Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hi,
kolejny raz mam dzisiaj sytuację, że ktoś wpłaca za zakup sprzed ponad miesiąca - za który dawno otrzymałem zwrot prowizji.
Czy nie powinno być tak, że zwrot prowizji unieważnia transakcję? Przecież m.in. po to o niego występuję, żeby móc sprzedać przedmiot komuś innemu?
W tym wypadku akurat jeszcze taki miałem, ale chyba nie mam obowiązku trzymać towaru w nieskończoność, bo może komuś zechce się zapłacić za pół roku?
pozdro
Tomek
Cokolwiek zrobimy, nawet po wrzuceniu na CL, kupujący może sfinalizować transakcję 😐
Po co? Nie wiem, ale wyraźnie to nic innego jak mam cię w żopsku i to, że minęło
ponad 7 dni, jak nie wyślesz, dostaniesz negatywa. No ale.. nawet jak zapłaci,
a ty wysłałeś już odstąpienie (z powodu przekroczenia 7 dni), to jesteś kryty 🙂
Oczywiście negatyw zostałby usunięty z powodu złamania regulaminowych 7 dni+.
Nie jestem jakoś szczególnie upierdliwy, z reguły czekam na wpłatę 2-3 tygodnie bez marudzenia i upominania się. Ale wszystko ma swoje granice. Zakup był z 30. kwietnia, a opłacony dziś.
Ja czekam 7 dni, potem wysyłam coś w stylu w związku z tym, że nie odebrał pan wylicytowanego przedmiotu w ciągu regulaminowych 7 dni, uważam transakcję jako anulowaną, jeszcze dając szansę do końca dnia 🙂
Zwróć mu wpłatę, tak jak zapłacił (przez AF) i tyle, czarnolistnie 🙂
Akurat przypadkiem jeszcze takie mam, więc wyślę. Ale chodzi mi o ogólną zasadę. Na cywilizowanych serwisach po zwrocie prowizji z powodu braku wpłaty kupujące nie może nic ruszyć, ani (tym bardziej) wystawić komentarza.
Allegro w takim razie nie jest cywilizowanym serwisem, a klientolizodupnym 🙂
Dlaczego nikt z przedstawicieli Allegro nie udzielił odpowiedzi? Za trudne pytanie?
Mam to samo:
data sprzedaży:16 maj 2020, 22:00
OPŁACONE (5 cze 2020, 22:16) piątek
Zero kontaktu w międzyczasie. Zastanawiam się kiedy wysłać. Może od razu pobiec na pocztę!
Ja bym się pośpieszył bo dostaniesz negatywa "zbyt długa wysyłka"
Tomku dziękuję Ci za sugestię, przekazałam ją dalej 🙂
Dziękuję za odpowiedź - i liczę nieśmiało na jakiś efekt końcowy... 😎
Znalazłem ten wątek bo dziś mam (nie po raz pierwszy) taką samą sytuację - opłacenie zakupu tydzień po uzyskaniu zwrotu prowizji.
Czy od czasu "przekazania dalej" sugestii @TomBanknoter, czyli ponad miesiąca coś się wydarzyło?
Mam też pytanie jak mam spowodować aby naliczono mi ponownie prowizję której zwrot otrzymałem prawie natychmiastowo? Chciałbym się zrewanżować równie sprawnym działaniem, ale nie mogę znaleźć żadnej takiej opcji.
@annas14-firma Nie mamy rozwiązań automatycznych dla takich sytuacji, dlatego jeśli ostatecznie doszło do sprzedaży, napisz do nas przez formularz, a my ponownie naliczymy prowizję.
Jeśli chodzi o zmiany, w najbliższym czasie ich nie wprowadzimy. Wasze sugestie są jednak brane pod uwagę w procesie ich projektowania.
Dziękuję za informację. Złożył informację o zdarzeniu i prośbę o ponowne naliczenie prowizji.
Trochę to uciążliwe, ale rozumiem że nie może być łatwo przestrzegać Regulaminu.
Wracam do tematu, bo sytuacja opisana poniżej jest moim zdaniem częsta i rodzi koszty po obu stronach, sprzedawców i obsługi Allegro. Dla ilustracji zrzut ekranu zamówienia z dziś:
Oba zamówienia od tej samej osoby. Oba Allegro miniKurier24 InPost pobranie w cenie 13,41 zł każde.
Po połączeniu zamówień zgodnie z życzeniem klienta, anuluję zamówienie o wartości 22,11 zł i występuję o zwrot prowizji w wysokości 2,44 zł. (Nie mam możliwości wystąpić o zwrot części prowizji jedynie od wartości dostawy).
Odpowiedź:
Dzień dobry ******************* (annas14-firma), |
sprawdziliśmy zamówienie i posiadane przez nas dane obecnie nie pozwalają nam na przyznanie Ci rabatu. |
Nie wiem o jakie dane chodzi, ale na pewno więcej danych ma Allegro niż ja.
Rozumiem, że przy wprowadzeniu prowizji od kosztów sprzedaży uznano, że to sytuacja nieistotna albo rzadka.
Zależy od punktu widzenia. Na pewno jednak niepotrzebna i kosztowna w obsłudze.
PS
Tym razem rozwiązanie zajęło 33 minuty. Tyle minęło o zgłoszenia odwołania do uzyskania następującej decyzji:
Dzień dobry ************* (annas14-firma), |
pozytywnie rozpatrzyliśmy Twoje odwołanie i przyznaliśmy rabat transakcyjny. |
"Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nadal nie spełnia warunków. Rozumiemy, że każda zmiana wymaga czasu na przystosowanie się do nowych zasad."
Niby powinienem się cieszyć. Kolejny raz (chyba już szósty lub siódmy) zostałem potraktowany łaskawie.
Tylko nie wiem czemu czuje się z tym niekomfortowo. Może takie czasy i nie należy wymagać zbyt wiele.
To jak w dowcipie o Stalinie: a mógł zabić
@nat_not Mam uprzejme pytanie dotyczące oczywiście hipotetycznej sytuacji. Czy jeżeli klient opłaci zamówienie po otrzymaniu informacji, że transakcja zakupu została anulowana z powodu przekroczenia terminy 7 dni na jej opłacenia, a sprzedający wyśle towar lecz nie powiadomi o tym Allegro, to nastąpi naruszenie Regulaminu? Jaką formę musi mieć takie powiadomienie.
Będę wdzięczny za jednoznaczną odpowiedź, bo jeżeli tak, to muszę ostrzec moich pracowników, że to będzie z ich strony rażące naruszenie obowiązków służbowych.
Jaką formę musi mieć takie powiadomienie i w jakim terminie powinno być złożone?
@annas14-firma Nie, wysłanie towaru kupującemu nie będzie naruszeniem Regulaminu.
Jeśli chodzi o powiadomienie nas o tym, wystarczy napisać przez formularz kontaktowy.
e tam
mój rekord to pół roku
ale to nic bo stacjonarnie to 3 lata - tyle leżał komputer na serwisie
bo właściciel w więzieniu siedział