anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczny zwrot pieniędzy po odesłaniu przedmiotu

Kategorie
Kupujący
Kupujący 225
Inne
Inne 40
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
225
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
42
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
26
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
31
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
77
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
86

Automatyczny zwrot pieniędzy po odesłaniu przedmiotu

Anthroxx
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

proponuję ulepszenie Programu Ochrony Kupujących. Zachęcam do dodania dodatkowej ochrony na wzór tego co od początku oferuje chiński konkurent.

Otóż u konkurencji jest tak, że płacimy za przedmiot, ale pieniądze nie trafiają do sprzedawcy od razu - najpierw musimy otrzymać paczkę oraz potwierdzić, że wszystko jest OK - zakup udany i nie zwracamy przedmiotu.

W przypadku niezadowolenia i zwrotu paczki z chwilą jak system Allegro dostanie powiadomienie, że sprzedawca otrzymał zwrot powinniśmy automatycznie otrzymać zwrot pieniędzy, a jeżeli sprzedawca ma zastrzeżenia... może wystąpić na drogę sądową - obecnie to kupujący jako słabsza strona musi w przypadku problemów biegać po Rzeczniku Praw Konsumentów / sądach.

Ja sam mam teraz sytuację, że zwróciłem przesyłkę w ustawowym czasie i sprzedawca nie spieszy się, żeby oddać mi pieniądze. A zapewne dopóki się nie przypomnę i ładnie nie poproszę nie będzie się kwapił do zwrotu pieniędzy.

Zakupu dokonałem z wykorzystaniem "Allegro Zapłać Później" - co z tego, jak sprzedawca otrzymał pieniądze i nie ma powodu, żeby się spieszyć z oddaniem pieniędzy, a jak ich nie zwróci to ja będę miał kłopot jak w ciągu 30 dni sprzedawca nie zwróci pieniędzy i to moim obowiązkiem jest uregulować zaległą kwotę w Allegro Zapłać Później - bezsens.

Po wdrożeniu mojego pomysłu byłoby szybciej, lepiej i bezpieczniej dla kupujących, a i Allegro by na tym skorzystało - wiadomo kto trzymałby zamrożone pieniądze 😉

6 Komentarze
Knowhere
#21 Demiurg#

@Anthroxx Sorry, ale z takim poziomem cwaniactwa, jaki jest w Polsce, to nie widzę tego na allegro (zapewne m.in. dlatego nie ma tu paypala lub czegoś na ten kształt).

 

PS Natomiast "argument" przedstawiony w ostatnim akapicie rozłożył mnie na łopatki tak mocno, że aż nie wiem jak go odeprzeć😏

Client:79179573
#16 Inspirator#

@Anthroxx Na Allegro już kiedyś był mechanizm Escrow, ale sprzedawcom było to bardzo nie w smak i jakoś udało im się wymusić na poprzednim właścicielu serwisu likwidację tego wynalazku. Obecnie dużo lepszym pomysłem byłoby obowiązkowe podłączenie karty kredytowej do konta sprzedawcy. W przypadku problemów z wysyłką towaru Allegro po prostu obciążałoby kartę cwaniaka i zwracało wpłatę kupującemu.

[...]

Anthroxx
#8 Zapaleniec#

@Client:79179573 - rzeczowa wypowiedź - dzięki za ostrzeżenie 😊

Od siebie dodam, że sugestia z mojej strony by nie padła, gdyby można było skorzystać z chargeback, którą oferują dostawcy kart bankowych.

Teraz niby można skorzystać z tego, ale na Allegro to nie działa z powodu pośrednictwa Allegro.

  • Już tłumaczę: jak bank potwierdzi zasadność mojego roszczenia - dostanę zwrot, ale w takim przypadku Allegro blokuje mi możliwość płacenia kartą i żąda ode mnie, a nie od nierzetelnego sprzedawcy uregulowania "straty" jaką poniosło po wkroczeniu banku, bo okazuje się, że bank cofając transakcję sprawił, że to PayU (pośrednika), a nie sprzedawcy nie zgadza się kasa.

@Knowhere piszesz w taki sposób, jakby tylko po jednej stronie byli cwaniacy. A ja po wieloletnich zakupach w sieci spotkałem sporo cwaniaczków po drugiej stronie barykady.

Z jednym takim dla zasady sądziłem się o zwrot 50 zł... ostatecznie wygrałem, ale straciłem na to masę czasu i sądzę, że na to liczą nieuczciwi sprzedawcy... że komuś nie będzie się chciało walczyć o parę zł.

Knowhere
#21 Demiurg#

@Anthroxx Owszem że są, ale patrząc na przypadki cwaniactwa tzw. kupujących opisywane na AG, to czasem aż nóż w kieszeni się otwiera, a w opcji którą proponujesz, to sprzedający w starciu z takim cwaniakiem byłby na straconej pozycji, bo nie miałby ani towaru, ani pieniędzy.

[...]

Adekpol
#13 Ambasador#

Obciążanie automatycznie karty bankowej sprzedawcy 😂

Może jeszcze abonament na to wykupie, i oddam klucze do domu 

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności
Status zmieniony na: Odrzucony

@Anthroxx z naszych obserwacji wynika, że problemy z odzyskaniem pieniędzy za zwrócone przedmioty zdarzają się bardzo rzadko (mamy narzędzia motywujące sprzedawców do sprawnego obsługiwania zwrotów), a jeżeli nawet się zdarzą - kupujący dość szybko otrzymuje środki właśnie z POK. Każda taka sytuacja jest indywidualna i byłoby trudno opracować uniwersalne zasady postępowania w przypadkach spornych. Nie moglibyśmy arbitralnie i automatycznie zwracać pieniędzy, jeżeli sprzedający się na to z różnych przyczyn nie zgadza.

Tym niemniej dzięki za Twój pomysł.