Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Witam serdecznie.Może ktoś miał przypadek odesłania uszkodzonego produktu i domagania się pieniędzy za zwrot? Kupujący chce mnie zastraszyć negatywem, produkt dostał prosto z hurtowni, fabrycznie zapakowany i odesłał bez podania przyczyny.Towar ma ograniczony zwrot chodzi konkretnie o irygator dentystyczny. Zwrot przyszedł z otwartym foliowym opakowaniem jednej części w którym nie działa włącznik i jest uszkodzony mechanicznie jakby nożem. Co ja jako sprzedawca mam zrobić z tym towarem?Czy powinienem mu zwrócić za towar.
Nawet uszkodzony towar kupujący może zwrócić w określonym czasie i jeżeli towar nie jest wyłączony ze zwrotu, Ty wówczas obniżasz ilość środków w zwrocie o tyle o ile zmniejszyła się wartość towaru, Teraz jak jest wyłączony i jest to opisane w ofercie i jest to zgodne z prawem nie musisz pryzmować zwrotu bez przyczyny, a negatyw zapewne i tak wpadnie, niestety.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ poproszę o odpowiedz obsługę allegro z pewnością zdarzały się takie przypadki jak mój.Towar jest z ograniczonym zwrotem-chodzi o irygator dentystyczny, został otwarty i uszkodzony.Proszę o wypowiedz moderatorów w mojej sprawie czy powinienem zwrócić pieniądze za zwrot bo odmówiłem.Jak powinienem się rozliczyć z kupującym bo irygator jest u mnie.?
Jeśli masz wyłączone zwroty, to nie musisz ich przyjmować, jeśli towar został rozpakowany i może on stanowić zagrożenie dla zdrowia. W tym przypadku stało się tak ewidentnie. Piszesz do klienta, że dajesz mu np. 14 dni na odebranie przedmiotu, po upływie tego czasu utylizujesz go. Jednak MUSISZ poinformować klienta o tym fakcie. Możesz też przetrzymać towar do momentu odebrania przez klienta naliczając koszty magazynowania za kolejny dzień zwłoki odebrania przedmiotu.
Negatywa i tak wyłapiesz, no chyba, że weźmiesz na klatę zwrot i zwrócisz pełną kwotę.
Handlując na Allegro przygotuj się na takie kwiatki. Albo wchodzisz z wazeliną klientowi i robisz mu dobrze, albo bierzesz na klatę jego fanaberie i wrzucasz w koszty.
Nie ma pewności, że nawet jak "wchodzisz z wazeliną klientowi i robisz mu dobrze, albo bierzesz na klatę jego fanaberie i wrzucasz w koszty" i tak nie dostanie negatywa. Mieliśmy takie kwiatki.
@ewarteks Podaj proszę numer zamówienia, którego dotyczy zgłoszenie.
Podaję numer zamówienia
601b5c40-4c29-11ee-967d-f1a96c7e3fc5
@ewarteks Dzięki! Dla pewności dopytuję zespół wyspecjalizowany w tej tematyce. Wrócę do Ciebie z odpowiedzią, jak tylko się czegoś dowiem. 🙂
Dziękuję za pomoc.Tu nie nie chodzi o pieniądze tylko o uczciwe załatwienie sprawy.Wszystkim bardzo dziękuję.
@ewarteks Potwierdzam, nie musisz przyjmować takiego zwrotu. Prawidłowo umieściłeś informację o ograniczonym zwrocie w zakładce "zwroty", zatem taka informacja jest dla kupującego wiążąca.
Jeżeli chodzi o towar, który ze względów higienicznych nie nadaje się do ponownego użycia, a sprzedający poprawnie wyłączył możliwość odstąpienia od umowy w konkretnej ofercie i wystąpiły warunki konieczne dla zastosowania takiego wyłączenia (np. Kupujący naruszył zapieczętowane opakowanie) - to jako sprzedający możesz odmówić przyjęcia zwrotu w ramach odstąpienia.
Tylko wyłapie nega bo nie będzie prokonsumencki a allegro odpisze no ale to subiektywna opinia nie usuniemy. Tylko że wszyscy wiedzą za co i dlaczego i że to niesprawiedliwość społeczna jest
Witam ponownie dziękuje za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.Kupujący z pewnością napisał do Państwa na skargę na mnie że nie chcę zwrócić mu poniesionych kosztów i będzie próbował otrzymać poparcie z Waszej strony.Proszę o wyjaśnienie temu Panu kto ma rację i zakończyć dyskusję rozpoczętą przez tego Pana.Pozdrawiam
@ewarteks konsultanci nie mają ze sobą ani kontaktu ani nie będą nic wyjaśniać kupujący założy ci dyskusję i sprawę będziesz wałkował od nowa i możesz trafić na konsultanta twierdzącego całkiem co innego niż tutaj pamiętaj bronić się i odpowiadać z 24h max opóżnieniem bo ci ap przyklepią na twój koszt
Dostałam takie powiadomienie od allegro.Pani mi odpowie w końcu kto ma tu rację,Towar był rozpakowany i uszkodzony a ja jako sprzedawca nie mogę sprzedać zwróconego towaru zgodnie z ograniczonym zwrotem towaru.Czemu allegro narzuca sprzedającemu sugeruje zwrot części wartości przedmiotu.Po co jest gwarancja z ograniczeniem skoro same allegro w taki sposób reaguje.
(nazwa użytkownika ) .... w pełni rozumiem zaniepokojenie w sprawie. ewarteks kupujący zgłosił odstąpienie od umowy. Nie mogą Państwo zmieniać roszczenia kupującego. Mogą pomniejszyć zwrot jeśli towar wrócił w stanie zmienionym, ale nie mogą Państwo odmówić przyjęcia odstąpienia. W takim przypadku sprzedający powinien uzasadnić na jakiej podstawie została pomniejszona kwota zwrotu. Proszę sprzedającego o odniesienie się do sprawy i przedstawienie w dyskusji dokładnych wyliczeń z których została obniżona kwota do zwrotu.
Dostałam takie powiadomienie od allegro.Pani mi odpowie w końcu kto ma tu rację,Towar był rozpakowany i uszkodzony a ja jako sprzedawca nie mogę sprzedać zwróconego towaru zgodnie z ograniczonym zwrotem towaru.Czemu allegro narzuca sprzedającemu sugeruje zwrot części wartości przedmiotu.Po co jest gwarancja z ograniczeniem skoro same allegro w taki sposób reaguje.
(nazwa użytkownika ) .... w pełni rozumiem zaniepokojenie w sprawie. ewarteks kupujący zgłosił odstąpienie od umowy. Nie mogą Państwo zmieniać roszczenia kupującego. Mogą pomniejszyć zwrot jeśli towar wrócił w stanie zmienionym, ale nie mogą Państwo odmówić przyjęcia odstąpienia. W takim przypadku sprzedający powinien uzasadnić na jakiej podstawie została pomniejszona kwota zwrotu. Proszę sprzedającego o odniesienie się do sprawy i przedstawienie w dyskusji dokładnych wyliczeń z których została obniżona kwota do zwrotu.
@ewarteks pisalem ci ze konsultanci sa niedouczeni i nie znaja prawa wlasnie masz na to przyklad w realu
Witaj. Masz rację ja jako sprzedawca teoretycznie jestem przegrany w oczach kupującego.Allegro mu zasugerowało że muszę mu oddać pieniądze za przedmiot a on będzie przekonany że ma rację bo pisał że czeka na reakcję allegro w tej sprawie.Do tego jak mu nie oddam pieniędzy za przedmiot wystawi mi komentarz negatywny bo przecież będzie przekonany że racja jest po jego stronie.
@ewarteks jak się rozpędzi w komentarzu to zawsze można mu pozew wytoczyć.
Wkleiłeś w dyskusji screenshoota z forum gdzie moderatorka udzieliła ci prawidłowej porady prawnej?
@ewarteks jak miałeś ograniczone prawo do zwrotu to nie przyjmuj produktu na zwrot i tyle, kupujący może się zapoznać z produktem w takim zakresie w jakim pokazano by mu go w sklepie stacjonarnym. Zakładam że sprzętu higienicznego to oni tam nawet nie wypakowują. Sprawdz jak to jest zapakowane jak po wyciągnięciu z kartonu w przezroczysty plastik to pewnie widać ten poszczerbiony element zestawu jak na dłoni czyli kupujący moze zauważyć mechaniczną usterkę przed wypakowaniem. Też sądzę że mechanicznie ktoś czymś metalowym ten włącznik przełączał na siłę. Możesz:
1 nie przyjąć zwrotu - wyłączenie zwrotu i produkt higieniczny
2 odrzucić reklamację bo uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania nie podlegają reklamacji
3 przyjąć zwrot oddać 1 zł bo produkt higieniczny nie nadaje się do ponownej odsprzedaży i zostanie zutylizowany, a widać ślady użycia i rozpakowano pudełko
za pozycje 1-3 dostaniesz negatywa jak się kupujący rozpędzi to może się kwalifikowac do zdjęcia przez allegro lub pozwu w sądzie cywilnym z kc, możesz sobie nawet reklamę zrobić odpowiedzieć pod negatywem "w trosce o zdrowie klientów nie przyjmujemy zwrotu przedmiotów higienicznych o czym kupujący był poinformowany w ofercie jako o ograniczonym prawie do zwrotu towaru jeszcze przed zakupem, niestety nie możemy przyjać i zwrócić środków za zakup mimo negatywnej opini kupującego"
4 wariant bierzesz na klatę szantaż negatywem (możesz powiadomić allegro ale pewnie nie raczą nic zrobić np bana dać za szantaż) lub oddajesz kasę i wrzucasz w koszty podnosisz cenę następnym kupującym
@ewarteks prześlij klientowi fotkę produktu , który do Ciebie dotarł i poproś o wyjaśnienie skąd powstałe uszkodzenia . Może przełącznik ma wadę , foto wskazuje na to że użył narzędzia do jego przesunięcia czego nie powinien robić bez kontaktu z Tobą , ale tego możemy się dowiedzieć tylko od klienta .