anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot i negatyw od klienta, który chce wyłudzić nowy towar zwracając jakiś stary uszkodzony sprzęt.

jadowitepl
#8 Zapaleniec#

Witam,

Dziś natrafiliśmy na ciekawy przypadek.

Klient zakupił od nas kilkanaście dni temu urządzenie nawadniające do terrarium. Finalnie zadecydował o zwrocie - no niby żaden problem nawet gdyby go wypróbował i użył ale oddał w stanie idealnym nigdy nie robiliśmy w takich wypadkach problemów ze zwrotem.

Tym razem jednak jest inaczej ponieważ klient zwrócił urządzenie, które ewidentnie przez długi czas było używane - i oczywiście jest uszkodzone. 

Towar cały pokryty jest kamieniem, ma stopioną głowicę, no i po prostu nie działa.

Po kontakcie z klientem i poinformowaniu go, że odesłał nam inny produkt niż ten który wysłaliśmy mu my i za taki nie zrobimy zwrotu uzyskaliśmy tylko komentarz NO TO BĘDZIE NEGATYW. NARA 

Co w takim przypadku kiedy sprzedający ma zdjęcia potwierdzające stan zwróconego przedmiotu i odmówi kupującemu zwrotu a ten finalnie wystawi negatywną opinię. Czy allegro w jakikolwiek sposób chroni sprzedawców? Czy w jawny sposób pod groźbą negatywa można wyłudzać nowe produkty zwracając stare, uszkodzone przedmioty.

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@jadowitepl "Czy allegro w jakikolwiek sposób chroni sprzedawców?" - nie

"Czy w jawny sposób pod groźbą negatywa można wyłudzać nowe produkty zwracając stare, uszkodzone przedmioty" - tak

Takich przypadków jest tu opisywanych coraz więcej, średnio kilka na tydzień.

oznacz moderatorów

brakestop
#15 Entuzjasta#

Naprawdę ?

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

🤣

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Masz prawo do potrącenia zwrotu ale kupujący ma prawo do komentarza, będzie niezgodny z regulaminem pisz o usunięcie.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@LEW433 nie pisz bzdur. Może potrącić wtedy gdy zwracany jest TEN SAM towar. A nie jakiś inny....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie denerwuj się, masz rację, musi zwrócić ten sam towar.😌

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jadowitepl czy te zakupione rzeczy mają jakieś nr seryjne? idzie to stwierdzić? jak tak policja art 286kk oszustwo i policja zrobi przeszukanie jak znajdą te rzeczy podmienione to kupujący ma sprawę karną i przegwizdane

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@az1rael policja nic nie zrobi ponieważ sprzedawca nie dał się oszukać 😉 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jadowitepl druga rzecz jak masz dowody na to że odsyła nie to co wysłał to jeszcze dochodzi szantaż też na policji zgłosisz

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć @jadowitepl, jeśli kupujący odesłał do Ciebie towar w ramach odstąpienia od umowy, to masz obowiązek go przyjąć. W takiej sytuacji możesz powołać się na art. 34. 4. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i na tej podstawie obniżyć kwotę zwrotu, adekwatnie do powstałych uszkodzeń. Kwota zwrotu powinna być średnią rynkową ceny za towar w takim stanie. Po wycenie powinieneś uzasadnić swoją decyzję i powód obniżenia kwoty zwrotu. 
Jeśli chodzi o negatywa - nie odpowiem na to pytanie, ponieważ sytuacja jest hipotetyczna i nie znam treści tego komentarza. Klient może w swojej ocenie uwzględnić wszystkie aspekty transakcji - w tym również proces odstąpienia od umowy. 

[EDIT]: Przepraszam za pominięcie kwestii związanej ze zwrotem innego produktu. 
W sytuacji, gdy klient zwraca błędny towar, który nie był przedmiotem oferty, to jako sprzedający możesz wezwać klienta do zwrotu tego właściwego produktu. Jeżeli jesteś pewien, że towar nie jest Twój, to musisz mieć na to argumenty - zakładam, że będziesz w stanie udowodnić, że kupujący zwrócił inny przedmiot. Możesz wezwać kupującego do odbioru swojej własności (błędnego towaru) i nie masz obowiązku odsyłania przedmiotu na swój koszt.
Możesz porozumieć się z kupującym, że np. odeślesz towar po tym, gdy otrzymasz pieniądze na nadanie.

   Marysia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@MiMary fajna Jesteś , ale przeczytaj co napisał autor wątki cyt ,,klient zwrócił urządzenie, które ewidentnie przez długi czas było używane - i oczywiście jest uszkodzone. ,,

Teraz pytanie - ile sprzedawca ma obniżyć kwotę zwrotu jeśli odesłany przedmiot nadaje się tylko do utylizacji , a to jest dodatkowym kosztem dla sprzedawcy .

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@mdrogeria @MiMary Ale w ogóle nie na tym polega problem, że produkt był używany. Klient odesłał co innego niż kupił

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

i wmawia że takie dostał a to jest przestępstwo oszustwa zagrożone karą np pozbawienia wolności

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć @mdrogeria. Kwestia wysokości zwrotu zależy od sprzedającego. Najważniejsze w takim przypadku jest uzasadnienie. Podczas podejmowania tej decyzji może opierać się na ofertach tego samego przedmiotu, w podobnym stanie. Sprzedający nie może pomniejszyć tej stawki o 100% - musi zwrócić jakąkolwiek kwotę. Zwrócony przedmiot nadal ma wartość chociażby materiału, z którego jest wykonany. 

   Marysia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@MiMary tak , ale przedmiot nie nadaje się do dalszego użytkowania bo takich rzeczy się nie naprawia ze względu na koszty naprawy przewyższające jego wartość . Zakładam , że sprzedawca zwróci symboliczne 1 zł , ale co z kosztem utylizacji , gdzie w tle jest zapis w UK mówiący ,, klient nie może narażać sprzedawcy na dodatkowe koszty ,,

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@MiMary Proszę o podanie konkretnych przepisów, które pozwalają odesłać Kupującemu inny przedmiot niż zakupił od sprzedawcy (do tego używany i uszkodzony), a sprzedawca z tego tytułu ma mu cokolwiek zwracać.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@MiMary weszłaś na pole minowe, bez detektora min..... to się prosi o kłopoty.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@jadowitepl  osobiście sugeruje wszystkie sprawy z klientami załatwiac pisemnie my w kontaktach z klientami praktycznie zrezygnowaliśmy z telefonu ( oczywiście jeśli klient dzwoni to inna sprawa ) natomiast wszystkie nasze sprawy załatwiamy na piśmie . Nigdy nie wiadomo kiedy trzeba bedzie pójśc do sądu, lub wrócić do rozmowy aby czarno na białym zacytowac kupującemu Jego słowa ( choćby w dyskusji) a wówczas rozmowa telefoniczna w niczym nie pomoże.

A wracając do tematu. Jeśłi jesteście pewni że klilent odesłał nie Wasze urządzenie ( choćby po śladach kamienia które nie mogły powstac w ciągu kilku dni) możecie napisać do klienta że nadal oczekujecie na odesłanie zakupionego produktu ponieważ chyba przez pomyłke odesłał nie to urządzenie - wykazując jednocześnie co na to wskazuje( np slady dlugotrwałego użytkowania) . Sprzedający może sie wstrzymac ze zwrotem środków do momentu otrzymania produktu lub dowodu jego nadania . Wy jak rozumiem nie otrzymaiscie jeszcze SWOJEGO produktu. Może to być podstawa do wstrzymania sie ze zwrotem środków no i potem do ewentualnego wezwania kupującego do usunięcia negatywa pod rygorem przekazania sprawy do sądu. Lecz jak mówie w tym wypadku musza być bardzo mocne dowody .

@MiMary "Klient może w swojej ocenie uwzględnić wszystkie aspekty transakcji - w tym również proces odstąpienia od umowy. " Masz 100% racji . Lecz transakcja zgodnie z punktem 11.5 regulaminu "Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji " wiec jeśli kupujący odsyła zupełnnie inny przedmiot i jednocześnie wystawia ocene negatywną za brak zwrotu środków to jest naruszenie tego punktu regulaminu ergo podstawa do usunięcia komentarza.

Oczywiście zgadzam sie że jeszcze nie ma oceny ( niemniej kupujący zdaje sie już tak stwierdził) a znamy tylko stanowisko jednej ze stron transakcji wiec mój wpis jest oparty tylko na tych dostępnych informacjach.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@MiMary jak odeśle TEN SAM produkt .....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

przykład

@MiMary odpowiedzi od przedstawicieli allegro jak w dyskusjach od moderatorów

🙂

ten sam poziom

sprzedasz konsolę, kupujący odeśle cegłę - wg allegro masz wycenić produkt

brawo

 

taki czyn to prawnie zdefiniowane oszustwo, jeżeli allegro pomaga w tym kupującemu to kim jest serwis?

oznacz moderatorów