Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Klient nie odebrał przesyłki z paczkomatu, koszt przesyłki 8,99zł.
Po rozmowie stwierdził, że rezygnuje - nie chce ponownego nadania. W takim układzie traktować to jako zwrot i zwrócić mu także pieniądze za przesyłkę czy nie?
Co w przypadku, gdy klient nie będzie reagować na kontakt?
W przypadku przesyłek smart sprawa jasna oczywiście.
Pozdrawiam,
Kamil 🙂
Kupujący odstąpił od umowy. Należy mu się zwrot kwoty za towar i dostawę do niego.
Dzięki 😉
@All_Have, i tym sposobem jesteś 8.99 w plecy - przepis mówi oddaj, ale mówi też kupujący naraził cię na koszt, masz prawo ściągnąć ten koszt z niego dobrowolnie lub sądowo 🙂
ksyziu potwierdzi, że przepisy się nieraz zwalczają? 😛
@xyz96 naciąganie prawa ustawa określa od kiedy można odstąpić 🙂
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik
Nieodebranie paczki to nie wywiązanie się z umowy bo towar jest nie wydany i dalej należy do sprzedawcy, wiec na jakiej podstawie ma dokonać zwrotu czegoś co nie należy do kupującego 😄
@kostas11 Po raz kolejny w tej samej sprawie wprowadzasz w błąd. Odstąpić można w każdej chwili, najpóźniej w ciągu 14 dni od odebrania przesyłki. Wszyscy o tym wiedzą i potwierdzi Ci to UOKiK. Tak samo forma odstąpienia, nie musi to być odstąpienie pisemne, ustawa nie nakłada obowiązku formy pisemnej. Stara ustawa nakładała taki obowiązek.
Nie, @kostas11, i wielokrotnie już o tym rozmawialiśmy. Zacytowany przez Ciebie fragment służy obliczeniu momentu, od którego odstąpienie od umowy nie będzie już możliwe (powyżej 14 dni od objęcia rzeczy w posiadanie). Nie wyznacza to momentu, od którego można od umowy odstąpić - to jest możliwe od momentu jej zawarcia.
@msniezek możesz jaśniej? To jeśli klient nie odbierze paczki np. z paczkomatu, to ile ma czasu na złożenie odstąpienia od umowy? Bo ja do tej pory, na różnego rodzaju stronach prawnych, spotykałem się z określeniem, że w takiej sytuacji, bieg terminu liczony jest od momentu gdy paczka trafiła do paczkomatu i tym samym adresat miał możliwość ją odebrać. Coś jak z doręczaniem listów poleconych (np. sądowych). Jeśli nie odbierzesz w 14 dni od pierwszej próby doręczenia to i tak skutkuje to tym samym co byś ten list odebrał.
@konto zamknięte tu chodzi o to, czy przed otrzymaniem przesyłki można odstąpić od umowy. Precyzowałem powyżej, że - wbrew temu co twierdzi @kostas11 - można.
@msniezek a, o to chodziło. Zgadza się. Jak najbardziej można odstąpić zanim się odbierze paczkę.
A co z terminem gdy ktoś nie odbiera z paczkomatu? Jest tak jak cały czas myślałem? 14 dni od daty włożenia paczki do paczkomatu?
@konto zamknięte jak nie odbierze paczki to nie wywiązał się z umowy i możesz żądać naprawienia szkody i poniesionych start 🙂
@msniezek @xyz96 ale nie jak klient nie odbierze paczki wtedy jest nie wywiązanie się z umowy zgodnie z KC kupujący musiał by odstąpić od umowy przed odmową odebrania paczki ( co i tak jest naciągane bo w ustawie bieg zaczyna się w innym momencie ) 😄
To na tej stronie kłamią http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/terminy-odstapienie/
@kostas11 Cały czas mylisz termin, PRZED upływem którego należy złożyć oświadczenie woli o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość z jakimiś wymyślonymi przez siebie ramami czasowymi. Albo nie rozumiesz znaczenia słowa "termin", albo uparcie wprowadzasz czytelników w błąd.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@All_Have telefoniczne rezygnuję to nie zwrot ustawa określa w jaki sposób ma dokonać zwrotu poproś o pismo lub zwrot allegro jak tego nie dokona w ciągu 14 dni potrąć za wysyłkę i oddaj resztę 🙂
Miej chęci bycia mądrym, posiadania wiedzy, chciej robić dobrze, a na każdym kroku ustawa chce Cię potentegować w "tą" tam wiadomo gdzie. Tak jak czytam każdy komentarz, to mógłbym ocenić, że każdy jest przydatny.
Reasumując:
Sprzedając przedmiot na allegro umowa jest zawierana w momencie wpłaty kwoty na konto, czy w momencie kliknięcia przez klienta "kup teraz" / wylicytowania przedmiotu?
Pytam, by wiadomo było od kiedy liczyć czas od zawarcia umowy.
Dwa: Czyli wedle indywidualnej oceny mogę uważać, że klient nie odbierając towaru (transakcja nie została zakończona) naraził mnie na dodatkowe koszty z nią związane, bądź rozumieć to jako zerwanie umowy bez podania przyczyny (oczywiście jeśli zostało to wykonane w terminie 14 dni od wykonania zakupu)?
@All_Have napisał: "Sprzedając przedmiot na allegro umowa jest zawierana w momencie wpłaty kwoty na konto, czy w momencie kliknięcia przez klienta "kup teraz" / wylicytowania przedmiotu? "
O tym mówi regulamin Allegro:
"7.3. Kupujący zawiera umowę ze Sprzedającym, potwierdzając zakup za pomocą przycisku „kupuję i płacę” lub innego o podobnym znaczeniu, z zastrzeżeniem treści art. 3.3."
"Czyli wedle indywidualnej oceny mogę uważać, że klient nie odbierając towaru (transakcja nie została zakończona) naraził mnie na dodatkowe koszty z nią związane,"
Nie możesz żądać zapłaty za odstąpienie od umowy. Takie działania prowadzą do blokady konta w Allegro.
"bądź rozumieć to jako zerwanie umowy bez podania przyczyny (oczywiście jeśli zostało to wykonane w terminie 14 dni od wykonania zakupu)?"
Przepisy nie określają formy, w jakiej ma być złożone oświadczenie woli odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Dla własnego dobra lepiej traktować nieodebranie paczki jako wyraz woli konsumenta i zwrócić mu wszystko, co świadczył.
Więcej na temat praw konsumentów i obowiązków sprzedawców znajdziesz w pomocy Allegro:
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Rozmawiałeś przez telefon?
Nie reaguj - nikt Ci tego nie udowodni. Kupujący nie ma żadnego potwierdzenia.
Zwrot czy odstąpienie musi mieć podstawowe dane, inaczej jest nieważne.
Na temat regulaminu Allegro, zgodności z prawem i interpretacji tego przez pracowników Allegro - tu można sporo dyskutować.
Np. klient odstępuję od umowy, w świetle prawa transakcja zostaje uznana na niezawartą, pozostaje negatywny komentarz, którego Allegro nie usunie. Powód - dla celów wystawienia komentarza Allegro uznaje taką transakcję za zawartą. Chyba jestem coś nie kumaty bo nijak nie mogę tego zrozumieć.