliśmy kupujacego w dyskusji czy nadal chce procedować reklamacje czy też korzysta z konsumenckiego odstąpienia od umowy informując jednocześnie że jeśłi wada sie nie potwierdzi obniżymy wartośc zwracanej kwoty. Na co nie otrzymaliśmy póki co żadnej odpowiedzi

I co my mamy w tej sytuacji zrobić ? 

Może coś poradzicie ?

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

az1rael
#21 Demiurg#

@_Likos_ przecież zgłosił reklamację więc rozpatrujesz reklamację, odsyła wąż sprawdzasz pewnie mechanicznie uszkodził więc sprawa prosta niewłaściwe użytkowanie reklamacja odrzucona.
Kupujący nei może sobie odstąpic od umowy bo wada nie jest istotna a produkt podlega reklamacji za niezgodność z umową i zgodnie z prawem może być naprawiony / wymieniony lub może byc zwrot kasy

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@az1rael  on nie uszkodził. Reklamuje załamania które są normalne na początku pracy węża calowego w niskich temperaturach. Węże są nawijane na gorąco prosto z maszyny. I ich odksztłcenie jest czymś normalnym o ile w wężach małej srednicy tworzywo szybciej przyjmuje prawidłowy kształt o tyle w tańszych wężach calowych musi to troche potrwać (tworzywo jest grubsze i stywniejsze). Zwłaszcza gdy wąż pracuje w niskiej temperaturze wody i otoczenia ( taka jest praca tworzywa). Prawdopodobnie podczas pracy węża kiedy w środku była woda nie miało to najmniejszego znaczenia - dlatego kupujący nie chciał przysłać zdjęć podczas pracy węża. 

Teraz po prostu wypadałoby waż podłączyć a potem zwinąc i odesłać.

Tylko że Pan ma straszne roszczenia na zwrot środków a formularz allegro przekonuje kupującego że dokonał " odstąpienia od umowy z tytułu rękojmi" 

No i robi sie problem dlatego tez chcilabym poznac stanowisko moderatorek

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@_Likos_ wklej na potrzeby moderatorek screenshoota z tym co janusz zakupowy zaznaczył w formularzu. Ja dziś miałem lepszy kwiatek reklamacja zgłoszona w wiadomości poproszono o formularz reklamacyjny i odesłanie towaru z zastrzeżeniem że zwrot kasy za przesyłkę zostanie wypłacony po odesłaniu plus przedstawieniu dowodu nadania z kwotą. Towar nie przyszedł więc reklamacja odrzucona 14 dnia, pisała smsa że odsyła i miała przez wiadomość allegro przypomniane o odesłaniu towaru bo nie doszedł po tygodniu. Kupująca się budzi i zakłada dyskusję, a konsultant bredzi że sprzedawca ma wydawać kolejny raz decyzję reklamacyjną do już odrzuconej reklamacji

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael tu pracownik ma rację 🙂 Ty nie wydałeś żadnej decyzji bo nie masz towaru, w momencie dostarczenia towaru dopiero wydasz a odrzuciłeś z powodu nie odesłania i ram czasowych 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 nie ja a znajomy i wydał decyzję odmowną bo nie wyslala towaru na reklamację zgodnie z prawem jakby tego nie zrobił w terminie 14dni zaakceptowałby roszczenie reklamacyjne.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 i kolejna rzecz tego towaru nigdy nie wysłała na reklamację wiec jak ma ktoś wydać inną decyzję? ona dalej mimo dyskusji nie wysłała tego towaru. Miala proponowaną na początku kwotę pieniężną stwierdziła ze nie ona odeśle więc dobrze dostała dane do odesłania wraz z instrukcją co ma podać za dane na papierze z towarem oraz informację że koszt zwrotu zostanie jej zwrócony gdy paczka z towarem przyjdzie oraz przedstawi dowód opłaty nadania. Po tygodniu miała wyslaną wiadomość że towaru na reklamację nie ma i przypomnienie że ma wyslać, a 14dni reklamacja odrzucona z powodu nie przysłania towaru na ekspertyzę reklamacyjną. Po kilku dniach się budzi i zakłada dyskusję że zgłaszała reklamację tak owszem w wiadomości przez allegro 3-4 tyg temu i dostala odpowiedź odmowną 14dnia. Więc niech konsultant nie bredzi że złożenie reklamacji i czas biegu reklamacji zaczyna sie z dniem zalożenia dyskusji bo w tej dyskusji dostał screenshooty z wiadomości przez allegro z dniem zgloszenia usterki oraz screenshoota smsa że ona odeśle sama towar na reklamację z jej nr tel przypisanego do konta. Skoro janusz zakupowy nie zna swoich praw to niech ich nie przeinacza by były po swojemu. Bo sprzedawca nie jest od tego by mu za anioła robić i jeszcze sie prosić by łaskawie z nich korzystał zgodnie z ustawą. Wyłudzi protecta od allegro i tyle szczęściem zasady protect ulegają zaostrzeniu to się miejmy nadzieję dziadostwo skończy

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@az1rael  myśle że moderatorki wiedzą o który punkt mi chodzi. 

Na ten moment sytuacja jest taka że doradca allegro poprosił kupującego o odpowiedzi na nasze pytania. Na co kupujący odpisał że napisał wszystko co ma do powiedzenia. Wiec odpowiedziałem że oczywiście ma takie prawo do nieudzielania informacji natomiast posiadane przez nas informacje bedą miały wpływ na decyzje reklamacyjną. 

I teraz musze czekac. Jesli wąż wróci podłącze go po ujecie wody, zrobie zdjecia do dyskusji i odeśle kupującemu ( bo doskonale wiem że nawet jełsi sa niewielkie fabryczne zagięcia to przy prawidłowym rozłożeniu węża nie mają one wpływu na przepływ wody). Jełsi kupujacy jednak nie odesle produktu to 13 lub 14 dnia wydam decyzje na podstawie posiadanych obecnie informacji. Niestety jeśli nic sie nie zmieni decyzja ta także nie bedzie korzystna dla kupującego.

 

Przykre jest tylko to że rzeczywiscie sie staralem aby sytuacje wyjaśnić. Reklamacje mógłbym odrzucic kilka minut po zgłoszeniu lecz wiem że wszędzie sie może zdarzyć wada i rzeczywiście chciałem tą sytuacje wyjaśnić. Jeśli załamania blokowałyby przepływ wody w jakims wiekszym stopniu i kupujący choćby na zdjeciach to pokazał - wówczas mógłbym spokojnie uznac reklamacje. 

Ale kupujący stwierdził ze podłączenie węża ogrodowego jest strasznie niebezpieczne i nie bedzie tego robił - dlatego tez teraz skłaniam sie ku odrzuceniu roszczenia. 

No ale może przez najbliższe dni coś sie zmieni. W kazdym razie poinformowałem kupującego o wszystkich konsekwencjach i mozliwościach zarówno reklamacji jak i odstąpienia.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@_Likos_ to teraz zwarcia szarych komorek kupujący dostanie za duży wybór ;D

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@az1rael  ehh raczej zostanie przy swoim i bedzie czekał na AP

Ciekawi mnie tylko czy odesle produkt czy  nie. No nic póki co musze czekac do 25 lutego. Byc moze coś sie zmieni.

Myśle że po prostu Pan sie rozmyślił i chciałby zrobić zwrot a że już produkt używał i pewnie wie że możemy obniżyc zwracaną kwote to próbuje to zrobić poprzez reklamacje.

No nic ponieważ Pan ani w dyskusji ani w żadnej wiadomości nie napisął ze korzysta z konsumenckiego prawa do odstąpienia od umowy tylko cały czas twierdzi że odstepuje od umowy w ramach reklamacji - proceduje całą sprawe jako reklamacje. Jeśli wada nie zostanie potwierdzona to produkt zostanie u klienta niezaleznie czy go odeśle czy też nie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@_Likos_ z tym ap się może zdziwić allegrowe konsultanty dostały nowe wytyczne 12 lutego wytyczne mogą być zaporowe

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@az1rael  cóz zobaczymy. Ja w każdym bądz razie mam zamiar zrobić wszystko jak należy. 

Jełsi bedą przesłanki do uznania reklamacji - zostanie uznana , jeśłi takich przesłanek nie będzie reklamacja zostanie odrzucona. 

 

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Dla mnie jako laika w temacie węży ogrodowych, jeżeli wąż:

- jest szczelny

- ma przepływ wody wg specyfikacji

- nie puchnie miejscowo po napełnieniu wodą i zamknięciu przepływu wody na jego końcu

- nie wystają z niego druty zbrojenia

To produkt jest w pełni sprawny. 

oznacz moderatorów