anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwroty - kiedy zmiana?

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  
Kolejny zwrot od JDG przy zakupie mającym zastosowanie zawodowe z powodem "nie pasuje mi" a jednocześnie fakturą na firmę wystawioną na ten zakup. Nie jest to zwrot, w którym kupujący jest KONSUMENTEM, w związku z tym nie ma prawa do zwrotu w  terminie 14 dni.

Czy zatem Allegro planuje wreszcie zrobić jakiś porządek z tym? Z obecnym podejściem generujecie niesnaski bo "nie przyjmuje zwrotów" itp. Rozumiem różne sytuacje ale przynajmniej przy takim zwrocie powinny być podane szczegóły i informacja, że ewentualne uznanie zwrotu zależy jedynie od woli sprzedawcy i wiązać może się z poniesieniem dodatkowych kosztów przez kupującego (zwrot dopłaty za wysyłkę, koszty pakowania itp.). Zwracający powinien akceptować taką informację a nie jedynie klepać "nie pasuje mi".

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

RED
#21 Demiurg#

ja w każdym takim wypadku piszę kupujCEMU, że nie uwzględnię takiego zwrotu gdyż nie jest konsumentem

jak odeśle mimo to towar, to jest ona na jego koszt odsyłany

formularz zwrotów od dawna jest do wymiany, gdyż ogranicza prawa konsumenta, wprowadza ich w błąd co do zasadności i typu zwrotu.

np: odstąpienie od umowy bez podania przyczyny

i odstąpienie od umowy z powodu nie otrzymania towaru czy też zbyt późnej wysyłki

to nie jest to samo - regulują je różne przepisy ustawy konsumenckiej

podobnie jak odstąpienie od umowy z powodu niezgodności z umową czy też reklamacji

powód "nie pasuje mi" sugeruje używanie towaru i deklaracje kupującego, że ma świadomość, że sprzedawca zwróci mniejszą kwotę z racji użycia produktu

 

 

 

 

oznacz moderatorów

ogryz7
#11 Animator#

Ja miałem takiego kwiatka, co kupił płytę główną do TV na firmę (charakter zakupu - bardzo zawodowy), po czym zgłosił zwrot (zaznaczył zwrot bez podania przyczyny). Odpisałem, że nie uznam, to założył dyskusję i twierdził, że płyta jest uszkodzona. Odpuściłem.

W tym miesiącu 90% części do TV do mnie wraca. Klient kupuje, montuje w TV, po czym zwraca, a ja staję się darmową wypożyczalnią części do diagnozy i jeszcze na tym tracę.

Mam tego dość. Przeniosłem części do TV w inne miejsce, tu na razie zostawiam tylko drobnicę.

Wszystkiemu winne są darmowe wysyłki i darmowe zwroty i pato-allegro, które pozwala na takie praktyki.

oznacz moderatorów