anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot kosztów dostawy ciekawostka

_Likos_
#21 Demiurg#

Najpierw zacytuje wykładnie przepisów odnośnie zwrotów kosztu dostawy:

"Jeśli kupujący wybrał inny sposób dostarczenia towaru niż najtańszy oferowany przez sprzedawcę, to przedsiębiorca zwraca koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie."

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki

No i teraz wyszło mi tak:

Jesli wszystkie oferty mam oznaczone "SMART" Wiec we wwszystkich ofertach najniższy koszt dostawy jaki klient może wybrac to  0 zł. To czy jesli zwrot robi klient który wybrał płatną metode dostawy to czy powinienem mu zwracac za koszt dostawy czy też nie ????

Jeszcze raz podkreślam wszystkie przedmioty (nawet te po 1-2 zł) mam oznaczone jako - dostawa smart - zero zł wiec najniższym możliwym kosztem oferowanym w cenniku jest 0 zł. To że klient wybiera inna opcje dostawy lub nie robi zakupów za 40 zł zgodnie z prawem nie ma  znaczenia gdyz klient ma udostępnioną mozliwość wysyłki za 0 zł

Co myślicie ???

oznacz moderatorów
77 ODPOWIEDZI 77

_Likos_
#21 Demiurg#

@absolut2005  raczej chodzi mi o kwestie prawne niż o faktyczne robienie czegokolwiek

Nigdy nie zarabiałem na przesyłkach ani na zwrotach i nie mam zamiaru. A po drugie takie dzialania od razu by sie odbiły kilkoma negatywami wiec są z gruntu nieekonomiczne

Natomiast w śwetle prawa myśle że są zgodne: wysyłka smarta jest dostepna dla każdego chetnego.

Jełsi oferowałbym wysylke za darmo oraz wysylke za 20 zł to Twoje prawo wybrac sposób wysyłki i mógłbyś te 20 zl zapłacić (bo na przyklad chciałbys towar szybciej) nie mógłbym Cie do niczego zmuszac natomiast jesli chciałbyś zwrócić towar wówczas mógłbym powiedzieć : zwracam do najniższych dostepnych kosztow wysyłki czyli do zera złotych zgodnie z prawem

Podobnie jest ze smartem- klient ma wybór i może skorzystać lecz nie musi. To żadne zmuszanie

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@absolut2005 Powtórzę.... smart nie przysługuje każdemu kupującemu z automatu, trzeba do niego przystąpić i zapłacić. Nie jest więc powszechny.

A Poczta Polska przysługuje z automatu czy trzeba za nią zapłacić, a kurierzy przysługują z automatu czy trzeba za nich zapłacić ? No i czy kurier to "normalna" usługa - bo nie wszystkie firmy wszędzie dojeżdżają ?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@pinsplash BRAWO dokładnie o to mi chodzi.

Smart jest tak samo powszechny jak każda inna usługa. A w tym przypadku allegro to taki sam posrednik jak Furgonetka

No ale poczekam aż prawnicy allegro sie nad tym pochylą 🙂

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_Likos_ Wydaje mi się że temperatura dyskusji wynika z niezrozumienia Twoicj=h intencji. NIE pytasz się jak można "wykiwać" Kupującego, tylko czy to jest zgodne z literą prawa... ( skoryguj mnie jeśli się mylę)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@pinsplash dokładnie masz racje dlatego w tytule napisałem -ciekawostka

Juz kilkukrotnie o tym mówiłem że ani to moralne ani ekonomiczne bo relacje z klientem są ważniejsze. Po prostu chodzi mi o to czy takie programy jak SMART których ustawodawca nie przewidział nie tworzą luk prawnych.

Bo mi wyszlo że takie działania byłyby jednak zgodne z zapisami ustawy

 

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash  interpretuję wpis @_Likos_ tak samo jak Ty i uważam, że argumenty obu stron były ciekawe, mam odpowiedź z działu prawnego, który jednak nie zgadza się z interpretacją zapisu zaproponowaną przez @_Likos_ . Ponieważ nie dla każdego konsumenta dostawa będzie darmowa - nie każdy ma Smart! za którego, konsument musi zapłacić. Dostawa 0 zł ze Smart! nie będzie więc najtańszą oferowaną przez Sprzedającego formą dostawy. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@la_nika  ale każdy ma dostęp do smarta. Kazdy ma prawo z niego skorzystać to tylko kwestia wyboru konsumenta czy chce korzystać z metody dostawy jaką jest smart czy nie. Chyba że sa jakieś ograniczenia dla konsumentów????

Wiec smart jest jedną z metod dostawy dostepną dla wszystkich

Wiec jeśłi w swojej ofercie udostepnie dostawe za darmo oraz dostawe za 20 zł i klient wybierze płatną to znaczy że dostawa darmowa nie jest powszechna i dostepna dla KAŻDEGO ?

Tak samo jest z dostawą SMART - kazdy na allegro ma prawo z niej skorzystać a ja jako sprzedawca udostepniam ją jako najtańszą dostawe z cennika dostaw

Wiec jaki jest argument przemawiający za tym ze dostawa smart nie jest dostepna dla kożadego?????? a co za tym idzie nie jest najtańszą z możliwości dostawy ???

Którry klient z  użytkowników allegro ma zablokowaną możliwośc skorzystania ze smarta???? Jesli konsument z tej możliwości nie korzysta to wyłącznie z własnego wyboru a nie z powodu braku możliwości

Bede wdzieczny jeśli prawnicy sie ustosunkuja do moich wątpliwości

Dziekuje 🙂

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@_Likos_ napisał: "Którry klient z  użytkowników allegro ma zablokowaną możliwośc skorzystania ze smarta????"

Odpowiadam: KAŻDY użytkownik z blokadą konta nałożoną przez Allegro.

@la_nika Czy dział prawny już ustalił kto jest świadczeniodawcą usługi pt. "Allegro Smart!" ? Innymi słowy, czy dowiem się od kogo kupiłem swojego Smarta? Bo komu za tę usługę zapłaciłem wiem. Regulamin też znam.

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:98572120  kazdy użytkownik z blokada konta nie moze dokonywac zakupow wiec nie jest to problem dotyczący takich uzytkowników

Właścicielem usługi smart jest oczywiscie allegro lecz sprzedawca za kazdą paczke smart musi zapłacić allegro. Tak jak włascicielem usługi np pocztex jest poczta lecz sprzedawca za każda wysłaną paczke pocztex-u musi zapłacić i ma sie to nijak do tego ze może swoim klientom zaoferować darmową dostawe.

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@_Likos_ Czyli ustaliliśmy, że nie każdy może korzystać ze Smarta i to odróżnia Smart od usług powszechnych. To już coś.

Pozostaje sprawa oferowania tej usługi klientom. Jeśli jedynym oferentem usługi znanej jako "Allegro Smart!" jest samo Allegro, to nikt inny nie może jej oferować, ani wywodzić dla siebie jakichkolwiek korzyści z jej oferowania.

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_  @Client:98572120 wracam po konsultacji z działem prawnym.

Smart! nie jest dostępny dla wszystkich, jest dostępny dla tych, którzy za niego zapłacili. Zgodnie z Zał. 12 do Regulaminu Allegro - Allegro Smart jest usługą świadczoną przez Allegro a nie przez sprzedających. Jest to usługa którą Allegro kieruje do Kupujących oraz Sprzedających:
 

„Usługa Allegro Smart!” lub „Usługa” – usługa skierowana do Użytkowników obejmująca:

a. w przypadku Kupujących, płatna usługa obejmująca możliwość skorzystania, bez konieczności ponoszenia wskazanej przez Sprzedającego opłaty, z określonych zgodnie z Regulaminem Allegro Smart! dla Kupujących metod dostawy Towarów nabytych w Allegro i ich zwrotów, za wyjątkiem opłat ponoszonych przez Kupujących w związku z wyborem przez nich Dostawy za Pobraniem Smart.

b. w przypadku Sprzedających, usługa umożliwiająca łącznie:

  1. oznaczenie Ofert Sprzedających specjalną ikoną Allegro Smart! umożliwiająca skorzystanie przez Kupującego, bez konieczności ponoszenia wskazanej przez Sprzedającego opłaty, z określonych metod dostawy Towarów nabytych w Allegro i ich zwrotów, na zasadach wskazanych w Regulaminie Allegro Smart! dla Kupujących oraz;

  2. wysyłanie Towarów nabytych przez Kupujących na Allegro, w ramach metod dostawy Towarów na warunkach i zasadach określonych w niniejszym Regulaminie https://na.allegro.pl/allegro-smart-zasady-rozliczen


Co za tym idzie, wskazana przez Sprzedającego opłata może być tym najniższym kosztem.Chyba, że klient kupi ze smartem i nie poniesie żadnego kosztu (ustawa mówi o zwrocie poniesionych przez klienta kosztów).

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@la_nika  dziekuje za pochylenie sie nad tematem:)

Co prawda nie do konca jestem przekonany lecz mimo wszystko dyskusja ciekawa byla a temat raczej z teoretycznych bo i tak chyba nikt by nie zaryzykował negatywów nawet jakby było to w pelni zgodne z prawem.

Słynna "subiektywna ocena kupującego" i tak by miała wpływ na działania sprzedawców 🙂

Dziekuje za wyjasnienia 🙂

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@la_nika Powiem tak : dosyć karkołomna interpretacja, i jak często u was bywa "na krawędzi" ....

Chyba, że klient kupi ze smartem i nie poniesie żadnego kosztu (ustawa mówi o zwrocie poniesionych przez klienta kosztów). czy to należy rozumieć że jak kupił ze smartem to nawet jak odeśle pocztą/kurierem ale nie smartem to ma zwrot 0 PLN?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@xyz96 Pamiętam, jak sprzedawcy skupieni wokół Cafe Allegro próbowali dowodzić, że zawierając z nimi umowę sprzedaży i dostawy towaru klient tak naprawdę  zawiera dwie umowy - jedną ze sprzedawcą towaru i drugą ze wskazanym przez niego przewoźnikiem. Niektórzy próbowali nawet wpisywać do treści swoich ofert bezprawne klauzule o jednorazowym pełnomocnictwie do zawarcia umowy o przewóz rzeczy w imieniu nabywcy towaru.

Teraz sytuacja się odwróciła i sprzedawcy próbują nam wmówić, że są stroną umowy o świadczenie usługi oferowanej kupującym przez kogoś zupełnie innego. Pewnie jutro się dowiem, że dzwoniąc do sprzedawcy ze swojego telefonu automatycznie stałem się klientem jego firmy telekomunikacyjnej i mam zacząć opłacać u niego abonament. 😁

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

orbitkownia_pl
#11 Animator#

@Client:98572120  do tej pory w opisie dodatkowe informacje o dostawie niektórzy mają ten zapis.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

macie dziwnych prawników

@la_nika ustawa mówiąca o zwykłym koszcie wysyłki nie zawiera słowa dla każdego

czy dostępie dla każdego

i dotyczy sposobu wysyłki oferowanego przez sprzedawcę i jej masowości

tu nie ma mowy o konsumencie

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jeżeli jako sprzedawca wysyłam więcej przesyłek typu smart niż innych i jest

to najczęściej wybierana forma wysyłki to taki rodzaj wysyłki spełnia definicję ustawową i w każdym sądzie normalnym i konsumenckim taką opcję o zwykłym najtańszym koszcie wysyłki wybronię

------------------------------------------------------------------------------------

@la_nika nie odniosłaś się także do prezentacji oferty na allegro z najtańszym kosztem wysyłki - taki widok także wskazuje że jest to zwykły sposób wysyłki

uokik twierdzi że sprzedawca powinien zwrócić konsumentowi koszty doręczenia mu zamówionego towaru – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w danej ofercie.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/

 

najtańszą formą wysyłki jest smart

oznacz moderatorów

woozcarnia
#10 Popularyzator#

WOW, dopiero tu trafiłem i czytam dalej 🙂

oznacz moderatorów

Templar78
#11 Animator#

Kupujących  nie obchodzą przepisy . Dla nich jest jasne że jak nie pójdzie po ich myśli to dyskusja i i negatywna opinia.  Jak klient zwraca towar to mu oddaję tyle co wpłacił .  Nawet jak masz rację to i tak jesteśmy na straconej pozycji.   Ogólnie przepisy są bardzo niejasne i tak naprawdę nikt nie wie dokładnie jak je interpretować  

oznacz moderatorów