Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jako osoba prywatna zwrotów nie musisz przyjmować co innego jak byś prowadził działalność a komputer był produktem z twojego sklepu ,jednak jak taki klient złoży ci reklamację będziesz musiał się ustosunkować .Negatywów nie można nie przyjmować ,klient ma prawo zawsze do oceny nawet jak ciebie robi w wała ,takie ma niestety przyzwolenie regulaminowe.
A jeśli przyjmę zwrot i napisze mu ze zwrócę mu cześć pieniędzy
kwotę zakupu komputera pomniejsze o cenę uszkodzonej karty graficznej
Bo to ja mam dowody ze sprzęt został wysłany sprawny komputer nie ma plomb mógł z tą kartą robić co mu się podoba zresztą mogła mógł komputer mu upaść a nie na poczcie to jest elektronika wystarczy puknąć stuknąć i coś się popsuje
Jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotów, tu mamy reklamację(nie działa karta graficzna) więc musisz to rozpatrzyć(rękojmia) masz na to 14dni, zaproponuj coś albo napraw, dogadaj się z kupującym, z pewnością otrzyma zwrot z POK.
@LEW433 Znowu wprowadzasz w błąd. To nie jest sprzedaż konsumencka, więc jakie 14 dni na rozpatrzenie? W tym przypadku nie ma dokładnie określonego terminu.
@rebirth87 Jeśli reklamację uznasz, nie możesz niczego pomniejszać.
@rebirth87 Odpowiadasz za towar z rękojmi przez 2 lata - kupujący w tym czasie może reklamować sprzęt. To nie jest zwrot bez podania przyczyny, których przyjmować nie musisz, ale musisz rozpatrzyć reklamację. Możesz to zrobić zdalnie, możesz też zażądać odesłania towaru do sprawdzenia. Jeśli reklamację uznasz, powinieneś sprzęt naprawić, wymienić, obniżyć cenę lub oddać wszystkie koszty, także koszt odesłania. Przy naprawie lub wymianie kupującemu również należy się zwrot kosztu odesłania. Jeśli reklamację odrzucisz, a klient ma rację, może otworzyć Dyskusję na Allegro i poprosić o pomoc pracownika serwisu, może też wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też (nie musi) zablokować Ci konto. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji i dowodów. Nie możesz nie przyjmować negatywów, nie masz możliwości ich blokowania.
To kupujący może tak sobie bezkarnie uszkodzić rzecz która odemnie kupił i ja mam za to płacić?
No coś jest chyba nie tak?
@rebirth87 A kto Ci każe płacić? Wyżej masz podany schemat, jak to działa i jak może się skończyć. Nie ma obowiązku uznania reklamacji, ale jest obowiązek jej rozpatrzenia.
Z tego schematu wynika jasno że kupujący ma prawa a sprzedawca żadnych on dostanie kasę od pok a oni ściągną ze mnie
A co w sytuacji w której jasno pisze na mojej aukcji że nie przyjmuje zwrotów w związku po przez nie właściwe podłączenie i uszkodzenie podczas transporty czy to nie jest równoznaczne z tym że klient został poinformowany ze kupuje od osoby prywatnej i nie przysługuje mu żadna rękojmia
@rebirth87 Nie jest to jednoznaczne. Minęły czasy, gdy wystawiało się towary uszkodzone na Allegro i za nic się nie odpowiadało. Nawet jeśli klient otrzymał towar sprawny, który jednak ulegnie uszkodzeniu po dostawie, za wady odpowiada sprzedawca na podstawie rękojmi. Reklamację trzeba rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić. Nie ma obowiązku uznania reklamacji.
Tzn że rozpoczęły się czasy że kupujący może uszkodzić rzecz która kupił która była 100% sprawna i nie opowiada za to a wszystkie koszty pokrywa sprzedawca
Nie musisz przecież oddawać pieniędzy. Możesz przyjąć zwrot, wymienić kartę na sprawną (taką samą albo lepszą) jeśli faktycznie nie działa, i odesłać komputer. Koszty wysyłek ponosisz oczywiście Ty. Możesz sprawdzić kartę, stwierdzić że działa (jeśli działa), odrzucić reklamację i odesłać sprzęt kupującemu.
Nie napisałeś, czego domaga się kupujący. Wymiany, zwrotu pieniędzy, obniżenia ceny, czy po prostu zawiadomił Cię o niesprawnym komputerze? Jeśli kategorycznie żąda gotówki i nie chce odsyłać sprzętu, nie musisz się na to godzić.
Rękojmia na towar używany kupiony od osoby prywatnej wynosi jeden rok. To oczywiście niczego tu nie zmienia, ale zaznaczam dla ścisłości.
Dostałem taką odpowiedź od kupującego....
Między czasie wczoraj złożyłem reklamację na poczcie polskiej. Do miesiąca czasu będzie odpowiedź. Jeśli będzie negatywna będę składał wniosek do allegro o zwrot kwoty za jaką najtaniej można kupić taką kartę. Pozdrawiam
Co teraz najlepiej zrobić i jeszcze jedna kwestia kupujący wylicytował komputer w okazyjnej cenie o oznacza to że karta graficzna po cenie rynkowej kosztuje jakies 90% ceny całego komputera i teraz gdybym miał mu oddać za rzekomo niesprawną grafikę to naprawdę bedzie miał komputer za darmo
Jeżeli reklamuje musisz to rozpatrzyć, zażądaj żeby Ci odesłał kompa i wtedy będziesz wiedział co zrobić. Musisz zadziałać.