Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupujący zakupił u mnie elektronarzędzie o wartości ponad 1300 zł (samo urządzenie bez akumulatora i ładowarki)
Po jednym dniu do mnie zadzwonil że wyjął z pudełka i on nie działa, ustaliliśmy że ma odesłać na gwarancje, on za godzinę zgłasza zwrot (firma naprawiająca ciężarkówki) urządzenie wzięte na paragon. Zwrócił używany klucz usmarowany cały smarem z uszkodzoną obudową ( spadł z dużej wysokości) i klucz nie włącza się tylko buczy
Wycena serwisu 1100 zł z hakiem (naprawy)
Co zrobić w takiej sytuacji?
Gdy dostanę negatywa stracę smarta
@ElektroTechExtra Zakup konsumencki, zwrotu bez podania przyczyny nie możesz nie przyjąć, ale możesz pomniejszyć zwrot środków o tyle ile się zmniejszyła wartość towaru, ale sprawiedliwie.
Jutro mają dać mi znać czy chcą go żebym zwrócił czy obniżył wartość
Jak obniże o koszt naprawy to będę na zero czyli będzie okej?
@ElektroTechExtra Pamiętaj że ma być obiektywnie, kupujący ma także narzędzia obrony na Allegro takie jak, dyskusja POK.😁
@LEW433
A co masz bardziej obiektywnego niż kosztorys serwisu? Nam kiedyś, jak podliczyliśmy klientce 4 użyte końcówki od lokówki, to wyszło za nie więcej w autoryzowanym serwisie, jak za nową lokówkę.
Większość drobnej elektroniki (do 100 zł) mniej kosztuje w zakupie niż roboczogodzina serwisanta. 😜
@medalik_2009 To dobrze że ja nie muszę wyceniać.😁
Na ile stracisz tego smarta? Status SS na miesiąc? Warte jest to 1100 zł z hakiem? Bo my doszliśmy ostatnio do wniosku, że nie jest to warte popuszczenia naciągaczom i mającym problemy z czytaniem choćby kilkudziesięciu złotych...
Mam 33 pozytywne z 160 sprzedaży
0 negatywnych
Do 98% ogółu braknie. Ale zerknij sobie czy spełniasz wymogi programu Super Sprzedawca. jeśli tak, to z niego możesz też smarta dostać, a w programie SS liczą się oceny z ostatniego miesiąca, nie ogółem. I w ekstremalnych przypadkach tracisz takiego smarta wtedy tylko na miesiąc.
@ElektroTechExtra odstąpienie od umowy to coś innego niż reklamacja
kupujący sam się podkłada, chcąc odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
bo to on odpowiada za towar więc tak jak pisze @medalik_2009 możesz mu obniżyć zwrot o tą odpowiedzialność
gdyby kupujący był mądry to by napisał reklamację, żądając przywrócenia narzędzia do zgodności z umową lub zwory pieniędzy
i wtedy byś miał problem co robić
oczywiście kupujacy robi taki zwrot bo liczy na wypłatę środków z pok
i tu jest cała patologia pogrzebana
Hej, niestety myślę że reklamacja by tu nie zadziałala ponieważ jest to ewidentnie uszkodzenie przez niego więc czego się tutaj domagać? Jutro się okaże co stwierdzą, czy biorą klucz do siebie i próbują gwarancji producenta, czy biorą różnice około 250 zł
@ElektroTechExtra
Kupujący odstępując od Umowy przeniósł własność rzeczy z powrotem na sprzedawcę (rzecz jest już własnością sprzedawcy) i ... de facto poprosił o wystawienie mu rachunku przez sprzedawcę za zmniejszenie wartości zwracanej rzeczy wskutek używania jej w zakresie szerszym niż możliwe w sklepie.
Kupujący nie może wycofać już złożonego oświadczenia (chyba, że ma mocne żółte papiery) o odstąpieniu.
Czyli lepiej nie wracać tego klucza im tylko zwrócić różnice i mieć święty spokój?
W kwestii "szarpania się" z klientem, przy wielce prawdopodobnie nieuznanej reklamacji przez serwis gwarancyjny i jego ewentualnym przejściu na rękojmię masz święty spokój.
Potrącasz mu koszty uszkodzenia/zużycia i albo naprawiasz we własnym zakresie, albo wystawiasz jako uszkodzony w obniżonej cenie.
@ElektroTechExtra @medalik_2009 @A3dam Co wy kombinujecie, jak piszemy że nie należy pomniejszać zwrotu to wielkie hallo, a tu ewidentnie nie należy zwracać to się zastanawiacie co lepsze.....🤔
Oczywiście ale czytam, czy mam to zrobić, czy mi się to opłaca, uważaj bo stracisz SS itd., czasem nie wiem czego sprzedający oczekują.😁
@LEW433
Jakakolwiek "porada" nie powinna być robiona wyłącznie dla chwilowej poprawy samopoczucia pytającego, ale powinna rzetelnie uwzględniać obowiązujący stan prawny - przynajmniej tak, aby pytający miał świadomość konsekwencji i odpowiedzialności za swój wybór.
P.S.
System ocen na Allegro jest tak skonstruowany, że negatyw można wystawić nawet z powodu za słonej zupy na obiad. A otrzymanie od sprzedawcy nawet 100% zwrotu przez kupującego nie pozbawia możliwości pozbawienia sprzedawcy statusu SS czy SMART!-a.
I co jak zwróci całość środków, to dasz głowę że nie dostanie negatywa?🤔
Panowie, to już nie chodzi o ten komentarz ale by rozwiązać sprawę.
Myślę że najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie zwrot różnicy pomiędzy serwisem klucza a jego wartościową czyli około 260 zł
Wiem że się nie spodoba to kupującemu i wystawi negatyw ale trudno, wszystko będzie zrobione zgodnie z prawem