Dzień dobry,
proponuję ulepszenie Programu Ochrony Kupujących. Zachęcam do dodania dodatkowej ochrony na wzór tego co od początku oferuje chiński konkurent.
Otóż u konkurencji jest tak, że płacimy za przedmiot, ale pieniądze nie trafiają do sprzedawcy od razu - najpierw musimy otrzymać paczkę oraz potwierdzić, że wszystko jest OK - zakup udany i nie zwracamy przedmiotu.
W przypadku niezadowolenia i zwrotu paczki z chwilą jak system Allegro dostanie powiadomienie, że sprzedawca otrzymał zwrot powinniśmy automatycznie otrzymać zwrot pieniędzy, a jeżeli sprzedawca ma zastrzeżenia... może wystąpić na drogę sądową - obecnie to kupujący jako słabsza strona musi w przypadku problemów biegać po Rzeczniku Praw Konsumentów / sądach.
Ja sam mam teraz sytuację, że zwróciłem przesyłkę w ustawowym czasie i sprzedawca nie spieszy się, żeby oddać mi pieniądze. A zapewne dopóki się nie przypomnę i ładnie nie poproszę nie będzie się kwapił do zwrotu pieniędzy.
Zakupu dokonałem z wykorzystaniem "Allegro Zapłać Później" - co z tego, jak sprzedawca otrzymał pieniądze i nie ma powodu, żeby się spieszyć z oddaniem pieniędzy, a jak ich nie zwróci to ja będę miał kłopot jak w ciągu 30 dni sprzedawca nie zwróci pieniędzy i to moim obowiązkiem jest uregulować zaległą kwotę w Allegro Zapłać Później - bezsens.
Po wdrożeniu mojego pomysłu byłoby szybciej, lepiej i bezpieczniej dla kupujących, a i Allegro by na tym skorzystało - wiadomo kto trzymałby zamrożone pieniądze 😉