Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Najpierw zacytuje wykładnie przepisów odnośnie zwrotów kosztu dostawy:
"Jeśli kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru niż najtańszy oferowany przez sprzedawcę, to przedsiębiorca zwraca koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie."
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki
No i teraz wyszło mi tak:
Jesli wszystkie oferty mam oznaczone "SMART" Wiec we wwszystkich ofertach najniższy koszt dostawy jaki klient może wybrac to 0 zł. To czy jesli zwrot robi klient który wybrał płatną metode dostawy to czy powinienem mu zwracac za koszt dostawy czy też nie ????
Jeszcze raz podkreślam wszystkie przedmioty (nawet te po 1-2 zł) mam oznaczone jako - dostawa smart - zero zł wiec najniższym możliwym kosztem oferowanym w cenniku jest 0 zł. To że klient wybiera inna opcje dostawy lub nie robi zakupów za 40 zł zgodnie z prawem nie ma znaczenia gdyz klient ma udostępnioną mozliwość wysyłki za 0 zł
Co myślicie ???
@_Likos_ Nie musisz mu zwracać, chyba że ustaliliście inaczej między sobą.😂 No żeś wymyślił.
@LEW433 no właśnie tak mi wyszło że zgodnie z prawem nie musze. Ale wole zasiegnąć opinii innych 🙂
@_Likos_ Musisz zwrócić koszt dostawy. Smart nie jest zwykłym sposobem dostarczenia rzeczy. Kupujący nie ma obowiązku płacić za Allegro Smart.
Przeczytaj zapis ustawy - tam jest mowa o najtańszym zwykłym sposobie dostarczenia rzeczy.
@xyz96 smart nie jest żadną dostawą specjalną. To jest jak najbardziej zwykły sposób dostawy i kazdy klient ma możliwośc skorzystania z niego.
To czy klient korzysta czy też nie to już jest wybór klienta jako dostawca umożliwiam taką dostawe za darmo.
A co niby w smarcie ma byc niezwyklego ??? każdy klient allegro ma prawo do zakupów w ramach smart wiec jest to zwykly sposób dostawy. Nie jest to ani poczta lotniacza ani gołąb pocztowy.
Sposobem niezwykłym byłoby gdyby smart był dostepny dla częsci klientów - wówczas bym sie z Toba zgodził. lecz smart jest powszechny i dostepny dla wszystkich wiec dostawa w ramach msmart jest jak najbardziej zwykłym sposobem dostawy. Ty;lko decyzja klienta czy zechce skorzystac czy tez nie.
@_Likos_ masz rację, SMART to zwykły sposób dostawy tylko nie jest najtańszy. Kosztuje kilkadziesiąt zł. Nie liczy się ile ciebie kosztuje, a ile musi zapłacić kupujący. 😞
@annas14-firma nie moge sie zgodzić:
"najtańszy oferowany przez sprzedawcę" - tak mówi ustawa
U mnie najniższy możliwy koszt to 0 zł - w rozliczenia klienta z innymi podmiotami nie moge ingerowac. Jak to pisze często allegro : "nie jestem strona transakcji " 🙂
@_Likos_ SMART to produkt Allegro, który ty udostępniasz bez pobierania dodatkowej opłaty. Ty go nie oferujesz, więc nie jest w twojej ofercie. 🤗
@annas14-firma ot dziwne ja w sowich cennikach widze - dostaw smart - 0 zł
Hmm może to sa cenniki allegro???. Aby mieć dostawe smart musze spełnić określone warunki i takie warunki spełniam. Wiec uważam ze to sposób wysyłki oferowany przeze mnie a nie przez allegro
Jełsi allegro by fundowało darmową dostawe wszystkim bez żadnych warunków wówczas byłaby to dostawa allegro.
Póki co to ja ustalam swoje cenniki dostaw i spełniam określone warunki wiec dostawa smart figurująca w moim cenniku jest dostawą oferowaną przeze mnie.
@_Likos_ Cytat:
"Do składania reklamacji w przypadku przesyłek tymi metodami uprawnione jest Allegro, dlatego potrzebujesz pełnomocnictwa, aby złożyć reklamację do przewoźnika"
Metody, o których mowa wyżej to:
i pare innych.
@annas14-firma oczywiscie
Allegro jest podmiotem świadczącym usługe (wysyłka). Takim samym podmiotem jak przewoźnik.
Lecz to nie zmienia faktu że dostawa smart za 0 zł figuruje w moim cenniku dostawi jest oferowana przeze mnie - dokładnie tak jak mówi ustawa
Jelśli ja pokryje koszt przesyłki kurierskiej (dostawa za 0) to usługe nadal bedzie świadczył przewoźnik. W tym wypadku po prostu allegro jest jako kolejny pośrednik w usłudze a nie jako sprzedający
@_Likos_ 👎 sorry zaczął się ciekawy mecz.
@xyz96 znam ten artykuł i w pelni sie zgadzam wcale tego nie neguje
W moim cenniku najtańszy zwykły koszt dostawy dostępny dla każdego klienta allegro - 0 zł
@xyz96 " Abyś miał darmową dostawę Smart musisz kupić towar za minimum 40 zł przy zwykłych metodach wysyłki lub za 80 zł przy dostawie kurierem."
To cytat z Twej wypowiedzi z przed chwili z innego wątku
Wiec jednak smart jest to zwykła wysyłka 🙂 ciesze sie że sie jednak zgadzamy 🙂
@_Likos_ Daj mi spokój, zapytaj Allegro. Jesteś w dużym błędzie i chcesz postępować niezgodnie z prawe, nie pierwszy raz, jeśli chodzi o wysyłki. Podobnie było z rzekomym brakiem Twojej odpowiedzialności za list zwykły - to była klauzula niedozwolona z rejestru UOKiK, nie znasz przepisów albo udajesz, że nie znasz.
Tak, to są zwykłe metody wysyłki, ale gdy ktoś kupi poza Smart, oddajesz mu koszt najtańszej zwykłej metody wysyłki. On nie ma obowiązku kupować Smart i z niego korzystać.
@xyz96 oczywiście że nie ma obowiązku kupować smart tak samo jak nie ma obowiązku brać wysyłki za 6,99 - może sobie wybrac wysyłke za 16 zł
LECZ MA TE MOŻLIWOŚCI i to jest wystarczające. Klient ma możliwośc zakupu z dostawą za zero złotych a sprzedawca ma obowiązek zwrócić koszt dostawy - "najtańszej z dostepnych w cenniku"
Oczywiście nikt nikogo nie zmusza klient ma prawo zapłacic za koszt dostawy w jedną strone 13 zł i w drugą strone 13 zł.
Je tego nie neguje, Ustawa też nie
@_Likos_ Nie dziwię się że tego nie rozumiesz. Kupujący może wybrać wysyłkę za 1000 zł i możesz mu wtedy oddać najtańszy zwykły koszt wysyłki dostępny w tej ofercie, ale nie możesz mu oddać zero zł dlatego, że masz Smart. Smart nie jest zwykłym sposobem dostarczenia rzeczy. Kupujący nie musi płacić za Smart aby mieć darmową wysyłkę. Nie możesz od niego tego wymagać. On może zapłacić za wysyłkę i ma prawo otrzymać zwrot kosztów wysyłki, to wynika z ustawy i zwrot tego kosztu jest Twoim obowiązkiem. Gdyby było tak jak piszesz, wszyscy sprzedawcy ze Smartem nie zwracaliby kosztów wysyłki tym, którzy kupują bez Smarta - to nonsens.
@xyz96 nie mówiłem że to ma mieć sens
Napisałem tylko że to jest zgodne z prawem.
Nie chce po raz kolejny cytować czegoś co już cytowałem:
Sprzedawca a obowiązek zwrócić koszt dostawy do wysokości najtańszej możliwej dostawy z cennika jaki udostępnia. Jeśli najtańsza możliwa dostawa to zero złotych to tyle MUSI zwrócić sprzedawca. Reszta to wybór klienta. Oczywiście klient może zapłacić za przesyłkę i za zwrot. To jego WYBÓR ponieważ dostawę za zero złotych ma dostępną w cenniku
Tak mówi przepis. Nie musi to mieć sensu
Jak zresztą wiele bezsensownych przepisów w polskim prawie