anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru, wniosek do POK, brak wsparcia moderatora dyskusji, nieuczciwy kupujacy

MAMY ROZWIĄZANIE!
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych.

Opisze po krotce nieprzyjemna sytuacje, ktora mnie spotykala.

1) Kupujacy zakupil produkt w moim sklepie allegro przed swietami, to jest 19 grudnia, a 21 grudnia paczka zostala nadana. Z Osaki (Japonia) (numer wysylki wyprowadzony i wyslany wiadomosci do Pani)


2) W opisie aukcji, jest bardzo klarowna informacja ze paczki to okolo(poczta lotnicza pracuje roznie, raz szybciej raz wolniej) 14 dni roboczych, ale kupujacy nie zrozumial takiego wyrazu jak dzien roboczy i mysli ze swieta nie maja na to wplywu. W Japonii swieta trwaja srednio od 26 grudnia do 3-4 stycznia.


3) Pani zarzadala zwrotu pieniedzy, pomimo ze paczka ciagle nie dotarala fizycznie jeszcze do tej Pani. Gdy poprosilam zeby poczekac i paczke odeslac, aby otrzymac zwrot zaczeto mnie starszyc policja i obrazac od oszustek. Gdy wyslalam dowod wysylki i screenshot z trackingu, otrzymalam negatywny komentarz pelny klamstw(mam malo komentarzy, to maly sklep, wiec to duza rana dla mnie).


4) Pomimo ze paczka moze byc w przyszlosci odebrana przez ta niemila Pania, moniturujacy dyskusje pracownik Allegro, powiedzial ze mam zwrocic pieniadze. Pomimo ryzyka podwojnej straty z mojej strony.

Teraz moje pytanie: Czy to nie ma ryzyka ze jesli teraz zwroce pieniadze, to Pani odbierze paczke i bede podwojnie stratna ? Tracac i produkt i pieniadze ? Dlaczego pomoc Allegro nie jest obiektywna w sprawie zaistnialej sytuacji ? Jak mozna sie chronic przed taki zachowaniem kupujacych ?

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Szanowna Pani _HolaOla_

Otrzymalam odpowiedz od pracownika Allegro. Wiec chcialabym o cos zapytac:

Jesli okreslam w aukcji sredni czas wysylki, ktory jest wyznaczony jako sredni bo roznie paczki z Japonii dochodza raz to 12 dni, a raz 28 dni, sama nie wiem czemu tak pracuje poczta, ale tak jest.
Otrzymalam odpowiedz pracownika Allegro ze:
"Jeśli deklarowany czas został przekroczony, Kupujący może wyznaczyć Sprzedającemu ostateczny czas na realizację zamówienia (realny) z informacją, że po bezskutecznym upływie tego czasu, będzie mógł odstąpić od umowy z uwagi na zwłokę."

A ) Czy realizacja zamowienia, to znaczy w tym przypadku "wyslanie paczki" czy jest to "czas dotarcia paczki" ? Wydaje mi sie to drugie nie jest zalezne odemnie.

B ) Jaka mam gwarancje, ze jesli zwroce pieniadze w "Wyznaczonym przez Kupujacego ostatecznym terminie realizacji" to otrzymam kiedykolwiek towar z poworotem.
Ja tej Pani, ktora mnie notorycznie obraza nie ufam, bo nawet naklamala strasznie w negatywnym komenatrzu.

C ) Jak sie ma do tego wszystkiego otrzymana od Pana @medalik_2009  informacja na temat praw konsumenta ? Czy moge poczekac ze zwrotem pieniedzy, do momentu odebrania paczki ?
"Ustawa o prawach konsumenta, art. 32 ust. 3:
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej."

D) Czy jesli pracownik Allegro moderujacy dyskusje moze jasno stwierdzic, ze negatywny komenatrz nie zawiera grama prawdy i jest wystawiony po zlosci, czy mozna go usunac ? Mam malo komentarzy i to spory problem.

E) Czy moge jakos latwo zamienic we wszystkich aukcjach informacje o "srednim czasie wysylki 14 dni roboczych" na "sredni czas od 12 do okolo 30 dni"


Przepraszam za klopot, duzo czytania i duzy pytan, poprostu nie chce miec wiecej podobnej sytuacji, a tez glebo wierze ze ten post moze pomoc innym. Dziekuje, Dziekuje, Dziekuje bardzo !

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia Niektóre z Twoich pytań muszę skonsultować ze specjalistami w danej dziedzinie, więc na razie poproszę Cię o chwilę ciepliwości. Na pewno wrócę do Ciebie z odpowiedzią na wszystkie kwestie, gdy tylko zdobędę szczegółowe informacje. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@undziabundzia Tak jak obiecałam wracam do Ciebie z informacjami. Realizacja zamówienia oznacza dostarczenie przesyłki do Kupującego. Dopiero w chwili gdy Kupujący otrzyma towar umowę zawartą ze Sprzedającym uznajemy za zrealizowaną.

Zgodnie z art. 548 § 3 Kodeksu Cywilnego przedsiębiorca odpowiada za pracę przewoźnika i dostarczenie towaru do Kupującego, dlatego nawet jeśli przewoźnik odnotowuje opóżnienia, odpowiedzialność za to ponosisz Ty jako Sprzedający. Jeśli Kupujący nie otrzymał towaru obowiązkiem Sprzedającego jest ponowna wysyłka lub zwrot wpłaty. Z Twojej perspektywy sam możesz ubiegać się o odszkodowanie u przewoźnika za niewywiązanie się z umowy, ale to kwestia wyłącznie między Tobą, a firmą przewozową. 

Jeśli chodzi o komentarz to tutaj nie mam dobrych dla Ciebie wieści. Generalnie ten komentarz nie łamie naszych zasad, więc nie możemy go usunać. Wszystkie przypadki kiedy Allegro może ingerować w ocenę Kupującego znajdziesz w tym artykule

W kwestii przewidywanych czasów dostawy z zagranicy bardzo polecam Ci ten tekst, w którym znajdziesz wskazówki jak ustawić metody dostawy, w których możesz samodzielnie ustawić i edytować czas przewozu. Natomiast sama funkcja grupowego zarządzania ofertami jest dostępna w zakładce Moje ofertyAby wprowadzić zmiany w wielu ofertach jednocześnie:

  1. Przejdź do zakładki.
  2. Zaznacz oferty, które będziesz modyfikować.
  3. Najedź na przycisk [edycja grupowa] i wybierz, co chcesz zmienić.
  4. Wprowadź zmiany i kliknij [zapisz].
   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@_HolaOla_ 
Zgodnie z art. 548 § 3 Kodeksu Cywilnego przedsiębiorca odpowiada za pracę przewoźnika i dostarczenie towaru do Kupującego, dlatego nawet jeśli przewoźnik odnotowuje opóżnienia, odpowiedzialność za to ponosisz Ty jako Sprzedający.

Zamiast wklejać szablony może warto byłoby przynajmniej raz przeczytać brzmienie przepisu na który powołują się teksty wklejane przez Ciebie ?

Art.  548.  
§  1. 
Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
§  2. 
Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.
§  3. 
Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.

Przywołany artykuł 548 kc wskazuje chwilę przejścia ciężarów ryzyka przypadkowego uszkodzenia lub utraty rzeczy.
Absolutnie nie wskazuje jednak na jakąkolwiek odpowiedzialność sprzedającego lub kupującego (niebędącego konsumentem) za pracę przewoźnika.
Hipokryzją jest uważanie przesyłki opóźnionej za uszkodzoną lub zaginioną - przed zakończeniem procesu reklamacyjnego u przewoźnika.
*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_  Dziekuje za odpowiedz, dziekuje tez za linki.

Dziekuje tez za odpowiedzi wszystkich tutaj zebranych @A3dam @medalik_2009  @A3dam .

1. Pani HolaOla, sprawdzilam edycje grupowa, nie ma mozliwosci korekcji np. ostatniego dzialu opisu wszystkich aukcji, zgadza sie ? Przykladowo w tej aukcji https://allegro.pl/oferta/tradycyjne-japonskie-zestaw-roznorodnych-slodyczy-11292945820 jak we wszystkich innych aukcjach na dole jest opis o srednim czasie dostarczenia, czy moge to edytowac w 300 aukcjach jednoczesnie czy moge to zrobic w jakis sprytny sposob ?
Jesli mozna by poprosic kogos z dzialu informatycznego, to ta sprawe mozna zalatwic jedna komenda w SQL wedlug wzoru "UPADTE [nazwaTabeli] SET description= [poprawiony tekst] WHERE lastPart = 1" .

2. Zgodnie z art. 548 § 3 Kodeksu Cywilnego przedsiębiorca odpowiada za pracę przewoźnika i dostarczenie towaru do Kupującego, dlatego nawet jeśli przewoźnik odnotowuje opóżnienia, odpowiedzialność za to ponosisz Ty jako Sprzedający. Jeśli Kupujący nie otrzymał towaru obowiązkiem Sprzedającego jest ponowna wysyłka lub zwrot wpłaty. Z Twojej perspektywy sam możesz ubiegać się o odszkodowanie u przewoźnika za niewywiązanie się z umowy, ale to kwestia wyłącznie między Tobą, a firmą przewozową. 

Ale towar jest juz w Polsce mozna to sprawdzic na sledzeniu, jest w trakcie dostarczania nigdzie nie zginal, wiec mam wyslac kolejna paczke ? albo zwrocic pieniadze teraz kiedy wiem ze paczka dotrze dzisiaj lub w poniedzialek ? https://emonitoring.poczta-polska.pl/?lang=PL&numer=RX121306160JP
Co mi moze Pani doradzic w tej sytuacji ?

3. "
Art.  548.  

§  1. 
Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
§  2. 
Jeżeli strony zastrzegły inną chwilę przejścia korzyści i ciężarów, poczytuje się w razie wątpliwości, że niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z tą samą chwilą.
§  3. 
Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne."

Czy popierajac sie na to moge sie wstrzymac z zwrotem pieniedzy do momentu w ktory fizycznie zobacze na trackingu ze paczka nie zostala odebrna ?

Dziekuje wszystkim i pozdrawiam udanego weekendu



oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@undziabundzia 
Czy popierajac sie na to moge sie wstrzymac z zwrotem pieniedzy do momentu w ktory fizycznie zobacze na trackingu ze paczka nie zostala odebrna ?

Nie.
Przepis na mocy którego Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków to m.in.: Art. 32 p.3 Ustawy o Prawach Konsumenta:

3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Tu warto dodać, że dowód nadania przesyłki ze zwracaną rzeczą ani dowód nieodebrania przesyłki z zakupem - nie są "dowodami odesłania" zwracanej rzeczy w rozumieniu przepisów, więc - na podstawie cytowanego przepisu - możesz (nie musisz) wstrzymać się ze zwrotem nawet nieco dłużej niż tylko do czasu nieodebrania przesyłki przez Kupującego.
*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Niestety Panie @A3dam , allegro wyplacilo pieniadze z pok i ograniczylo funckcjonalnosc mojego konta, wiec juz nie mam mozliwosci nic zrobic.

undziabundzia_0-1642206224846.png

@_HolaOla_  Paniu Olu, jak dlugo bede miec dysfunkcje na koncie ? Jak odblokowac konto ? Potwierdzenie nadania wysylki o ktorym mowa w mailu wyslalam jeszcze raz w dyskusji, czy to wystarczy ? Przepraszam za lawine pytan...

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@undziabundzia 
allegro wyplacilo pieniadze z pok i ograniczylo funckcjonalnosc mojego konta

Na wypłatę pieniędzy z POK i ew. obciążenie nimi konta Sprzedającego ma wpływ wiele czynników. Tu nie wiemy jakie w tym przypadku były decydujące.
Pieniądze z POK mogą być wypłacone w każdym przypadku gdy Kupujący na to "zasługuje" (zdaniem Allegro), natomiast regres do Sprzedawcy może wystąpić także z powodów wyłącznie formalnych (np. gdy spóźnia się z odpowiedzią lub nie udziela odpowiednio umocowanych wyjaśnień).
Zwróć uwagę, że np. prawo do uzyskania rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji) przez Sprzedawcę za transakcję uznaną za niebyłą - Allegro uzależnia np. od tzw. oceny (reputacji) Sprzedawcy. Mogą zdarzać się (i podobno zdarzają się) przypadki gdy Kupujący zwraca towar, a Sprzedawcy nie przysługuje (zgodnie z Regulaminem Allegro) zwrot prowizji od tej transakcji.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Pani Olu, jeszcze raz jedna rzecz zauwazylam wstawiam screenshoty:
Nie ma mozliwosci jednosczesnie zmiany dla mnei waznych kwesti to jest "czas przewozu" , "informacje dodatkowe na temat przesylki".
KROK 1: wybieram wszystkie oferty. Czas przewozu jest w cenniku dostawy, ale ja mam wiele cennikow i teraz nie moge wybrac nowych do wszystkich (ani edytowac istniejacych)
1 screen.png
2 screen.png

KROK 2 Nie mozna zmienic tej waznej tez moim zdaniem informacji:
3 screen.JPG

Wedlug mojej analizy najwazniejsza kwestia jest w cenniku, czego nie moge edytowac grupowo:
4 screen.JPG

Dziekuje z gory za pomoc i pozdrawiam. Zycze udanego weekendu !

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@undziabundzia 

Otrzymalam odpowiedz od pracownika Allegro. Wiec chcialabym o cos zapytac:

Jesli okreslam w aukcji sredni czas wysylki, ktory jest wyznaczony jako sredni bo roznie paczki z Japonii dochodza raz to 12 dni, a raz 28 dni, sama nie wiem czemu tak pracuje poczta, ale tak jest.
Otrzymalam odpowiedz pracownika Allegro ze:
"Jeśli deklarowany czas został przekroczony, Kupujący może wyznaczyć Sprzedającemu ostateczny czas na realizację zamówienia (realny) z informacją, że po bezskutecznym upływie tego czasu, będzie mógł odstąpić od umowy z uwagi na zwłokę."

A ) Czy realizacja zamowienia, to znaczy w tym przypadku "wyslanie paczki" czy jest to "czas dotarcia paczki" ? Wydaje mi sie to drugie nie jest zalezne odemnie.


B ) Jaka mam gwarancje, ze jesli zwroce pieniadze w "Wyznaczonym przez Kupujacego ostatecznym terminie realizacji" to otrzymam kiedykolwiek towar z poworotem.
Ja tej Pani, ktora mnie notorycznie obraza nie ufam, bo nawet naklamala strasznie w negatywnym komenatrzu.

C ) Jak sie ma do tego wszystkiego otrzymana od Pana @medalik_2009  informacja na temat praw konsumenta ? Czy moge poczekac ze zwrotem pieniedzy, do momentu odebrania paczki ?
"Ustawa o prawach konsumenta, art. 32 ust. 3:
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej."

Pracownik Allegro odpowiedział Ci prawidłowo - powołał się przy tym na art. 5431 Kc. Czas realizacji to czas dostarczenia, dotarcia, a nie czas wysyłki.

Gwarancji nie masz, ale masz obowiązki. Jeśli po zwrocie wpłaty kupujący otrzyma towar, możesz się domagać jego wydania Tobie lub zapłaty w drodze oddzielnego postępowania.

@medalik_2009 częściowo wprowadza Cię w błąd, bo możesz poczekać ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania zwracanego towaru lub do czasu otrzymania od kupującego potwierdzenia odesłania rzeczy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. On nie może decydować, że tracking jest takim potwierdzeniem. 

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

No to niech czeka do momentu powrotu towaru, bo Kupujący nie prześle potwierdzenia nadania paczki. Będzie zgodnie w 100% z ustawą ale dłużej. Że też ktoś z tak natarczywie prokupującym podejściem sugeruje coś takiego. Wstydź się! 😄

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Źle. Jeśli kupujący odstąpi bez podania przyczyny, sprzedający oddaje pieniądze najpóźniej po otrzymaniu zwracanej rzeczy lub po otrzymaniu potwierdzenia jej odesłania. Jeżeli jednak kupujący odstąpi na podstawi art. 5431 Kc, sprzedający oddaje pieniądze niezwłocznie. 

Że też ktoś na tym forum aż tak utrudnia kupującemu, co tylko się da, niemal w każdym poście. Nie wstydź się i utrudniaj dalej. 

oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Ustawa o prawach konsumenta, art. 32 ust. 3:
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Na podstawie tego zapisu możesz spokojnie poczekać jak paczka wróci lub gdy w trackingu pojawi się info, że wraca już do Ciebie.

I jeszcze jedno, od zwracanej kwoty możesz spokojnie odliczyć koszty przesyłki zwrotnej. Za to płaci Kupujący, jeśli złożył odstąpienie już po nadaniu przesyłki.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Przy całej sympatii i faktu, że problem jaki tu zgłosiłaś to głównie wina zaniechań allegro

@undziabundzia gwarantuję Ci, że nie będzie Cię na allegro w ciągu pół roku

zmiana terminów dostawy nie uchroni Cie przed komentarzami negatywnymi

i zwrotami z pok

Nie podajesz siedziby, adresów do korespondencji i do zwrotów

Nie wiadomo czy jesteś firmą czy sprzedawcą prywatnym

Nie podajesz całkowitej ceny produktów brutto - kupujący nie jest informowany o kosztach cła i podatków

w ofercie

https://allegro.pl/oferta/tradycyjne-japonskie-zestaw-roznorodnych-slodyczy-11292945820

podajesz 1 dzień na odstąpienie od umowy

Generalnie nawet Chińczycy podają więcej informacji

Ja się dziwię dlaczego (@_HolaOla_ - czy tak można na allegro?) Twoje konto nie jest jeszcze zablokowane

@undziabundzia musisz dostosować swoje oferty do regulaminu allegro i polskich przepisów

oznacz moderatorów
undziabundzia
#9 Pomysłodawca#

Panie @RED ja nie mam firmy, ale tez nie musze ja miec zeby sprzedawac na allegro, ja nawet nie moge zalozyc firmy w Polsce bo nie mam obywatelstwa.

Produkt z linku do produkt zywnosci nie moze miec wiecej niz 1 dzien na odstapienie od umowy bo sie przeterminuje i bedzie do wyrzucenia.

Co do oplat i vat ja nie mam mozliwosci sledzic warunkow celno-podatkowych w Polsce. Tez nie mam pojecia kto ile i czy w ogole zaplaci, bo przepisy w Polsce zmieniaja sie szybko.

A ze nie jestem firma to nie musze podawac adresu gdzie mieszkam, Allegro moj adres zna, bo to moja prywatnosc.

Uprzejmie pozdrawiam

oznacz moderatorów