Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Najpierw zacytuje wykładnie przepisów odnośnie zwrotów kosztu dostawy:
"Jeśli kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru niż najtańszy oferowany przez sprzedawcę, to przedsiębiorca zwraca koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie."
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki
No i teraz wyszło mi tak:
Jesli wszystkie oferty mam oznaczone "SMART" Wiec we wwszystkich ofertach najniższy koszt dostawy jaki klient może wybrac to 0 zł. To czy jesli zwrot robi klient który wybrał płatną metode dostawy to czy powinienem mu zwracac za koszt dostawy czy też nie ????
Jeszcze raz podkreślam wszystkie przedmioty (nawet te po 1-2 zł) mam oznaczone jako - dostawa smart - zero zł wiec najniższym możliwym kosztem oferowanym w cenniku jest 0 zł. To że klient wybiera inna opcje dostawy lub nie robi zakupów za 40 zł zgodnie z prawem nie ma znaczenia gdyz klient ma udostępnioną mozliwość wysyłki za 0 zł
Co myślicie ???
@absolut2005 raczej chodzi mi o kwestie prawne niż o faktyczne robienie czegokolwiek
Nigdy nie zarabiałem na przesyłkach ani na zwrotach i nie mam zamiaru. A po drugie takie dzialania od razu by sie odbiły kilkoma negatywami wiec są z gruntu nieekonomiczne
Natomiast w śwetle prawa myśle że są zgodne: wysyłka smarta jest dostepna dla każdego chetnego.
Jełsi oferowałbym wysylke za darmo oraz wysylke za 20 zł to Twoje prawo wybrac sposób wysyłki i mógłbyś te 20 zl zapłacić (bo na przyklad chciałbys towar szybciej) nie mógłbym Cie do niczego zmuszac natomiast jesli chciałbyś zwrócić towar wówczas mógłbym powiedzieć : zwracam do najniższych dostepnych kosztow wysyłki czyli do zera złotych zgodnie z prawem
Podobnie jest ze smartem- klient ma wybór i może skorzystać lecz nie musi. To żadne zmuszanie
@absolut2005 Powtórzę.... smart nie przysługuje każdemu kupującemu z automatu, trzeba do niego przystąpić i zapłacić. Nie jest więc powszechny.
A Poczta Polska przysługuje z automatu czy trzeba za nią zapłacić, a kurierzy przysługują z automatu czy trzeba za nich zapłacić ? No i czy kurier to "normalna" usługa - bo nie wszystkie firmy wszędzie dojeżdżają ?
@pinsplash BRAWO dokładnie o to mi chodzi.
Smart jest tak samo powszechny jak każda inna usługa. A w tym przypadku allegro to taki sam posrednik jak Furgonetka
No ale poczekam aż prawnicy allegro sie nad tym pochylą 🙂
@_Likos_ Wydaje mi się że temperatura dyskusji wynika z niezrozumienia Twoicj=h intencji. NIE pytasz się jak można "wykiwać" Kupującego, tylko czy to jest zgodne z literą prawa... ( skoryguj mnie jeśli się mylę)
@pinsplash dokładnie masz racje dlatego w tytule napisałem -ciekawostka
Juz kilkukrotnie o tym mówiłem że ani to moralne ani ekonomiczne bo relacje z klientem są ważniejsze. Po prostu chodzi mi o to czy takie programy jak SMART których ustawodawca nie przewidział nie tworzą luk prawnych.
Bo mi wyszlo że takie działania byłyby jednak zgodne z zapisami ustawy
@pinsplash interpretuję wpis @_Likos_ tak samo jak Ty i uważam, że argumenty obu stron były ciekawe, mam odpowiedź z działu prawnego, który jednak nie zgadza się z interpretacją zapisu zaproponowaną przez @_Likos_ . Ponieważ nie dla każdego konsumenta dostawa będzie darmowa - nie każdy ma Smart! za którego, konsument musi zapłacić. Dostawa 0 zł ze Smart! nie będzie więc najtańszą oferowaną przez Sprzedającego formą dostawy.
@la_nika ale każdy ma dostęp do smarta. Kazdy ma prawo z niego skorzystać to tylko kwestia wyboru konsumenta czy chce korzystać z metody dostawy jaką jest smart czy nie. Chyba że sa jakieś ograniczenia dla konsumentów????
Wiec smart jest jedną z metod dostawy dostepną dla wszystkich
Wiec jeśłi w swojej ofercie udostepnie dostawe za darmo oraz dostawe za 20 zł i klient wybierze płatną to znaczy że dostawa darmowa nie jest powszechna i dostepna dla KAŻDEGO ?
Tak samo jest z dostawą SMART - kazdy na allegro ma prawo z niej skorzystać a ja jako sprzedawca udostepniam ją jako najtańszą dostawe z cennika dostaw
Wiec jaki jest argument przemawiający za tym ze dostawa smart nie jest dostepna dla kożadego?????? a co za tym idzie nie jest najtańszą z możliwości dostawy ???
Którry klient z użytkowników allegro ma zablokowaną możliwośc skorzystania ze smarta???? Jesli konsument z tej możliwości nie korzysta to wyłącznie z własnego wyboru a nie z powodu braku możliwości
Bede wdzieczny jeśli prawnicy sie ustosunkuja do moich wątpliwości
Dziekuje 🙂
@_Likos_ napisał: "Którry klient z użytkowników allegro ma zablokowaną możliwośc skorzystania ze smarta????"
Odpowiadam: KAŻDY użytkownik z blokadą konta nałożoną przez Allegro.
@la_nika Czy dział prawny już ustalił kto jest świadczeniodawcą usługi pt. "Allegro Smart!" ? Innymi słowy, czy dowiem się od kogo kupiłem swojego Smarta? Bo komu za tę usługę zapłaciłem wiem. Regulamin też znam.
@Client:98572120 kazdy użytkownik z blokada konta nie moze dokonywac zakupow wiec nie jest to problem dotyczący takich uzytkowników
Właścicielem usługi smart jest oczywiscie allegro lecz sprzedawca za kazdą paczke smart musi zapłacić allegro. Tak jak włascicielem usługi np pocztex jest poczta lecz sprzedawca za każda wysłaną paczke pocztex-u musi zapłacić i ma sie to nijak do tego ze może swoim klientom zaoferować darmową dostawe.
@_Likos_ Czyli ustaliliśmy, że nie każdy może korzystać ze Smarta i to odróżnia Smart od usług powszechnych. To już coś.
Pozostaje sprawa oferowania tej usługi klientom. Jeśli jedynym oferentem usługi znanej jako "Allegro Smart!" jest samo Allegro, to nikt inny nie może jej oferować, ani wywodzić dla siebie jakichkolwiek korzyści z jej oferowania.
@_Likos_ @Client:98572120 wracam po konsultacji z działem prawnym.
Smart! nie jest dostępny dla wszystkich, jest dostępny dla tych, którzy za niego zapłacili. Zgodnie z Zał. 12 do Regulaminu Allegro - Allegro Smart jest usługą świadczoną przez Allegro a nie przez sprzedających. Jest to usługa którą Allegro kieruje do Kupujących oraz Sprzedających:
„Usługa Allegro Smart!” lub „Usługa” – usługa skierowana do Użytkowników obejmująca:
a. w przypadku Kupujących, płatna usługa obejmująca możliwość skorzystania, bez konieczności ponoszenia wskazanej przez Sprzedającego opłaty, z określonych zgodnie z Regulaminem Allegro Smart! dla Kupujących metod dostawy Towarów nabytych w Allegro i ich zwrotów, za wyjątkiem opłat ponoszonych przez Kupujących w związku z wyborem przez nich Dostawy za Pobraniem Smart.
b. w przypadku Sprzedających, usługa umożliwiająca łącznie:
oznaczenie Ofert Sprzedających specjalną ikoną Allegro Smart! umożliwiająca skorzystanie przez Kupującego, bez konieczności ponoszenia wskazanej przez Sprzedającego opłaty, z określonych metod dostawy Towarów nabytych w Allegro i ich zwrotów, na zasadach wskazanych w Regulaminie Allegro Smart! dla Kupujących oraz;
wysyłanie Towarów nabytych przez Kupujących na Allegro, w ramach metod dostawy Towarów na warunkach i zasadach określonych w niniejszym Regulaminie https://na.
Co za tym idzie, wskazana przez Sprzedającego opłata może być tym najniższym kosztem.Chyba, że klient kupi ze smartem i nie poniesie żadnego kosztu (ustawa mówi o zwrocie poniesionych przez klienta kosztów).
@la_nika dziekuje za pochylenie sie nad tematem:)
Co prawda nie do konca jestem przekonany lecz mimo wszystko dyskusja ciekawa byla a temat raczej z teoretycznych bo i tak chyba nikt by nie zaryzykował negatywów nawet jakby było to w pelni zgodne z prawem.
Słynna "subiektywna ocena kupującego" i tak by miała wpływ na działania sprzedawców 🙂
Dziekuje za wyjasnienia 🙂
@la_nika Powiem tak : dosyć karkołomna interpretacja, i jak często u was bywa "na krawędzi" ....
Chyba, że klient kupi ze smartem i nie poniesie żadnego kosztu (ustawa mówi o zwrocie poniesionych przez klienta kosztów). czy to należy rozumieć że jak kupił ze smartem to nawet jak odeśle pocztą/kurierem ale nie smartem to ma zwrot 0 PLN?
@xyz96 Pamiętam, jak sprzedawcy skupieni wokół Cafe Allegro próbowali dowodzić, że zawierając z nimi umowę sprzedaży i dostawy towaru klient tak naprawdę zawiera dwie umowy - jedną ze sprzedawcą towaru i drugą ze wskazanym przez niego przewoźnikiem. Niektórzy próbowali nawet wpisywać do treści swoich ofert bezprawne klauzule o jednorazowym pełnomocnictwie do zawarcia umowy o przewóz rzeczy w imieniu nabywcy towaru.
Teraz sytuacja się odwróciła i sprzedawcy próbują nam wmówić, że są stroną umowy o świadczenie usługi oferowanej kupującym przez kogoś zupełnie innego. Pewnie jutro się dowiem, że dzwoniąc do sprzedawcy ze swojego telefonu automatycznie stałem się klientem jego firmy telekomunikacyjnej i mam zacząć opłacać u niego abonament. 😁
@Client:98572120 do tej pory w opisie dodatkowe informacje o dostawie niektórzy mają ten zapis.
macie dziwnych prawników
@la_nika ustawa mówiąca o zwykłym koszcie wysyłki nie zawiera słowa dla każdego
czy dostępie dla każdego
i dotyczy sposobu wysyłki oferowanego przez sprzedawcę i jej masowości
tu nie ma mowy o konsumencie
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jeżeli jako sprzedawca wysyłam więcej przesyłek typu smart niż innych i jest
to najczęściej wybierana forma wysyłki to taki rodzaj wysyłki spełnia definicję ustawową i w każdym sądzie normalnym i konsumenckim taką opcję o zwykłym najtańszym koszcie wysyłki wybronię
------------------------------------------------------------------------------------
@la_nika nie odniosłaś się także do prezentacji oferty na allegro z najtańszym kosztem wysyłki - taki widok także wskazuje że jest to zwykły sposób wysyłki
uokik twierdzi że sprzedawca powinien zwrócić konsumentowi koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/
najtańszą formą wysyłki jest smart
WOW, dopiero tu trafiłem i czytam dalej 🙂
Kupujących nie obchodzą przepisy . Dla nich jest jasne że jak nie pójdzie po ich myśli to dyskusja i i negatywna opinia. Jak klient zwraca towar to mu oddaję tyle co wpłacił . Nawet jak masz rację to i tak jesteśmy na straconej pozycji. Ogólnie przepisy są bardzo niejasne i tak naprawdę nikt nie wie dokładnie jak je interpretować