anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot używanego uszkodzonego narzędzia

ElektroTechExtra
#10 Popularyzator#

Witam, kupujący zakupił u mnie elektronarzędzie o wartości ponad 1300 zł (samo urządzenie bez akumulatora i ładowarki)

Po jednym dniu do mnie zadzwonil że wyjął z pudełka i on nie działa, ustaliliśmy że ma odesłać na gwarancje, on za godzinę zgłasza zwrot (firma naprawiająca ciężarkówki) urządzenie wzięte na paragon. Zwrócił używany klucz usmarowany cały smarem z uszkodzoną obudową ( spadł z dużej wysokości) i klucz nie włącza się tylko buczy

Wycena serwisu 1100 zł z hakiem (naprawy)

 

Co zrobić w takiej sytuacji?

Gdy dostanę negatywa stracę smarta

 

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42

LEW433
#21 Demiurg#

@ElektroTechExtra Zakup konsumencki, zwrotu bez podania przyczyny nie możesz nie przyjąć, ale możesz pomniejszyć zwrot środków o tyle ile się zmniejszyła wartość towaru, ale sprawiedliwie.

oznacz moderatorów

ElektroTechExtra
#10 Popularyzator#

Jutro mają dać mi znać czy chcą go żebym zwrócił czy obniżył wartość

Jak obniże o koszt naprawy to będę  na zero czyli będzie okej?

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ElektroTechExtra Pamiętaj że ma być obiektywnie, kupujący ma także narzędzia obrony na Allegro takie jak, dyskusja POK.😁

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@LEW433 
A co masz bardziej obiektywnego niż kosztorys serwisu? Nam kiedyś, jak podliczyliśmy klientce 4 użyte końcówki od lokówki, to wyszło za nie więcej w autoryzowanym serwisie, jak za nową lokówkę.
Większość drobnej elektroniki (do 100 zł) mniej kosztuje w zakupie niż roboczogodzina serwisanta. 😜

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@medalik_2009 To dobrze że ja nie muszę wyceniać.😁

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Na ile stracisz tego smarta? Status SS na miesiąc? Warte jest to 1100 zł z hakiem? Bo my doszliśmy ostatnio do wniosku, że nie jest to warte popuszczenia naciągaczom i mającym problemy z czytaniem choćby kilkudziesięciu złotych...

oznacz moderatorów

ElektroTechExtra
#10 Popularyzator#

Mam 33 pozytywne z 160 sprzedaży 

0 negatywnych

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Do 98% ogółu braknie. Ale zerknij sobie czy spełniasz wymogi programu Super Sprzedawca. jeśli tak, to z niego możesz też smarta dostać, a w programie SS liczą się oceny z ostatniego miesiąca, nie ogółem. I w ekstremalnych przypadkach tracisz takiego smarta wtedy tylko na miesiąc.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ElektroTechExtra odstąpienie od umowy to coś innego niż reklamacja

kupujący sam się podkłada, chcąc odstąpienia od umowy bez podania przyczyny

bo to on odpowiada za towar więc tak jak pisze @medalik_2009 możesz mu obniżyć zwrot o tą odpowiedzialność

gdyby kupujący był mądry to by napisał reklamację, żądając przywrócenia narzędzia do zgodności z umową lub zwory pieniędzy

i wtedy byś miał problem co robić

 oczywiście kupujacy robi taki zwrot bo liczy na wypłatę środków z pok

i tu jest cała patologia pogrzebana

 

 

 

oznacz moderatorów

ElektroTechExtra
#10 Popularyzator#

Hej, niestety myślę że reklamacja by tu nie zadziałala ponieważ jest to ewidentnie uszkodzenie przez niego więc czego się tutaj domagać? Jutro się okaże co stwierdzą, czy biorą klucz do siebie i próbują gwarancji producenta, czy biorą różnice około 250 zł 

 

 

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@ElektroTechExtra 
Kupujący odstępując od Umowy przeniósł własność rzeczy z powrotem na sprzedawcę (rzecz jest już własnością sprzedawcy) i ... de facto poprosił o wystawienie mu rachunku przez sprzedawcę za zmniejszenie wartości zwracanej rzeczy wskutek używania jej w zakresie szerszym niż możliwe w sklepie.
Kupujący nie może wycofać już złożonego oświadczenia (chyba, że ma mocne żółte papiery) o odstąpieniu.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

ElektroTechExtra
#10 Popularyzator#

Czyli lepiej nie wracać tego klucza im tylko zwrócić różnice i mieć święty spokój?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

W kwestii "szarpania się" z klientem, przy wielce prawdopodobnie nieuznanej reklamacji przez serwis gwarancyjny i jego ewentualnym przejściu na rękojmię masz święty spokój.

Potrącasz mu koszty uszkodzenia/zużycia i albo naprawiasz we własnym zakresie, albo wystawiasz jako uszkodzony w obniżonej cenie.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ElektroTechExtra  @medalik_2009  @A3dam Co wy kombinujecie, jak piszemy że nie należy pomniejszać zwrotu to wielkie hallo, a tu ewidentnie nie należy zwracać to się zastanawiacie co lepsze.....🤔

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 

Art. 34 UoPK
1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, [...]
 
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający [...]

Konsument nie może uzależniać zwrotu rzeczy np. od kwoty, którą otrzyma od sprzedawcy (po ew. potrąceniu kwoty zmniejszenia jej wartości). Nie może "rozmyślić się" czy "zmienić zdanie".

Jutro się okaże co stwierdzą
Sprzedawca określa kwotę o jaką jest uprawniony potrącić zwracane środki i zwraca różnicę.
Prawo do decyzji jest po stronie sprzedawcy (nie konsumenta, który złożył oświadczenie o odstąpieniu).
Konsument może co najwyżej odkupić (porozumiewając się ze sprzedawcą) za otrzymaną kwotę od sprzedawcy używaną (uszkodzoną) rzecz.
 
*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście ale czytam, czy mam to zrobić, czy mi się to opłaca, uważaj bo stracisz SS itd., czasem nie wiem czego sprzedający oczekują.😁

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Jakakolwiek "porada" nie powinna być robiona wyłącznie dla chwilowej poprawy samopoczucia pytającego, ale powinna rzetelnie uwzględniać obowiązujący stan prawny - przynajmniej tak, aby pytający miał świadomość konsekwencji i odpowiedzialności za swój wybór.

P.S.
System ocen na Allegro jest tak skonstruowany, że negatyw można wystawić nawet z powodu za słonej zupy na obiad. A otrzymanie od sprzedawcy nawet 100% zwrotu przez kupującego nie pozbawia możliwości pozbawienia sprzedawcy statusu SS czy SMART!-a.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I co jak zwróci całość środków, to dasz głowę że nie dostanie negatywa?🤔

oznacz moderatorów

ElektroTechExtra
#10 Popularyzator#

Panowie, to już nie chodzi o ten komentarz ale by rozwiązać sprawę.

Myślę że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie zwrot różnicy pomiędzy serwisem klucza a jego wartościową czyli około 260 zł 

Wiem że się nie spodoba to kupującemu i wystawi negatyw ale trudno, wszystko będzie zrobione zgodnie z prawem

oznacz moderatorów