Dzień dobry,
widząc już któryś wątek w temacie postanowiłem podać swój pomysł, który mógłby powstrzymać sytuacje opisane choćby w tym wątku: Odp.: Negatyw za błąd w opisie produktu Allegro - Społeczność Allegro - 259557
Otóż sytuacja wygląda nieciekawie z perspektywy zarówno Kupującego jak i Sprzedawcy:
- Pod wpływem zgłoszenia poprawek w produkcie przez Sprzedającego, Allegro zmienia dane w produktach oraz ofertach podpiętych do produktów.
- Allegro wykonuje ten proces automatycznie oraz bez odpowiedniego powiadomienia o danej sytuacji.
- Sprzedający mający sporą ilość aukcji nie są w stanie tego dostrzec.
- Kupujący nadziewa się na aukcję, która została źle oznaczona przez Allegro.
- Jednak umowa kupna została zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, więc powinna zostać zrealizowana.
W sytuacji opisanej w linku powyżej powstaje problem, który nie daje nikomu korzyści. Kupujący zostaje oszukiwany przez automatycznie zmieniony opis. Sprzedający nie edytował danych oferty w porę i ma problem. Allegro nie zyskuje prowizji za sprzedaż dwóch opakowań produktu, tylko za jeden.
Co można zrobić?
Myślę, że jest to całkiem proste. Allegro nie powinno pozwalać na kontynuowanie sprzedaży dla takiej oferty, gdy została zaktualizowana poprzez połączenie z produktem. Oferta podłączona do produktu po zmianie danych może oznaczać już kompletnie inny produkt o innych cechach. Dlatego Allegro nie powinno takiej oferty udostępniać. Oferta powinna zostać wstrzymana do momentu, aż Sprzedawca zaakceptuje lub poprawi wprowadzone w tytule czy parametrach zmiany. Jednocześnie Sprzedający powinien być informowany o wystąpieniu takiej sytuacji.
Wiem, że jest to rozwiązanie mało satysfakcjonujące dla Sprzedawców (zwłaszcza mających dziesiątki tysięcy aukcji), jednak znając upór Allegro w temacie katalogu produktów, taka propozycja powinna być wystarczająca, żeby ograniczyć problem do minimum.
Obecny katalog produktów jest nierzetelny, więc dajcie możliwość dla Sprzedawców, aby mogli reagować na takie zmiany.
Pozdrawiam.