Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wiem,że zapewne przeczytam iż za to odpowiedzialne są przepisy. Ale.. ktoś coś powinien zrobić w kwestii zwrotów od klientów. Nie wiem do kogo miałabym się z tym zgłosić, allegro napisze że robią to co należy. Osoby które ustalają przepisy nie interesują się sprzedawcami i ich opiniami więc jak to zmienić?
Zwrot dla klienta to miesiąc..to jest chore. Ponad 2 tygodnie na samo zgłoszenie chęci zwrotu i 2 na zwrot. Ten kto to wymyślił,nie ma pojęcia o sprzedaży i nawet nie sprawdził jak tow praktcye działa. A co najlepsze nie widać jakichkolwiek chęci zmiany tego przepisu. Przecież każdy sprzedawca doskonale wie,że to zdecydowanie za długo. Jak można pozwalać żeby kupiony towar trzymać sobie ponad miesiąc? Większośc klientów go za ten czas używa a potem odsyła. Np kupują transporter dla zwierzaka bo muszą gdzieś jechać a po 4 tygodniach odsyłają bo wrócili. I tylko nie piszcie mi że jako sprzedawca mam prawo nie przyjąć zwrotu. Tak. I narażać się na negatywy,brak sprzedaży działania na szkodę albo iśc sobie do sądu z powodu 30zł i tracić czas kasę i nerwy.
Na zgloszenie zwrotu i odeslanie towaru powinno być max.kilka dni. Klient po odbiorze paczki od razu może zobaczyć co otrzymał i czy mu się "podoba". Chociaż to też jest do dyskusji bo jeśli tylko sprzedawca nie kłamie to widać już w ofercie co otrzymasz. Odeslanie tez da sie wykonać jednego dnia. Ktoś napisze,że klient moze nie miec czasu,ok, dlatego ma kilka dni. Ale miesiąc...to chora przesada. Ludzie to wykorzystują. Nie rozumiem dlaczego nikt kto wymysla te durne przepisy nie chce pomoc sprzedawcom? Jak nie podatki to przepisy które narazaja ich na straty. Naprawdę nie pojmuję. Dlaczego wszyscy tylko chcą robić sprzedawcom na złość i pod górę..tak samo z pobraniówkami. Nie rozumiem dlaczego nie wprowadzi się przepisu ze za nieodebranie paczki płaci kupujący..proste,normalne i logiczne!! A płaci kto,sprzedawca! Czy nie ma żadnej kompetentnej osoby która ustala te zasady? Najgorsze ze i tak nic się nie zmieni, sprzedawcy się na to godzą a ci co to ustalają mają to gdzieś.
Allegro zróbcie cokolwiek z tym wprowadźcie chociaż jakieś zasady które ograniczają takie działania klientów! Kiedy wreszcie wprowadzicie coś do ochrony sprzedawców!?!?
Ale to pretensje do ustawodawcy proszę kierować.
napisałam to w pierwszym zdaniu.
Zwrot dla klienta to miesiąc..to jest chore. Ponad 2 tygodnie na samo zgłoszenie chęci zwrotu i 2 na zwrot. Ten kto to wymyślił,nie ma pojęcia o sprzedaży i nawet nie sprawdził jak tow praktcye działa Przecież to nie wymysł Allegro ale tak stanowi prawo konsumenckie.
napisałam to w pierwszym zdaniu
@petinek_pl Napisz projekt ustawy zmieniającej te przepisy, zbierz 100 tys. podpisów i prześlij do Sejmu.
W PIERWSZYM ZDANIU JAKIE NAPISAŁAM NAPISAŁAM WYRAŹNIE :
Wiem,że zapewne przeczytam iż za to odpowiedzialne są przepisy.
I każdy pisze dokładnie tylko to.. Nie istotne już co napisałam dalej. Szkoda się trudzić w pisaniu.
Wszyscy ostatnio postępują tak samo. Widzą mały ułamek naszych wypowiedzi 😉
Ja przeczytałem do końca.
Super.
Ustawa ustawą ale ogromna ilość zwrotów na allegro wynika tylko i wyłącznie z tego że są „za darmo”. Wg ustawy za zwrot powinien zapłacić kupujący - na innych marketplace gdzie tak jest zwrotów praktycznie nie ma. Z miesiąc temu miałam pierwszy i dotąd jedyny na er li. A tutaj - przykłady z ostatnich dni - pani kupuje 9 różnych kosmetyków do włosów i wszystko zwraca bo „nie pasuje mi”. Pakujesz, rozpakowujesz, rozliczasz, płacisz za smarta za przesyłkę>200 zł, inna kupiła dziecku suplement za 69zl, następnego dnia Allegro obniżylo jego cenę w Allegro ceny do 65 zł. Więc pani ten pierwszy zwraca „zakup przez pomyłkę” - ale drugi kupiony 4 zł (!!!!) taniej już nie przez pomyłkę 😉 i tak, wiem, smart nie jest obowiązkowy. I są branże gdzie zwrotów zawsze będzie dużo - ciężko się kupuje ciuchy czy buty przez internet. Ale takie zwracanie szamponów czy suplementów diety to jest po prostu bezsens. O wszystkich „zakupach” zrobionych tylko po to żeby mieć smarta nawet nie pisze bo temat poruszany milion razy. Więc terminy ustawowe terminami ustawowymi ale wszystko rozbija się o koszty. Jakby taka pani co co chwilę kupuje coś przez pomyłkę nagle musiała płacić 10 zł za każdy zwrot to szybciutko by się nauczyła nie klikać przez pomyłkę.
Twoje pretensje powinny być skierowane do parlamentu UE.
A nie zastanawiałaś się, czy aby na pewno handel na Allegro jest dla Ciebie?
Nie jesteś sprzedawcą ? Prawda ?
już nie na allegro
@mdrogeria A nie zastanawiałeś się, czy aby na pewno handel na Allegro jest dla Ciebie? 😉
@Health___Beauty tak , od dłuższego czasu i chyba zaczyna coś we mnie pękać .